Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gjort akkuratt det samme som din venninne viss jeg hadde vært i hennes situasjon.

Jeg vet hvordan det er å ha dårlig råd,og dermed er det om å gjøre å jobbe for å ha råd til helt vanlige ting.

Jeg skjønner jo at du ble lei deg,og det ligger litt mer bak forstår jeg enn det som sto i hovedinnlegget...

Tror ikke hun dichet deg for at du er du,men for å tjene penger rett og slett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff..du er nok veldig følsom. For nå sier du jeg er hissig osv..tydelig at du ikke takler at folk er uenig med deg, og visst de er det så tar du det veldig personlig. kanskje du skal dra å besøke venninnene dine da og ta initativ til å finne på ting, så de ser at du forsatt er den samme selv om du venter baby. Kanskje du har gjort det og, det vet jeg ikke. Men håper det ordner seg for deg.

Skrevet

jeg drar mye bort :) er stort sett det jeg gjør når jeg skal treffe folk:)

Skrevet

Jeg tror jeg forstår dere begge to. Er selv student og jobber på siden og vet at noen ganger må jeg prioritere jobben hvis jeg blir spurt om en ekstra vakt selv om jeg kanskje hadde andre avtaler. Kommer ann på økonomien ellers fra mnd til mnd. Hadde en stund en jobb jeg absolutt ikke likte, likevel måtte jeg si ja til alle ekstravaktene jeg kunne, tok fag på videregående og fikk da 1500kr i stipend, å det er jo ikke til å betale en brøkdel av husleia en gang, så jeg måtte til og med gjøre avtaler med lærerne mine om at jeg måtte jobbe når jeg ble spurt. Etter jeg begynte på høgskolen har det blitt mindre jobbing, og sjefen min ble kjempesur på meg når jeg måtte si nei til ekstravakter pga av at jeg måtte prioritere skolen og ville også ha litt tid til venner. Følte at presset fra ham ble så stort at til slutt sluttet jeg..

Så jeg skjønner veninnen din, å det var helt sikkert ikke personlig. Veeeldig mange av mine venner prioriterer jobbing fremfor alt annet når det er ferie for å jobbe mindre når skolen begynner, er nok å gjøre da. Å skjønner at du ble veldig lei deg hvis du hadde gledet det så, å at det er tungt å flytte til en ny plass hvor du ikke kjenner noen. Men snakk med henne for å være på den sikre siden om du vil. Det må vel være bedre å beholde henne som venninne enn å miste henne for en liten bagatell/misforståelse.

Skrevet

Det er tòft à flytte til et nytt sted hvor man ikke kjenner noen. Jeg har gjort det selv ogsà, og vet hvordan det er à fòle seg ensom.

Dessuten er det ikke bestandig like lett à bli kjent med, og fà seg nye venner i voksen alder.

Det at venner sklir i fra hverandre, fòr eller senere, er desverre veldig vanlig. Man fàr andre interesser, blir opptatt med studier eller stifte familie, og vips!! Sà er man nesten ikke pà talefot lengre... Been there, done that.

Flott at du vil ringe henne og forklare situasjonen din! Hun er sikkert ikke klar over hvor skuffa du ble, eller at du har fòlt deg ensom i det siste. Det vil gjòre deg kjempegodt à fà det ut av systemet, og hun vil nok sette pris pà den tillitten du viser henne ved à vaere aerlig.

Jeg vil tilfòye at dere fàr dere venner etterhvert, det er jeg sikker pà :-) Kanskje pà barseltreff eller noe sànt? Det er nok mange flere i deres situasjon, som fòler de har mista venner etter à ha fàtt barn.

Ogsà er det greit à bli kjent med andre barnefamilier ogsà, utveksle erfaringer, tips, eller bare sladre litt om lòst og fast :-)

Skrevet

Du blei nu fan ikke ditcha???

Stakkars folkan rundt dæ, visst d e ei sånn dær venninna du e til dm :-(

Å avlyse avtala e selvfølgeli ikke nåt man har løst å gjøre, men om ho som e fattig student får anledning til ei ekstravakt nu i høstferien, så sir d sæ sjøl at d e en anledning ho må ta! :-)

Ta dæ ei chillpill, særiøst....

Eni me ho over om at d må være nåt anna som ligge bak... kanskje du e redd for å miste vænnan dine nu som du ska bli mamma? Å at d derme e lettere å støte dm fra sæ me unnskyldinger (oppi hode ditt da) om at dm har ditcha dæ å ikke vil være me dæ osv....?

Enn om ho ikke hadde følt sæ helt iform da? eller at nån i familien hennes va sjuk å trengte ho akkurat da? ville d fortsatt vært helt uakseptabelt å avlyse en avtale?? Å måtte jobbe e helt klart en gyldig grunn altså!

Skrevet

Huff, jeg skjønner at du ikke har det bare godt akkurat nå. Det kan være ganske så grusomt å føle seg ensom. Å flytte og samtidig gå gjennom svangerskap og bli mor for første gang er veldig krevende. Og det er ikke rart at du blir mer sårbar!

Men det virker på meg som om at venninnen din endret planer pga en nødvendighet. Ikke pga deg og din situasjon. Jeg har tro på at dere kommer styrket gjennom dette og at hun ikke vil ditche deg. Jeg tror også du vil ha det bedre om du klarer å snakke med henne og legge dette bak deg.

Trøsteklem!

Skrevet

jeg er skikkelig lei meg nå ja. sitter faktisk og griner.

jeg syns ikke jeg har fått så mange hyggelige svar her. meninger er forskjellige, men det er noe med hvordan man presenterer dem.

skulle nesten ønske hun hadde vært syk i stedet, så hadde jeg forstått henne med en gang. jeg forstår jo henne nå, etter å ha fått noen fornuftige og hyggelige svar som ikke er direkte angrep som får mitt følsomme og hormonpåvirkede sinn til å se fakta for hva det er.

jeg er rett og slett bare i en litt tung periode nå, med alle endringene som har skjedd, og så skal jeg innrømme at jeg faktisk har blitt litt ensom.

jeg håper i allefall at de som har vært litt frekke i svarene sine fikk ut litt aggresjon. jeg har iallefall fått ut litt tårer, og det føles faktisk godt akkurat nå:) pluss at jeg innser at jeg er litt nærtagen akkurat nå.

takk for gode svar :-)

Skrevet

Jeg skjønner du blir skuffet, men samtidig synes jeg du selv legger litt opp til en krangel her... Det var jo ikke akkurat slik at hun heller prioriterte å feste eller dra på kafé med en annen venninne framfor å treffe deg - hun fikk faktisk en uventet vakt. Det er jo ikke akkurat så fett for lommeboka når man studerer... Hun trenger sannsynligvis pengene, hun som alle oss andre. Husk at du er gravid og litt ekstra sårbar akkurat nå, og det er ikke sikkert hun skjønner det helt - det har hun faktisk ikke forutsetning for å gjøre, heller. Du står faktisk i fare for å miste single venner hvis du reagerer slik hver eneste gang det blir endringer i en avtale. Vennskap handler om å gi og ta, og begge parter bør gjøre litt av begge deler!

Hva med å sende henne en melding og foreslå at dere kan møtes en annen kveld i stedet? Det blir sikkert koselig. :)

Skrevet

Jeg har snakket med henne på tlf:) vi snakka lenge, og fant ut av det:)

Skrevet

så godt at dere har fått snakket ut, det hjelper ofte å være ærlig og si hva man mener, uten å kjefte på hverandre.

så kanskje dere forstår hverandre.

hun trenger pengene og er student og du trenger hennes vennskap og er hormonell og ensom

jeg er enig at penger ikke betyr alt, men nå er det pengene som betaler lånene våre og kan gi oss maten vi trenger og som student så har hun sikkert ingen overflod av dem

det er lurt å jobbe så mye man kan i ferier også, slik at det ikke går utover for mye av studiene - så jeg skjønner dere begge, men synes du overreagerer litt mye og tenker litt for mye på deg selv i denne situasjonen her

- men det var godt dere fikk snakket ut, for da fikk dere løst opp "floken" SUPERT ;o)

Skrevet

På seg slev kjenner man andre..... heter det.

Godt du kan skylde på hormonene.... ellers burde du sett deg litt i speilet og tatt noen runder med deg selv.

Ærligtalt.

Skrevet

Når ein studerar er det ofte at ein treng dei ekstra pengane ein kan få. Om ho hadde alternativet å ta den vakta i ferien, eller ei anna vakt midt i skuleveka, så skjønnar eg godt at ho valde den i ferien, til trass for at ho hadde andre planer. Jobb og skule er TRAVELT!

Det er ikkje alle som kan prioritere ting i den rekkefølga dei har lyst til. Ho gav i det minste beskjed dagen før. Hadde ho ikkje brydd seg, så hadde ho gitt beskjed den dagen dokke skulle møtast, eller ikkje sagt noke i det heile tatt.

Eg trur ho har lyst å halde kontakta med deg. Men skule krever desverre ein del, spesielt om det er såkalla "almenn påbygg" ho går på. Har sjølv ei veninne som går den linja, dei har ikkje på langt nær så masse tid no som før. Har ikkje sett ho på leeenge! Sist eg prata med ho var på internett for nokre veker sidan. Ho og har jobb vedsida av.

Så no håpar eg at ungen kjem til eit slikt tidspunkt at ho har ei ledig helg/ferie eller sånn;) Viss ikkje, blir det vel juleferien eg får møte ho igjen.

Skjønnar jo at du vart skuffa, men det trur veninna di er lei seg og. Pass berre på å ikkje krangle noke med ho unødig, då er det lett å skli i ser. Ho gledar seg nok til å møte deg, men tida strekker ikkje til.

Skrevet

Hvis folk må jobbe, så må de jobbe.. Tror vi kanskje tar oss litt nær av slike ting og har litt lett for å skylde på at det er pga. graviditeten at de ikke kan. Men skjønner jo skuffelsen din og, hvis du hadde gleda deg veldig og styrt og stelt i stand til hun skulle komme. Har blitt litt sur selv enkelte ganger, men dette er pga. ei veninne som kommer på besøk av og til (hun er gravid selv da) men så stikker hun hver eneste gang typen ringer - fort som pilen.. Men sånn er det. Så hun er her kanskje max. en times tid da..

Skrevet

Jeg er ikke egoistisk som noen her mener, det kan jeg fraskrive meg med en gang. Jeg overreagerte litt etter å ha hatt en tung tid med alt det innebærer av å være ung og gravid (ikke så mange på din egen alder som er gravide og har funnet seg en gutt de kan tilbringe livet med) og å ha flyttet til et nytt sted hvor man ikke kjenner noen. Ja, det er god togforbindelse til Oslo. Det er forresten ikke der flesteparten av vennene mine bor. De fleste bor et par timer unna med tog/buss. Uansett, så er det jo noe med å ikke ha noen tilhørighet til plassen man bor på. Jeg tror det kan gjøre alle og enhver litt ensom til de har fått seg et slags nettverk.

Venninna mi sa at hun forstod det veldig godt at jeg var skuffa, og at hun var lei seg for at hun ikke kunne komme, spesielt siden det var flere måneder siden vi så hverandre sist. Hun mente også at hun kunne latt være å avtale noe med meg siden hun i utgangspunktet skulle bruke ferien til å jobbe. Jeg skjønte henne, etter å ha tenkt litt på de konstruktive svarene jeg fikk her :-) De litt frekke, angripende svarene bare såret meg (jeg var veldig nedfor i går!!).

Det var alt jeg ville si.. :-)

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du forteller noe du ønsker en mening om, for så i bli drittsur når folk kommer med meningen sin!..

Skrevet

Jeg ble bare lei meg når meningene kom med utsagn om at jeg var egoistisk. Du kan jo tenke deg selv, når du har en dårlig dag, og får høre noe sånn. Du tar det kanskje mye lettere til deg? syns du skal lese det siste jeg skrev, så forstår du kanskje bedre. Hvis ikke, så samma det :-)

Da skal du få lov til å mene at jeg er en kjip person som blir drittsur når noen "sier meningen sin" om noe som jeg ville ha støtte på når jeg var lei meg. Ikke alle som har like mye empati, folk er rett og slett forskjellig.

Skrevet

Kan hun ikke komme etter jobb da? Eller bor hun også så langt fra? Ja godt dere har funnet ut av det og snakket med hverandre, kan bli myye misforståelser når det gjelder sms.

Når jeg fikk førstemann hadde jeg knapt noen å være sammen med, selv om jeg bodde på hjemstedet mitt. For alle vennenne mine hadde jo flyttet, hadde heller ikke jobb så var ingen å treffe der heller. Det var veldig ensomt, særlig når babyen kom og man ble ennå mer bundet av å være hjemme.

Jeg ble med på masse barseltreff osv osv og traff mange nye mennesker, flere som jeg idag regner som min beste venninner. Nå er det gått 4 år og jeg har mange her, men nesten ingen av de jeg var sammen med før. Noen har jeg ennå god kontakt med selv om vi knapt sees og selv om de ikke har barn. Det er gode venninner som jeg nok aldri mister. Man finner etter hvert ut hvem som er hva;) håper du finner noen i nærheten etterhvert, også kanskje noen som har barn. Det kan virker dumt, men det er veldig godt å ha noen venninner med små barn til å skravle med, de går nemlig ikke lei;)

Skrevet

Det der synes jeg var dårlig av DEG!

Hva vet du om hun trenger pengene ...

Jeg fatter ikke at du kan ta det så personlig at hun må jobbe at du regner henne som en uvenn.

Jeg har venninner jeg ser ukentlig, og andre jeg ser en gang i året ... det er bare ikke alltid det passer å treffes og noen er mer opptatt enn andre.

At man ikke har mulighet til å sees betyr ikke at man ditcher noen, og de venninnene jeg ser sjelden er gode å snakke med når vi først sees.

Dessuten går det jo an å snakke sammen på telefon.

Jeg skjønner at du ble skuffet, men her er det faktisk du som ditcher venninna di for en bagatell!

Skrevet

Jeg forstår hvordan du har det.

En venninne av meg(var forloveren min når jeg giftet meg) sier at hun og mannen skal komme hver helg, jeg og mannen sitter å venter men ingen kommer.

Hun sender gjerne en sms dagen etterpå å sier at di ble med noen andre venner istedenfor.

Men jeg vet en ting å det er at når babyen kommer så kan hun glemme å komme, da kommer jeg til å si til henne at det er ikke vits i at hun kommer nå så lenge hun ikke har kommet tidligere.

Grunnen til at vi ikke besøker di er at jeg har bekkenløsning å klarer nesten ikke å gå, å der hun bor er det mange trapper så jeg jeg ikke klare å gå i.

Det er nå jeg har sett hvem som egentlig er gode venner og hvem som bare kaller seg for gode venner.

Jeg trøster meg med det at jeg har det bedre uten dem.

Skrevet

du høres ikke ut som en spesielt god venninne, siden du klikker hvis folk må jobbe...greit nok at dere hadde en avtale, men trenger man penger, så sier man gjerne ikke nei til å jobbe....

Skrevet

Jeg ville ikke ansatt deg hvis jeg visste at du ville prioritere venninneavtale istedenfor jobben!!

Skjønner at du er skuffet,men dette har du overreagert med desverre!

Hun er vel like glad i deg selv om hun vil tjene litt ekstra penger som student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...