Gå til innhold

Til døden skiller oss ad... eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på dette... Min kjære fridde til meg her om dagen. Jeg fikk klar beskjed om å gå innom garasjen etter jobb en morgen. Han fikk meg veldig nysjerrig så jeg måtte bare innom å se hva han pønsket på. Jeg hadde forestillt meg at han laget seg torturkammer eller noe i den dur. Det ville vert veldig likt han :s

Så overraskelsen var stor da han hadde plassert en selvlaget gjenstand der. Han hadde lakkert en rose svart og festet den i en spiral av piggtråd. Den var rett og slett nydelig!!! Der han det og en lapp hvor det sto: jeg lover å være trofast mot deg på min spesielle måte inntill jeg går lei. Vil du ta i mot denne smertefulle og evigvarende rose og bli min kone?

Jeg holdt jo på å dåne av begeistring over det vakre frieriet og svarte selvfølgelig ja :)

Men mine veninner synes dette var en grusom ting å skrive! Men jeg mener nå at jeg kan ikke stå å love evig troskap inntil døden skiller oss ad! Han har jo helt rett i det han skriver -inntil jeg går lei! For det er jo i praksis det vi lover da...

Eller hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kreativt, men tja.. inntil dere går lei liksom.. spørs hvor toleransen for det er..

Man kan jo være lei mange ganger i livet sitt, og for meg er ikke det grunn nok til å skilles...

Skrevet

Jepp, det er i praksis det vi står og lover. Men de aller fleste skal absolutt ha de rosa brillene på inntil de blir lei, så derfor synes de nok at din kjæres frieri var litt for ærlig. Synes det er greit jeg. Dersom din kjære er en ærlig fyr all over, så hvorfor ikke når han frir også?

Skrevet

vet jo ikke helt hvordan deres forhold er, men hadde det vært meg som ble fridd til på den måten hadde jeg lurt litt.

jeg liker det mer tradisjonelle kan du si.

men jeg mener også at "døden skiller dere ad" ikke betyr noe. er det true love og du har møtt din "soulmate" så er man fortsatt sammen etter døden.

vi blir alle lei av hverandre iblandt, men det betyr ikke at man bare skal være gift fram til det. jeg er lei av mannen min hvertfall 2 ganger i mnd. men sånn er det bare.

og være trofast på sin spesielle måte????? hva betyr det?

enten er man trofast eller så er man ikke det. finito finale

Skrevet

Det høres ut som dere har en veldig spesiell og fin tone dere i mellom da HI:) Det er jo kjempebra.

Men jeg lurer litt på hva han mente med "trofast på sin spesielle måte"? Betyr det at han mener noe annet med trofast enn det du eller andre mener?

Utover det så er det jo sant at det er til man går lei. Man trenger ikke være så naiv og overrommantisk at man ikke vil innrømme det. Ja, jeg liker også ærlighet. :)

Skrevet

Jeg kommer aldri til å stå å love noen evig troskap og kjærlighet til vi dør! Fordi jeg VET at det er noe jeg ikke kan love. Veldig mulig at jeg kan elske han til siste slutt, men jeg ønsker ikke å gi ett slikt løfte. Da er det bedre å gjøre sin egen vri at vi lover å elske hverandre til vi går lei. Eller for å si det med andre ord: til vi ikke elsker hverandre lengere! Og jeg tviler jo selvfølgelig på at det noengang blir slutt mellom oss og vi elsker hverandre usedvanlig høyt,men ser ingen grunn til å love noe. Uventede ting skjer og derfor er jeg knipen på mine løfter.

Skrevet

Hehe trofast på sin egen måte betyr vel at han møter og har sex med hvem han vil under visse forhåndsregler. Men det er en helt annen diskusjon...

http://www.dinbaby.com/forum/thread/138703099

...ikke alle som var helt med på den nei :s hehe

Og ja vi er 100 %ærlige med hverandre til en hver tid :)

Men tilbake til det med løfter... vi har valgt å ikke døpe barna våre nettopp fordi vi (IKKE ER KRISTNE) ikke ønsker å stå i kirken å love presten å oppdra barna i kristen tro. Jeg synes det er å vise alt for lite respekt for vårt lands religion å lyve forran presten i guds hus. Noe av samme grunn til at vi aldri kommer til å stå forran en prest å love hverandre evig troskap og alt det der til døden.

Skrevet

Åja, jeg tror jeg husker diskusjonen nå ja:) Nicket ditt så kjent ut Beth:)

Ok, men dere er jo enige om dette med sexen og da syns jeg egentlig det var et veldig bra frieri som hørtes ut som det passet deres samliv jeg da.

Skrevet

Helt korrekt,meg & lille vampyr. :):)

Det var ett freiri som bare traff meg akkurat det der skulle, nettopp pga vårt spesielle forhold til samfunnets normer ;)

Skrevet

Men da er det vel ikke noe problem? :) Det har jo ikke noe å si om vi her inne hadde satt pris på det samme, det viktige er jo at du likte det og kan leve med det han tilbyr.

Skrevet

Grattulerer!

Jeg leste ikke den andre tråden fullt og helt, men for meg ser dette ut som et frieri i tråd med hva dere kan stå for og ønske. Ingenting er bedre enn litt mangfold, og at han velger å ordlegge det som de fleste av oss faktisk vet (at man faktisk kan gå lei før døden kommer) mener jeg er bare positivt. Når det er sagt så forstår jeg venninna di, for mange kan et sånt frieri virke halvhjertet og litt på kanten, men ikke tenk på det, er jo ikke "de andre" han vil gifte seg med, det er jo deg!

Skrevet

Ja det er jo klart da, men jeg er intressert i å få ett inntrykk av hva andre mener om det. Mine veninner (ikke så voldsomt mange hehe) mener det var helt feil enda de kjenner til oss begge og vårt forhold. Så er det andre her inne som er enige, eller er alle tradisjonelle og lover ting de ikke vet om de kan holde i ett hus hvor løfter er satt veeeeldig høyt?

Skrevet

Mange her inne som liker tradisjoner for det de kaller "tradisjonenes skyld":) he he, så er sikkert en del som reagerer da.

Og gratulerer glemte jeg å si også!

Jeg er veldig positivt innstilt til alle som tør å si at de ikke vil love noe innen en religiøs ramme som de egentlig ikke tror på. For DET syns jeg er ganske ille. En ting er de som tror og så er de som bare syns det er så fint eller syns man skal fordi det er tradisjon osv. Det er mye vanskeligere å respektere for meg enn de som er ærlige med seg selv og andre.

Skrevet

Veldig ofte da en gifter seg så TROR en jo faktisk at en kan love å elske hverandre til siste slutt...og da er det jo greit å love det,men jeg har da en fornuft som sier at dette kan ikke loves! Og da snakker jeg i grunn bare om å respektere en religion ved å ikke vanære den hvis du vet du ikke kan love det innerst inne. Derfor skal vi gifte oss i skogen med paganistisk prest og skrive ned bl.a det med å elske hverandre til vi går lei, og være tro på vår egen måte osv.i "prekenen" hans.

Skrevet

Synes det virket som om han ville sikre seg i tilfelle ting ikke holder.

Personlig synes jeg ikke man skal gå inn i ekteskapet med en slik innstilling.

Alle vet at følelser kan forandre seg, men å gifte seg med innstillingen om at vi holder sammen så lenge vi gidder? Nei det blir for lettvint, egoistisk og ikke så rent lite barnslig i mine øyne.

Et merkelig syn på livet.

Skrevet

Hahahaha, synes det var stilig jeg!!! :D

I ringene våre sto "din inntil videre"....

Det holdt i 1 1/2 år, høhø...

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes det var litt barnslig. Den smertefulle rose.. til jeg går lei.. Ja ja..

Hadde foretrukket en helt annen måte å bli fridd til selv, men hey- if it works for you..

Skrevet

HAN vil sikre seg? Dette er jo en innstilling vi begge har da. JEG vil like mye sikre meg som han. Men for oss handler det mer om fornuft og ærlighet enn å "sikre seg i tilfelle det ikke holder".

Vi går inn i ekteskapet som to personer som elsker hverandre veldig høyt og som håper å holde sammen livet ut,men som ikke ønsker å love det siden vi er såpass realister at vi vet det er en sjangs for at det ikke stemmer. Og kanskje vi,med den instillingen, er av de få som faktisk klarer å holde sammen livet ut?

Og hvor ble dette egoistisk? At du synes det er barnslig og lettvint er greit,men egoistisk? Ifht hvem?

Og ett merkelig syn på livet... hehe vel vi er kanskje merkelige personer da ;)

Skrevet

Piggtråd er smertefullt...rosen er evigvarende ;)

Skrevet

Da-a.. Nå skjønner jeg..

Synes fremdeles det var et merkelig frieri.

Skrevet

Hehe.. :) Syns det var litt søtt jeg, passer nok hans personlighet..

Han sa det rett fram akkurat som det var...

Må si at jeg er litt lei "vil du gifte deg med meg??".. Så fint med en ny vri ;D

Skrevet

Hehe merkelig/romantisk... vel jeg er lykkelig,han er lykkelig og vi gifter oss snart... synes du frieriet er merkelig skulle du hørt om sermonien!!! haha du hadde nok sendt menn i hvite frakker hit asap! :P

Skrevet

Ja, vi har forskjellige interesser.

Lykke til med feiringen og bryllupet ! :-)

Skrevet

Synes det var helt supert jeg :)

Nå er jeg og min mann godtnok gift til døden oss skiller, og tror på det begge to, men for dere som ikke gjør det synes jeg det var riktig riktig fint og romantisk :)

Stort tillykke herfra :)

Skrevet

Kommer jo an paa. I kirken lover man vel noe saant som evig troskap. Vi giftet oss borgelig og da er loeftet heller "til vi gaar lei" :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...