Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg dro til legen i dag, fordi lærern min mente jeg måtte få sjekka øret... Dro til legen, og ho formelig SKVISA otoskopet med den tupper LANGT inn i øret mitt, og gravde rundt. Det gjorde noe helt sinnsykt vondt!!! Jeg sa fra, men fikk beskjed at "det gjør vondt fordi du har eksem!!"... Vel, jeg har IKKE eksem i ørene, og om ho hadde holdt den plastikktuppen VEKK fra trommehinna mi, så hadde det heller ikke gjort så vondt! Så nå sitter jeg her, med kjempevondt i begge øra (ja, for ho måtte sjekke begge to like hardhent) og en tube med øredråper mot noe jeg ikke har!!!!!!! And for the record, ørene mine var IKKE vonde når jeg dro dit! Nå er det så vondt at jeg er svimmel... hva gjør jeg da??
Gjest hovedinnlegger Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Tror ikke hun var i nærheten av trommehinnene dine ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Nei, jeg er klar over det. Poenget er at ører ikke skal behandles på den måten, og ho godt kunne tatt et hint når jeg skreik AU! og trakk til meg hodet å sa at det faktisk ikke gikk ann om det skulle gjøre så vondt...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Det er ikke uvanlig å ha eksem i ørene! Bare så du vet det! Gubben her har hatt det og vi hadde aldri trodd det var eksem! Til han så ble det dotter i ørene og de var opphovna inni! Kom litt verk ut og! Trommehinna tror jeg nok ikke legen var borti! Samboer fikk resept på noen øredråper som han skulle ta i 2 uker, siden det så har han vært utrolig bra!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg hadde IKKE vondt når jeg dro til legen, jeg har heller ikke vært plaga med vondt i ørene, før ETTER ho har romstrert rundt der! Jeg tar ikke de øredråpene før jeg har vært hos en annen lege...
nitro circus Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Hun skulle vært mer ydmyk, men alle har forskjellige grenser her...og når noe må undersøkes kan det ikke være behagelig bestandig! Og om det ikke var noe i veien med ørene dine.....hvorfor dro du dit?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Den sorte "spissen" som setter på otoskopet skal ikke inn i ørene. Det er en grunn til at den skal holde unna. Hun som lege vet jo at man ikke skal stikke spisse ting langt inn i øret? Ho dytta den inn, og det var så vondt at jeg hadde mest lyst å begynne å grine. Jeg dro til legen fordi jeg har EN rød prikk/blodansamling i det ene øret, og det pga det ikke skal skylles.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Det blitt som å gå til tannlegen - gjør fort vondt etterpå det også... :-) Det GJØR vondt å få sjekket ørene, har gjort det selv... Man ser også unger synes det er vondt, når de er på helsekontroll.. osv.
nitro circus Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Man skal ikke stikke noe spisst inn der hver dag nei.....det kan være skadelig!! Men hun som lege, må jo få gjøre det som skal til for å undersøke.... Tror ikke hun har skadet deg eller ment det, det skulle tatt seg ut med sånne ertatningssaker på seg...
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 djisses, nei..sorry at jeg sa noe..
Spaniella Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Dette er helt feil, Palmesus. Den sorte tuppen settes på for å beskytte tuppen av otoskopet mot voks slik at det blir hygienisk. Man må kikke inni ørene for å se om det er noe galt. Det er ikke farlig så lenge det gjøres av en som er trent i det. Man kommer ikke helt inn til trommehinnen. Hvis det er eksem inni øret er det lurt at du får bukt med det før det setter seg bakterier der også, så hva med å prøve øredråpene? Hvem andre enn legene er det du ikke synes er smarte, siden du skriver "de heller" i overskriften? Og synes du en undersøkelse som du er misfornøyd med er grunn til å komme med en slik generell påstand?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #12 Skrevet 26. september 2008 Jeg har vondt for å tro at hun måtte dytte den så fort, og så vondt inn for å sjekke, men greit. Uansett kunne hun godt sagt unnskyld, eller tatt hensyn. Ho pressa den bare mer og mer inn når jeg sa det gjorde vondt. Og jeg tror heller ikke det er meningen at man skal være svimmel etter man har sjekka ørene... Når det er sagt, så virka det som om ho hadde en heller dårlig dag
Tøysetipp Skrevet 26. september 2008 #13 Skrevet 26. september 2008 Det er ikke så uvanlig skjønner du. Jeg var hos ørespesialist for noen uker siden. Han ba meg klappe igjen og slutte å aue meg.. Jeg kunne nesten ikke ta han seriøst- der han satt med pannelykt og ba meg holde kjeft. Det gjorde gruelig vondt- en liten stund etterpå også.
Brunost Skrevet 26. september 2008 #14 Skrevet 26. september 2008 Ble bare nyskjerrig. Hvor skal den svarte spissen på den otogreia legen bruker da? Hvis den ikke skal inn i øret mener jeg. Begge barna mine er såkalte "ørebarn" og alle de legene vi har vært hos stikker den svarte spissen inn i øret.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #15 Skrevet 26. september 2008 Jada, turnuslege jeg vet det, jeg fikk bare ikke formulert meg helt.. Og det er helt greit at hu må sjekke ørene, men det har aldri noensinne gjort vondt å få sjekka ørene sine hos legen (for mitt vedkommende hvertfall) Denne aktuelle legen er ikke øverst på min favorittliste, av mange grunner jeg ikke skal gå innpå her. Og "de heller" var bare et utrykk...
Spaniella Skrevet 26. september 2008 #16 Skrevet 26. september 2008 Og inn i øret skal den. Den kan til og med brukes i nesa:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #17 Skrevet 26. september 2008 jeg mente det ikke sånn da, at de skulle sitte på en halvmeters avstand og sikte. Men at de ikke skal PRESSE den langt inn i øret!
Spaniella Skrevet 26. september 2008 #18 Skrevet 26. september 2008 Det hender man må presse for å se trommehinnen ordentlig. Øregangen er nemlig krum og må rettes ut, av og til med litt makt.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. september 2008 #19 Skrevet 26. september 2008 Noen ganger så må man ta i litt for å komme langt nok inn! Det er litt svinger der inne vettu! Jeg ville ha tatt de dråpene jeg, for hvis hun så eksem, så er det jo en mulighet for at du har det! Hun ville jo ikke ha gitt deg disse dråpene for "morros skyld"!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #20 Skrevet 26. september 2008 mine øreganger er ikke vanskelig å sjekke, det har jeg fått skryt for før.. Jeg sjekka ørene senest i går, uten smerter
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. september 2008 #22 Skrevet 26. september 2008 Men hvorfor sjekka ikke den du var til igår det du sliter med da?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. september 2008 #23 Skrevet 26. september 2008 Hva er så morsomt? Jeg har vondt, er svimmel, og føler meg ræv behandla... igrunn greit at du ser humoren i det, altså
Gjest Skrevet 26. september 2008 #24 Skrevet 26. september 2008 Helsesekretærer er ikke akkurat smarte de heller!!!!!!!!!!!! Ikke at du er ferdig utdanna engang...men Palmesus nå har du driti deg nok ut...Du har rett og slett ikke peilign på faget...og det er er helt greit du har ingen erfaring + at du ikke er ferdig utdanna engang...kom inn om noen år du vesla..
Gjest Skrevet 26. september 2008 #25 Skrevet 26. september 2008 Nei, huff, det var ikke sånn ment! All sympati med det. Jeg håper virkelig du finner utav det. Nei, det var selve tråden. Den er faktisk litt komisk, men jeg skjønner at det ikke føles sånn for deg. Og jeg skjønner også at din opplevelse er reell. Du opplevde det jo slik. Når man ikke har tillit til legen sin, og opplever noe slikt som det du har gjort i dag, så blir man jo litt redd. Det hadde jeg også blitt. Hvorvidt legen visste hva hun drev med og alle slike undersøkelser er vonde, aner jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå