Gå til innhold

Er det dårlig gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp hjem fra helgetur til London, svigerinna mi har passet ungene våre og vi har hatt det kjekt. Når jeg kommer hjem forteller svigerinne at hun har vasket hele stua og kjøkkenet, pusset vinduer, vasket alt skittentøyet og fått ungene til å rydde rommet. Vi takket og bukket og sa det var gode greier, men inni meg kjennes det ikke så bra ut.

Jeg ville aldri drømt om å gå gjennom skittentøyet til svigersene mine, ikke til søtra mi en gang. Og husvasken min kan jeg fint rekke over sjøl.

Vi har det nok hakket mer rotete og mindre reint enn hun har det (hun har ikke barn), men det er vårt valg.

Jeg føler meg rett og slett invadert. Men det er vanskelig å si noe, hun passet tross alt ungene våre ei hel helg.

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde syntes det var helt suuuuupert=)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad.

Hun ville vel at dere skulle kunne slappe av når dere kom hjem, og ikke tenke på å gjøre rent.

Skrevet

Enig at skittentøy er privat, men alt det andre hadde jeg begynt å gråte av glede for hvis noen hadde gjort for meg. Så da hadde jeg nok overlevd at dama vasket trusene mine også:) Gud tenk så deilig hvis noen hadde vasket vinduene mine samtidig som jeg koste meg i London. Tror du vi kan låne henne 1 helg?

Skrevet

Synes det høres helt greit ut jeg..... :-)

Jeg har jo vaska hus og klær for tanta mi da jeg var der å passa kusina mi, ikke fordi det var skittent og rotete, men fordi jeg regna med det ville være hyggelig å komme hjem til strøkent hus og tom skittentøyskurv.

Skrevet

jeg hadde takket og bukket, sagt at det ikke var nødvendig. men, takk alikevell. om huset mitt var så "møkkete" at noen faktisk følte for å gjøre rent når jeg er borte, tror jeg at jeg faktisk hadde blitt litt flau.

du sier at det kunne du ha gjort selv, at det har du tid til, hvorfor gjorde du det ikke da??

Skrevet

Hadde nok syntes at det var litt pinlig om noen hadde vaska skittentøyet mitt ja. Hadde vaska trusene mine før jeg dro til London jeg...hehe. Litt pinlig om noen hadde tatt husvasken også kanskje, men hadde nok vært litt godt også. Tror ingen i min familie hadde giddet å vaska mens de passa ungene egentlig. Må nok betale for det, om jeg skal få vaskehjelp her i gården gitt.

Skrevet

Å herregud så glad jeg hadde blitt. Hadde syntes det var SUPERT! Det er hvertfall ikke dårlig gjort, hun har jo gjort det i beste mening og ville bare hjelpe deg. Tror du skjønner selv at det ikke er dårlig gjort selv om du føler at du kunne gjort det selv. Hun har jo stilt opp for dere og passe barn og hus.

Jeg hadde blitt superglad.

Skrevet

Jeg hadde tenkt at hun ikke mente noe vondt med det og sikkert gjorde det for å være snill.

Skrevet

DÅRLIG GJORT ???

Jeg skulle ha gråte av glede jeg........

Kunne bytta svigerinne på DAGEN !

OMG !!!!!

I morgen burde du dra sporentreks ut og kjøpe både vin og blomster til henne.

Skrevet

He he, jeg skjønner at vi ser ulikt på dette. Nå er det, med respekt å melde, ikke møkkete hos meg. Det er helt allminnelig rotete og sikkert noen flekker her og der, slik det blir i en familie på fem.

Men det jeg lurer på er: Gjør dere slik hos andre? Jeg hadde aldri kommet på at jeg skulle vasket huset hvis jeg passa tanteungene mine. Da hadde jeg heller brukt helga på å kose meg med dem på lekeplassen.

Jeg hadde dessuten syntes det var å ta seg vel til rette i privaten hos folk å gå i skittentøyet deres, familie eller ikke. Men kanskje jeg skal rydde og vaske kjøleskapet hennes neste gang jeg er hos henne.

Skrevet

Du er heldig!! Jeg hadde vært kjempeglad og det burde du også, så lenge hun ikke har farget alt rosa eller krympet en dyr genser! Håper dere har kjøpt noe fint som takk på turen til London! :) Skulle ønske jeg hadde en sånn svigerinne også...

Skrevet

Jeg tenker som deg fruktfat.. Det hender svigerinnen og fam hennes overnatter her om de kommer på besøk- da de bor et stykke unna. Sist de var her hadde hun satt på vaskemaskin-for å være snill så klart, men jeg kjennte det boblet inni meg. Jeg sa det nok litt forsiktig til henne også, at jeg synes det var greit å vaske mine egne møkkete klær. Og hun er også typen som kunne ha vasket husvask.. Noe jeg heller ikke hadde likt. Men jeg er nok veldig typen som vil gjøre ting selv. Hadde sett på det som at hun synes det var så ille hjemme hos meg så hun måtte vaske. Følte det hvertfall slik når hun hadde vasket klærne mine. Nei, greit å gjøre slik selv ja, og selv om det ikke er like rent og ryddig som hos "vaskerne" våre så hva så? Hadde vi villet ha noen til å vaske huset hadde vi vel ansatt det da..

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad! Moren min bodde hos oss og passet eldstemann når minste ble født for to måneder siden, og da kom vi hjem til helt rent hus, nytt sengetøy og noen nye planter. Så deilig. Hadde blitt like glad om det hadde vært noen i svigerfamilien som hadde gjort det....

Skrevet

Hun er hjertlig velkommen i mitt hus iallefall. Husvask og skittentøy deler jeg gjerne med hvemsom helst bare jeg hadde sluppet å gjøre det selv.

vi har nok litt ulike grenser for hvor grensen for privatliv går. Min går ikke ved husvask og skittentøy iallefall, så hvemsomhelst er velkommen å rydde og vaske for meg iallefall.

Hadde blitt kjempe glad i din svigerinne jeg! Tar hun oppdrag? :P

Skrevet

Jeg hadde blitt glad hvis noen hadde vasket hele huset og alle klærne til jeg kom hjem fra tur. Men jeg liker ikke at det er rotete her når jeg er borte så jeg hadde nok vasket og ryddet før jeg reiste uannsett. Men hadde noen vasket for meg hadde jeg blitt glad.

Skrevet

Jeg hadde reagert på skittentøyet, men ellers blitt kjempeglad! :-) Tror nok jeg hadde tatt opp det med skittentøy på en humoristisk og pen måte slik at poenget kom frem, men uten å virke utakknemlig.

Skrevet

Da jeg var yngre passet jeg ungene til mitt søskenbarn. Da gjorde jeg alltid husarbeid innimellom aktivitetene med ungene. Syntes det bare var fint å hjelpe til, og samtidig ha noe å gjøre.

Husarbeid er mye trivligere å gjøre når noen setter pris på det:)

Klesvasken holdt jeg med unna, bortsett fra at jeg av og til brettet tøy som hengte fremme.

Jeg hadde nok syntes det var ok at min svigerinne hadde vasket tøyet vårt, men ikke hvis min svigermor hadde gjort det samme. Synes det blir ekkelt om svigermor skulle finne mine sexy g-stringer.

Gi svigerinna di en blomsterbukett, som takk for all den ekstra hjelpen!

Skrevet

jeg aner ikke, jeg tror jeg hadde fått litt fnatt av at noen "gikk i tingene mine"

Xen sa en gang at han kunne rydde bilen for meg. da fikk jeg nesten panikk "min bil, mitt rott, hold deg unna"

men så har jeg aldri hatt noen som hjelper til og som "går i sakene mine" så det er vel kanskje derfor. at de troker over en personlighetsgrense.

men jeg vet ikke om jeg hadde sakt noe på det. hun prøvde jo helt klart og være snill.

Skrevet

Jeg hadde synes det vært helt flott jeg. Jeg har vasket klær hos svigers selv jeg når vi har lånt leiligheten dems en stund om sommeren og slikt. Det har vært mer sånn at jeg har vasket våre klær og slangt med dems med det samme, men jeg har aldri tenkt over at noen kunne bli fornærmet over det...

Hadde blitt hæppi om noen hadde giddi å vaska her, for jeg er skikkelig lite glad i å gjøre det selv.

Hun ville vel bare hjelpe deg i en travel hverdag, og kanskje hun tyil og med ville teste ut litt hvordan det var å leke mor på alvor for en dag eller to;)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad!!!!!! Driter vel i om noen andre vasket mine skitne truser! Hadde takket og bukket og vært kjempe takknemlig!

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Alle har vel sett noen skitne klær før?!?

Fatter ikke helt problemmet her jeg da...jeg hadde blitt GLAD!!:)

Skrevet

Vet du hva, Christina, alle har vi forskjellige grenser. Jeg har behov for privatliv, så enkelt er det. Skittentøyet mitt er en del av privatlivet mitt, og det har jeg nå i alle fall sagt fra om på en pen måte. Og det tror jeg faktisk hun forsto også :-)

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad.

Om jeg hadde passet andres barn i deres hjem hadde jeg nok ryddet og vasket huset, og kanskje det av klær som ungene hadde brukt mens jeg var der. Men jeg hadde ikke vasket de voksnes klær.

Jeg hadde tenkt at det sikkert hadde blitt litt rotete og skittent mens dere var borte, og at du nok heller ville nyte kvelden med barna dine heller enn å rydde opp etter oss.

Synes svigerinnen din virker veldig snill og omtenksom, jeg. Og om du ikke kjøpte med noe til henne fra London burde hun få vin og blomster som takk for hjelpen med både barn og hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...