Gå til innhold

Hva serverer du i en barnebursdag??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skal feire snuppa sin 4årsdag med jentene fra bhg, og trenger sårt tips til hva man serverer. Dette er jomfruturen min inn i barnebursdager, og jeg må si jeg får LITT prestasjonsangst når jeg leser her inne at pølser ikke duger lenger....

Så, tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er min bare 2 år, men jeg skal servere pølser, sjokoladekake og evt gele.. Tror jeg.. Om ikke jeg får andre tips =)

Skrevet

Jeg fulgte tradisjons tro; pølser, sjokoladekake-tog og marsipankake. Hadde også boller tilfelle noen unger ikke likte kake.

Det ble ihvertfall en suksses blant barna det!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er det jeg også har tenkt da.. Skal bake kake og muffins. Gele'n lager jeg i 4lags (4 år, må vite) også tenkte jeg å servere pølser. Det enkle er ofte det beste, men jeg føler vel at jeg må imponere foreldrene litt, på en måte. Sunnhetsfreak alle de som bor her, og siden man leser opp og ned her om alt det grusomme sukkeret og usunne maten, så blir jeg i tvil altså!

Skrevet

Hadde det samme som mammaen min lagde til meg=) Hjemmelaget boller med forskjellig pålegg, pølser m/brød, sjokoladekake og muffins som var pyntet i alle salgs farger. Stor suksess=) Og hvorfor er ikke pølser bra nok?

Skrevet

Serverte pølser til både 1års og 2års bursdagen vi dag, pluss kaker, boller og geletog, huffameien;o)

Andre ting man kan servere er pitapizza, mange små som syntes det er stas med sin egen pizza, pluss at det er lett å lage

Inbakte pølser, aldri prøvd dette selv, men vet det er en hit

Skrevet

Så må du ikke glemme muffins, med ordentlig rosa glasur;)

Vi hadde gele, kaker, muffins,is, fruktpinner og pizza og annet godt tuppeline sin toårsbursdag:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

pitapizza? Som i å legge fylle oppå pita'n? og steke i ovnen..? Lurer på om jeg har lagd det før..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ber dere bhg-barna i 1 og 2års-bursdager?

Pølser ER godt nok, for meg! Men jeg er redd de andre foreldrene syns det er feil (bare spør her inne hvor mange som ville gitt ungene pølser, hehe) har ikke kontakt med foreldrene, så jeg vet liksom ikke hva som er "ok" og ikke, her vi bor....

Jaja, i know.... jeg bestemmer selv, men man blir jo litt farget...

Skrevet

Duger ikke pølser? Er vel fint det, vel?

Pleier å ha pølse (brød, lompe, sprøstekt løk), en kake og boller/muffins eller gelé.

Kaka har jeg lagd som sjørøverskute og fotballbane. Han har fått velge hvilken kake. Et år hadde vi gulrotkake med marsipangulrøtter til pynt på ostekremen.

Skrevet

Da kan du jo bruke kylling wienerpølser- de er magre og gode. Med lumpe til og grønnsaksstenger og dip feks.

Kake må også med!

Drit i helsefreaksa- jeg lover, det går nok litt i taco og alskens usunnheter bak lukkede gardiner der også ;D

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg håper det er fint nok for de foreldrene som evnt blir igjen her også... prestasjonsangst!!!!!

Pølser it is! Jeg skal avgårde i dag, og vi skal på tur til helga, så jeg "gidder" ikke styre med så mye greier...

Skrevet

Jeg har servert fylte horn, pizza har jeg og hatt, og pølser både vanlige og innbakte :o) sjokoladekake-borg og gele. Tror vi hadde boller og i fjor :o) bursdag er bursdag, og min mening , helt ærlig er, drit i hva som er "greit" der du bor, gjør som dere selv vil!

Skrevet

Sist bursdag hadde vi pølser, oppskårene grønnsaker og dipp og kake

Saft og vann til drikke... Dipp greiene var en suksee.. kutta opp mye, og det ble fort borte .-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dip hørtes jo litt kult ut :) Hva brukte du som dip? Og hvilke grønnsaker brukte du?

Skrevet

hehe... morro for jeg hadde tenkt til å lage hjemmelagde hamburgere for de det er litt sunnere og fordi jeg personlig ikke er noe begeistret for pølsenes smak. men da fikk jeg beskjed av nabodama at det måtte jeg ikke finne på. for alle barna ble såååå skuffet om de ikke fikk pølse... hehe...

regner med at småen får bestemme, men da blir det fort fiskesuppe... hehe

Skrevet

Blir moro med 10 lags gele når snuppa blir 10 år (4 lags fordi hun er 4 år)

Jeg synes så absolutt ikke det er noe å si på at du serverer pølser og kaker selv om foreldrene til ungene er helsefreaker. Det er vel ikke foreldrene, men ungene du skal imponere. Om ungene er vandt til å få alt mulig sunt så kommer dem til å synes pølser er kjeeeempe stas.

Du kan jo evt. kjøpe kyllingpølser også da.

Kan jo rote i hop en salat til de voksne om du gidder det, så har du noe ekstra til foreldrene om dem ikke vil ha kake. Regner med at de fleste jentene har med seg en voksen.

Skrevet

Holder lenge med hot-dogs, sjokoladekake og muffins med sjokkrosa glasur til de små prinsessene ;-)

Trenger da ikke ha prestasjonsangst for foreldre deres, de skal jo ikke være med vel? 4 åringer går da i bursdager alene :-) Evt kan du jo bake pizzasnurrer. Lag dem aakurat som skillingsboller (kanelboller), bare at du bruker rundstykkedeig i stede og har på pizzafyll (ta lite!) i stede og strør ost på toppen av dem før du steker dem. de kan fryses og tines opp igjen også om du vil lage dem noen dager før.

Skrevet

Altså rundstykkedeig i stede for bolledeig og pizzafyll i stede for sukker og kanel ;-)

Skrevet

såg at toro var kommet med SIRKUS-muffins..... de såg gøye ut....

måtte bare si det:)

Og så syns jeg pølser høres bra ut.

Skrevet

Jeg serverte pølser i min datters selskap i august (3 år) og det var en hit det selv om det kanskje er kjedelig for noen voksne :o) Bakte også muffins og prinsessekronekake (sjokoladekake). Pyntet bordene med litt nonstop og gullmyntesjokolade.

Neste år tenkte jeg å servere litt frukt også, evt fruktspyd.

En annen mor jeg kjenner lagde pizzasnurrer, og det var en hit, men ikke for min datter hehe....hun hadde gledet seg til pølser.

Vi var i en barnebursdag i helgen og da fisket barna etter godtepose, den inneholdt 1 ballong, 1 liten rosineske, smurfepastiller, pez, liten bonbonpose og noen gullmynter. Masse snop hehe. Litt for mye for min del, men snuppa elsket det :-p

Andre serverer også gelé, evt lage tog.

Med muffins kan du lage tusenbein :o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det blir pølser, og disse små pizzagreiene som har kommet nå. Det får jaggu duge! :)

Muffins (klovn) har jeg kjøpt, og så får de sjokoladekake og gele! Det får værra bra :) Usikker på godteposene.... :S

Skrevet

Vi har enten pølser (griller gjerne ute på gassgrill)

eller pizza (hjemmelaget) -pizzaen kan jo stå litt før servering også, så blir den ikke så bløt og varm. Lettere å spise.

Utover det er sjokoladekake og muffins tingen her i huset (og i alle bursdager vi har vært i) Gelè &vaniljesaus og litt smågodt=))

Det er like pop med pølser i bursdager her i området ihvertfall=))

Skrevet

Jeg bryr meg ikke noe om de her inne på dib mener at man ikke skal servere pølser i bursdagen. De mener vel snart at man skal servere et eple og et glass vann... syns det blir alt for mye hysteri. Vi serverer alltid pølser, kake, muffens, BRUS og GODTEPOSE :) så usunne er vi :) ungene gleder seg til det og det er på en måte litt forventa.. Så lenge man har et sunt og normalt kosthold utenom kan jeg virkelig ikke se problemet.La unga kose seg! Det er jo bursdag :)

Har en kjempegod oppskrift på innbakte pølser hvis du vil ha? :)

Var også nervøs de første gangene vi skulle ha barne bursdag men det trengte jeg ikke. Det går så greit og tiden går så fort at det hele er over før du aner det :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

JEG er ikke hysterisk, her kan ungene komme å fråtse i sjokoladekake om de vil! ;) Det er tross alt bursdag!

MEN, som jeg sa litt lenger opp, jeg kjenner ikke foreldrene, har knaptnok sagt hei til de i bhg.. aner ikke hvordan de ser på slike ting, men håper det er greit med pølse og pizza :)

Ja, du kan slenge over oppskriften selvom jeg tviler på at jeg rekker og bake ;) Men tusen takk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...