Gå til innhold

Gaver i pakkekalender til ett-åring? Hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst å lage pakkekalender til småen, selvom han blir bare ett år midt i kalenderen, men mamma laget alltid pakkekalender til meg og jeg skal fortsette med den tradisjonen å lage til Isac:)

Men hva kan jeg putte i??

Tenker noen småleker, kjekspakke, også kanskje noe så praktisk som ett par sokker? Men da mangler vi altså 21 luker!! Kanskje jeg bare Må vente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Første ungen eller? Vi har 3. 11år 8år og 16mnd.

Vi MÅ jo lage til de 2 eldste, så det blir nok noen pakker til vesla også, vansklig å unngå når det er 2 større....

MEN hadde det ikke vært for 2 eldre søsken hadde ikke vesla fått nokke heller.

Spar deg til neste år du...kan jo heller begynne tidlig å kjøpe til neste år:)

Skrevet

-tannbørste

-tannkrem

-strømpebukse

-smokk

-votteklyper

-pysjamas

-drikkekopp

-badeleker

-bok (det finnes mange små pekebøker)

-body

Skrevet

Vi har gitt opp hele pakke-kalenderen vi. Det var ren skjær tortur for guttungen, han hang seg så vanvittig opp i de pakkene...Så ifjor endte det opp med at ahn bare fikk åpne alle på en gang etter noen dager med omtrent mageknip og konstant sutring og fortvilelse. Det ble jo ikke akkurat den moroa og kosen som det var ment å være. Så i år blir det kanskje en sjokladekalender, eller muligens ikke kalender i det hele tatt. derimot masse ekstra julekos og forberedelser:-)

Skrevet

tips til utålmodige unger er å henge opp pakkene kvelden i forvegen, det gjorde jeg i fjor og snuppa gledet seg veldig til å se om det han en stor eller liten der om morgene. hun fikk ikke pakkekalender når hun var året, ventet til ifjor når hun var to og forsto mer av det :)

Skrevet

Hehe, hva skal en ettåring med "ræl" i putte-i-munnen-størrelse? Om du da ikke har et kjempebudsjett og kan kjøpe 24 flotte ting så lag en til deg selv i stedet;) Mye mer glede for pengene! God jul!

Skrevet

badeleker

rosiner

babyjuice

frokostblanding/ kjeks

Skrevet

En pakke med små plastdyr er greit. Del den opp så det blir et dyr hver dag. Duplo er også fint. 2-3 klosser en dag holder, så en pakke holder til mange dager.

Skrevet

Min 1 åring spiser det, hun bærer stolt rundt på rosinboksen sin og spiser mens hun leker :)

Skrevet

Duplo er bra, det er den store tingen her for tiden, og han kan tydeligvis aldri få nok:P

Skrevet

Frøkna skal få gavekalender for første gang i år. Hadde tenkt å vente et år til, men så har jeg liksom tid til å starte tradisjonen i år. Og så trengte jeg et håndarbeid og da passet det fint å brodere kalender.

Jeg har ikke tenkt å pakke inn masse leker og stæsj, men heller julepynt. Så kan vi pynte med en pynt hver dag i stedet. Når jeg pakker vekk pynten så kan jeg jo egentlig gjøre klar kalenderen for neste år... Har jobbet i lekebutikk i maaange år og sett hva sånne gavekalendere gjør med mødre (er jo stort sett de som ordner det), ikke noe trivelig syn for å si det sånn. ;) Men innbilder meg at det kan bli veldig koselige morgener når vi går der og pynter, frøkna og jeg! ;)

Skrevet

jeg holder på å brodere til min 1åring jeg:)

Skrevet

Jeg skal pakke inn små rosinesker til hverdagene og kindersjokolade på lørdagene..muligens en liten leke den 24:)

Skrevet

Har begynt å planlegge pakkekalender her også, og har kjøpt en stor eske med Duplo. Tenkte fordele det i småpakker. Må ha noe annet også, så følger med på tråden :o)

Skrevet

Jeg skal lage nissekalender til gutten min, slik som jeg hadde da jeg var liten. Da hengte mamma opp et slags stabbur 1.desember, og så kom det en liten pakke hver dag på kroken i stabburet - og det var røde og blå nisser, en fugl, to mus og en julegrøttallerken blant annet. Og på julaften var det en stjerne som ble hengt opp over stabburet. Utrolig koselig, og like spennende å åpne hver gang. Ikke at ettåringen min kan åpne dem selv da, men det blir mye moro for mor i alle fall;)

Tror jeg venter med ordentlig pakkekalender til han er 3 år, men vi får se;)

Skrevet

Oi, det med rosinene visste jeg ikke:-o Må finne på noe annet da:)

Skrevet

Ehh.. hva i alle dager skal han med det da???? Ville ha venta jeg. Her fikk de eldste pakkekalender først når de var 5-6år....

Skrevet

Her skal jenta få for første gang i år og hun er fire. Ettåringen får ikke.

Skrevet

Leste et godt tips i fjor til pakke kalender til de minste. Kjøp den boksen med sing sang kort, så pakker du inn en sang hver dag, så kan du synge den sammen med barnet ditt når hun/ han har åpnet pakken. Det har jeg tenkt å gjøre i år og snuppa er 19 mnd i desember. Hun elsker når vi synger:)

Skrevet

Sånn for ordens skyld, siden så mange synes det var teit, så handler dette om tradisjoner og er like kos for meg også:) Selvom lille på ett år ikke heelt skjønner det kanskje, skal julen være stas!

Skrevet

Da guttongen var årsgammel fikk han en tom duploboks (sånn stor gul en) 1desember. Så fikk han to tre klosser hver dag og kunne bygge og putte dem i boksen/bøtta etterhvert. Kjmepepopulært. også fikk han et par nye smokker, sokker og noe anna småtterier.

Nå har jo lillemor masse duplo etter storebror, så tenkte å kjøpe sånne duplodyr el.l til henne å legge i kalenderen. Syns det er MYE vanskeligere å finne på noe til guttongen på 6,5! I fjor ble det endel sjokolade ja. Type 1 twist eller 2-3 non-stop pr dag. LItt mer i helgene.

1 år kjøpte vi brio togbane og delte opp slik at han fikk en skinne pr dag, eller en vogn eller et lok. Men det ble fryktelig kjedelig!

Skrevet

snuppa er 13mnd nå og skal få pakkekalender til jul.. eg har tenkt på rosiner(hun elsker det), sokker, praktiske ting, små leker, bokstav kjeks(hun elsker det også)

Skrevet

Ja, gutten vår har masse duplo som jeg lekte med, men vi kjøpe noen sånne dyr, og de var visst helt fantastisk, sinnsykt god å bite på også ser det ut som;)

Leker ikke 6-åringen med lego kanskje? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...