Gå til innhold

Ny skravletråd for tvillingmammaene


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Hei

Så spennende! Jeg er for tiden hjemme på perm fra rikshospitalet. Var på vanlig sjekk på bærum på mandag, men da hadde jeg så høyt blodtrykk og protein i urinen at jeg ble lagt inn. Og mens jeg lå der begynte det litt etter litt å gjøre vondt i ryggen og stramme seg i magen. Etter en stund gav jeg beskjed, og de undersøkte og je ghadde to cm åpning. Jeg ble sendt i amulanse til Riksen fordi jeg var under 36 uker. Men da jeg kom frem dit så gav det seg faen meg.. Ble rimelig skuffet for å si det mildt. Var sikker på å få føde, bli ferdig med å være helt handicappet og få sett de to små gutta mine. Så tirsdag var en drittdag. Jeg var i skikkelig dårlig humør. Onsdag var litt bedre, og onsdag kveld fikk jeg dra hjem på perm siden prøvene var blitt bedre og jeg ikke hadde fått mer åpning. Så i morgen tidlig skal jeg inn igjen, og så får vi bare se hva som skjer fra dag til dag.

 

Masse lykke til med innleggelse og fødsel. Skal de sette deg igang allerede i morgen? Hvor langt er du kommet? Jeg er 35+2 i dag. Hvis jeg ikke føder før tirsdag skal jeg tilbake til Bærum, for da er jeg 36 uker. Nå håper jeg litt at de holder seg inne til 1. eller 2. juledag, for ellers blir det jo jul på sykehuset. Nå er liksom toget gått for å få med seg de to små hjem til jul.

 

Ja ja, jeg skal tenke på deg og sende masse godt fødestøv, hehe :)

 

Lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da har jeg blitt 3 barnsmor!!! Lillebror og lillesøster kom ut gjennom magen 18 desember. Det var pga at lillegutt så ut til å falle av vekstmessig..og det stemte jo - han veide 1800 g ved fødselen og hun veide 2500 g. De er begge i veldig fin form nå, men jeg må nok være noen uker på sykehuset til amming er på plass..tar litt lenger tid å få melk mærker jeg.

Er så utrolig glad for at alt har gått bra..:-)

Lykke til dere som er igjen.

 

Klem fra en litt fortumlet nybakt mor:-)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse! Nå er nesten alle januartvillingene ute, gitt.

 

Jeg kom hjem fra sykehuset i dag med to små gutter på utsiden av magen :) De kom til verden på Rikshospitalet på lille julaften, 36+0 uker gamle. De var store og fine, 2935g og 2645g. Begge spiser fint og er i fin form.

 

Jeg ble satt igang med modningstablett før de tok vannet. Grunnen var at svangerskapsforgiftningen bare ble verre. Så derfor tok de vannet 23.12. klokken 00.30, riene kom for alvor rundt 01.00 og 02.45 var Emil ute. En time og et minutt senere kom Mattis til verden, begge lå i hodeleie men Mattis var stjernekikker :)

 

Vi sees kanskje inne på dib? Eller kanskje tvillingforum.com? Alle skryter sånn av det forumet, så jeg skal prøve å venne meg til layouten..

 

Fortsatt god jul og riktig godt nyttår. Kos deg med de små.

 

Juleklem fra en annen nybakt tvillingmamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer dere som endelig har fått barna deres i armene!!!! Så heldige dere er!!! Nå vi ljeg også møte mine snart altså... Under 2 uker igjen nå, men det hjelper lite når jeg vil se dem i DAG!

Ønsker dere en fortsatt fin jul! :-)

KLEM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er utålmodig nå. Ønsker deg masse lykke til med den siste innspurten av svangerskapet og selvfølgelig lykke til med fødsel. Du får rapportere når babyene er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gratulerer så masse Moniken:-)!!! Det er så godt når alt har gått bra. Du er heldig som fikk så store gutter. Fikk du dra hjem med en gang? Jeg skal hjem i løpet av neste uke. Gleder meg utrolig til det nå..syns det er trist å være så mye borte fra storesøster som er hjemme.

 

Kanskje vi snakkes inne på et annet forume ja. Morsomt å høre hvordan det går med dere andre fremover..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dro hjem etter to dager, dvs 2. juledag. Måtte tilbake en natt 4. juledag fordi Emil var litt gul, og skal på ny kontroll i morgen. Men sist var begges blodprøver fine, så jeg satser på at de er det i morgen og.

 

Skjønner at det er kjipt å være borte fra barnet man har hjemme, selv var jeg helt syk av lengsel etter en uke på obs.posten før fødsel. På julaften var jeg maks hormonell og sliten og lei av sykehus, satt bare og grein etter at jeg hadde snakket med sønnen min på telefonen. Så det var godt å komme hjem, ja :)

 

God nytt år til alle tvillingmammaer her inne (vi er jo ikke så mange igjen, men men).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

NÅ HAR LINUS OG MALIN KOMMET TIL OSS!!

 

eller... de er faktisk snart 3 uker nå :-) 30.desemner klokka 04.20 våkner jeg av at vatnet går, en hærlig følelse og lykke sildrer gjennom kroppen min, snart skal vi få hilse på de to som vi har ventet i evigheter på. Jeg vekker mannen min forsiktig og 40 minutter etter er vi på vei til sykehuset i ambulanse med blålys.. Alt går plutselig så fort.. vannet gikk uten forvarsel, men 30 minutter senere er det 4 minutter mellom rier som varer i ca 60 sekunder. Heldigvis er det lege med i bilen på den vel 45 minutters turen i ambulanse. Det er holke på veien og mens jeg puster meg stille gjennom pinefulle rier kan jeg føle det glatte underlaget.. Når vi kommer til sykehuset er det 3 minutter mellom riene og varigheten er mellom 70-90 sekunder, jeg er siker på at jeg har passert i alle fall 5-6 cm åpning. Jeg kjøres inn i mottagelsen, fort inn i heisen og opp til føden. Der venter jordmødre, barnepleier og fødselslege på meg, kobler meg til intravenøs væske og CTG-registrering. Fødselslege kjenner på åpningen, som nå er 1 (!!!!!!!!!!!) cm!!! " det er ikke mulig" tenker jeg da, og får en misstanke om at det skal skje det samme som sist, at bekkenet mitt ikke vil åpne seg, at det blir tøffe timer fremover. Klokka er nå 06.00. Jeg strever enda noen timer, uten at åpningen vil bli noe større. Legen bestemmer at jeg skal få epidural, tre forsøk, men de får ikke lagt den inn da jeg vistnok har skjev rygg (??). Jeg puster meg fremdeles stille gjennom smertene og lystgassen blir min beste venn, jeg tviholder på den. Sier ikke et ord Under riene, når jeg egntlig tror jeg skal dø når som helst, tenker jeg på kvinnene i uland som føder alene, uten helsepersonell til stede, uten muligheter for katastrofehjelp om det skulle trenges. Slik henter jeg krefter til å orke på de neste timene. Jeg aner at dette ikke vil gå, men sier ingen ting, jeg ahr drømt om vanlig fødsel denne gangen, vil ikke ha keisersnitt! Men jenta vår orker ikke denne påkjenningene i magen, hun reagerer med hjertelyden og lege+jordmor avgjør plutselig at det må til et akutt keisersnitt... Da først gråter jeg noen tårer, jeg blir så redd. Sist gikk det nesten galt under snittet. Jeg tørr ikke, men samtidig vet jeg at jeg må...Forberedelsene blir gjort på fødestua før jeg kjøres opp til øverste egtasje og operasjonsavdelingen. Her går alt fort.. KLokka 11.49 kommer vakre Linus til verden, 2700 gram og 48 cm, ett minutt etter kommer den nydelige lille Malin, 3040 gram og 50 cm.. GUD SÅ HÆRLIGT!!!! Endelig tvillingmamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! Jeg har visst vært litt sløv med å sjekke dette forumet. Kom inn på tvillingforumet, der er det ganske aktivt.

 

Lykke til videre med tvillingnurkene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...