Gå til innhold

Da har han spurt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

om vi skal gifte oss!!

Herregud! Jeg har drømt om dette lenge... Men jeg sa nei? Fordi frieriet ikke var særlig spesielt... Bare sånn dagligdags som om skal vi bytte fra lettmelk til ekstra lettmelk?

Fordi jeg vil ha sommerbryllup, og det passer dårlig neste sommer for da er jeg forhåpentligvis nybakt mor eller gravid...

Fordi jeg har noen ekstra kg jeg vil ha av før jeg stiller meg i brudekjole...

Er disse tingene viktig i motsetning til det å faktisk gifte seg?? Det er jo en trygghet å være gift når man har barn sammen...

Han foreslo også å gifte oss formelt, for så å feire senere.. Men ser for meg at om vi først har giftet oss, blir det ikke det store bryllupet senere... (vi har faktisk begge lyst på et stort bryllup, men har ikke råd til det ennå)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo rett og slett være helt punktert i hodet!!!!!

Skrevet

Les innlegget ditt en gang til.....

Du er negativ i alle grunnene, hadde ikke du drømt om dette lenge?

Skrevet

Du sa nei fordi han ikke fridde på en spesiell nok måte? Og fordi du tolket det bokstavelig - "gifte oss - akkurat nå?!"?

Skrevet

Fy faen hvilken dritt utakknemlig negativ kjærring du er! Håper han finner seg ei anna dame som setter pris på han!

Skrevet

Jeg har jo det... I 7 år...Men jeg trodde vel det skulle skje noe magisk når han endelig spurte... Et romantisk frieri... Og at det skulle skje før vi fikk barn... Og at alt skulle klaffe liksom... Er jo ikke noe annet jeg vil enn å si ja til min kjære... Men jeg vil jo ha drømmebryllupet, og det blir det jo ikke om jeg sier ja nå...

Skrevet

Jaja, men da har du jo valgt at en del overflatiske ting er viktigere enn den mannen du lever med.

Greit det. Men ikke bli overraska om folk reagerer litt på det da.

Skrevet

Det var det han mente også... Han har snakket en del i det siste at han ville ha det formelle på plass... Så det føles som om han bare vil gifte seg for å ha det på papiret på en måte... Var liksom sånn han spurte også...

Skrevet

Da har du sett for mange romantisk filmer jenta mi:o)

Livet kan være magisk men da må man faktisk hjelpe til litt selv også.....

Si ja til kjæresten din, det blir garantert magiske stunder senere også.

Skrevet

Æsj! Du er så utrolig smålig og ekkel som behandler mannen din sånn. Det viktigste er vel at dere skal forevige deres løfter og ikke at han ikke ga deg magisk følelse og så snakker du om drømmebryllup... Nei, fy for ett dårlig mennesker du er!

Skrevet

Det er bare litt vanskelig å gi slipp på tanken om drømmebryllupet... Mannen vet jo at jeg elsker ham... Og vi har jo tidligere vært "enig" om at det iallefall skal bli et par år til vi gifter oss, for vi vil ha et stort flott bryllup...

Eneste grunn til å gjøre det nå er noe formelle greier som har praktisk betydning vedrørende noen økonomiske forhold...

Skrevet

Men at mannen min vil gifte sge med deg, dele resten av livet med deg.. det betyr ikke noe eller?

For at han sier han vil gifte seg med deg, det er jo å si at han ønsker dette. Uavhengig av om dere gjør det på den ene eller andre måten.

Skrevet

Det vet jeg at han vil. Det vet han at jeg vil. Vi har lovet hverandre det, selv om vi ikke har sagt det foran en prest...

Og forresten så er jeg veldig forundret selv over at jeg sa nei... For jeg har jo veldig lyst! Men jeg har veldig lyst at han skal ville det for den romantiske biten også, ikke bare den praktiske. Synes det ble så plutselig, og nærmest som at vi må stresse inn i det...

Skrevet

Hehe... mitt drømme frieri er feks over oppvasken eller noe sånt. men hadde det vært noe romantisk kliss hadde jeg sagt ja hvis jeg ville det uansett. Har ingen mann jeg da, så må finne det først. Det kommer ikke an på måten man spør på, men hva man spør om...

Skrevet

jeg har selvsagt ikke forventet noe superfrieri... Men hadde håpt på at det skulle bety litt mer enn som om vi skulle skifte vaskemiddel, hvis du skjønner?

Hadde vært fint hvis han hadde sett meg i øynene og spurt om jeg ville gifte meg med ham.

Men det var bare sånn "skal vi ikke bare gifte oss?" sånn mens vi lå på hver sin sofa og øynene hans var festet til tv'en...

HI

Skrevet

Hva er egentlig drømmebryllupet?

Er det å love troskap og kjærlighet til den du elsker for så å feire akkurat det sammen med ham og gode venner og familie?

Eller er det kjolen, kaka, gavene, lokalene osv som er viktig?

Jeg vet hva jeg synes selv, og valgte ut fra det og økonomien når vi giftet oss.

Og jeg hadde med månedens lønninger som budsjett mat nok til alle, en nydelig kjole som jeg kjøpte, en helt ekte brudekjole, klær til mannen, klær til forloverne, kaker, drikke, et fantastisk lokale, og alt sammen fordi det faktisk var viktigst for meg med mannen, ikke alt det andre.

Alt det andre trenger nemlig ikke koste mye for å være fantastisk.

Kiloene kan men gjemme med hold in, lift up osv.

Og er drømmen sommerbryllup, så si nå ja da og dersom du er gravid neste sommer, javel, ta det sommeren etter da? Trenger vel ikke si nei fordet?

Skrevet

Oj. Hva om det var DU som fikk nei/avslag?? Selv med "gode argument mot", hvordan ville magefølelsen vært etterpå.....

Skrevet

Er bryllupet viktigere enn det å bli gift?

Skrevet

At det går ann!!!! Håper at han ikke frir til deg igjen....

Skrevet

Elsker du han høyt nok blir bryllupet fantastisk.......

Skrevet

Det er bare å sette i gang med slanking da! Og om det er viktigere å være slank i bryllupet, mot å få barn, så kan dere vel utsette prøvingen?

Hva legger du i at det er en trygghet i å være gift når man har barn?

Om ditt utseende er viktigere enn hva som formidles på denne dagen, så kan det hende at du bare har vært forelska i drømmen om å gifte deg.

Skrevet

Jeg mener ikke at jeg vil ha et dyrt bryllup nei... Trenger ikke det perfekte... Men hadde sett for meg hvit kjole ned langs kirkegulvet fulgt av min far... En koselig middag med familie og venner på grendehuset... (det er faktisk mannen som har sagt at han vil ha et stort flott bryllup med omtrent alle vi kjenner, men nå vil han bare ha det på papiret og ta festen senere...)

Vi har bestemt oss på forhånd at vi skal gifte oss ett år innen vi forlovet oss. Gå forlovet i årevis er ikke noe alternativ. Og han mener NÅ på et kontor...

HI

Skrevet

Hvis det skulle skje noe med en av oss...

Har blitt rådet av en jurist å gifte oss...

Skrevet

Hahahaha! Jeg ler meg ihjel!! Sett litt mange kjærlighetsfilmer eller? Tror du at det er slik i hverdagen også? Og det at dere har vært sammen i 7 år, og du behandler han slikt, er jo latterlig! Du vil ikke gifte deg, fordi du har noen kg for mye?! Hahaha!! Ja, hvis det er slik du er... så skjønner jeg godt at han setter deg og melketypen på samme linje! *fliiiiiiiiiiiiiiire*

Skrevet

sier nei.du er jo gal!han vil jo gifte seg med deg fort og det kan jo ha selskap senere.heldig som blir fridd til.gjør ikke min nei.jeg som måtte det da.tenke på forhånd åssen du vil han skal fri da.bare på film det.værtk jempeglad jeg da og sagt selfølgelig ja.dom du ja.ekstra kilo gjør jo ingenting god og fin grunn for det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...