Gå til innhold

M-79med des08gullgutt:-) (nicket)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei kjære Miemamma:-)

Ja dette går som det suser!!!!!! Tenk at du er fødeklar...... Og om 4 dager er jeg høygravid:-) Ojojoj så fort det går!!!!! Men jeg må innrømme at jeg skjønner godt at du begynner å bli litt lei! Det er jo tungt etterhvert, og disse ondtene gjør jo ikke det bedre;-) Pluss at vi er nå så klare til å få gevinsten vår i armene!

Uff ikke noe kjekt å være bekymret for lite liv... Vet hvordan det føles. Lille gullet er en veldig rolig gutt (ihvertfall i magen), så jeg har hatt mange dager med bekymring.. Men alle kontroller har jo vært supre, så det går jo heldigvis bra. Men må si jeg gleder meg til han er kommet ut, så jeg kan SE at han har det bra..

Hvordan gikk det hos jordmor da vennen? Håper bitteliten fortsatt ligger trygt og godt med hodet sitt ned! Kan jo hende det er hendene hans du kjenner langt nede? kanskje han prøver å grave seg ut;-) Hi hi:-D

 

Så spennende at gutten deres er bare en av ti i landet med navnet sitt da!!!!!!!! Det har jeg alltid ønsket for mitt barn også: et sjeldent navn.. Desverre er mitt yndlingsnavn fra ca 20 år tilbake blitt veldig populært:-( Da jeg fikk det til yndlingsnavn hadde jeg kun hørt det på engelsk, og forelsket meg i det med en gang. Både engelsk versjon og norsk versjon. Og allerede da var jeg sikker på at om jeg noen gang fikk en gutt skulle han hete det:-D Dette navnet liker jeg fortsatt veldig godt, og heldigvis mannen min også. Og det er Adrian. Men lille gullet skal også kalles opp med navnet John, så da blir det: John Adrian:-)

Jeg og mannen har vært enige om dette helt siden før vi visste om det var gutt, så da blir det det:-)

Nydelige navn dere har tenkt på også! Jeg syns Jonas var aller finest. Og jeg har det faktisk på "min navneliste" også:-) Men kommer nok ikke til å ha det da, pga blir så likt John Adrian.. Kanskje hans kallenavn;-) De andre navnene deres var også nydelige! Jeg har aldri hatt problem med å tenke ut navn jeg liker, er heller alt for mange navn jeg liker, og dermed vanskelig å velge.. Men Adrian har alltid vært yndlingsnavnet, så når mannen min også likte det så godt, så ble jo det lett da.

Mannen min gleder seg veldig til å bli pappa tror jeg. Tror også han gleder seg enormt til denne graviditeten er over, med alle

disse merkelige hormonene:-D Har hele tiden savnet litt engasjement fra ham angående graviditeten, men nå i det siste vil jeg si det har begynt å komme seg litt! Er jo begge våre sin første, så jeg er utrolig spent på hvordan han blir som pappa.. Men tror han kommer til å bli super.. Bare han ikke blir for "snill"... Har en liten følelse av det, og at jeg blir den strenge. Men det går seg mest sannsynlig til tenker jeg:-) Gleder meg bare max til å dele dette store med ham!

Ellers har jeg det bare bra! Litt bekkenplager, mye halsbrann og så klart tungt, men har det egentlig veldig fint, og kan ikke klage for voldsomt. Men en ting er sikkert: Er så klar for å få lille gullet i armene!!!!!!!!!!!!

Hvordan har du det nå da vennen? Håper alt er fint, og nå kan jeg snart begynne å vente på fødselshistorie fra deg:-) Tenk på det da.......... Wow det er bare helt utrolig at vi snart er i mål:-)

Ha en super helg Miemamma!!!!!!!!! Stor klemmm:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter;-)

Skrevet

Hei vennen :o) Og takk for så koselig melding!

 

Fillern, for en helg og mandag det har vært for min del! Startet med rier fredag kveld, men de ble aldri regelmessige, og kjente de ikke tok ordentlig tak. Så vi la oss nå til å sove etterhvert, og da jeg våknet var det ingenting. Lørdag gikk med uten at jeg kjente flere av disse maseriene, men hadde masse vondt i ryggen, og murringer i underlivet så det holdt - ja, ja, bra tegn tenkte jeg ;o) På søndag startet jeg med harde kynnere i 2 tiden, som etterhvert ble vondere, og mer og mer regelmessige. Plutselig tok de seg voldsomt opp, og gikk fra 6-7 minutter mellom hver til 3 minutter på bare en halvtime. I tillegg kjentes det ut til at det lakk litt, og da turte vi ikke annet enn å ringe føden, som ba oss komme. Der fikk vi målt rieaktivitet, som var høy, og fikk beskjed om at vi skulle bli. Slik gikk da kvelden, det hører med til historien at riene ikke var så kjempevonde, og da jeg ble undersøkt var livmorhalsen flatet ut, men ingen åpning. I 3 tiden begynte jeg å bli sliten, og vi skulle prøve å sove litt. Dormet av litt etterhvert, og da begynte riene å dabbe av :( I 5-6 tiden var de helt borte. Herlig gitt!! Vi dro hjem utpå dagen, etter å ha sjekket at babyen har det bra flere ganger, og siden rieaktiviteten var helt borte, ville jeg heller være hjemme, enn å gå og vente og vente i sykehuskorridorene. Gla for at vi dro hjem da, siden det ikke har skjedd noe mer enda i alle fall. Men du så ergelig!! Kan det ikke bare starte ordentlig da?!?!?!? Jeg vil føde nå!"!"!! Blir så sliten av å gå sånn altså. Men, men, ikke så mye å få gjort noe med da. (Fikk forresten ultralyd på torsdag som viste at han har snudd seg, og hodet står helt nede, så alt er på en måte klart for fødsel nå :) )

 

Du da vennen? Er alt bra med deg og gullet? Nå er du høygravid - tenk på det du!!! Hvordan føles det? Det er bare helt utrolig spesielt med førstemann, alt er jo helt nytt da, så det må dere bare nyte :) For vår del er nok kanskje ikke alt nytt, men det bringer jo en helt ny dimensjon inn i livet vårt, og alt er så spennende, for hvordan blir denne lille kroppen i forhold til førstemann liksom?? Og storebror gleder seg så fælt nå vet du. Stakkar liten, han ble skuffa i dag, trodde babyen hadde kommet da han ike fant mamma og pappa i senga, men bestemor kl 05 i dag tidlig :o) Det er ikke alt som er like lett å forklare for en treåring da, men han tok det kjempefint, og vi ble enige om før han la seg at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :o)

 

Så flott navn dere har valgt til gutten deres :o) Helt enig, Adrian er nydelig :) Det blir et riktig staselig navn han får :) Så godt du synes navnevalgene våre var fine da :) Vi har jo ikke røpet kjønnet vi da, så navn er også en godt bevart hemmelighet for alle vi kjenner, men da blir en jo også litt usikker på hva folk synes om det. Og enda har vi ikke bestemt oss, må nok se han først :) Hvilket jeg håper vi gjør meget snart!!!

 

Er du utålmodig blitt enda da? Jeg har ikke følt så mye på det før i det siste jeg, men etter denne runden i helga, kan jeg nesten ikke vente altså! Nå har vi fått skrudd opp sprinkelsenga og lagt i med madrass, sengekant, sengetøy og uroe også, så nå er alt klart :o) Herremin så søte de der babysengene blir altså :) Ellers mangler rundvasken til jul, den hadde jeg store planer om å gjøre tidlig i år, men det kunne jeg jo bare glemme med bekkenet for å si det sånn. Så får vi se hva som er av krefter etter fødselen, det er ikke så viktig heller, mye viktigere å nyte babytida og kose seg - jul blir det uansett ;o)

 

Ha en deilig uke vennen, håper neste innlegg fra meg blir en fødselshistorie ja, men kan vel drømme ;o)

 

Stor klem

Skrevet

Jaaaa det får vi virkelig håpe vennen!!!!!!! Uff stakkars deg som har gått slik hele helgen og i tillegg fått så mye rier at de til og med trodde du var i fødsel på føden.... Utrolig kjedelig kan jeg tenke meg! Men jeg har en god følelse om at du slipper å vente så lenge nå! Forstår godt du er utålmodig jeg!

For min del er jeg ikke noe utålmodig enda, men tror jeg kommer til å bli det etterhvert:-) Er utrolig deilig å i dag kunne si at jeg er høygravid ja;-) Men syns tiden flyr avgårde da, så 40 dager synes ikke lenge for min del. Men må si at jeg er IKKE innstilt på noe overtid altså! Så jeg tror nok jeg begynner å bli ganske klar ca rundt om 10 dager før termin;-)

Ellers går det også supert. Føler meg frisk og opplagt og er glad og fornøyd med at alt er klart for lille gullet, og så er vi nesten helt ferdig med julegavekjøp også. Herlig! Gleder meg sånn til jul også.. Håper inderlig han er kommet ut til jul og at vi får feire vår første jul med baby i hus. Kan ikke tenke meg noe som er koseligere enn det.....

I forhold til julerengjøring går det litt sånn i rykk og napp her for tiden. Vi holder nemlig på å pusse opp kjøkken og stue, så da blir det ikke helt enkelt å vaske og stelle. I tillegg har jeg jo litt symfysesmerter. Men ikke så vanvittig heldigvis. Kan jo hvile akkurat når jeg trenger det, og det hjelper veldig på. Vi regner med oppussingen er ferdig til midten av måneden, så ikke så lenge igjen nå. Og da skal jeg bake;-) Det gleder jeg meg til i mitt nye kjøkken;-) Hi hi:-)

 

Jeg tenker masse på deg Miemamma og krysser alt jeg kan for at fødselen skjer fort nå for deg, og så gleder jeg meg SINNSYKT til å høre fra deg etter du har bitteliten i armene dine!!!!!!!!!!!

Masse masse lykke til!!!!!!!!!!!! Stor stor klem:-)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei vennen! Og beklager at jeg svarer så sent! Noup, ingen fødsel her enda.... Og på kontroll på tirsdag viser det seg at det ikke har vært noe mer fremdrift siden vi var på føden heller :( Men, men, har jo fortsatt en uke igjen til termin da, så det er jo nesten ikke lov å bli utålmodig enda ;o) Skulle bare ønske jeg var i litt bedre form rett og slett, for den er temmelig laber for øyeblikket, men, ikke så altfor mye å få gjort med det heller er jeg redd. Jeg har fått time til å vurdere igangsetting neste onsdag, dersom ingenting har skjedd til da. Håper helst at fødselen starter av seg selv, men tar nok imot hjelp om ikke noe har skjedd på en uke. Bør helst ha igjen litt krefter til den store styrkeprøven også :o)

 

Men du da?? Hvordan går det med den høygravide?? Skal se du føder før meg, hi, hi ;o)

 

Så deilig med nytt kjøkken og ny stue til jul, og babyen kommer da! Det hørtes helt supert ut! Jeg skal sende avgårde en masse fødestøv til deg, så satser vi på du er vel hjemme igjen på julaften :o)

 

Jeg får ta kvelden jeg nå, men håper alt er bra med snuppa, gleder meg til å høre fra deg :o)

 

Klemmers

Skrevet

Hei hei vennen:-)

 

Stakkars deg som ikke er i form! Håper inderlig at bitteliten kommer fort nå, og at du slipper å bli satt i gang, og at du plir pigg og god igjen!

 

Her går det bra, men må innrømme jeg er litt rastløs selv nå.. Men har 30 dager til termin da, så må nok roe meg kraftig ned! Har ikke vært på nett på flere dager jeg nå, for vi har bodd hos svigermor i over en uke pga oppussingen... Må si det har vært rart å være vekke fra bim så pass lenge... He he. Blir jo helt avhengig av å se hvem som har født, og å lese fødselshistorier:-D Har også vært veldig spent på å lese åssen det står til med deg! Tenk at du bare har en uke til termin.. Det er ganske sprøtt det:-) Masse lykke til i dagene fremover! Og tusen takk at du sender meg fødestøv! Vil absolutt hjem til julaften!!!!!!!!! Du/dere må ha en super helg, og så krysser jeg alt jeg kan for at ting skjer i helgen!!!!!!!!

Klem:-)

Skrevet

Hei snuppa :o)

 

Da var helga over gitt, og her sitter jeg med bitteliten i magen enda :o) Tror snart jeg begynner å hoppe tau, hi, hi ;o) Neida, det er ikke synd på meg, herre min hatt, jeg er så priviligert å få oppleve det mest fantastiske på jord for andre gang i mitt liv, så nei, meg er det virkelig ikke synd på! I morgen har jeg to dager til termin, og jaaaaaa, innrømmer så villig vekk at jeg er ordentlig utålmodig nå, men, prøver også å tenke på at når magen forsvinner denne gangen, er det ikke sikkert jeg noen gang får oppleve babyspark igjen. Kanskje er det siste gang jeg kan stryke på den, og være stolt av å være stor, hvor ofte gjør man det liksom?!? Nå vet jeg at det er maks 2 uker til vi har gullet vårt hos oss, og mest sannsynlig går det ikke så lang tid heller, så nå skal jeg heller bare prøve å nyte "timene" som er igjen, sove for eksempel, kan vel bli et fremmedord om noen dager ;o) Og ikke minst, det er nå jeg kan vie veslegutten vår all min oppmerksomhet, det er også siste gang, heretter blir det to å dele på, så joda, visst er det vel fordeler med å fortsatt være gravid :o) Likevel tar jeg med glede imot litt smerte nå snart asså, vi er klare for familieforøkelsen på alle måter nå tror jeg, så kjære lille venn, kom, kom :o)

 

Åh, er dere ferdig med oppussing nå? Høres så utrolig deilig ut!!!! Er fornøyd med det meste i livet mitt jeg, men ikke så veldig med bosituasjonen akkurat. Samboeren min driver gård ser du, og vi skal bygge nytt hus der. I påvente av det leier vi foreløpig hos en nabo, og det er helt greit her, men for lite. Har vel strengt tatt egentlig ikke plass til en til, har bare 2 soverom her, men trøster meg med at gutta våre får store fine rom når bare nyhuset blir ferdig :o) Men gosh, ting tar tid altså!!! Men håper inderlig at vi kan feire jul i splunket nytt hus til neste år :o)

 

30 dager igjen ja, og det var for noen dager siden, straks er du jammen fødeklar du også!!! Får du før termin føder vi vel på likt tenker jeg, hi, hi :o) Hadde vært deilig å være ferdig så du kan komme hjem til jul, det skjønner jeg så inderlig vel, men du må ikke bli for skuffet om det ikke blir slik heller da vennen. Disse nurkene har med å bestemme selv vet jeg ;) Når er egentlig terminen din igjen? Og er både mens og UL den samme? Det er så rart å tenke på at vi snart er ferdig! Tenk som vi jobbet da vi var på "bli gravid"!! Gud bedre så glad jeg er for at jeg ikke er der lenger i alle fall! Ser innimellom nick som jeg husker fra den gang, og som jeg ser fortsatt sliter, det kan ikke være mye moro. Nei takke meg til å måtte vente litt på en fødsel da!

 

Aporopos fødsel, hva tenker du om den? Gruer du deg? Eller er bare spent kanskje? Akkurat nå ser jeg bare frem til å komme igang jeg. Vet det blir tøft, men må bare jobbe seg igjennom det. Har ikke så altfor store tanker om hvordan jeg vil ha det heller, tror jeg tar det mest som det kommer, for en vet jo aldri hvordan det blir. Men har et sterkt ønske om å få benytte meg av badekar mest mulig. Det lindret så deilig sist, men rakk ikke sitte der mer enn i 10 min før vannet gikk, så denne gangen håper jeg å få benyttet det litt før. Ellers brukte jeg ingen bedøvelse sist, og har håp om å klare det denne gangen også, men låser meg ikke på det heller, dersom jeg skulle trenge det.

 

Er veldig spent på hvordan møtet mitt med legen på sykehuset vil gå på onsdag, og ikke minst på hva UL vil vise når det gjelder størrelsen på babyen. Har nok et håp om å ha født i løpet av uken som kommer, må innrømme det, frykter å bli gående lenge på overtid for så å bli satt igang likevel, men får jo bare høre hva de mener er best på sykehuset. På onsdag er jeg i alle fall til termin, yohooo :o)

 

Ha en deilig uke vennen!! Og ja, man blir litt avhengig av BIM ;o) I hvert fall nå som vi er over på 3. tri, da er det ekstra spennende! På novemberklubben føler jeg alle har født snart, men det er nok flere sjeler enn meg igjen der inne ;) Har vel begynt med fødemeldinger hos dere og nå kanskje??

 

Varm klem til deg

Skrevet

Dytter litt til deg, og må bare skrive det nok en gang jeg, i morgen har jeg TERMIN!!! Og i natt og i dag har jeg hatt tegningsblødning og en del rier igjen, så håpe, håpe!!!!! Kanksje det skjer noe før jeg rekker ankomme sykehuset i morgen :o) Tror vel ikke det, men det hadde vært forunderlig det. Vi får bare se hva natten bringer, best er det vel om man får seg litt søvn antagelig ;o) Noe baby før tiden ble det i alle fall ikke på meg, men så koser vel bitteliten seg godt der inne da får jeg tro :o)

 

Godklem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...