Gå til innhold

Helt i sjokk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det nygift???

Tror flere lurer på hvordan det gikk..

Håper virkelig du er gravid, men fikk jo en litt ekkel følelse nå siden du ikke har skrevet noe etter at du var hos legen. Tvi tvi

lykke til :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff ja, håper ikke det var dårlige nyheter! Hun fikk jo positiv test her en dag så det er sikkert bare det at hun har vært så opptatt med å glede seg over magen at hun har glemt å skrive om det her..får håpe det i alle fall:)

Skrevet

Hei jenter. Nå sitter jeg her med tårer i øynene nesten. Turen til legen på Tirsdag ble ikke akkurat oppløftende. Jeg ble sendt rett til gyn undersøkelse hvor de så noe på 4ganger5 cm på min høyre eggstokk, de trodde dette var en graviditet utefor livmoren og jeg ble i hu og hast sendt rett opp på ullevold med ganske store smerter og blødning. Så når jeg kom opp ditt var det faktisk rett inn på opperasjonsboret i full narkose og greier og greier. Var en utrolig ubehagelig følelse å ligge der å tenke at "nå mister jeg" når det lå andre ved siden av meg som akkurat hadde tatt keisersnitt og en liten baby lå der ved siden å skrek så søtt. Uff..

Men da de hadde "åpnet" meg fant de ut at jeg hadde en cyste på høyre egstokk og livmoren min var helt tom. Så da var jeg ikke gravid. og heller ikke utenfor livmoren noe som ville mest sannsyneslig ført til at jeg hadde mistet den ene eggstokken min som hadde verdt ille i og med at jeg bare er 21 år.

Så nå sitter jeg her med tre opperasjonsår på magen og en mage som ser ut som jeg er gravid, i og med at jeg fortsatt har denne cysten. Grunnen til alle mine raviditetstegn og også svak positiv teset er at denne cystet hvis nok produserer noe liknende hormoner som en graviitet. Men dette var jeg ikke utfallet jeg håper på. Og tar nok en stund før vi kan prøve å bli gravide igjen for alt er jo ikke helt som det skal inni der nå. Og fy å vondt det gjør også kan jo nesten ikke gå. Tusen takk for alle svar og støtte.

Dumt at legen gav meg falske forhåpninger egentlig. For er faktisk litt tungt å svelge dette her. Tørr ikke helt si det til noen at dette er vannskelig for føler at jeg ikke har så mye rett til det i og med at det ikke var planlagt. Men håper jeg kan bli gravid, noe legen sa at ikke skulle være noe problem. Skal på sjekk igjen om ett parr månder for å se hvordan cysten utvikler seg. Var heldigvis bare en vann cyste så ikke no farlig bare forferdelig vondt.

Skrevet

off da , dette var ikke gode nyheter.. :(

Men nå vet du i allefall da, istedet for å gå å lure, vet ikke hva jeg skal si for å trøste deg...

men håper alt det beste for deg!!!

stoooor god klem!

Skrevet

Tusen takk for at du bryr deg hvertfall:o) Prøver å ta det på best mulig måte men må si at det ikke er helt lett. Blir noen tårer av og til ja. Men bare jeg kan bli gravid og kommer inn i riktig syklus så blir det vel bedre håper jeg.

Lykke til du også :o)

Skrevet

uff, det ble en vanskelig opplevelse, og legen burde ikke sagt at du var gravid og at du sikkert var så og så langt på vei, litt UPROFFT synes jeg da... han skulle kanskje ramset opp alle mulighetene i stedet, cyste, graviditet, gr utenfor livmor, hormonforstyrrelser osv... og så kunne han sagt at graviditet var lite sannsynlig, siden det er svært sjeldent at man tester negativt, så hadde en graviditet heller kommet som et positivt sjokk på ul. Synes leger (ihvertfall stressa fastleger...) bør lære seg å tenke litt mer over hva de sier til pasientene. Mange leger skjønner rett og slett ikke at det er mennesker og ikke bare pasienter/papirarbeid de har å gjøre med! Min tidligere fastlege fra første svangerskap fant ikke hjertelyden til babyen, og så ingen problemer med at jeg bare skulle vente i 4 uker til jeg skulle på ul likevel med å få vite om babyen levde...det var så greit at jeg allerede hadde en time liksom...

Du har rett til å sørge, selv om det var bare en kort periode du trodde at du kunne være gravid! Det er viktig at du gjør det og, for å fordøye det som hendte. Så prøv å ikke tenke på hva andre måtte mene om det... Å bli hastet inn på sykehuset og tenke at nå dør barnet mitt, mens det ligger masse lykkelige nybakte mødre over alt rundt deg, det er faktisk en traumatisk opplevelse, og det skjønner alle hvis du tør snakke med dem om det!

har ikke så mange trøstende ord... bra at de fant ut at det var noe med eggstokken, så ikke den blir ødelagt!

Skrevet

Det er akkurat som jeg skulle sagt det selv.. Tusen takk :o)

Skrevet

Hei nygift87, så voldsomt å oppleve så mye overraskende glede og skuffelse på så kort tid. Du må være svært følelsesmessig sliten nå.

Men klart dere kan bli gravide!

Bare vent å se, kanskje vi sees her inne før vi andre er ferdig med 1. trimester?

Lykke til!

Skrevet

hei!

ikke skrevet noe på denne tråden før, men nå da jeg leste, følte jeg for å skrive litt til deg nygift87.

Du må ha hatt litt av en opplevelse di siste dager. Sjokk på sjokk må di legene ha gitt deg. klart du har lov å være lei deg! hvem hadde ikke vært det? tenk på alle di psykiske omveltningene legene har utsatt deg for i løpet av en uke. Slike ting må jo bearbeides.

ønsker deg god bedring, og lykke til videre!

Skrevet

Prøver liksom å tenke at det er normalt å være lei seg men er ikke så lett, er så ung og det er ingen rundt meg som har opplevd noe i nærheten så det gjør det faktisk litt vannskeli å være lei seg, og atpåtil så når jeg gråter så gjør det så sykt vondt i magen, får bare holde ut og gråte litt ekstra når jeg er grodd sammen igjen.

Rart at det føles som jeg har mistet ett barn selvom jeg ikke har det..

Takk for støtte jenter, dette gjør det litt lettere å takle :o)

Skrevet

Uff, det var ikke det jeg håpet skulle stå her..Føler med deg, og skjønner godt følelsene dine! Vet ikke hva jeg ska si egentlig, håper du slipper å ha det så vondt og at det ikke er noe problem å bli gravid når den tid kommer:)

Jeg fikk mensen i går, og pustet lettet ut..selv om et lite stikk av skuffelse snek seg inn..så jeg skjønner hva du mener, selv om det ikke er helt det samme da:)

Skrevet

Mener ikke betvile noen her, men historien til nygift87 hørtes ikke troverdig ut. For d første så produserer IKKE vanncyster hcg! Og da hun skrev at det var et hormon som liknet på hcg hun testet positivt på, så er ikke dette mulig, da graviditetstestene KUN tester positiv på Hcg, og ikke lignende hormoner, som f. eks LH.

Synes også det var ganske tilfeldig at de intense smertene plutselig kom etter at de konstaterte at hun ikke bar på et barn, men noen annet. Og man blir ikke hasteoperert rett ved siden av en keisersnittpasient. Operasjoner blir utført på egne operasjonsaler hvor det bare er èn person som skal opereres som er tilstede. Og det at de ikke fjernet vanncysten når de først hadde åpnet henne er enda merkeligere, hvertfall når det var så stor at den fikk magen hennes til å "bule" utover som hun selv skrev. Og hvorfor måtte hun syes igjen på TRE forskjellige plasser? Nei, det er noe som ikke stemmer helt med historien Nygift87 serverer..

Skrevet

For min del må folk tro hva de vil, bryr meg ikke. Men forstår ikke helt hvorfor jeg skulle skrevet det hvis dette ikke var sant. Har heler aldri skrevet at man produserer Hcg. Du må for al del ringe gynokologisk avdeling på Ullevåld hvis du betviler det jeg sier..

Synes forøverig det er tris at du skriver dette i og med at jeg går igjenom noe som er ganske tøft akkurat nå og jeg er ung.

Skrevet

Jeg ble forressten kjørt inn på ett rom hvor jeg ble klargjort til opperasjon, dette var det samme rommet som jeg våknet fra narkosen på. Ergo var det selvfølgeig mange andre passienter der med mange forskjellige diagnoser. der av folk som hadde hatt keisersnitt...

Jeg kunne skrevet en hel roman om hvor mye dette sår både meg og min mann men jeg håper du sparer deg for slike kommentarer ovenfor andre her inne på forumet, når du på ingen måte vet hva du snakker om.

Skrevet

Hei Nygift87, Anonym her (som skrev innlegget du reagerte på)

Beklager, mente ikke såre dine følelser. Syntes d bare var så mange hull i historien din, og d var liksom noe som skurret hele tiden, men kunne holdt det for meg selv, beklager at jeg skrev innlegget. Du "fylte" jo hullene litt med de to siste innleggene. Vet ikke hva jeg skal si, for kan ikke si at jeg er lei meg for ditt tap, siden du ikke mistet noe barn i den forstand, men er føler tapet ditt på den måten hvordan det er å håpe og ønske seg noe veldig sterkt, for så å vite at det ting ikke ble som man trodde i første omgang.

Igjen, mente ikke såre deg

Skrevet

man får jo tre hull når man blir opperert der i eggstokk området, visste du ikke det? det fikk vertfall en vennine av meg da hun ble opperert for exu. Hvorfor drar du det frem som "et tvilsomt element" i historien når du ikke vet at det er sånn det faktisk gjøres?

påstår du at hun dikter opp for å få oppmerksomhet? det er jo du som fisker etter oppmerksomhet nå, lag deg en egen tråd da

og god bedring til deg hi, ikke bry deg om hun ekle dama, hun er bare fæl

Skrevet

Takk for støtten, synes og det var fælt. Men men. Er hvertfall bedre i dag så kommer meg vel snart på bena tenker jeg:o)

Takk igjen

Skrevet

Huff, synes nesten jeg må bistå deg i denne saken, forstår at dette er tøft... Så unødvendig av andre å tvile på din historie... Jeg ser ut ifra din beskrivelse av det som skjedde at du snakker sant:-)

Til orientering:

Laparaskopi kalles også "kikkhullskirurgi", og brukes bl.a. mye til å diagnostisere og behandle gynekologiske problemer og sykdommer. Man går inn imagen, ofte ved navlen med et scop "kamera", i tillegg lager man som regel også to andre hull, lengre nede på magen, hvor ulike hjelpeinstrumenter settes inn. Altså man får 3 opr.sår. Bukhulen blåses opp med karbondioksidgass, og man utfører den aktuelle opr.

Det er vanlig å fjerne små cyster på egglederne med lap.skopi, men dersom disse er for store, kan de ikke fjernes med lap.skopi. Dette er nok forklaringen på at de ikke gjorde noe med din cyste... Store cyster fjernes ofte med laparatomi, altså ved hj. av "snitt" i magen.

Det er dessuten vanlig at nyopererte personer ligger sammen på recoveryavd. i tiden rett etter opr. Her ligger det blanding av alt mulig på samme stue... Keisersnitt også...

Mvh. Elisabeth - Sykepleier på gynekologisk avd.

Skrevet

Tusen takk, kunne ikke forklare det bedre selv. Ble veldig lei meg når folk tviler på det jeg sier. Er jo derfor man han slike forumer så man kan fortelle hvordan ting går og få støtte av folk som er i noe liknende situasjon :o) Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...