Gå til innhold

Bulemi? Jeg? NEI, jeg har full kontroll!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat det samme sa ei venninne av meg. "Jeg har full kontroll, kaster jo bare opp provosert 1 - 2 ganger i uken"! Vel, nå klarer hun ikke å forholde seg normalt til mat, hun sliter med å spise sammen med andre, må ha faste ritual rundt hver eneste ting hun spiser, og hun sier at hun skulle ha gjort mye for å gå tilbake til sånn hun var før, der hun kunne spise, uten å slite med det i mange dager etterpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si til deg med en gang at det er slik det begynner. Jeg tenkte det samme som deg, bli kvitt litt mat bare, når jeg har spist for mye. Dette hadde jeg full kontroll over og dette var langt i fra noen spiseforstyrrelse. Dette var ikke noe jeg gjorde ofte, og jeg hadde vell egentlig kontroll, men jeg sluttet ikke i tide. Det baller på seg og baller på seg og etterhvert blir det en vane. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Anbefaler på det sterkeste at du slutter med en gang kjære deg. Bedre føre var, for det er en farlig vei du beveger deg nedover.

Jeg begynte med dette som 16åring, bare for å holde vekta stabil, og de siste årene har mat blitt et altoppslukende emne. Det har omtrent vært det eneste som har stått i hodet på meg til tider. Og bare sier det igjen, alt dette begynte med å stikke fingen i halsen et par ganger i uka for å slippe å legge på meg.

Nå har jeg blitt "voksen" og etter at jeg fikk den lille jenta mi har det endelig begynt å roe seg ned. Men jeg er ikke frisk, for jeg klarer enda ikke forholde meg til mat på en normal måte. Kjenner alltid en trang til å brekke meg når jeg har spist meg for mett, eller spist for mye av noe jeg vet er usunt. Samboeren min og de nærmeste rundt meg vet ikke noe om dette som har vært en del av livet mitt i så mange år, og er enda kjemperedd for at noen skal mistenke noe (noe som de sikkert har gjort). Som jeg sa, dette er en farlig vei å ta og jeg sliter enda med å svinge av. (for å være litt metaforisk)

Jeg vet ikke om du som hovedinnlegger skrev dette med en ironisk undertone. Men håper at de der ute som mener de har kontroll leser dette og stopper i tide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...