Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Leste nettopp et sted at hvis man stikker fingern i halsen for å kaste opp bare en eneste gang så har du "antydning" av bulemi. Er ikke dette helt normalt liksom? Jeg kaster opp et par ganger i uken etter å ha spist noe jeg angrer på, men det gjør da vel alle!!?! Jeg har jo ikke bulemi av den grunn. Har full kontroll!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Nei, det gjør ikke alle, du har et problem og bør få hjelp...
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 "Jeg kaster opp et par ganger i uken etter å ha spist noe jeg angrer på, men det gjør da vel alle!!?!" Ehm.. Ikke for å være gledesdreper, men jeg tror de aller færreste gjør det..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 jeg også gjør det, og jeg har ikke bulimi. Jeg stikker fingeren i halsen når jeg har spist for mye eller noe usunt.. er vel mange som gjør det!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Aldri stappa fingre i halsen for å kaste opp og kjenner heller ingen som ikke har Bulimi eller Anorexia som gjør dette! Søk hjelp!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Ja, en kan jo tro at det er normalt, siden en gjør det selv og mener en har kontroll. Vanskelig å innse at en selv gjør noe unormalt. Men det er langt fra normalt, og er et tegn på bulimi. En vil kvitte seg med noe en har spist, som en føler en ikke skulle spist. De aller fleste tenker bare at "uff, det skulle jeg ikke spist" og så gjør det ikke mer med det. Bare de med problemer stikke fingrene i halsen......
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Ja, enten stikke fingrene i halsen og spy opp, eller jogge 15timer for å forbrenne et stykke pizza du angrer på.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Du har nemlig bulemi. Friske mennesker kaster ikke opp uten at de er syke eller kvalme. Jeg vet om det en del, så stol på meg, det er ikke normalt å kaste opp 2 ganger i uke. Det at du sier at du har full kontroll bare beviser at du har bulemi, benektelse, kaste opp med vilje og trang for kontroll er bulemi. Beklager, men du må søke hjelp, jo før jo bedre for deg. En som har peiling.
2hærligegutter Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Eneste gangene jeg har gjort det er hvis jeg allerede er kvalm og vil bli kvitt den, eller jeg har spist noe jeg ikke har tålt og har skikkelig mageknip. Det er IKKE normalt å gjøre dette et par ganger i uken, eller hvis man har spist noe som ikke er så sundt og man angrer. Har aldri hørt om noen som gjør det uten at de er syke. Da hadde jeg heller holdt med unna de sakene
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Nei, men jeg gjør det jo ikke etter hvert måltid. Er jo bare hvis jeg får skikkelig dårlig samvittighet over noe jeg har spist. Gidder ikke fortelle det til noen for da blir det vel bare masse styr. Er jo ikke sånn at jeg er sykelig tynn eller noe. Vil bare ha kontroll. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Du er kanskje ikke sykelig tynn, men du er syk... Dette vil ikke bli bedre før du innser at du har et problem, faktsik blir det sannsynligvis værre. Forresten tror jeg faktisk du vet du har et problem, for hvis ikke hadde du ikke lagt det ut her.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Er ikke sikker på om dette skal være ironi eller ikke, men håper det. Å "frivillig" kaste opp et par ganger i uken er ikke normalt og ikke riktig. Om du virkelig mener dette bør du begynne å tenke på at selv om du mener du ikkje psykisk har noen skade av dette så ødelegger du deg faktisk på innsiden. Å kaste opp så ofte er skadelig. Er du gravid?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Du vet vel at ikke alle med bulimi er sykelig tynne, HI? Og kontrollbehov er en indikator. Sammen med å spy. Og det at du vet det vil bli mye styr om du forteller dette, sier meg at du vet du har et problem. Pass godt på tennene dine. De er på vei til å forsvinne.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Tror dette er et tulleinnlegg, men hvis ikke blir du nok "busta" når tennene dine etser bort....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 Nå angrer jeg på at jeg skrev innlegget. Dette var seriøst ment, men domme meg trodde visst dette var normalt og trodde jeg kom til å få støtte på at man ikke har bulemi om man kaster opp en gang i blant. Jeg har ikke noe problem. Og ikke er jeg gravid. Tennene mine er på plass. Og trodde man måtte være tynn for å ha bulemi. Jeg er heller feit. Men er visst litt dårlig opplyst og beklager innlegget mitt. HI
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror, uten at jeg er noen ekspert, at de fleste med bulimi ser helt normale ut, og finnes i alle størrelser og fasonger. Håper du tar dette opp med legen din, så kan noen fagpersoner vurdere om du har et problem eller ei. Er ikke bra for verken kropp, psyke eller tenner og kaste opp så ofte i lengden. Ønsker deg lykke til!:-)
blond Skrevet 29. september 2008 #18 Skrevet 29. september 2008 Les her: www.iks.no og her: http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/3554 Jo, du har et problem. Det er ikke normalt, eller sunt, å kaste opp provosert. Spiseforstyrrelser har ikke noe med vekt å gjøre. Du trenger ikke å beklage innlegget ditt, men som du skjønner så er det bekymringsfullt at du kaster opp og det kan tyde på spiseforstyrrelser.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #19 Skrevet 29. september 2008 det er ofte kontroll behovet som kjennetegner en spiseforstyrrelse! Jeg stikker fingrene i halsen og spyr, har gjort det i 7år nå, tennene mine er på plass, og jeg går gjevnelig til tannlege og de har ikke sagt noe.
blond Skrevet 29. september 2008 #22 Skrevet 29. september 2008 Det kan være stor belastning for hjertet om du kaster opp ofte.
malleleo<3 Skrevet 29. september 2008 #24 Skrevet 29. september 2008 når jeg spiser noe usundt eller noe jeg angrer på får jeg dårlig samvittighet og legger noen ekstra gram på vekta:P ikke normalt å tvinge seg selv til å spy!
blond Skrevet 29. september 2008 #25 Skrevet 29. september 2008 http://www.medivia.se/AN/komplikationer.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå