Gå til innhold

2 voksne, 2 barn og 1 baby på 2 soverom?!??!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går da vel ikke ann....

Lige ved her vi bor er det en utelandsk familie, de bor i samme blokka som noen venna av oss. Dei e mor og far, 2 barn på 1,5 og 4 ca og mora er høygravid me en ny baby. Veninna mi fortalte at de har 2 soverom i leiligheten?

Går det ann???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an. Er ikke alle som har det luksus med stort hus, med eget rom til ungene!

Skrevet

Så klart det går ann!

Barna deler helt sikkert rom, også har foreldrene eget.

Når babyen kommer skal den sikker sove hos mor&far en stund.

Jeg og søsteren min delte da også soverom når vi var små.. Ser ikke problemet..?

Skrevet

Går sikkert ant, men jeg ville aldri gjort det. Hvertfall ikke hvis det er to heller små soverom, er det sann nærmere 20 kvm på barnerommet så kansje....

Men utlendinger tenker kansje ikke sann, de stuer sikkert så mange som mulig inn på et rom. Jeg har hørt om nån med 5 unger og 3 smååååå soverom. De må vel ta det sosialen har å tilby, men i dette rike landet skulle du vel tro de fikk mer. Alt til utlendingen!!!

Skrevet

VI har det sånn vi, enn så lenge, er jo midlertidig for vi holder på å pusse opp kjelleren...Jentene har bodd på samme rom siden nr 2 ble født, hun nærmer seg 2,5år. Eldste er snart 4 og de elsker sitt prinsesserom med masse leker, hver sin nydelige seng. Og de elsker å legge seg sammen og våkne sammen. Det går bra enn så lenge de er så små og ikke har så stort behov for privatliv. Når nr3 kommer i november en gang skal han sove på mammas og pappas soverom, i sin egen seng, eller i vår seng, ettersom det passer han og oss.

Så ja det går helt fint...men nå bor vi i enebolig i et fint strøk og har alt vi trenger ellers da, vi ville bare ha en ny kjeller med lovlige rømningsveier, nytt bad ja nytt alt før vi flytter jentene...men kjelleren blir nok ihvertfall ikke ferdig før til sommeren/høsten en gang...men alt ordner seg;)

Sånn er det bare.

Skrevet

Rett over oss her vi bor er det en norsk familie på fem med to soverom. De to eldste barna deler rom og baby sover på rommet til foreldrene sine. Det er en leilighet på under 70 kvm, og _selvfølgelig_ går det an!

Det er samme type leilighet vi har og her planlegger vi å få to barn før vi flytter.

Resultatet er at vi har et lån som ikke er større enn at vi klarer å betjene det, har sparepenger, romslig økonomi hver måned, så skulle det skje noe uforutsett som at vaskemaskinen går trenger vi ikke ta opp teite forbrukslån for å betale for en ny.

Bry deg mindre med hva andre gjør du. Og begrens deg til ett "?" og ett "!" så _kanskje_ jeg skal vurdere å tro på at du ikke er på barneskolenivå.

Skrevet

Vi har bare ett barn, men vi har to soverom hvorav ett som er i bruk. Jenta vår sover hos oss fremdeles, ser ikke problemet med å¨dele rom med henne. Det er da heller ikke så uvanlig at to større barn deler rom?

Jeg ser ikke problemet jeg.

Skrevet

Dette er vel ikke spesielt uvanlig? Hvor bor du egentlig? ;p

Ikke er det uvanlig at to søsken deler rom, og ikke er det uvanlig at en baby sover inne hos sine foreldre. Vi har flere vennefamilier der ungene deler rom: Hos noen av dem er det en dyd av nødvendighet, fordi de ikke har flere rom å ta av. Hos andre er det ikke nødvendig, men ungene foretrekker å ha det sånn, fordi de trives sammen. Det gir trygghet å ha en søster eller en bror på samme rom om natta. :) Så hvorfor skal det være så mye bedre å gi ungene hver sitt rom?

Babyen vår skal definitivt dele soverom med oss ei stund, i hvert fall et halvår, sannsynligvis lenger.

Skrevet

vi var 6 stk med 3 soverom til jeg var 16:P gikk helt fint d:P guttene på et rom, jentene på et og foreldrene på ett:P jeg er 20 så det er ikke snakk om for så lenge siden heller:P

Skrevet

For et dustete spørsmål!

Bodde tidligere i en leilighet på 53 m2 med ett soverom. Her bodde det i sin tid en familie på 10!!! Ok, nå var huset bygget på 1920 tallet - men det er jo faktisk ikke SÅÅÅ lenge siden.

Vi har et hus på over 300 m2, men våre to barn sover på samme rom. Mye koseligere det.

Skrevet

Selvfølgelig går det an. Du mener ikke seriøst at du vet så lite om verden rundt deg at du tror alle barn i verden har sitt eget soverom?

Da jeg var lita bodde jeg og lillebroren min på samme soverom som foreldrene mine til vi var 5-6 år og flyttet fra leilighet til hus. (Var bare ett soverom). Selv bor jeg i en treroms (dvs med to soverom) sammen med mann, et barn og en baby, uten at det er noe stort problem.

Skrevet

Klart det går an, hjemme hos oss delte to av brødrene mine rom, så delte jeg og lillebroren min rom etter han slutta sove inne hos mamma og stefaren min:) Fungerte fint det helt til jeg ble tenåring og ville ha litt privatliv, da bygde de rom til meg i kjelleren;)

Skrevet

Vi sov to voksne og to barn på soverommet vi, en stund mens vi pussa opp... Rommet var fullt med dobbeltseng, sprinkelseng og reiseseng men det hindret likevel ikke at vi etter noen måneder faktisk ble en familie på fem ;-) Forøvrig sover nå alle barna på et rom og har et stort lekerom ved siden av. Veldig praktisk synes vi...

Skrevet

Du lever i en veldig liten verden. Finnes mange norsketniske familier som bor slik. Det var veldig vanlig da jeg vokste opp i en drabantby på østkanten i Oslo. Og på den tiden var det ikke så mange innvandrere, så dette har nok ingenting med hvor man er fra.

Skrevet

Ikke noe problem det vell... Vi har stort hus, med mange soverom, men allikevell sover de to guttene på samme rom ( er 2 og 5 år gammle, og ønsker selv å sove sammen. Koselig synes jeg da), og vi har bebien inne sammen med oss..

Skrevet

Det er ikke noe problem. Jeg og samboeren har en leilighet på ca 55 kvm med ett soverom på kanskje 16 kvadrat. Har ei på 11 mnd også kommer det en til på februar. Ser ingen problemer med det. Kommer ikke til å flytte før om kanskje 2-3 år (Har bare hatt leiligheten i ca 2 år).

Skrevet

Du ser vel at det går an, det er ikke en hallis du har.

Skrevet

Oj sann, vasser i penger du eller??? Vel, er ikke alle som gjør det, skjønner du, men har det bra allikevel!

Vi bor i en leil på 67 kvm og har 2 soverom. Vi har to små.

Foreløpig har eldste rommet for seg selv da minste fortsatt sover inne hos oss, men til våren skal minste inn på barnerommet. Det er null problem!

Hjelp, hvilken verden lever du i'a??

Skrevet

did the cat get your tungue, hi?

hvorfor svarer du ikke? Innsett hvor teit dette innlegget egentlig er, nå eller?

Skrevet

Vi bor like "trangt" som du beskriver; to voksne, en 4-åring, en 2,5-åring og en nyfødt baby, og 2 soverom!! Ser ikke helt problemet med denne løsningen. Det er ikke trange boforhold som gjør at vi ikke trives her i hvert fall.

Bor midt i Oslo med skyhøye boligpriser. Skulle vi kjøpt leilighet med eget soverom til tre barn, snakker vi om 5-6 millioner!!

Skrevet

Jeg er yngst av tre søsken, forholdsvis tette i alder. Da jeg var liten sov vi alle fem på ET soverom. Vi flyttet da jeg var litt over året, men alt går. Mamma sier det var noen av de beste årene i hennes liv da vi bodde i den leiligheten;) Alt går om man må=)

Skrevet

ser ikke noe problem med at de to fødte barna deler rom når de er så små, og at den nyfødte sover inne hos mor og far. det er ikke sikkert de har tenkt å bo i blokka for evig tid. Ja, det går ann...

hva er poenget med å trekke frem at det er en utenlandsk familie?

Skrevet

Jeg bodde i en loftsleilighet med 2 soverom, med 4 barn. Var alenemamma, så jeg sov på stua, sønnen min (som var 18 da) fikk eget rom, jentene delte rom (køyeseng er fine saker ;o)

Og den gangen yngstesønn, som var 6-7 år, fikk seng på en liten gang. Det ble hans "soverom".

Vi hadde det kjempekoselig =o)

Har bodd trangt mange steder, og vet du, der vi hadde best plass, var vi slett ikke lykkeligst.

Skrevet

Klart det ikke går an. Som sosialstønadssnyltende immigranter flest har de nok et hemmelig palass bak bokhylla i gangen.

Jeg kjenner en familie som bor i en toroms med åtte unger, og har gjort det i flere år nå. De har ikke spesielt lyst å flytte en gang.

Skrevet

Vi bodde alle fire på ett soverom lenge (leilgheten var godt under 50m2). Gikk fint det og:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...