Gå til innhold

Oslo-damer!


Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en liten skravletråd til oss! Hadde en kjempekoselig gjeng fra bim da jeg gikk gravid med guttungen!

Så hvem er vi iOslo?

 

Alder: 26 (27 i november)

Hvor i Oslo: Ekeberg:

Barn: 1 gutt på 3 år

Termin 13 juni

 

La skravla gå! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så koselig med flere fra oslo :)

 

Alder: 26

Hvor i oslo: Veitvet

Barn: ingen enda.

Termin: kalkulatoren sier 2 juni. jeg venter på hva legen vil si. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte det kanskje hadde vært litt hyggelig å møtes etterhvert! Bare prate baby og symptomer! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder: 24

Bor: Furuset

Barn: Gutt på snart 10 mnd

Termin: 4.Juni

 

 

er vel den yngste her jeg da ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flere av oslo damene vært til legen enda? Og hvor har dere ønsket fødeplass? Noen som vet om man kan endre ønske om man angrer? Bare sa et sykehus, siden jeg ikke viste bedre, og nå angrer jeg.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen 24 november, tror jeg det blir... Jeg har sendt søknad til ABC på Ullevåll, men kommer også til å søke meg til vanlig fødeavdeling på Ullevåll også... Tviler på at jeg får plass på ABC for jeg er egentlig for overvektig...

 

Hvor har du søkt deg, lillesolsikke? Har du vært hos lege allerede? Jeg fikk vite av lege at det ikke er vanlig med kontroll før uke 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen i morgen jeg. Er 7 uker på vei. Grunnen til at jeg skal så tidlig er at jeg mistet for under ett år siden i uke 14. Det er litt uvanlig å gå til legen så tidlig, men jeg presset meg litt på jeg. Hvis du angrer hadde jeg kontaktet legen min igjen å sakt dette. Det er tross alt du som bestemmer. Hadde sist Ullevål og kommer til å ta det nå også...tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Pike 26 ♥Nikko & lille reke♥

 

nå har jeg fått ordna det, snakket med legekontoret i dag, og sekretæren skulle si ifra om at jeg ønsket at min lege skulle søke på ullevold i stede. søkte først riksen, men hører at far ikke kan sove der med oss om natten. så da ønsker jeg jo heller å være et sted han kan det. :) var inne så tidelig kun for de legen og jeg er litt usikker på når jeg har termin, så jeg skal ha en tidelig UL. så den foreløpig er på 3 juni..

 

har også lurt litt på om jeg skal sende inn søknad til ABC. men vet ike om jeg er tøff nok til å føde der.. Noen her som har født der før? har snkket med ei venninne som har gjordt det, men ble ikke helt overbevist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei oslo jenter!

Jeg er så usikker på om jeg skal ønske å føde på ullevål eller Ahus. Vet så lite om begge og vil så gjerne komme på et godt og trygt sted:) Noen som har positive /negative erfaringer med noen av de?

Og hva er ABC avd. på ullevål? har ikke bodd så lenge i oslo og er gravid for første gang..;)

-lille-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se at så mange bor i Oslo! :-D Håper de fleste her også vil møtes etterhvert og skravle over en kopp kaffe/te! Hadde en veldig hyggelig gravid-bande sist, og vil jo gjerne gjenta det! hehe

 

ABC-klinikken på Ullevåll er en fødeavdeling de ikke bruker kjemisk smertelindring. Kun type naturlige... Altså ikke verken epidural eller lystgass. Jeg har søkt meg på ABC men tviler på at jeg får plass fordi jeg er for overvektig, men det skader ikke å søke! Jeg har hørt at PCOS er formildende faktor ang vekt og jeg hadde et veldig fint svangerskap og en veldig lett fødsel sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!'

 

ABC er et alterativt fødested som kun bruker lystgass som smertelindring og som legger forholdene maksimal til rette for en trygg, naturlig fødsel.

 

Jeg fødte første gang på ABC klinikken og kommer til å føde nr. 2 der også. En veldig positiv opplevelse, Den gang lå ABC på Aker sykehus, men jeg regner med at de følger samme filosofien enda og at det er like god stemning:) Jeg hadde lå stort sett i et deilig stort badekar. For meg var det helt uaktuelt og ligge på ryggen i en seng. Jeg prøvde det, men syns det var mye vondere. Kjæresten min brukte massasje dusj på ryggen min. Det lindret. Ellers var vi store deler av fødselen alene på fødestua. Jordmor kom innom av og til og så at alt sto bra til. Da det begynte å "toppe seg" med tette rier osv, var hun selvfølgelig tilstede hele tida.

 

Jeg har funnet ut at det kommer an på hva du frykter i forhold til fødselen. For min del fryktet jeg epidural, sykeseng og hvite frakker, For andre oppleves det som en trygghet å ha dette tilbudet. Jeg syns det var flott å føle at jeg kunne styre fødselen selv og slippe å bli puchet på med riestimulerende midler når det gikk litt tregt. Hadde på forhånd skrevet et brev om hvordan jeg ville at fødselen skulle være. På fødestua var det også dobbeltseng slik at jeg og kjæresten kunne slappe av litt mellom de verste takene (skjønt: slappe av og slappe av!) Jordmor satt seg også i en stressless som var der og duppet litt av mens jeg samlet krefter til å presse ut det lille underet:) Høres ut som rene idyllen dette, men det var selvfølgelig begge deler, Poenget er at jeg aldri var redd fordi jeg følte jeg var i gode hender og fordi atmosfæren var så rolig og uhøytidelig. Lite "sykehusaktig"

 

Lykke til med valg av fødested!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...