Gå til innhold

Har 3 potensielle fedre til babyen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid selv om jeg gikk på pilla. Har ikke vært utro eller noe, ikke hatt fast forhold på to år. Nå er jeg i en veldig vanskelig situasjon med 3 stk som kan være pappa til den lille. Fikk kjempe sjokk da jeg fant ut av graviditeten, er i uke 14 nå. Vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det, når folk spør hvem som er faren osv. Har ikke fortalt noen om det enda.

Andre som har vært i samme situasjon som kan gi meg litt råd og tips?

Føler liksom ikke for å si at det er 3 fedre inn i bildet, likevel må jeg jo fortelle hvem som skal bli far til dette barnet. Kan jo ikke si at det er hemmelig heller.

Hva gjorde du?

Kjiiiiip situasjon å være i når man er 30 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ærlig talt, i en alder av 30 bør du vel ha lært at p-piller ikke er det ideelle prevensjonsmidlet ved tilfeldig sex? P-piller forhindrer ikke kjønnssykdommer...

Skrevet

Er vel egentlig ikke så mye å gjøre før babyen er født. Men du bør kanskje fortelle de 3 at de kanskje skal bli pappa??

Får rett og slett ta konsekvensen av det som har skjedd, fortelle/informere. Andre folk har strengt tatt ikke noe med saken å gjøre ang. hvem som er far til babyen

Skrevet

Føler med deg...ikke enkel situasjon du står i...selv om den nok er noe selvforskylt, men sånt kan skje.

Vær ærlig, det er det beste.

Skrevet

Den situasjonen er vel ikke bare "noe" selvforskyldt... Hun utsetter også seg selv og andre for smittefare... At ikke folk ikke kan bruke kondom når de har tilfeldig sex?!

Skrevet

Tittet bare innom og ble litt nysgjerrig... Hva skal folk som ikke tåler kondom gjøre da? Bare et spørsmål sånn "by the way"...

Ikke at jeg har mye tilfeldig sex, men skal jeg la være å ha sex i hele tatt fordi jeg ikke tåler kondom? Er jevnlig å tester meg for alle sykdommer, og ligger ikke med hvem som helst. Jeg vil kjenne personen litt, i tillegg gir jeg beskjed om at jeg er allergisk mot kondomer. Men jeg må jo stole på at den jeg ligger med er sykdomsfri da. Kan ikke akkurat be om å få se helseattest.

*nysgjerrig*

Skrevet

hehe, ja ikke sant, den bruker jeg også når jeg skal ha meg et nummer!!

Skrevet

Ang kondom og "ikke tåler"..

Det finnes vel gummi man ikke reagerer på?

Hva med de som har latex-allergi f.eks?

Svar til hovedinnlegg:

Kjipt det der, du er ikke den første i verden, og garantert ikke den siste...

Dna-test er kanskje litt tidlig..

Vet jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg var 1 av 3, og måtte betalt på den ungen resten av livet...

Skrevet

hei

ser du er en voksen dame og synes du fortjener et voksent svar på ditt spørsmål. Sjeldent jeg svarer her inne men når jeg så svarene du fikk så ble jeg sjokker, og håper du ikke tar slike useriøse ting til deg.

(ofte er det de yngste som er mest aktiv til å skrive her inne og det ser du sikkert av de merkelige svarene du har fått).

Jeg mener at du bør ta din avgjørelse ut i fra hva du føler for selv. Skjønner at dette kan dempe litt av din glede med å være gravid, men prøv å bruk din tid først og fremst på å kjenne på at du er gravid og venter et barn. Når du er trygg og sterk nok, så kan du ta det skritt at du informerer de tre potensielle, men gjør ikke dette før du er sterk nok selv.

Jeg ville også snakket med folk i samme situasjon. For å få til det kan du jo prøve å starte en tråd inne på hvem er far til mitt barn.

Det at du er kommet i den situasjonen du har gjort skal du ikke skamme deg for. Dette kan skje de fleste som ikke er i fast forhold. Vi damer i dag har tross alt et annet forhold til sex enn vår foreldre generasjon og det skal vi være glad for!

Håper du kan nyte din graviditet og glede deg over din voksende mage, jeg er helt sikker på at du får en nydelig datter eller sønn som du aldri ville vært for uten den dagen barnet melder sin ankomst. og problemet rundt hvem som er far vil fort bli glemt når spørsmålet er avklart :-)

lykke lykke til!

Skrevet

signerer anonym 08.40

kunne ikke vaert mer enig med deg!

lykke til, HI!

Skrevet

Nå er det vel ikke bare hun som har ansvar for å sørge for kondom. Utsetter andre for smittefare? Det gjør vel mennene også..

Skrevet

F O R D Ø M M E N D E

A N O N Y M

Skrevet

Faktsik så mener jeg at om man er allergisk mot kondom så får man enten ta de reaksjoner det medfører, litt kløe og svie pga av allergi er da bedre enn kjønnsykdommer du må slite med resten av livet????, eller ikke ha tilfeldig sex... Ærlig talt, selv om sjansen ikke er stor så leker man med livet.... (iallefall helsa) Er sex SÅ viktig at man MÅ ha tilfeldig sex UTEN prevansjon, ja da får man bare ta det gode med det onde så får HI være glad for at hun muligens endte opp med den beste bivirkningen som er mulig som følge av ubeskyttet sex (p-piller er ikke beskyttelse når det kommer til tilfeldig sex!!)

Fødselsattest kan jo ha far ukjent.. det er jo sant på en måte, om hun ikke er avhengig av bidrag da....

Skrevet

Aerlighet varer lengst. En venninne av meg sa det rett ut, at hun ville vite sikkert etter foedselen. Det ble jo snakk, men det blir det uansett naar en som er singel blir gravid.

Skrevet

Vel, jeg er snart førti, og jeg mener fortsatt at ved tilfeldig sex bør man bruke kondom.. Og jada jeg har da hatt tilfeldig sex jeg også, men det har hverken endt opp med unger eller sykdommer...

Skrevet

Dessverre er det vel sånn at menn gjerne dropper kondom hvis ikke vi damene ber dem bruke det... Det er selvfølgelig et felles ansvar, og jeg fatter egentlig ikke at menn tør ha tilfeldig sex uten kondom, en har jo nok av historier om de som har blitt lurt av damer som sier de går på pilla...

Skrevet

Det er vel helst latex noen kan reagere på, og at det er derfor latexfrie kondomer kom i salg...

Og hadde nok heller ikke blitt så glad over utsikten til 18-20 års bidragsbetaling etter en ons... Men, mannfolka kan jo takke seg selv da, det er så absolutt lov for dem å bruke hodet(det riktige)også...

Skrevet

Helt enig med deg, reaksjonene på kondomet må da være mindre plagsomme enn herpen, chlamydia og hiv... Og MÅ man egentlig ha tilfeldig sex? Etter mine erfaringer så hadde jeg heller tatt fram noe av leketyet hvis jeg skulle bli single, framfor å drive "risikosport"...

Og minstebidrag vil hun vel få fra NAV med far ukjent. Hadde heller sagt at jeg hadde hatt sex med EN jeg ikke visste etternavnet på, enn at jeg hadde hatt meg med tre stykker innenfor samme syklus.

Skrevet

eh...HerpeS skulle det liksom være da..

Skrevet

Herregud damer!Skjerp dere..Er man hore om man har sex som singel?Kanskje HI bare har hatt sex tre ganger de to siste årene,og de var tilfeldigvis tett opp i en annen?

Jeg bruker heller ikke kondom,jeg har sex og jeg er singel.

HI,jeg føler med deg,og som en annen (fornuftig) anonym sa så bare bruk denne første tiden på deg selv og graviditeten,alt det andre kan du ta etterhvert:)

Og disse dømmende hønsene skal du bare se vekk fra,de er bare misunnelig på at du er fri nok til å gjøre som du vil;o)

Skrevet

Og du synes tilfeldig sex uten kondom er så fantastisk at det er verdt det hvis du ender opp med en kjønnssykdom? Eller å bli gravid og måtte innkalle 2-3-4 menn til farskapsstest?

Skrevet

Kjære HI - produsentene bak Mamma Mia ringte, de vil gjerne saksøke deg for å ha stjålet plottet deres.

Skrevet

ÆSJ!!!

Har du hatt sex med 3 mannfolk uten kondom? Æsj!!!!

p-piller hjelper jo ikke mor kjønnsykdommer..

Skrevet

Det er utrolig mye idioter her inne på BiM gitt. Jeg blir litt overrasket over at alle samler seg her, men de er vel som dumme dyr flest; trives best i flokk.

HI; synes du fikk et flott svar fra anonym 8:40 og jeg er helt enig. Når det kommer til spørsmålet om hvem som er barnefar kan du faktisk si at det er privat og du synes ikke det er et emne å diskutere over kaffe og kaker.

Lykke til, og kos deg! Du finner ut av hvem som er far, og det ordner seg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...