Gå til innhold

At mannen må ha sin daglige øl, er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg diskuterte med en venninne i går, mannen hennes er selger og reiser mye og da blir det visstnok daglige fester/sammenkomster med alkohol i bildet. Når han er hjemme må han ALLTID ha en øl ettter middag. HAdde dere synst dette var greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han ikke kunne unvære den hadde jeg ikke syntes det var greit.

Skrevet

nei det syns jeg ikke er greit i det hele tatt. får passe angst av menn som må ha alkohol for å fungere/slappe av selv om mengden er liten

Skrevet

Hadde absolutt ikke vært greit her i huset nei!

Skrevet

Er helt enig, jeg hadde ikke likt det! Hun synest også det er synd men tror ikke hun 'orker' å si noe så hun kan ikke klage...

Skrevet

Er det snakk om 1 øl? Høres jo ikke akkurat som alkoholisme da. Jeg må forresten ha pepsimax hver dag:)

Skrevet

Tror det var snakk om kun en øl men mer når han er på reise. Enig i at alkoholisme er et vel stert ord.

Skrevet

Ser ikke det store problemet med kun 1 øl. vi kjærringer har vel mange ganger større laster hver dag feks brus kanskje snop.... Hvorfor ikke la de kose seg med 1 øl..

Skrevet

Hadde nok reagert litt ja... Er vel slik det begynner. Her i huset hadde det ikke vært aktuelt, da hadde jeg satt foten ned! En ting er i helgene, men hver dag?? Nix!!!!

Skrevet

Jeg hadde ikke likt dèt.. -Og er skeptisk til 'må ha' hver dag, selv om konsumet ikke er så stort.

Skrevet

én er greit i mine øyne, så er ikke på dette som alkoholmisbruk. sklir det derimot ofte ut, og én blir til fler hadde jeg reagert! men hvis man synes et glass øl er godt er ikke det noe verre enn ett glass brus e.l.man blir ikke full eller pussa av kun ett glass. jeg lurer mer på hva som ligger bak når folk reagerer så kraftig på det... det må jo ligge noe bak... mener ikke å bagatelisere alkoholmisbruk, men om det virkelig kun er ett glass hver dag, og man ikke har pyntet på sannheten ( at det i realiteten er flere) så forstår jeg ikke reaksjonen.

Skrevet

Det er faktisk ikke greitt når man MÅ ha en øl hver dag, samt mye drikking i jobbsammenheng. Etterhvert så er kanskje ikke en øl nok lenger, og en øker mengden.

Selv om han ikke er alkoholiker nå, så har han en avhengig tankegang, dette kan etterhvert føre til alkoholisme.

Det at ektefelle bekymrer seg er heller ikke et bra tegn.

Jeg jobber med kartlegging av alkoholisme, og et av spørmålene som blir stilt til de som har problemer er om familien har vært bekymret for/ reagert på personens forhold til alkohol.

Skrevet

Hadde nok reagert litt på det vist det var min mann som satt der med en øl i hånda hver dag...

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit at man skulle TRENGE å ta en øl overhode....

Skrevet

Nei, er ikke mengden jeg reagerer på. Mer det avhengighetsforholdet som gjør at man da evt ikke kan klare seg en dag uten. Det er usunt avhengighetsforhold uansett om en mann eller kvinner blir full eller ikke.

Skrevet

I utgangspunktet har jeg ikke noe i mot å ta med et glass vin om kvelden, eller at sambo tar seg en øl.

MEN i det det går over til å MÅ ha og å ikke klare seg uten, DA blir det et problem, selv om ikke mengden er så høy.

Synes det er galt å sammenligne med snop og brus, det er ikke rusmidler i dette, (joda noen mener man blir rusa av sukker, men det blir litt annerledes).

Skrevet

Enig med deg "Blue Lady", man kan ikke sammenligne brus og gotteri med alkohol. Regelmessig bruk av alkohol (som en bruker for å stresse ned med) fører til en toleranseøkning slik at en etterhvert må øke dosen for å få samme virkning som tidligere. Og da er det rusen en er ute etter.

Noen tar seg et glass vin hver dag for det er bra for helsa (blodfortynnende effekt), dette er forsåvidt greitt så lenge en ikke øker mengden og at en føler at en like gjerne kan la være på ta dette glasset.

Skrevet

Men hva mener du med må ha? er det sånn at han blir sint om det tilfeldigvis ikke er øl i kjøleskapet, eller løper og kjøper? eller er det sånn at hvis det er tilgjengelig så tar han én? synes jo det er en stor forskjell. kanskje venninnen din kan droppe å kjøpe inn? hvis han ikke har et problem med alkohol er det jo ute av øye og ute av sinn...

her i huset, tar gjerne samboeren min en øl etter middag hvis vi har i hus, men han tenker ikke engang over det om det ikke er, da setter han seg like gjerne ned med et glass brus eller en kopp te. øl står ikke akkurat øverst på handlelista. det har jeg aldri reagert på. men han reiser ikke og drikker sjelden ellers da.

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke syntes var greit.

Om det er en eller 10 øl det dreier seg om er ett fett. Så lenge en MÅ ha denne hver dag er det et problem. Et alkoholproblem.

Skrevet

Hvorfor er det verre at mannen MÅ ha en øl hver dag, enn at enkelte MÅ ha røyk hver dag, eller cola eller sjokolade....

Tipper damene som er avhengig av brus her inne, drikker mer enn en halvliter for dagen. Jeg er f.eks. en av dem. Må ha cola (zero) hver dag, og drikker opp mot en liter...syns ikke det er veldig kjekt, men jeg blir helt stresset og rastløs om jeg ikke får colaen min om morgenen.

Skrevet

Jeg synes ikke det blir sammenlignbart. Alkohol kan få langt større konsekvenser av bruk- enn cola zero.

Skrevet

Det er snakk om en - EN - øl pr. dag. Det er sammenlignbart så lenge det ikke sklir ut. Det er mange som ikke har noen problemer med å holde seg til den ene ølen.

Skrevet

Jeg å blir gal av å ikke få i meg brus hver dag..

det er noe med den kullsyren som jeg har blitt avhengi av.. kan være samme søren hva jeg drikker bare det er kullsyre og ikke Farris..

hva er jeg da???

Kullsyrelikker???

Skrevet

Så lenge han kunne vise at han ikke var avhengig, så hadde det vært ok, men ikke hver dag. Kan jo hende at man trenger å kjøre til sykehus eller lekevakt, og da er det dumt om promillen skulle komplisere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...