Gå til innhold

Hva serverer du i en barnebursdag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orket ikke lese alle svarene her.

Men ville bare si at jeg synes pølser i barnebursdag er helt greit. Dersom du har grove pølsebrød og ordentlig ketchup (ikke den som er uten tilsatt sukker og som utgir seg for å være sunn, men som derimot inneholder søtningsstoffer...) - så hadde jeg som mor vært fornøyd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke lese alle svarene men ville bare si at pølser er helt ok. Gjerne med grove pølsebrød og ordentlig ketchup - ikke den nye som er uten tilsatt sukker og som utgir seg for å være sunn, men som istedet inneholder søtningsstoffer... :)

Skrevet

Sorry - ikke meningen å dobbeltposte, ble visst noe krøll her så det så ut som svaret mitt ikke ble lagret. :)

Skrevet

Pleier og servere pølser i brød\lomper, eller pizza..

gele, sjokolade kake og muffins..

Skrevet

Du, nå må du huske på hvor du bor hen da! "Fint nok" er ikke de rette orda, ha ha:)

Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

Jeg lager kaker og muffins denne gang.

Pølser til middag...hehe, hun blir 2år da så jeg inviterer ikke noen i barnehagen eller andre barn dette året,kun familie:)

Skrevet

Det går nok så bra :)

her kommer oppskriften:

500gr hvetemel

40gr sukker

100g margarin (smeltes)

1pk tørrgjær

3dl melk i smøret

Bland mel og sukker, smelt smør og ha i melken så alt er passe lunket. Ha i gjær og bland alt sammen. Jeg synes alltid den deigen som er litt klissete hever mye bedre så kan man heller spe på med litt mer mel etterpå.

pisk sammen 2egg og ha i til slutt

la deigen heve lenge gjerne 1 time til ca dobbel størrelse

rull deigen rundt pølsa, jeg pleier og la tuppen av pølsa stikke ut så man kan dra den ut av brødet for å ha på ketchup (men jeg synes de er kjempegode uten)

stek i ca 10 min 225 grader

de blir kjempegode :) deigen kan også bruker til pizzadeig, rundstykker.. hvis den "fiser" når du knar den blir det ferdige resultatet luftig og godt :) Jeg pleier også å måtte bruke mer mel en det som står i oppskriften men bruker du for mye mel blir deigen tung.

Den bør prøves! :)

nå fikk jeg lyst på pølser!

Skrevet

Pølse med brød

Sjokoladekake

Muffins

Ispinne og evt potetgull

Skrevet

Gele med vaniljesaus i glass med sugerør, det er ALLTID en hit :)

Eller tema-muffins... Sjørøver, prinsesse osv.

Pølse i brød, ev spiralloff med gele og banan, det liker dem også godt.

Og skumkake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...