Gå til innhold

Til døden skiller oss ad... eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm. Synes dette høres ut som litt ny-goth aktig frieri. Men hver sin smak.

Og dessuten. Jeg tror at man skaper sin egen skjebne. Og sier man at "jaja, vi holder sammen til vi går lei. Ja, da tror man gjør nettopp det. Sier man "til døden skiller en ad" tror jeg personlig at man kanskje gidder å kjempe litt mer i forholdet. Hadde mine foreldre hatt et slikt løfte hadde jeg gått rundt med en evig klump i halsen tror jeg. Og, hvis man virkelig vet at man har møtt sjelevennen sin, så er vell evig troskap ikke mye å forlange?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller man tenker at jaja vi holder sammen så lenge vi føler for det. Og da ikke fokuserer så mye på det. Og heller ikke forventer at det skal vare livet ut. Jeg er av den oppfatning at er det meant to be så er det det. Og skal jeg snakke fra "hjertet" akkurat nå så sier jeg selvfølgelig at det kommer til å vare livet ut...men fornuften sier jo at det kan jeg ikke love noen. Har jo hatt flere forhold tidligere og ment det samme og jeg ser jo hvordan de endte... men DENNE gangen er det noe annet!!! Og det har jeg og sagt hver gang.

Så beklager,men jeg er realist. Men at vi er soulmates er det ingen tvil om. Og husk vi var venner i mange år før vi ble sammen! Og vi har beholdt det vennskapelige forholdet i vårt samliv!

Skrevet

Hehehe...spesielt frieri må jeg si=) Men jeg hadde også satt pris på noe utradisjonelt, dog kanskje ikke så dystert. Men det er tydeligvis i tråd med hva dere begge ønsker og han kjenner deg tydeligvis meget godt siden han fridde på den måten der og at du ble så glad. Jeg hadde ikke satt pris på "til jeg går lei" for det hørtes ut som at det ligger litt i kortene, at man skal gå lei av hverandre...

Men, gratulerer så mye og lykke til=)

Skrevet

Tja, hvis det holder for deg og du holdt på å dåne av begeistring, så er det vel godt nok! Det er jo det som er viktig.

Men jeg hadde nok selv vært litt skeptisk til en slik formulering. I disse dager har min mann gått lei, og funnet seg en annen. Og jeg vil forbeholde meg retten til å synes at han er feig som ikke prøver. Han tar sin hatt og går, og tålte ikke en eneste av de "onde dagene". Han lovet ikke å bli til han var lei, men til døden skulle skille oss - og derfor synes jeg i alle fall han skylder meg og oss å virkelig prøve. Men hadde han kun hadde lovet til han gikk lei, hadde det faktisk vært litt annerledes. Selv om det i praksis ikke endrer noe.

Dessuten gjør det noe med meg nå. Det gjør at jeg likevel blir med til famileterapeut, for å se om det finnes en ørliten sjanse til å ordne opp mellom oss. Og du kan tro at jeg er lei, drittlei faktisk - men jeg har lovet noe og det skal jeg forsøke å holde. Vi tenkte egentlig å skrive: "Den som gir seg er en dritt" inni ringene våre - og jeg har ikke tenkt å være den som gir seg. Det står han for, ene og alene.

Så det finnes faktisk noen som går når de er lei, og noen som likevel gir ekteskapet en sjanse. For jeg tror man blir lei av hverandre på et eller annet tidspunkt. Og da gjelder det - noen går og noen kjemper. Så skal jeg noengang gifte meg igjen, så skal i alle fall mannen love at han VIRKELIG skal prøve, å elske og ære meg til døden skiller oss. At han skal være trofast hos meg til han blir lei holder ikke for meg.

Skrevet

Jeg synes det var fint, jeg. Er det ikke det vi egentlig gjør, da? Det er mange definisjoner på å "gå lei". Hvis han mener neste år når du har lagt på deg 1,5 kg, er det ikke så knall. Mener han at dere i utgangspunktet skal være sammen, men at det kan skje ting som gjør at man bør bryte opp -da er jeg helt enig med ham:)

Skrevet

Vi er ikke gift enda, men i ringene våre skal det stå, For evig din....med det utgangspunktet lever vi sammen.

Så får framtida vise om det vil bli tilfelle, men det er i hvertfall utgangspunktet.

Skrevet

Jeg forstår etter å ha lest flere av svarene dine her at dere tilhører en litt annen "kultur" enn den gjengse mann/dame.

Og det er helt lov det, men du spør også om hva andre mener og da får du ihvertfall min mening.

Han fridde til deg med spørsmålet om du ville ha ham til han går lei. Det er egoistisk/feigt, barnslig og lettvint i forhold til ham selv, deg og barna deres.

Som jeg også sa så vet alle at følelser kan forandre seg, men med den innstillingen dere har, så har dere jo gitt opp før dere i det tatt har prøvd.

Hvorfor gifte seg når dere ikke er villig til å kjempe for familien?

Sikkert et fryktelig romantisk og glad-dystert syn på livet, men temmelig umodent.

For all del, håper dere lever lykkelig alle deres dager!!

Skrevet

Gratulerer!Men regner ikke med at dere skal gifte dere i kirken??

Skrevet

Åpne forhold er ikke min "greie", men bortsett fra det, å har jeg sansen for spesielle frierier, og bryllup. Var i et i sommer, og det var utrolig fint, ikke ofte jeg blir sentimental:) Det var i en kjeller fra middelalderen, bruden var nydelig i gotisk kjole, forloveren hennes var en transvestitt, brudgommen satte et utrolig pent collar (siselert sølv) på bruden... Rett og slett en flott opplevelse. Begge hadde vært gift før, og er i førtiårsalderen, så de droppa vanlig bryllupsfest, og feira på en fetishklubb:)

Skrevet

Inntil jeg går lei..Vel hadde mannen min sagt det hadde jeg sikkert ikke tatt frieriet for seriøst, noe jeg gjør. Vi giftet oss i kirke og erhelt bestemt på at det skal vare livet ut. Jeg vet ikke men verdiene og holdingene til det er vi enige om. Klart ting går jo ikke på skinner hele tiden, men da jobber vi oss igjennom det. For vi to vet at det er bare oss. Rosenrødt og klisjeaktig sikkert for noen, men for oss er det riktig. Det er trygt og godt- til døden skiller oss ad. Og ikke til en går lei. Men gifter du deg på disse premissene så er det deres valg. Jeg håper du er lykkelig med det og at det blir et fint bryllup:)

Skrevet

Ordene intill jeg går lei var nok mer humorostisk ment da. Men hensikten bak dem er jo riktig.

Og nei vi skal ikke gifte oss i noen kirke. Hehe. Vi tar det utendørs ved ett vann og kommer til å bruke en paganist prest, ha bål og fest med dans og røkelse og div andre felles ritualer. Og pølsegrilling selvfølgelig!!!

Og kjolen min...? Vel den skal være svart med lilla folder i,korsett snøring og selvfølgelig svart,langt slør :)

Skrevet

De er flotte begge to:) Hun jeg skrev om lenger opp her hadde en liknende kjole, og jeg ville nok heller hatt en sånn en, enn hvit selv også...

Skrevet

Personlig synes jeg kanskje "inntil jeg går lei" er litt defensivt... Selvsagt er det realistisk at et ekteskap kan havarere - ca 50% gjør jo det. Samtidig er inngåelse av ekteskap høytidelig og der og da bør man i det minste ha en intensjon om at det skal vare livet ut. Synes _jeg_. Men jeg kommer ikke til å stå i kirken å love noe 'i Guds og denne forsamlings åsyn' (eller hva det nå heter)

Men du synes jo selv dette var et flott frieri. Og det er jo det som betyr noe! Når dere begge to har samme innstilling og holdning, er det jo helt uproblematisk.

Kikket også på den andre tråden her, og det ser ut som dere har et godt, om enn noe utradisjonelt, forhold og er veldig åpne og ærlige med hverandre. Antaglig har dere mye bedre odds for faktisk å klare det til døden skiller osv... enn mange av dem som gir sine absolutte løfter.

Skulle gjerne vært flue på veggen (eller i treet) i deres bryllup. Tipper det blir HELT annerledes enn alle de andre bryllupene jeg har vært i... LYKKE TIL!!

Skrevet

hva din fremtidige mann kan si og hvordan han formulerer seg til deg vet du best selv. Hans frieri hadde ikke vert helt meg, jeg skulle nok ønske noe med en litt annen vri.

Men vi giftet oss ikke til "døden skiller dere ad", vi var på tinghuset og giftet oss da fordi vi ville gifte oss NÅ, ikke når vi "hadde råd" som så mange gjør. Vi sa til hverandre at vi viste at vi ønsket å være gift og elsket hverandre høyere enn noe annet, garantier ville vi ikke kunne gi, folk skilles etter 1 år og etter 20. Hvem er vi til å si hva fremtiden gir?

Gratulerer med en mann som passer deg perfekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...