Gå til innhold

Kjenner dere noe til graviditeten enda?


Hemmeline

Anbefalte innlegg

Ja, jeg gjør det. Ante ikke at jeg var gravid, ble faktisk sykemeldt ei uke før jeg fant det ut. Skikkelig fjern, i min egen verden. Så jeg var faktisk inne på tanken om jeg holdt på å bli gal :-) Mens smerter er stort sett de eneste fysiske symptomene. Men jeg håper å kunne holde det skjult lengst mulig, er veldig redd for å miste barnet. Det er så mange venninner som har gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 6 uker på vei, merket at jeg måtte ut og kjøpe C-cup-BH allerede i uke 4 (vanligvis liten B), så dette er helt sprøtt. Men sist gang jeg var gravid ble de ikke ømme før mye senere, så det er nok helt vanlig det også.

 

Min venninne som er 4 måneder på vei merker overhodet ikke at hun er gravid, mens jeg føler meg som om jeg er konstant fyllesyk: Vondt i hodet, uggen og kvalm hele dagen, stinn i magen, nervøs, trøtt som en strømpe og allerede 50% sykemeldt. Stresset på jobben går inn på meg på en helt annen måte enn før, jeg begynte å gråte foran en kunde og stresset så mye at jeg ikke fikk sove så det skal bli godt å jobbe halvt en tid fremover.

 

Håper dette ikke skal vedvare, ante ikke at det gikk an å kjenne det så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den gledelige (og litt overraskende) siden må jeg si kåt.. Har skikkelig ikke vært så tent og begeistret i mine andre 3 svangerskap!

 

På den andre siden er symptomene: må tisse hele tiden, små-kvalmebølger, ømme pupper og litt mer lettrørt.

 

Helt til å holde ut så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt ømme bryster, går oftere på do, oppblåst i magen og fryser mer enn vanlig. Men om dette kommer av graviditeten vet jeg jo ikke, er første gangen for min del. Hadde egentlig trodd at jeg skulle føle meg mer gravid, blir til tider litt usikker på om jeg faktisk er det....selv etter 4 positive tester;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Kjenner meg igjen her. Har vanskelig for å tro at jeg er gravid. Jeg synes bare at den ene puppen min har vokst og føles mer fast ut. Ellers så føler jeg meg ikke så veldig gravid, men har tatt to positive tester og har ikke fått mensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner kvalmen tikker inn, litt mer for hver dag. Og den varer hele dagen. Med forrigemann var jeg svært kvalm, døgnet rundt fra uke 6 til og med uke 9, så avtok det heldigvis. Med førstemann ingen kvalme men enormt trøtt. Så svangerskapene var forskjellige, men begge ble gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at noen har mensenmurringer og vondt i livmoren. Har hatt kjempevondt og var veldig begymret. Trodde at noe var galt. Fikk det en gang på jobben og da måtte jeg skylde på luft i magen. Mine kollegaer så jo at jeg krympet meg av smerte. Ellers er jeg kvalm, luktesansen er på topp(beskylte samboeren min for å dynke seg i parfyme), ømme pupper, tørst og trøtt. Kommer hjem fra jobb, sover, spiser middag og sover litt igjen før jeg rusler opp å legger meg for kvelden. Samvoeren min mener selvfølgerlig at humøret mitt svinger fra sekund til sekund...Kan ikke skjønne det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vist litt humørsvigninger, som i helgen begynte jeg å gråte bare fordi typen ikke ville på hytta, mens jeg ville:p så det endte med at vi dro på hytta:p

 

ellers merker jeg lite. merket mer i forje uka. da var jeg morgen kvalm, veldig ømme bryst (gikk opp en str, fra A til B:) også var jeg ganske trøtt.. mens i sluten av forje uke avtok alle symptomene, så nå merker jeg ikke stort. eneste litt øm i niplene.

skal til legen i dag, så det blir spennende å høre hva de har å si om det lille nurke som vokser inn i magen min.. (føles veldig rart å si akkurat det) har ikke helt gått opp for meg at jeg testen positivt for ei uka siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sa jeg til typen at jeg håpet at jeg slipper morgenkvalmen, men i dag kastet jeg opp igjen frokosten... så nå har jeg virkelig følelsen av å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d ømme bryst, stikkinger nedentil, perioder vondt i korsryggen og dårlig matlyst. (heslt på kvelden, men passer meg utmerket!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ømme pupper, men jeg er kvalm ca. annenhver morgen nå for tida. Har en del mensmurringer. De to forrige gangenen jeg ble gravid, var puppene mye ømmere.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ømme pupper, veldig vondt i korsryggen, har hatt litt mensmurringer men i forhold til de vanlige mensplagene mine er dette virkelig ingenting! Er litt trøtt men ikke kvalm. Nå synes jeg symptomene har blitt svakere idag. Men det går vel litt opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes parfymen min lukter skikkelig vondt..den som bestandig har vært så god. Ellers har jeg menssmerter, formiddagskvalme, er veldig trøtt og må mye på do..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner stikninger i livmora, og bekkenløsningen meldte seg samme dag som forventet mens (argh).

 

Jeg forstår ikke helt dette med all tissingen dere nevner. Jeg har vært gravid to ganger tidligere, og det var jo da babyen begynte å presse og herje mot blæra at dobesøkene ble hyppigere. Men det er jo noen måneder til... Kan økt behov for å tisse være hormonelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny på denne siden, så vil først og fremst si hei til alle damer med termin i juni mnd.

 

Jeg begynner å kjenne det ganske godt nå. Er ganske kvalm og uggen (nesten som fyllesyke), brystene er ømme og har vokst litt, jeg har "rar" matlyst (frister ikke med godterier for eksempel - sjokk! he he). I tillegg må jeg tisse ofte, og jeg sover dårligere (er oppe rundt fem hver morgen, ganske slitsomt).

Håper ikke kvalmen blir verre, forrige svangerskap var jeg sykemeldt stort sett hele første trimester p.g.a kvalmen. Men det er definitivt verdt det da, med tanke på resultatet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mista lysten på godterier, men det gjør ingenting:) Dårlig matlyst også - lite lyst til å lage middag om dagen, men må man så må man.. Kvalm og uggen følelse innimellom, men har veldig god nytte av sea-band:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Er ganske ny her jeg:)

Kjenner egenlig fint lite. Men er veldig sugen på lakris... en liten kamp å bare spise till hver dag:) litt kvalm om kvelden rundt leggetid:)

Ellers løper jeg på do i et:) hvertfall to ganger om natten ca kl 3 og kl 6 :)

sitter for tiden hjemme og blir små gal siden jeg er sykemeldt pga yrke. :(

Båten min seiler og jeg kan ikke være med dem da :(

og da var alternativet å si det til alle allerede i uke 6 eller å bli sykemeldt tre uker...

Så nå har jeg brukt første uke til Jule rengjøringen og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til de to naeste ukene mens mannen og alle andre er på jobb:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også ganske ny her, venter nummer 1. Lakris er en av lastene mine også, men det har det forsåvidt alltid vært :) ellers løper jeg på do i ett sett (en kombinasjon av selve graviditeten og at jeg har økt væskeinntaket betraktelig etter råd fra ekspertene). Har ømme og veldig varme (!) bryster, skikkelige varmeelementer. Mensmurringene er over nå i uke 6, men er fortsatt litt oppblåst. Er kvalm i bølgedaler, håper det ikke blir mye verre :) Lykke til videre, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du skal ta med deg drikke er det ganske enkelt. Jeg har pleid å kjøpe Åss uten og bytte etiketter med vanlig Åss, da er det bare korken som er annerledes og det merker ingen. (Jeg la flaskene i vann for å få av etikettene.) Det er verre når du får servert. Du får bare late som du drikker el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig i veldig fin form. Har ikke merket noe til kvalme enda. Men er supertrøtt og suser på do i ett sett, noe som er irriterende på natta da :-) De rundt meg merker også at jeg er noe ustabil i humøret.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja... bryster som føles som de kan sprenge, kjempe trøtt og kan gråte av en dårlig tv-film når som helst.Tror ikke jeg har de største humørsvingningene enda, men det kan vel kanskje mannen min svare bedre på. Ellers har jeg ikke merket noe til kvalmen før i dag, nå sliter jeg meg gjennom en vakt på jobb.... ugh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er ganske ny her, og skal ha mitt første barn, 5+1 uker :) har egentlig ikke så mange symptomer enda, men har en del mensmurringer, og brystene har begynnt å bli ømmer, eller brystvortene er sår.. er usikker på om det er normalt, trodde jeg skulle kjenne det i hele brystet jeg da... men er litt ny på dette, så det er vel normalt:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn!

Er 7 uker på vei med 1 og har ømme bryster og litt kvalme når jeg blir sulten. Ellers sover jeg mye mer enn vanlig :)

Bortsett fra det kjenner jeg ingenting. Tror det kan være veldig forskjellig fra person til person.

Er det noen spesiell grunn til at du spør? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forrige svangerskapet mitt gikk helt smerte fritt -tror aldri at jeg har følt meg bedre. (bortsett fra at jeg var veldig nærtagen) Men dette er helt anderledes! Nå er jeg kommet til uke 9 og formen er elendig. Jeg er konstant sulten,spiser helst annen hver time, og en gang i løpet av natta. Også begynner jeg å bli så utrolig mat lei. Er kvalm og uggen i kroppen nesten hele tiden,blir bedre på kvelden. Trøtt hele tiden, kunne sikkert sovet 20timer i døgnet. Har ikke merket noe på brystene,men det kan sikkert ha med at jeg fortsatt ammer -min lille prinsesse på snart 1år. Jeg skal begynne å jobbe igjen i januar, lurer på hva arb.giver'n min sier... så jeg håper formen blir bedre. Og min sambo kan skrive under på at jeg ikke er lett å leve sammen med om dagen. Stakkars kjæresten min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...