Gå til innhold

M-79med des08gullgutt:-) (nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei =) Så plutselig nicket ditt her inne, og det var så koselig :) Har lurt på hvordan det har gått med deg, men det har tydeligvis gått veldig bra!! Vet ikke om du husker meg, men vi skrev litt sammen på "bli gravid" blant annet?

Hvordan har svangerskapet gått for din del? Nå har jeg 55 dager igjen, venter en liten prins, og gleder meg veldig til han kommer ut :)

Klem fra,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei Miemamma:-) Klart jeg husker deg! Så koselig da:-) Ja nå er jeg endelig her inne, og har 80 dager igjen i dag:-)

Så koselig at dere også venter en prins da! Det gjør jo vi også;-) Svangerskapet har vel egentlig gått greit, men har jo vært noen av disse kjedelige plagene da. Kvalmen satt lenge i, og så har jeg en uovervinnelig halsbrann. Men ellers har jeg ikke noe å klage på:-)

Er så glad for å være her på 3.trimester nå, og endelig føler jeg tiden er begynt å gå litt fort. Syns nemlig den gikk superseint fram til jeg hadde 100 dager igjen..

Tussemor er jo også blitt gravid nå:-) Så koselig! Har jo følt litt med på dem jeg snakket mest med på bli gravid;-)

Du da? Hvordan har ditt sv.skap vært så langt, og hvordan går det nå med tålmodigheten? Håper du og prinsen har det supert!

Klem fra M-79:-)

Skrevet

Dytt:-)

Skrevet

Dytt igjen;-)

Skrevet

Hei M-79 =) Sååå koselig å høre fra deg! Og det gleder meg stort at svangerskapet ditt, til tross for noen ymse plager, har gått så fint :) Det har det forsåvidt gjort for min del også. Vi slet jo med blødninger fram til uke 11 ca, og da føltes alt veldig usikkert, men etter det har alt vært i skjønneste orden med bitteliten :)

Jeg koser meg med magen, og prøver å nyte de siste ukene nå. Fra i sommer har jeg vært relativt sterkt plaget med bekkenløsning, hvilket førte til at jeg ble nødt til å kaste inn håndkledet på jobben i midten av august. Gruet litt for å bli gående hjemme, antok tiden kom til å bli veldig lang. Men jeg har faktisk ikke følt på å kjede meg en dag enda! Nyter det fine høstværet, rusler meg noen småturer når formen tillater det. Har fått ryddet og ordnet i skuffer og skap, det trengtes veldig ;) Så er jeg heldig å ha et par veldig gode venninner hjemme i barselpermisjon, slik at jeg har hatt mye besøk, og ellers har jeg brukt mye av tiden til å roe helt ned og slappe av med en god bok, eller scrappe for den sakens skyld :)

Hvordan er formen din da? Hva gjør du igjen? Noen ganger lurer jeg på om jeg allerede er kommet i ammetåka, glemmer så sinnsykt fort ;)

Har du ordnet mye til prinsen kommer eller? Hos oss har vi ikke kjøpt særlig mye, siden vi har en gutt på 3,5 år fra før, og da må nok minstemann finne seg i å arve en god del av storebror. Men har begynt å finne fram igjen en del klær og sånn da, tida går jo i grunn litt fort nå ;)

Er på besøk hos mine foreldre for øyeblikket, skal spise litt middag nå, men skal se om jeg får skrevet litt til senere :)

Klem

Skrevet

Hei igjen :) Rakk ikke skrive mer i går jeg. Jammen er det en del innlegg her på 3. tri, måtte langt ned på side 2 for å finne igjen tråden!

Har du hatt en fin lørdagskveld da? Jeg har vært på teater med minsten i dag - "Gråtass", og han tok helt av, så det var veldig moro =) Sambo er på jakt i disse dager, så da må lillegutt og jeg prøve å fylle dagene våre med litt spennende ting da vet du! I natt fikk ei god venninne av meg bebisen sin forresten, ei fin lita jente, kjenner det nesten suger litt i magen med tanke på at det snart er vår tur =) Når har du egentlig termin?

Ha en fortsatt deilig helg!

Klemmers

Skrevet

Hei hei Miemamma:-) Jeg må bare dytte denne fram. Lå på side 3... Må svare i morgen. I dag er programmet fullstappet:-) Om en liten halvtime springer vi ut døren til jm kontroll. Utrolig kjekt å høre fra deg! Skriver mer i morgen jeg:-)

Klem og ha en super dag!!!!!

Skrevet

Hei igjen Miemamma:-) Da var jeg på plass igjen, og etter en hektisk dag i går, skal jeg slappe max av i dag!

Her går det fint. Bortsett fra sinnsyk halsbrann er formen bra!

Jeg er utdannet lærer, men pga sykdom (kronisk) Er jeg nå på yrkesrettet atføring og skal mest sannsynlig omskoleres.. Men håper på at det blir til et eller annet innenfor pedagogikk.

Det er fælt å oppleve blødninger i sv.skapet.. Jeg blødde litt i uke 8, og etter det har jeg aldri fått tilbake den samme roen som før blødningen. Men det kommer seg jo bra nå som jeg kjenner så mange deilige spark ol fra gullet.

Terminen min er 14.desember, og jeg synes endelig tiden går fort. Fram til det var 100 dager igjen synes jeg det gikk forferdelig sakte:-)

Stakkars deg som har bekkenløsning. Jeg er så heldig at jeg ikke engang vet hvordan det kjennes.. Men kan jo fortsatt komme snikende da..

Merker jeg begynner å bli stor og tung nå. Har gått opp 10,9 kg til nå, og var ikke noen sylfide fra før for å si det mildt:-D he he.. Men jeg trener og er i forholdsvis god form nå, så går nok greit. I følge jm i går så har jeg visst 1 i ødem, så er jo noe vann da.

Du er lærer også ikke sant? (Håper ikke jeg husker helt feil nå;-) )

Hvordan går det med deg og bitteliten nå da? Håper dere har det fint og nyter dagene på tross av bekkenløsning og div. sv.skaps plager!

Lille gullet her har det veldig fint, og vokser og trives:-) Det er mammaen VELDIG takknemlig for:-)

Når var det din termin var nå igjen? Er nok ikke så lenge til det tenker jeg. Masse masse lykke til fremover!

Klem fra

Skrevet

Dytter fram fra side 4;-)

Skrevet

Hei du :) Og takk for koselig melding! Egentlig veldig hyggelig å ha en sånn skravletråd igjen, har i grunn savnet det fra "bli gravid" =) Har ekstra kontakt med et par av jentene her inne, men det blir mest en pm i ny og ne. Er jo mye spennende å lese her inne, men ekstra gøy med noe som er til seg selv ;)

Så godt å høre at alt står bra til med deg og gullet! Det håper og tror jeg jo det gjør her også, men nå syns jeg det er leeeenge siden siste kontroll, også skal jeg ikke på kontroll igjen før om en uke igjen, da er det 5 uker siden sist. Grunnen til det var rett og slett at jordmor skulle ha høstferie. Men kjenner jo daglige spark, så satser på alt er vel. Syns nok sparkene føles annerledes nå, men det har vel med å gjøre at plassen i magen er betydelig mindre. Også føler jeg ikke at jeg har vokst så mye den siste tiden, men magen har jo vært stor en stund, så syns det er vanskelig å vurdere hvor mye den vokser nå. Jeg har dessverre gått opp ALTFOR mange kilo denne gangen... Ikke vært på vekta på en stund, men har nok gått opp ca 16 kg nå tenker jeg. Med førstefødte gikk jeg bare opp 12 kg totalt... Så det er et minus, men, men, får jo bare jobbe litt ekstra for det etter svangerskapet. Er ingen sylfide selv, har nok noen ekstra kilo, men de er nå til å leve med, så ille er det ikke ;) Jeg har snakket en del med jordmor angående dette med vekt, som faktisk har plaget meg litt i dette svangerskapet. Rett og slett fordi jeg gjorde en kjempeinnsats og gikk ned 16 kg året før jeg ble gravid, og da var jeg nede i normal bmi, og følte meg veldig vel med meg selv. Så litt nederlag er disse kiloene som har rent på nå, men tror nok også det kommer av at jeg haddre gått ned såpass som jeg hadde gjort fra før da. Uansett er jeg temmelig motivert for å få dem av meg igjen når bebis er ute :) (Hører med til historien at de 12 kg jeg gkk opp sist gikk jeg ned igjen i løpet av en måned etter fødsel, så det er da definitivt håp :) )

Jeg har termin 19. november, så da er det ikke så lenge mellom oss da! Og med førstemann (som er en deilig gutt det også ja :) ), gikk jeg 14 dager over tiden og ble satt igang, så har vel ikke de største håpene om at denne lille krabaten skal komme så veldig mye før heller, selv om jeg ønsker det veldig sterkt. Det er noe av det jeg frykter mest denne gangen, at jeg må gå så lenge over tida, både fordi jeg sliter nok med bekkenet som jeg gjør, og fordi jeg har litt redsel for at noe kan gå galt på slutten. Men dette skal jeg snakke med jordmor om neste gang, så håper kanskje vi kan komme til en ordning som innebærer en overtidskontroll med vurdering av igangsetting etter en uke over termin, dersom det ikke har skjedd noe til da. Vi får se! Ved hvilket sykehus skal du føde forresten? Jeg skal føde på Ringerike, det gjorde jeg sist også, og var veldig fornøyd.

Huff, stakkar, er du plaget så fælt med halsbrann du, det er i alle fall ikke noe kjekt!! Har heldigvis nesten vært forskånet for det denne gangen jeg, men hadde det masse med førstemann, så vet hvor vondt det er. Tar du noe for det? Jeg gjorde ikke det, men har i ettertid skjønt at det er visse tabletter du kan ta som ikke er skadelige for bebisen. Ellers funket lovehearts på meg, i noen minutter i alle fall ;) Gikk det bra på kontrollen hos jordmor eller? Jeg er så utrolig spent på om nurket har snudd seg nå, håper inderlig det!! Vil helst slippe å tenke tanken KS ved eventuell setefødsel i alle fall, så satser på han legger seg med hodet ned snart :)

Stemmer det, husker jo du var lærer når du skrev det ja! Så du holder på med omskolering nå? Hva går det ut på liksom? Jeg er også lærer ja :) Akkurat nå er det likevel helt greit å være hjemmeværende en periode fram til fødselen, vet ikke om jeg hadde hatt overskudd til jobben akkurat nå, bekkenløsning eller ei. Er vel litt slik at jeg gjerne vil gi jernet, og være 100 % tilstede når jeg er sammen med elevene mine, og akkurat det tror jeg hadde vært litt for tøft for øyeblikket.

Ellers formen grei? Flink og trener du da! Hva slags trening? Jeg for min del får kynnere om jeg går opp ei traspp om dagen, så her blir det med noen korte gåturer bare.

Ellers har jeg forresten vært på tur med ei venninne og hennes barn noen dager nå. Uten tv, og med minimal telefondekning, og det er egentlig deilig!! Men siden jeg har 6,5 uke igjen nå, begynner det vel å bli greit å være der det er dekning på mob'en i alle fall ;)

Ja, ja, ha en god natt, og en fin fin torsdag i morgen :)

varm høstklem til deg =)

Skrevet

Hei hei:-)

Ja det er utrolig kjekt å ha en tråd med noen men føler man kjenner litt ekstra godt her inne, og enig med deg at sånn sett savner jeg bli gravid. Selv om jeg er umåtelig glad jeg ikke er der fortsatt;-)

Ja det var jammen lenge å vente på jordmor så pass sent i svangerskapet.. Jeg synes generelt det er så få svangerskapskontroller jeg. Føler så ofte man går å lurer på noe og tenker på noe..

Gikk bra hos jm denne gangen:-) Vi hadde undervisning om amming. Bebisen hadde 136 hjerteslag i minuttet og lå med hode ned... Håper det holder seg. men jm sa han kunne snu seg mange ganger enda..

Sjekket også jernlager og det som ellers er vanlig, og alt var bra:-) Det er så godt å vite!

Skjønner hvordan du har det med å ha gått ned i vekt for så å gå dem opp igjen.. Jeg har hele livet vært overvektig. Men for noen år siden bestemte jeg meg. Bet tenna sammen, og gikk ned 34 kg på 2 år.. Da var jeg nede i trivselsvekt. Holdt dette i nesten 2 år, men så ble jeg syk.. Ble sengeliggende i lang lang tid, og la litt på meg pga dette. Så traff jeg mannen min, og noen (mange) kosekilo kom på.. Så sluttet jeg å røyke og la på meg enda mer:-( (Men SUPERT å være ikke-røyker etter 14 år som fast røyker...) Så ble jeg gravid da, og nå veier jeg rett og slett mer enn før slankingen:-( Men jeg er som deg: Motivert så det holder på å få det vekk når lille gullet kommer:-) Og det skal gå bra, og det blir DEILIG!!!!!!!!

Jeg skal føde på kk på Haukeland universitetssykehus i Bergen. Har hørt både positivt og negativt derfra, men går vel helst greit:-)

Trening ja. Jeg svømmer, og elsker det. Helt perfekt trening nå når jeg er så stor og tung. Sliter mye mer med å gå, og får også lett kynnere av det. Jeg har alltid vært aktiv av meg. Utenom da jeg var skikkelig syk så klart. Så sånn sett vet jeg at jeg har god forutsetning til å komme i form igjen og få av alle disse kiloene..

Tenk at du bare har 6,5 uker igjen da.... :-) Om max 2 mnd så har du bitteliten i armene:-) Det er så herlig å tenke på! Helt fantastisk!

3 mnd så har jeg lille gullet i mine:-) ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg kan bare drømme om for en fantastisk følelse det må være.. Du har jo opplevd det før, så du vet jo hva du har å se fram til:-)

Du må ha en super fin dag i dag du også!!!

Stor klem fra meg og lille gullet:-)

Skrevet

Dytt;-)

Skrevet

Hei vennen :o)

Hjelpes, så fort en helg går! Har du hatt det fint? Her har det vært helt greit, men masse regn, så det har vært litt kjedelig. Merker at sønnen blir temmelig rastløs når vi ikke får vært noe særlig ute, men så var det desto bedre det kom litt sol i dag :) Huff, kjenner jeg er litt uvirksom om dagen. Hadde så masse planer for alt jeg skulle gjøre, og var ganske godt igang også, men nå har det dabbet av litt. Får prøve å ta meg selv i nakkeskinnet litt til uken, og få unna det jeg må få gjort til bebisen kommer i alle fall :o)

Ellers har jeg gjort noe litt morsomt i dag da :) Fant ut at det hadde vært hyggelig å ha noen litt mer ordentlige bilder av magen, og siden jeg har ordentlig kamera, tenkte vi å forøke selv. Er jo så dyrt å dra i studio, og føler meg ikke akkurat helt komfortabel med det for øyeblikket heller ;o) Så rigga til med stativ og hvit duk som lerret, og bildene ble faktisk ganske fine de :) (Så tok jeg jammen mange før jeg ble fornøyd også da, hi, hi!)

Ellers er det nå bare tre dager til jeg skal til jordmor, og jeg er så superspent på om bitteliten har snudd seg. Håper så sterkt at han har gjort det, så slipper en gå å bekymre seg unødig for en setefødsel liksom. Skal ellers bli kjekt å sjekke alt annet, det er en trygghet syns jeg også. Om fire dager kan jeg forresten kalle meg høygravid også, det er litt rart! Har vel i grunn følt meg temmelig høygravid en liten stund alt jeg, men har skjønt, gjennom lesning her, at det visstnok da står igjen 40 dager til termin :o)

Hvordan er formen din da du? Her går det greit, om jeg tar det i det tempoet som behager bekkenet vel og merke ;) Har litt lite overskudd om dagen, for sover dårlig om natta, men, men, er vel bare sånn det er på slutten dette :) Har du begynt å ordne med julegaver og sånn eller? Jeg er vel omtrent halvveis tenker jeg, greit å få det unna i år syns jeg. Vil helst slippe å rave rundt i overfylte butikker med en spedunge, så får nok bare se til å bli ferdig snart :) Du kan jo kanskje havne på føden i jula du da? Vi får håpe ikke det, satse på at bebisen kommer til termin :)

Har du fått noen til å anslå vekt på prinsen? Det gjøres kanskje bare med UL det, men leser om så mange her inne som enten har "for store eller for små" babyer i %. Har ingen slike tall jeg... Førstemann veide 3870 og var 51 cm 14 dager på overtid, så han var egentlig ikke stor i det hele tatt. Er nok mer spent slik sett på denne krabaten her ja!

Fy fillern så flink du har vært med vekta forresten! Om du har gått opp igjen en del nå, så vet du jo uansett at du klarer, om du bare vil :o) (Og det ligger det jernstyrke bak, I know!)

Ha en fin kveld M79 :o)

P.S er du på facebook forresten?

Varm høstklem

Skrevet

Nei, og nei, side 9, dette funker ikke ;o) Hvordan er det med deg M79? Dytter masse opp!! ;o)

Skrevet

Hei hei vennen:-) Det var den ja:-) Prøver å skrive i morgen jeg.. Nå byssanlull;-)

Klemmm:-)

Skrevet

Da var jeg der:-)

Tenk at du er høygravid nå..... Wow som tiden går!!!!! Hvordan gikk det hos jordmor? Hadde bitteliten snudd seg? Utrolig spennende akkurat det der. Ikke så kjekt å vite at man går mot setefødsel, selv om det stort sett går greit det også.

Her går det bare fint. Masse masse regn her også da, og det er jo KJEDELIG.... Men håper det snart blir bedre. I går var jeg og mannen min på premieren av fritt vilt 2, og det var rimelig intenst.. I en full sal med hylende ungdommer, må jeg si at jeg kvapp hele tiden. Kanskje ikke akkurat det beste for lille gullet.. Så jeg kan nok ikke anbefale den til høygravide;-D (ikke andre gravide heller)..

I dag skal jeg bare slappe av. Etter to veldig travle uker kjenner jeg at jeg trenger det! Så blir full hvile i dag:-)

Hvordan går det med deg nå da vennen? Er det rart å kunne kalle seg høygravid? Tipper det er herlig jeg! Tiden nærmer seg med stormskritt nå:-) Wow kommer til å være så spent på deg framover! Du kan jo få før tiden også.... Bitteliten er jo fullt utviklet han nå, men har vel best av å være i mamman sin mage et par uker til. Spennende er det ihvertfall!!!

Dere må ha en super helg!!!!!!!

Klem:-)

Skrevet

Hei på deg du!

Ja, det er en noe merkelig følelse å kunne kalle seg høygravid egentlig! Men føles bare godt å ha kommet så langt, blir nok mer nervepirrende når jeg kan kalle meg fødeklar tror jeg :) Og vet du hva? I dag poppet den første fødemeldingen opp på novemberklubben! Førstemann ut kom riktignok tre uker før tiden, men nå er det i gang - og det er en litt vanvittig tanke! Jeg har 5 uker igjen til termin i dag - så rart! Men har en aktiv krabat i magen om dagen, og det er jeg veldig glad for. Husker jeg syns det var ekkelt på slutten sist, fordi det virket som det ble så mye mindre liv. Men nå er det full rulle heldigvis :o) Hvordan er det med deg? Og hvor mange dager / uker har du igjen nå? Spennende dette altså :)

Det gikk fint hos jordmor! Hun var temmelig sikker på at han har snudd seg nå, men for sikkerhets skyld tar de en ny UL på neste kontroll dersom det er den minste tvil. Jeg fikk også innvilget en overtidskontroll på sykehuset rundt termintider, og hun var veldig imøtekommende på mine ønsker - så ja, det ble en fin samtale :o) Kjenner jeg blir litt "svett" ved tanke på at jeg snart skal i fødsel, men ser også veldig frem til å få det overstått. Hadde passet meg utmerket om jeg fødte før tiden, siden gullklumpen ser ut til å være litt større enn gjennomsnittet. Huff, håper virkelig ikke han blir kjempestor! Men, men, ut må han, og skal nok greie det uansett :o) Når skal du til kontroll igjen da?

Ellers har jeg sykt mye kynnere om dagen altså, og det presser slik på bekken / blære at jeg føler jeg må på do HELE tiden ;o) Håper de går over til rier om ei stund, hi, hi :o) Var på visitt hos ei venninne i dag, lita babyjente på 1 uke, kan tro hun var nydelig da :o) Og da kom kynnerne i et ravende renn - tro om det er litt psykisk også ja!!

Ellers da vennen, alt bra med deg? Du er ikke i jobb eller sånt nå eller? Begynner å gå seg til med ting og tang her nå, fått gjort litt i alle fall, og puttet noen småting ned i sykehusbaggen også. Tror vel ikke jeg har det travelt på den, men greit å være litt føre var da :o) Stappe nedi litt som en ikke nødvendigvis bruker til daglig i alle fall.

Men nå kaller senga her, overtrøtt, gleder meg til å legge hodet på puta :o) Nattinattklem

Skrevet

Hei igjen;-)

I dag er det akkurat 2 vanlige mnd frem til termin:-) Er 31+4 i dag.

Har vært på sv.skapskontroll hos fastlegen i dag, og der var alle prøver heldigvis fortsatt helt fine. Det er like godt å høre det hver gang:-)

Wow tenk at terminklubben din er i gang.... Wow altså... Uæææ det føles så rart altså, for tiden i det siste har bare flydd, og jeg tror jeg kommer til å få et sjokk når min gjeng plutselig begynner å melde om overstått fødsel... Uansett: det er ikke lenge igjen nå til både du og jeg har nurkene i armene våre:-)

Så flott at det gikk fint hos jordmor. Godt og at dere fikk ny ul da, for da får dere jo vite det for sikkert. Pluss at det blir en til anledning til å smugtitte på bitteliten;-)

Så bitteliten er stor han også? Det er nemlig lille gullet også.. Håper bare ikke det er så mye:-/ Men det er som du sier at ut skal de uansett.. Går nå helst bra også heldigvis!

Har også snakket med jordmor i dag på tlf, for det er mulig at litt av slimproppen er gått.. Har lagt merke til at det er kommet noe gele aktig ut av meg, og så har jeg litt små vondt i livmortappen. Så nå går jeg med bind for å finne ut om jeg lekker fostervann, og lovde å ringe føden dersom det er noe mistenkelig.. Men tror egentlig ikke det er noe fostervanns avgang, så regner med det bare var litt av slimproppen eller noe.

Å så kjekt med visitt med liten ny baby da.... Skjønner godt at det førte til kynnere;-) Men uff så slitsomt da... Får håpe det er fordi bitteliten har tenkt å komme ut tidligere! Er jo lov å håpe!

Jeg jobber nok ikke nei.. Har ikke gjort det på noen år nå. Men regner med å begynne igjen etter permisjon. Da blir det mest sannsynlig noe studier siden jeg må omskoleres. Vurderer ihvertfall det.

Ellers ligger vi godt an med innkjøp og det å være ferdig med ting og tang før lille gullet kommer. Deilig synes jeg! Liker ikke å være ute i siste liten;-) Må ha kontroll.. He he;-)

Sykehusbagen er jeg nok ikke begynt på, men har jo litt tid på meg enda da. Men begynner nok snart jeg også tenker jeg:-)

Hvordan har du det nå da? Håper dere har det fortsatt fint, og at ikke kynnerne dine er alt for ille!!!!!

Wiiiiiii nå begynner jakten på kjærligheten.. Ehhh ehh kremmt kremmt

Snakkes vennen! Klem;-)

Skrevet

Hei vennen :)

Hvordan står det til med deg? Leste en skummel tråd om at du hadde falt?? Håper inderlig det gikk greit, både med deg og lillegullet!! Isj, ikke særlig moro sånt noe. Og hvordan har det gått i forhold til slimproppen??? Er ikke det litt tidlig? Han får helst holde seg der noen uker til da, selv om en fødsel nå vel hadde gått fint antagelig :o) Hva sier jordmor? Proppen har såvidt begynt å løsne her også, men den kommer stykkevis og delt ;o) Så nå må jeg nesten gå med bind / truseinnlegg hele tiden, for det kommer i rykk og napp. Forrige gang gikk hele proppen et par timer før gullet ble født, så da tar jeg dette som et godt tegn på at kroppen er i ferd med og modnes. Har akkurat 4 uker igjen til termin i dag - wow som tida flyyyr!! Begynner å bli bra spent på når det store kommer til å skje kan du si, og føler vel fortatt at jeg har greit med tid, og at jeg har litt behov for en stund til - føler meg ikke heelt klar, bare nesten :o)

Ellers går det greit her. I helga har vi fått gjort unna de siste helt nødvendige innkjøpene, så nå vasker jeg småklær på harde livet så de skal bli klare :o) Fant ut jeg hadde litt vel lite i de minste str, så måtte supplere litt bodyer og pysjer. Vi har også kjøpt bilsete, acta graco auto baby m / base. Hadde det sist også, men kjøpte brukt, og har lånt det bort siden, så akkurat det ville vi fornye, men var veldig fornøyd sist, og siden det kommer meget godt ut i test, var vel egentlig valget enkelt. Hva har dere? Og hvilken vogn?

Får nesten skrive litt mer i morgen eller noe, fikk en låsning i bekkenet her, så nå skal jeg gå rundt og myke opp litt, også er det natta. Sov så godt :)

Klemmers

Skrevet

Hei hei vennen:-) Beklager sent svar, men der fikk jeg endelig hentet fram tråden vår:-)

Jo her går det fint. Gikk ikke til lege etter fallet, pga det kjentes ikke ut som noe i magepartiet ble rammet.. Men har vært til lege i ettertid, og alt sto bra til med gullet:-)

I helgen hadde jeg og mannen vår siste helgetur på en stund. Vi besøkte familie litt nordover. Utrolig kjekt og koselig! Herlig å komme seg litt vekk og oppleve litt andre ting enn det hverdagslige!

Legen sjekket meg i går i forhold til åpning og modenhet, pga det med slimproppen, men der var alt lukket og fint enda, så det var jo greit. Har ikke fått ut noe mer heller. Så det var vel bare en liten del.

Spennende at din er i ferd med å komme ut da.. Da nærmer det seg sikker med stormskritt... Wiiiiii er uansett ikke lenge nå til både du og jeg har nurkene våre:-) I dag har jeg 52 dager til ul termin. Ikke lenge i det hele tatt synes jeg!

Hvordan går det med deg nå da vennen? Håper du har det bra og at det ikke blir for mye med denne bekkenlåsningen din!!!!!!!

Tenk at du nå har under 4 uker...... Du er jo snart fødeklar:-) Ho ho som tiden har flydd!!! Føles ikke lenge siden vi slet inne på bli gravid......

Ha en fin fin dag!!! Stor klem:-)

Skrevet

Dytt dytt;-)

Skrevet

Å dytt igjen:-)

Skrevet

Heisann du :o) Da skal jeg endelig få satt meg ned og skrevet litt til deg igjen! Vet du, i dag er jeg fødeklar!!! Åh, det var så deilig å endelig kunne kalle seg det! Føler tiden har gått veldig fort, men må vel også innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig nå mot slutten. Gleder meg til å få tilbake kroppen min, og håper bekkenet vil roe seg ned. Føler på en måte at kosen med graviditeten går litt over sånn helt på tampen, sikkert under et anfall av mangel på søvn om natta, irritasjon over alt en har lyst til å gjøre, men ikke klarer, og mest av alt for bekymringer for den lille. For det blir en del av det nå. Kjenner jo at bevegelsesmønsteret har endret seg veldig, og slik må det nødvendigvis bli med så lite plass i magen, men syns jeg kjenner for lite liv hele tiden, for sparkene er jo ikke der som de pleier! Nå er det mer sånne glidende bevegelser i magen, og selvfølgelig en ordentlig dytt i ny og ne, men kan ikke sammenlignes med for bare et par uker tilbake. Så jeg skal bare være så utrolig glad når bitteliten er ute, og alt er vel overstått, og forhåpentligvis har gått veldig greit for både mor og barn :o) Ikke meningen å syte, jeg er fremdeles stolt av og glad i kroppen min som bærer fram et lite "mirakel" altså, men det er noe med at en vet det er så kort tid igjen da.

Ellers var det godt å høre at fallet ditt så ut til å gå greit, og at det i alle fall ikke påvirket lille nurk i magen :) Hvordan er formen din vennen? Begynner du å føle deg klar? Og har dere forresten tenkt på navn? Vi klarer ikke å bestemme oss, syns guttenavn er vanskelig, men har jo noen forslag. Vi tenker på Vebjørn, fordi det står veldig godt til navnet på sønnen vår. (Han har et litt spesielt navn, (er odelsgutt), og vil derfor ikke skrive det her siden det er under 10 som heter det i Norge. Ellers syns vi Jonas er fint, og Magnus. Mange fine navn, men de passer liksom ikke, så tror kanskje det blir et av disse tre. Hva syns du? Vurderer også Alexander som mellomnavn, men det blir kanskje litt langt?

I morgen skal jeg til jordmor igjen, nå er det tre uker siden sist, og jeg er særdeles spent på om bitteliten ligger riktig vei. Har det meste av bevegelsene nederst i magen, og det bekymrer meg litt, for om hodet ligger ned, burde en vel kjenne bevegelsene best mot ribbena?? Huff, får bare tenke positivt på det til eventuelt motsatt er bevist i morgen. Utover det har jeg hatt noen slitsomme netter (herre - min - hatt som jeg syter da ;o) ), med masse murringer og kynnere. Må opp på do flere ganger, og sliter med å få sove. En natt lurte jeg nesten på om noe var i gjerde, men det roet seg igjen. Har nå begynt hos soneterapeut, som jobber med modningen min, så det er meget mulig det er derfor jeg kjenner såpass mye nå. Vet ikke om det har noen effekt, er ikke veldig tilhenger av alternativ medisin, men har flere venninner som har gått der, og som har hatt lette fødsler, som har startet av seg selv før termin, så det er i alle fall verdt et forsøk. Som tidligere sagt, jeg ønsker virkelig ikke å gå 15 dager over denne gangen...

Du da frøken, hva fyller du dagene dine med? Hørtes så utrolig koselig ut med kjærestetur sånn på tampen!! Så bra at dere fikk til det :o) Gleder mannen din seg masse? Iblant skulle jeg nok ønske at samboeren min var litt mer engasjert i graviditeten også, men jeg vet at han er en utrolig flink pappa, så det han kanskje ikke er så flink med under svangerskapet, tar han i alle fall igjen etterpå :o)

Ja, ja, da får jeg runde av for denne gang. Må bare huske på å si at her har det kommet 5 -. 10 cm med nysnø i dag!! Utrolig fint ute, det skal sies, men det var vel litt i tidligste laget syns jeg. Regner med den blir borte igjen, men håper den ligger til i morgen, for jeg har en liten gutt som gleder seg så utrolig mye til å ut og leke i snøen i barnehagen i morgen :o)

Ha en fin kveld :o)

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...