Gå til innhold

dere som ikke ønsker ste på foreldremøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke på stemor som den med hovedansvaret for et barn, og jeg synes det er de som skal gå på foreldremøte. Mor er den som har hovedansvar for barnet når det er der, og far er det når det er hos far..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes mange her har en underlig holdning til foreldremøter.

Min mann er av praktiske årsaker den som henter og bringer mest i barnehage (og han er altså barnets stefar).

Vi ligger litt lavt for å ikke tråkke biofar på tærne, og prøver derfor å sende meg (biomor altså) på foreldremøter. Biofar henter eller bringer 6 ganger i måneden. Jeg kanskje like mye og stefar er altså den som er der 3/4 av tiden.

Derfor er det mannen min som har aller mest behov for beskjeder om matpakke og ekstratøy og å møte foreldrene til de andre for å avtale å få være med hjem med noen osv. At han er barnets steforelder har vel mindre med saken å gjøre. Det vesentlige er jo at de som er involvert i det daglige får med seg beskjeder og kan bringe opp ting man lurer på.

Vår løsning er ikke ideell. Jeg får ikke formidlet alt videre, men stort sett går det seg til. Men til alle dere som er så sinte over "markering" fra stemødre eller fedre. Ut fra barnets beste er det vel mest hensiktsmessig at den som deltar mest aktivt i det daglige også får en anledning til å snakke med barnehagens/skolens ansatte uten barn? Det kan i alle fall være noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...