Gå til innhold

Hva er mest irriterende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henne i stedet for hun, og omvendt.

Sjole og sjøkken osv. i stedet for ordentlig kj-lyd.

Og/å feil

O/å feil

Orddelingsfeil

Eller noe helt annet?

Jeg syns alle er irriterende, men her kommer et eksempel. "Henne hadde vært på sjøpe senteret å sjøpt ny sjole å veske, selv om henne egentlig ikke hadde råd til det, får henne hadde fott nåkk regninger denne måneden". Jeg grøsser, både av å høre noen snakke sånn og skrive sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Vanskelig å velge...

Jeg tror jeg stemmer slik:

1- Hun/henne forbytting

2- Og/å feil

3- Orddelingsfeil

4- sjole, sjøkken

5- o/å feil.

Kan jeg føye til manglende bruk av avsnitt og tegn?

Og usammenhengende setninger?

Eks:

Jeg har et spm føler at det ene brystet er str enn det andre og at barne far kanskje tenker på en annen når vi har sex er det bare hormonene som spiler meg et puss fordi jeg har en sønn på 3 som jeg ammer hver annen time kan jeg være gravid? han er alltid ute med vennene sine å jeg er deprimert å har angst så når jeg kjenner på magen er det en kul på høyre side er det normalt eller er det jeg såm er egoistisk?

Skrevet

Ja, bare legg til. Jeg kom på en ting til forresten, de som skriver på dialekt. Argh!

Hehe, hadde det der vært et ordentlig innlegg hadde jeg ikke kunnet svare på det, for jeg skjønte ærlig talt ikke sammenhengen eller tankegangen.

Skrevet

Får grøsninger av sj/kj- feil. Skrekkelig mange som er "beskymret" over ting her inne...

Må også legge til at orddelingsfeil er forferdelig irriterende! Folk som skal ha mamma klær og amme behåer, stelle matte, tåte flaske osv, osv...

Irriterer meg også over folk som skriver for mye sms-språk, blir jo fullstendig umulig å skjønne hva de mener til tider!

Skrevet

Her inne er det mest irriterende de evigvarende setningene som etterhvert mister all form for mening. Når du endelig har nådd et punktum eller komma, så vet man ikke om man skal hive pc'n i veggen eller ikke, for der starter de like gjerne en jævla lang setning til UTEN STOR BOKSTAV!?!

Det er en grunn til at jeg irriterer meg over de med sånne åndsvake lange setninger uten tegnsetting, fordi jeg nemlig er av de som har en tendens til å skrive lange setninger selv, MEN....

Jeg setter da min ære i å prøve å gjøre innleggene mine så forståelige som mulig alikevel. Både med grammatisk ukorrektheter samt tegnsetting! Tenkepauser og avsnitt og, ja jeg kunne nevnt i fleng, men det virker overflødig...

De som skriver sånne innlegg som jeg viser til gidder bare ikke! De mener verden dreier seg rundt de, og vi får bare legge oss litt ekstra i selen for å forstå akkurat hva DE mener.

Yeah right!

Skrevet

Det mest irriterende er setningsdeling, gjerne kombinert med dialekt og dårlig grammatikk..

får d r jo ik så lett å skjønne når man ik klarer å dele åpp el skrive riktig ik noe drittslengning av folk m dysleksi men går ann å tenke litt også når man tar seg litt tid t å tenke hva man skriver

Skrevet

Jeg synes orddelingsfeil og sj/kj feil er mest irriterende.

Noen morsomme eksempler:

sykkelkjede - sykkelsjede

halvsøster - halv søster (litt makaber)

Dialekt synes jeg passer bra på slike skravlesider som dette.

Skrevet

Hvorfor syns du dialekt passer bra på internettforum? Eneste måten å gjøre seg forstått på her er jo skriftlig, da faller jo mye av vitsen bort om man skriver slik at bare et fåtall forstår...

Skrevet

driter i det jeg egentlig, for det er så mange som har dysleksi å mange som ikke kan skrive alt korekt

Skrevet

Jeg tror det, jevnt over, er flere som driter i det UTEN å ha dysleksi.

Det er ganske lett å se om noen har dysleksi i forhold til de som skriker ut en eller annen tomsete mening uten å gidde å lese over innlegget sitt først! Bare om og/å gjøre å trykke på lagre-knappen fortere enn f...

Har hørt i flere sammenhenger (det har jo vært en DEL grammatikk-diskusjoner her inne;-) ) folk si at de ikke gidder å trykke på shift-knappen for å skrive stor bokstav etter punktum.

Det MÅ da være toppen av latskap?!

Skrevet

det er fryktelig tungt å trykke på en knapp ekstra kan du vel skjønne? ;-)

Og det er veldig lett å se hvem som har dysleksi og ikke. Samboeren min har det, og jeg må si jeg ler godt av alle de kreative forslagene på skrivemåter han kommer opp med til tider. I forhold til hvordan han skriver og hvordan alle "dyslektikerne" her inne skriver så er det veldig lett å skille dysleksi fra latskap. Jada, det finnes mange grader av dysleksi, men det finnes også mange varianter av latskap!

Skrevet

Jeg lurer litt på om dysleksi er en måte å unngå å måtte mase om rettskriving på jeg? Om det er foreldre og/eller lærere som gir opp og kaster en "diagnose" etter mange. Synes det har eksplodert noe helt utrolig.

Forøvrig klarer jeg ikke velge hva jeg synes er verst av de tingene du har ramset opp. Én ting som virkelig kan gå meg på nervene derimot er feil bruk av ord og uttrykk.

Hytt og pine. Hva betyr egentlig det?

Skrevet

Hytt og pine er feil. Det er en sammenblanding av uttrykkene "død og pine" og "hytt og vær".

Tror ikke dysleksi diagnosen blir gitt lett, det er masse tester en må igjennom og det tar lang tid å komme inn på pptjenesten.

Det er nok heller det at det blir oppdaget nå, før hadde det ikke noe diagnose en gang.

Skrevet

Jeg vet at "hytt og pine" er feil, og det gjør meg sprø =p Finner det stadig i tabloidaviser også. Det er mer sjelden å høre uttrykkene brukt riktig enn blandet galt.

Har begynt å spørre folk som bruker det uttrykket hva de egentlig mener å si. Har fått mye rare ansiktsuttrykk ja ^^

Skrevet

Jeg har en kraftig mistanke om at det var deg som lærte meg akkurat det med "hytt og pine", pappalille...

En annen morsom greie er de som ikke klarer å skille mellom enkelte fhv like ord. F.eks diskret/distré, kloroform/klorofyll...DEt er gøy, det : )

Skrevet

Hahaha, ja priceless!

Mine besteforeldre på min fars side var ikke de skarpeste teskjeene i skuffen og de klarte, ironisk nok, å blande ordene "abortere" og "adoptere", og kunne med megen sorg en dag fortelle oss at puddelen deres hadde "adpotert". Min mamma klarte ikke dy seg og lurte på om de hadde fått labradorhvalper. Uff og uff. Det ble litt av ei smørje *knis*.

Skrevet

Jeg har sendt deg en pm, pappalille : )

Skrevet

Ja, det er noe av det mest irriterende. VI har TO skriftspråk i dette landet! TO! Disse inkluderer ikke den "jallanorsken" så mange på død og liv MÅ klimpre ut av seg her!

Får for øvrig vondt inni meg av orddelingsfeil og generelle skrivefeil også.

Skrevet

Det er hyggelig, men jeg får ikke tilgang til min side =( Har sendt mailer, men får ingen respons >< Noen tips om hvor jeg kan mase litt mer?

Skrevet

ingen tips, dessverre, det er jo du som er nettguruen av oss to : )

Kan jo gi et lite hint, da, så bør du skjønne hvem jeg er...

Jeg bor sammen med mammaen til Spipp ; )

Skrevet

Gå inn på din egen profil ved å trykke på nicket, da kan du komme til postkassa di ;-)

*dagens gode gjerning*

Skrevet

Takk for hjelpen, Prinsesse Hockey. Tror nok pappalille har prøvd det, da, hun er ganske om seg på pc'er ; ) Men takk for at du prøver å hjelpe uansett, veldig snilt : )

Skrevet

Pappalille er om seg med pc'er, men hun lider også av hjernesvinn forårsaket av graviditeten, så det hadde jeg ikke prøvd =) Takker og bukker Prinsesse Hockey =)!

Sendt deg en pm mammanutt =)

Skrevet

Nå følte jeg meg til de grader truffet!

Hehe, har ikke fått med meg at hytt og pine er e blanding av hytt og vær og død og pine. Har fått med meg hytt og vær, men...

Jeg liker uansett best varianten hytt og gevær jeg da;-).

Den "å skjære alle over en kam" har vel flest merkelige varianter. Kan ikke for alt i verden skjønne hva enkelte tenker på der i gården!

Blir jo helt god-dag-mann-økseskaft.

"Ikke fei alle over en kam" tror jeg står som "favoritt" hos meg....

Skrevet

Bare hyggelig, kommer ikke inn på min side jeg heller. Hjelper ikke å sende mail slik de ber oss om på ris og ros.

Hehe, "ikke feie alle over en kam" var artig, men tror "ikke ta alle under samme båt" står høyest her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...