Gå til innhold

Dere som ikke døper barna deres...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke jeg. Men sambo hadde nok det. Men jeg skulle gjerne ha den forrettet av en fra pinsekirken og ikke statskirken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, giftet meg heller ikke i kirken. Men går selvsagt i begravelser, andres bryllup og dåp i kirken. Jeg håper du ser forskjellen.

Skrevet

Nei, ville ALDRI giftet meg i kirken!! Ikke begraves eller døpes eller noe som helst annet heller...

Men vi stiller såklart opp på andres begivenheter som foregår i kirken.

Jeg håper og tror at når min datter blir så gammel at hun evt skal konfirmeres, har jeg lykkes i å oppdra henne til å bli så reflektert som hun trenger å være for å ta stilling til spørsmålet om dåp. Da vil jeg selvsagt støtte henne i det.

Skrevet

Vi har ikke døpt lillemor, om vi noen gang kommer til å gifte blir det ikke i kirken, men går selvsagt i andres dåp, bryllup og begravelser.

Skrevet

Skal gifte meg borgerlig, og går i begravelser i kirka, går også i andres bryllup i kirka. Er ikkje redd den, og feirer/sørger gjerne andre der dei/fanmilien ønsker sermonien.

Skrevet

jeg er ikke døpt og heller ikke mine barn,skal jeg gifte meg skal det ikke skje i kirken,og selvsgat går jeg i kirkelige begravelser.. går til dem jeg er nær uavhengig av hvor begravelsen holdes

Skrevet

Jeg giftet meg i kirken, og vi betegner oss som kristne, men barnedåp "tror" vi ikke på :o) Det kan barna få gjøre når de kan ta valget selv.

Skrevet

Vi giftet oss ikke i kirken nei, hadde sorenskriver og giftet oss på stranden.

Selvfølgelig går jeg i begravelser i kirken, jeg viser jo min respekt for andre. Jeg går også i dåp og bryllup til andre i kirken...det er en selvfølge å stille opp og vise respekt.

Et spørsmål til deg "Skyperne": Mener du at jeg ikke burde gå i kirken å ta farvel med familie og venner bare fordi de var kristne eller fordi de pårørende velger en kristelig sermoni?

Min og min manns begravelse vil skje i regi av humanetisk forbund hvor vi er medlemmer.

Skrevet

Jepp giftet oss i kirken og ja går i begravelser hehehe;)barna er barnevelsignet,men ikke i kirka.

Skrevet

Gifta meg på tinghuset.

Går i begravelser på kirkegården og i kapellet, man kan jo ikke bestemme hvor andre skal begraves.

Og jeg hadde gått i kirken om mine venner hadde giftet seg der f.eks.

Skrevet

Går selvsagt i begravelser (men ut av respekt for den avdøde/ etterlatte), ikke ut fra tro.

Kunne aldri tenke meg å gifte meg i kirken.

Skrevet

Giftet meg borgerlig.

Går i begravelse i kirka, men skal ikke ha kirkelig begravelse selv.

Går jo også i kirka i bryllup om jeg blir invitert, i dåp og konfirmasjon også.

Skrevet

ja

ja:)

Men ikke noe mer enn det. Står ikke i statskirken, men står i en annen menighet. Er kristen, men går ikke i statskirken sånn sett.

Skrevet

Gifter meg ikke i kirken, gifter meg ikke i det hele tatt, faktisk.

Blir nesten nødt til å gå i begravelser, da, og de holdes jo der. Selv om det hadde vært et valg hvorfra man ville ha en bisettelse, er det jo den dødes ønske man har med å gjøre, ikke sitt eget.

Skrevet

Hei :) Jer er 7 dags adventist. Vi tror ikke paa daap som barn, men barnevelsignelse, hvor vi lar gud velsigne hans liv og lede han i den riktige retningen i livet. Du dooper deg som voksen etter og ha gitt ditt liv til gud 100 prosent.(Jeg er ikke doopt) Vi gaar selvfoolgelig i begravelse... selvfoolgelig. Og jeg giftet meg i Advent kirken :)

Skrevet

jeg er ikke gift eller døpt, mine foreldre giftet seg ikke i kirken, sønnen min er ikke døpt, begravelser går man da i uansett hvor de er...rart sp.mål..

er da ikke anti-krist selv om jeg ikke er personlig kristen.

kommer sikkert til å ønske å gifte meg i kirken pga høytideligheten rundt det - men det tar jeg når den tid kommer!

Skrevet

Giftet oss, selvsagt, ikke i kirken, men jeg går jo i begravelser der de måtte være. Begravelsen er jo ikke min, men MIN begravelse vil jeg ikke ha i kirka.

Skrevet

Og begravelser holdes ofte i kapell på gravlunder. Der kan man velge hvem som skal holde begravelsen.

Skrevet

Går i begravelser ja. Det har jo ingenting med min tro å gjøre, men den avdødes tro. Viser jo respekt til folk selv om vi ikke tror og mener det samme som dem:)

Skrevet

Er foreløbig ikke gift, men kjæresten min har sagt han vil gifte seg i kirken, personlig spyr jeg av tanken, men får ta den diskusjonen når det blir aktuelt.

Jeg går selvfølgelig i begravelse i kirken. Det handler jo ikke om min tro eller hva jeg ikke tror, men av respekt for den døde og dens familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...