Gå til innhold

Ny skravletråd for tvillingmammaene


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Den forrige ble så lang..

Ser det er flere enn meg som føler seg som hvaler.. Jeg tuller ikke, men jeg er omtrent som jeg var rett før fødsel forrige gang. Kan ikke skjønne at det skal kunne gå an å bli større, men det går vel.

Nå skal jeg på kontroll på sykehuset, gleder meg til å se de to små guttene igjen. Jeg var faktisk på sykehuset i helgen som var. Jeg hadde hatt to dager med så sinnsykt nedpress at jeg knapt kunne stå på bena uten å være redd for å føde og så kastet jeg opp hele natten natt til lørdag, og det hjelp jo ikke akkurat heller. Så da tok jeg en tur for å sjekke at livmorhalsen ikke var påvirket, og det var den heldigvis ikke. Men jeg fikk meg en liten lærepenge, dagen før det startet med det sinnsyke nedpresset hadde jeg gjort 1000 ting og vært på bena hele dagen. Det tåler jeg tydeligvis ikke! Så nå legger jeg inn hvile-/sovepauser i løpet av dagen og ellers gjør minst mulig.

 

Hvordan går det med dere andre? Er dere tunge eller er formen fin? Jeg må ærlig innrømme at jeg frykter at det blir en laaang høst med mye venting. Er 23 uker nå og håper veldig at babyene holder seg inne til minst uke 35 (helst lenger, selvfølgelig) men jeg har på følelsen at de kommer før jul.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ønsker lykke (og alle andre tvillingmammaer)

Svarer deg på denne som jeg opprettet for en stund siden. Den andre er så lang nå. Som du ser av innlegget over er jeg diger. Det er ganske slitsomt, men jeg prøver også å hygge meg om dagen. Når minstemann er i bhg har tar jeg livet med ro. Skal også begynne å bake litt, etterhvert blir det jo julebakst også. Den har jeg tenkt å starte på i november. hehe. Jeg blir også satt igang senest 8. januar (uke 38), men jeg har ingen stor tro på at jeg kommer til å gå så lenge.

Når det gjelder vogn så skal jeg kjøpe Teutonia sin, men det er bare fordi jeg får kjøpt den brukt av en nabo. Har ikke satt meg inn i vognenes finesser (siden jeg likevel skal kjøpe brukt), men jeg synes vel kanskje at TFK sin ser litt bedre ut. Den er kanskje litt smalere og lettere å manøvrere? Men jeg har som sagt ikke peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei dere tvillingmammaer:-)

Ser det har vært lite liv inne på sidene her i det siste..de fleste begynner kanskje å bli både store og tunge..selv er jeg nå sykmeldt , men føler meg i ganske bra form. Er ute og går tur hver dag (siden jeg har hund)..og prøver å holde meg i så god form som mulig. Har termin i midten av januar, men føler meg ganske sikker på at det blir før jul en gang. Og hvis det er innenfor 4-6 uker for tidlig så gjør vel ikke det så mye for de små vel? Når det gjelder vogn så har jeg tenkt å kjøpe TFK sin..har den til jenta vår her på 1,5 år og er veldig fornøyd. Eneste svakhet med disse er glidelås systemet, men det får man fort byttet hvis det skjer noe med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei :-)

Ja nå har det vært lite liv her, og som du sier, Byåsen2, så begynner vi nok å bli store og tunge, hehe.. Det jeg bedriver tiden med er BAKING! Jeg har nemmelig fått sansen og smaken på gode kaker, gjærbakst og desserter :-s Deilig å få fylt opp fryseren litt også da, tenker det kommer dager når det nermer seg jul at jeg ikke klarer på så mye, så da kan jeg bare ligge på sofaen og kose meg..

Ellers så er jeg spent på morgendagen, da skal jeg på 27.ukers ultralyd på sykehuset, håper begge vokser like bra og at forholdene er gode der inne. Kjenner i allefall masse bevegelse gjennom dagene, deilig!!! (selv om den ene sparker mot blæra og den andre mot ribbeina)

 

Jeg tror at det blir TFK sin på oss også, men hvordan er den på grusvei? og på snøføre? Og er det god plass på fotstøttene, slik at de ligger komfortabelt når de ikke lenger skal ligge i bagdelen?

Sukk, og jeg som trodde at en vogn var en vogn... Ingen som har vurdert feks emmaljunga?

 

Jeg har også¨termin midt i januar, men tror også jeg kommer til å få i desember en gang. Og om de kommer 4-6 uker før tiden har jeg inntrykk av at barna stort sett ligger rundt 2 kg på den tiden, og kommer fort i gang med amming. Jeg håper selvsagt jeg klarer å holde dem inni meg til vi tipper over nyåret, men det er først og fremst med tanke på når de skal begynne på skolen. Synes de er så små når de bare er 5 år når de skal sendes dit... Har mye å si å vente et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Ja, her i huset begynner det å bli tungt å være tvillinggravid! Er diger som et fjell og priser meg lykkelig for at min trassige toåring går i barnehage hver dag. Vi hadde en hel uke med sykdom forrige uke, og det er ingen spøk å være hjemme med en syk unge når man helst ikke skal bære og det å bøye seg er en påkjenning. Dessuten begynner bekken og rygg å streike, så jeg var sjeleglad når han på mandag var frisk igjen. Nei, nå klager jeg fælt. Det er faktisk koselig å gå hjemme også. Har mange venner og bekjente som er hjemme, så det blir mange lunsjer og kaffebesøk. Og ellers sover jeg noen timer midt på dagen hver dag. Det er faktisk helt nødvendig for at jeg skal være fit for fight når minsten skal hentes i barnehagen.

Har begynt å forberede meg på at det faktisk blir babyer av dette her, så i går var jeg på babyshop og kjøpte en softbag til tvillingvognen. Den kjøper jeg nemlig av en nabo for 2000, og så har jeg en softbag fra sist, så da trengte jeg bare en til. Dermed kommer hele vognen kun på 3200,- og det er jeg veldig fornøyd med!

Jeg så forresten på Brio Primo bilstol i går. Noen som vet hvorfor den er halvparten så dyr som de andre, eller? 1500,- med base!! Jeg har ikke klart å finne noen tester hvor den skårer dårlig, faktisk har jeg ikke funnet noen tester hvor den er med i det hele tatt.. Noen som vet??

 

I morgen skal jeg forresten på ny ul. Håper din gikk bra, Ønsker Lykke. Det er alltid betryggende å se dem, see at de vokser og trives.

 

Ha en fin dag, alle tvillingmammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!!!

 

Kan tenke meg du ble sliten av å ha en syk 2åring hjemme!!! Jeg blir sliten av å sitte med leksene sammen med 8åringen min dersom han tuller og fjaser..sliten om han tuller på kvelden før han kommer seg i seng. Merker at støy er den verste påkjeningen nå. Heldigvis er han i seng før kl 20 om kveldene, så jeg får lagt meg tidlig jeg også.

 

Ultralyden gikk kjempefint, både gutten og jenta er ganske nøyaktig like store!! Bekymrer meg litt over at de er ganske store begge to, legen sa at de ligger litt over gjnnomsnitt begge to, og tvillinger lå som gjernest litt under.. Så dette kan vel bli tungt. Ser for meg at jeg kommer til å gå til 8 januar (som er dagen jeg blir satt i gang) og da føder to barn på 3.5kg... sukk.. Sønnen min veide jo også 4200 da han kom, og jeg er liten...

 

Så heldig du er som har fått ordnet deg med slik en billig vogn!!! Vi rekner med å må bruke rundt 11000 på den :-s Det er masse penger!!

Jeg har heller ikke sett noen tester med brio sin bilstol, men kan du ikke spørre forhandler om testresultater? Kanksje de er større enn andre stoler, krever mer seteplass?

Lykke til på ultralyden i morgen :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen

Alt så heldigvis bra ut med guttene i magen. Den ene ligger litt over kurven og den andre ligger rett på kurven, så de vokser som bare det. Jeg er også veldig glad for at jeg ikke har gått opp noe de siste to ukene samtidig som babyene vokser. Det må jo bety at jeg ikke legger på meg mye ekstra akkurat nå. Det skal jeg prøve å fortsette med helt ut, sist var jeg så flink frem til den siste tiden. Da ble jeg liggende på sofaen og dytte i meg sjokolade og boller og jeg vet ikke hva. Slet litt med det etterpå, ja...

 

Jeg spurte jordmor om hvor lenge hun trodde jeg kom til å gå (ikke at jeg ventet et vettugt svar på et så dumt spørsmål), men hun var hvertfall veldig klar på at jeg måtte være forberedt på å gå til uke 38, at det var flere og flere som gjorde det nå om dagen. Det betyr 8. januar for meg og.. Ikke det at jeg ikke vil at de skal være inne så lenge som mulig, og at jeg helst ønsker at de skal bli januarbarn (er veldig enig med det at desemberbarna er små ved skolestart), jeg bare kan ikke se for meg at kroppen min skal klare å bære dette så lenge... Hvordan er det mulig, liksom?? Ryggen har begynt å streike, og jeg våkner om morgenen og er så stiv i hele kroppen at jeg må rulles ut av sengen (omtrent). Og dette skal jeg gå med i 10 uker til???

 

Huff nå høres jeg sutrete ut, selvfølgelig går det. Det er bare det at akkurat nå virker det så lenge til. Men ukene går vel på et vis. Vi får backe hverandre opp fremover. Det kan nok bli noen tøffe måneder for noen og enhver.

 

Nå skal vi på hytta. Det blir hyggelig med litt stueforandring. Ønsker dere alle en fin-fin helg :)

 

Hilsen en sutrete hval (som egentlig er i ganske godt humør, tross alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er vel lov å klage litt når man "snart" er på slutten av et tvillingsvangerskap..:-)

Jeg spurte også jordmor sist hvor lenge hun trodde jeg kom til å gå..fikk svar at det var maks 10 uker igjen!!det blir i romjula det..og jeg som egentlig har termin i midten av jan.! Så nå har jeg stilt meg helt inn på å få desemberbarn:-) tror egentlig selv det blir i begynnelsen av desember, når jeg ser hvor stooor magen er nå. Har heldigvis ikke blitt så stor ellers. Har ei lita jente på snart 2 år som holder meg aktiv..he he:-)

Håper alt går bra med dere andre her inne!

 

PS. jeg kjørte opp i dag og klarte det!! Jippi..må jo ha førerkort når jeg får 3 barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lappen!

Så du har også en liten fra før. Jeg har en gutt som blir 2 i desember, og jeg er veldig spent på hvordan han kommer til å reagere på å få to småbrødre. Han svarer "baby" hvis jeg spør hva mamma har i magen, og han merker nok at jeg ikke er som jeg pleier i og med at jeg ikke kan løfte han så mye og ellers må ligge mye på sofaen, men han forstår selvfølgelig ikke rekkevidden av hva det er som er på gang. Har kjøpt den tvillingboken som heter Dobbelt opp, og der står det litt om de spesielle utfordringene det medfører å få to babyer når man har et lite barn fra før. Jeg må si jeg er glad for at jeg og samboeren får mange uker sammen hjemme i starten (han har lang juleferie pluss de 4 ukene man får ved fødsel pluss 2 uker overført fra i år), for jeg er opptatt av at han også må føle seg ivaretatt og sett selv om de små krever mye.

Jaja, det går vel på et vis. Merker at jeg begynner mer og mer å tenke på at de faktisk kommer snart. Er en sucker for fødselsprogrammer om dagen, har sett alle episodene av Jordmødrene på nett-tv og følger med på den nye svenske jordmor-serien på nrk. Kjenner at jeg faktisk gleder meg til fødselen. Jeg må ha blitt gal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:-)

Jeg har også ei lita jente ja. Har tenkt en del på det samme som deg - at hun må føle seg like mye ivaretatt som før når små søskenan kommer:-) Har kjøpt den samme boka "dobbelt opp"..mye spennende å lese der.

Fødselsprogrammer ja!! Der fikk jeg et tips til ting å fylle dagene med..hehe..finnes den nye svenske jordmorserien på nett tv også?

 

Er de fleste her innstilte på å føde "normalt"? Jeg trodde egentlig at de fleste tvillinger ble tatt med keisersnitt, men sånn er det altså ikke..mine to ligger begge med hodene ned nå - og hvis de holder seg slik så er det vel egentlig ingen grunn til keisersnitt. Hadde en helt ok fødsel sist, hvor jeg var hjemme igjen dagen etter og i topp form..så jeg håper det ikke blir så ulikt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper veldig jeg slipper keisersnitt. Har snakket såvidt med legen min på sykehuset om det, og det er jo gode sjanser for å føde normalt hvis tv1 (lille Emil i magen min, hehe) ligger med hodet ned. Han gjør det nå, så får vi bare se hvordan det utvikler seg. Tv 2 (Mattis) ligger også med hodet ned nå, og jeg kan ikke helt skjønne hvordan de skal klare å snu seg helt rundt såpass sent ut i svangerskapet. Det er jo to av dem, så det er jo nødt til å bli trangt etterhvert.

Sist fødte jeg uten epidural eller noe annet og var veldig fornøyd med det. Hadde liksom full kontroll på rier og hele fødselen generelt. Håper jeg kan ha nok en fødsel uten epidural, men det er vel heller sjelden når det er tvillinger (det er hverfall det jeg har lest i tvillingboken).

Skal på ny ul i morgen, så da tenkte jeg å ta dette opp med legen. For øvrig har jeg fått en egen time hos jordmor til å snakke om alt som kan skje og hva som er annerledes/spesielt med en tvillingfødsel. Da skal pappaen være med sånn at han også føler seg litt forberedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke at de snudde seg så sent..men gutten i magen min må ha snudd seg i løpet av den siste uka - for på ul i dag så lå han plutselig meg rumpa ned!!så da spørs det litt hvordan fødselen blir..

 

Sikkert fint å få snakket med jordmor ja:-) Jeg skal på noe de kaller for "tvillingkveld" her på St.olav i Trondheim. Vet ikke akkurat hva det går ut på, men det skal være en lege, en jordmor og..en barnepleier som skal informere kommende tvillingmødre om fødsel, amming og ALT man måtte ha spørsmål om:-) Hvis det er andre som bor i nærheten så er det sikkert bare å skrive seg på via kvinne/barn senteret på St.olav.

 

Ettersom jeg har fått vite så får man nesten alltid epidural v tvillingfødsler ja..er vel for å være litt sikret i forb. med hastekeisersnitt kanskje?

 

Har dere andre her blitt store? Huff, føler meg som DEN hvalrossen for tiden!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da her jeg og vært på ny kontroll, og stikk is trid med hva jeg trodde så har Mattis (tvilling2) snudd seg og ligger med rumpa nes. Legen sa at begge fortsatt har masse plass til å snu seg flere ganger før fødsel, så det har ingenting å si. Dessuten mener de jo at det skulle gå fint å føde begge selv om begge ligger i seteleie.

Fikk spurt henne om epidural og, og hun sa at det var uhyre sjelden at tvillingfødlser foregikk uten. Så hun anbefalte det på det sterkeste i tilfelle de måtte inn for å hente en fot eller lignende.. Så da blir det vel epidural på meg denne gangen. Litt kjipt, men ok.

 

Jeg er stor som et hus, alle som ikke vet at jeg skal ha tvillinger tror at jeg er over termin. Er større nå enn jeg var da jeg fødte førstemann.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Lite liv blant de kommende tvillingmammaene her inne for tiden..! :-)

Kanskje det er noen som har født allerede også? Føler at det kan begynne å nærme seg nå..har hele tiden tenkt at jeg kommer til å føde i desember. Veksten på mine to er nå -3% og -7%, så det er fortsatt godt innenfor "normalen". Har hørt at det kan tolereres avvik hel ned til -20% på tvillinger før det evnt. blir satt igang tiltak.

Jeg begynner å bli veldig spent på fødselen nå..alt er jo veldig usikkkert ang. når/hvordan osv. Jeg er i veldig fin form så jeg skal ikke klage. Har ikke hatt en eneste plage i hele svangerskapet. Helt utrolig..

Håper alt er bra med dere andre også..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det ikke mye liv om dagen. Kanskje alle har flyttet inn til tvillingforum.com? Jeg har registrert meg der, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er så fan av den måten det nettstedet funker (layout-messig). Er vel bare ikke vant til det. Uansett, nå er jeg i uke 31 og fra nå av blir det kontroll hver uke. Det kjenner jet at jeg er veldig glad for. Synes det er vanskelig å vite om jeg har kjent nok liv, til forskjell fra sist hvor det å kjenne bevegelser var nok. Nå er jeg usikker på om jeg har kjent begge hver dag. Trodde jeg kom til å være helt avslappet på det denne gangen, men den gang ei. Derfor er det betryggende at jeg fra nå av skal på sjekk hver uke.

Det var nok syting fra meg for i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen! Hvordan går det med dere? Jeg har rett og slett glemt å sjekke denne tråden innimellom jeg! :S

Ser det har vert litt snakk om lite liv i magen... Sånn er det her også- det er ganske stressende! Det gikk så fort syns jeg, den ene dagen klagde jeg over 4 bein opp i magesekken og nå savner jeg det nesten! Er 32+6 i dag... Og de har funnet eggehvite i urinen min... Syns det er fryktelig skummelt å sitte hjemme-skulle vel helst hatt en lege med meg hele tiden nå!

 

Syns forøverig vi har fullstendig lov til å suttre litt nå!!

 

Hilsen ballen med bein på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det visst eggehvite i min urin og.. Og høyt blodtrykk. Sånå har jeg fått beskjed om å holde sengen, og så vurderer de innleggelse fortløpende. Har du fått sånn beskjed og? Passer bare maksimalt dårlig, dette her, men sånn er livet.

For øvrig vokser begge guttene mine som de skal, og det er jo bra, for nå kan det jo hende de må ut før tiden.

 

Blæ, akkurat nå digger jeg ikke å være gravid. Er 31+2 i dag, så det er jo noen uker til det er såkalt trygt å komme ut for de små.

Ja ja, håper dere andre er i bedre form og humør enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Er det svangerskapsforgiftning på gang?

Selv har jeg vært på flere kontroller den siste uka, ettersom den ene tvillingen virket en del mindre enn den andre - plutselig! De trodde først det var ul målingene som jo varierer fra person til person som tar dem..men det er nok en av tvillingene som har falt litt av vekstmessig. Ikke noe alvorlig enda, men jeg blir fulgt opp nøye nå. Hvis det ikke blir noe forandring må jeg sikkert ta KS. Er nå i uke 33/34 så det nærmer seg jo:-)..men tvillingene er vel ikke mer enn rundt 12-1500 g enda, og det er jo lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra du blir fulgt opp så nøye, da. Og så bra at du tross alt har kommet såpass langt på vei. Etter 34 uker sier de jo at det er trygt å komme ut.

Ja, jeg har mulig svangerskapsforgiftning. Får vel vite mer på kontroll på mandag. Håper jeg slipper innleggelse, men det ligger vel uansett an til at guttene mine må ut i desember. Men enn så lenge vet jeg veldig lite. Jordmor og legen sa at vi bare ser an fra kontroll til kontroll hva som skjer videre.

 

Ja ja, det er vel ikke uten grunn at man følger opp tvillinggravide langt mer intensivt enn enlinggravide.. Det kan man jo bare se på denne tråden her ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, man ser det på tråden har ja..

Jeg har heldigvis sluppet unna svangerskapsforgiftning enda..har så lavt blodtrykk at det er så vidt det går rundt tror jeg..(90 over 50 el noe sånt..). Kan ikke reise meg opp fort for da går jeg rett i bakken. Trodde man fikk litt høyere blodtrykk når man var gravid..men neida. Magen min er så stor nå at hvis jeg bøyer meg ned så presser magen brystene oppover..!! syt syt (det er vel lov det nå..he he).

 

Hvordan føles s.forgiftning egentlig? Er du uvell og føler deg syk, eller merker man det bare på blod/urinprøver`?

 

Hvis det blir fødsel fra etter uke 34 - da slipper man kanskje å være så lenge på s.huset? Vil helst fortest mulig hjem. Da jeg fødte førstemann var jeg kun der 1 natt - også var det rett hjem..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke dårlig, men har fått beskjed om å se opp for symptomer som hodepine, svimmelhet, kvalme og flimmer for øynene. I så fall må jeg ringe sykehuset. Men hittil har jeg altså ikke merket noe til det. Jeg vet ikke hvor lenge man må bli hvis man føder etter uke 34. Jeg har hvertfall fått beskjed om at jeg ikke får føde på Bærum hvis jeg føder før fullgåtte 37 uker, da må jeg til Rikshospitalet fordi det er der de har prematuravdeling.

Jeg er 34 uker 9. desember, og sønnen min fyller 2 år 13. desember... Vi hadde egeentlig planer om barnebursdag 13. des og familiebursdag 14. des, men det kan jo hende at det går litt i vasken. Det kan jo til og med hende tvillingene kommer rundt da..

Æsj, hele denne adventstiden blir litt annerledes enn jeg hadde tenkt nå som jeg er sengeliggende. Men men, det er siste gang jeg er gravid, så da får man bare bære over med det.

 

Når skal du på ny kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ny kontroll på fredag..håper de har vokst litt til da:-) Er dine passe i forhold til vekst? De ligger jo ofte under en del nå i forhold til når man bare har 1 i magen.

 

Det er absolutt siste gang jeg er gravid også...:-)og det er jo litt godt å tenke på da. Blir nok en rar juletid ja..jeg går egentlig bare å venter på fødsel..selv om det er noen uker igjen. Får liksom ikke gjort så mye eller, selv om jeg har mye fri nå..alt er såå tungt. Det er et ork bare å gi hunden mat..ja ja:-)

Det er jo enda værre med deg som har fått beskjed om å holde senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Tror jeg er safe igjen i forhold til svang. forgiftning men må holde sengen selv om, så føler med deg der!

Har nå fått så kraftig bekkenløsning at jeg ikke klarer å gå lenger- rullestol it is... Huff :( nei gravid er apsolutt ikke noe gøy lenger!

Min minste jente er 1700 g og min største er 2100, er dette mye, normalt eller lite i uke 34? Har fått beskjed om at de antagelig må starte fødselen om ikke minste jenta vokser mer snart.

På grunn av min tilstand har jeg også fått klarsignal på at de starter fødsel i uke 37 om ikke den allerede har skjedd- jeg er så utrolig glad det ikke er lenge igjen lenger!! Huff!!!

Har dere fått tilbud om innleggelse allerede nå? Jeg har, men har ikke noe lyst til å ligge i "masse gravid leiren"!

Håper det går bra, forholdsvis i hvertfall, med dere!

 

Klem fra bolla i stolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært på ny kontroll, og det er ingen forandring, hverken den ene eller andre veien. Så det betyr fortsatt sengeligging, men ikke sykehusinnleggelse, hvilket jeg er veldig glad for!!

Begge mine gutter ligger litt over kurven, så de er hvertfall store nok enn så lenge. Men det er jo noe av faren ved svangerskapsforgiftning, at morkakefunksjonen blir dårlig og barna vokser dårligere. Men hittil ser det ikke sånn ut.

Stakkars deg Thea, rullestol høres ikke akkurat fett ut. Men du får trøste deg med at du får babyene dine før jul. Og Byåsen; jeg vet akkurat hva du mener med at man ikke får gjort noen ting. Jeg har to hunder som jeg har verdens dårligste samvittighet for om dagen.

 

Ja ja, det er ikke lenge igjen, jenter. Hang in there :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea: har de gitt deg så nøye str. på tvillingene som 1700 og 2100? Jeg spør hver gang om de "ser" sånn ca vekten på de nå, men får aldri noe skikkelig svar..:-)? Vet ikke om vekten på dine er "vanlig", men det høres iallefall ikke lite ut for meg. Hos meg har de sett at den ene er mindre, men ikke hvor mye det er snakk om.

 

Hvis dine ligger over kurven så er du heldig Moniken..:-) - og samtidig må det bety at magen din er enda større en min..hehe - og det tror jeg nesten ikke er mulig nå.

 

Godt å høre at det er flere som har hund:-) alle lurer på hvordan vi skal klare "alt" med 3 unger, hunder og alt det der..he he..men det går da bra:-) Vi har heldigvis stor hage med gjerde rundt som fungerer bra til hundelufting når matmor ikke orker å gå tur..

 

Ha en fin dag begge dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...