Gå til innhold

Ny tråd for 30+ damene


Lillemus&mamma'n

Anbefalte innlegg

Synes den andre begynte å bli så lang... Jeg for min del har nå blitt 50% sykemeldt pga kvalme og trøtthet. Kaster ikke opp, men noen ganger skulle jeg gledelig betalt for å gjøre det...

Ellers er dette moro! I morgen skal jeg på UL på sykehuset igjen, håper vi får se litt mer denne gangen.

Hvordan er det med dere andre, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er heldig som får så god oppfølging :-). Jeg er satt opp på første kontroll 22 oktober, syns det er såååååå lenge til. Er da 11+3. Ellers er formen overaskende bra. Litt trøttere enn vanlig, men ellers lite plaget. Kjenner bittelitt på kvalmen hvis det går for lenge mellom måltidene, men ellers er alt bra. Og jeg skal vel prise meg lykkelig for det. Ønsker dere god bedring alle dere som sliter med trøtthet og kvalme, men dere kjenner jo iallefall at dere er gravide :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen økende. Mye mat jeg ikke orker, så litt begrenset hva jeg får i meg om dagen, men går forsåvidt greit.

Ellers var jeg til gynekolog på mandag og fikk se den lille spira på ultralyd :-) Størrelsen var 11 mm svarende til 7+1 uker (iflg mine beregninger skulle jeg være 7+2) og hjertet banket, så alt så bra ut :-)

 

Skal ikke til ordinær svangerskapskontroll før den 24. oktober, har også bestilt ny ultralyd samme dag. Blir spennende!

 

Ønsker alle en strålende dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i nesten urovekkende bra form. Er 8+4 i dag. Har hatt noen dager da jeg var litt uggen/småkvalm, særlig på ettermiddagen, men denne uka har det vært borte.

Brystvortene er litt ømme, men ikke så mye som de var tidligere.

Så har jeg noen dager da jeg er veldig trøtt, og andre dager da jeg ikke er trøtt over hodet, og ikke får sove..

Så føler jeg av og til murring/press i livmor/bekken/underlivsområdet.

Og merker at jeg er lettere irritabel denne uka....

 

Men generelt så føler jeg meg veldig frisk, og denne uka har sexlysten vært større enn vanlig også!

Satser på at jeg bare er veldig heldig som har så lite plager :-)

Ellers har jeg neste (og egentlig første ordinære) legetime den 6.oktober, føler tida går megaseint fram til da og teller bare dagene! Legen sa hun ville forsøke og høre etter fosterlyden da......

 

Lykke til videre alle sammen :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går egentlig veldig bra med meg også. Men de siste dagene har jeg følt meg enda mer kvalmen og veeeeldig trøtt. Føler av og til at det ikke er en muskel til som har lyst til å virke etter at jeg kommer hjem fra jobb. Vanskelig å være en grei, opplagd og tilstedeværende mor for barna mine. Godt jeg har en mann som trør til hjemme! Likevel synes jeg det er fantastisk å være gravid igjen og gleder meg til å fortelle det til de andre barna at vi skal få ein baby i huset i mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at andre er kvalm også. Jeg er kjempe kvalm, kjempe trøtt og kjempe sulten:-) Ellers gleder jeg meg til legekontroll 14 oktober. Da er jeg i uke 12. Spennende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat som Thea3, uggg.... Men med to små fra før, er detikke noen som legger seg ned å hviler av den grunn. Mannen er kjempeflink da :o) All ære til han får at huset ser ut som det gjør :o)

 

Gleder meg til tidlig UL i uke 11 tenker jeg (privat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også kvalm, trøtt og sulten, men det går i bølger, så det er ikke alle dager jeg kjenner så mye i det hele tatt.

Er hjemme fra jobben for første gang i dag faktisk, men det er fordi jeg har vondt i halsen og hoster på toppen av det hele, og jeg har virkelig ikke lyst til å få noe mer nå. Det ble nok litt mye stress på meg i forrige uke, så prøver å ta det litt mer med ro nå...

Er 8+0 i dag, og gleder meg til fortsettelsen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så har man altså vært på UL igjen. Det var moro! Hjerte som banker og full fres! I følge UL denne gangen er jeg 9+1, i følge menstermin er jeg 8+6, så det er vel så nære man kommer : )

Neste UL blir 16. oktober, og da skal det altså være ca. 12+1. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:-)

Formen her er ganske bra. Er utrooolig trett og småkvalm dersom det går litt lang tid mellom måltidene.

Pga mye utagering på jobb har jeg bedd om tilrettelagt arbeid men dette er ikke prioritet og det ser ut som jeg kommer til å ut i svangeskapspermisjon om ikke så lenge... Utrolig dårlig system men jeg akter ikke å utsette meg for noe. Det har vært en lang ei før vi har kommet hit og nå er det sikkerhet for mor og barn som er viktigest :-)

 

Jeg får finne meg en hobby eller ta kanskje ta noen fag av en eller annen art.

Uansett: dette er det kjekkeste jeg har vært med på og vi har sett et hjerte slå. Helt fantastisk, Er 7+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråd for oss som er over 30 år, altså!? Slenger meg på! :)

 

Begynner å bli veldig trøtt, har hatt et par runder med litt kvalme, og har en del "mensmurringer". Ellers veldig fin form! :)

 

Første kontroll 21 oktober. Da er jeg akkurat 12 uker - i følge menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange symptomer, men noen er det da: har mistet helt lysten på kaffe, litt ømme pupper og vondt i bekkenet (er allerede 50% sykemeldt og skal begynne hos fysioterapeut 2 ganger i uka). Er 6+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Slenger meg på 30 + tråden jeg også. Jeg er i kjempeform, og synes dette er for godt til å være sant. Går liksom og venter på at det snart snur.... Har ikke bestilt time til noen enda jeg... Tror ikke det er helt gått opp for meg:-)

 

Har mistet lysten på sjokolade og DET er helt greit:-) Ellers så er både mannen min og jeg i en fase der vi liksom ikke helt er sikker på om vi skal slippe gleden løs... Dette har liksom gått litt for glatt... Helt som vi planla det... Tror jeg må få ringt til lege på mandag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg kvalm absolutt hele tiden, og begynner å bli litt lei. Er kjempesulten også, men ikke noe mat jeg har lyst på... Klarer ikke helt å forestille meg at jeg skal jobbe i 1,5 uke til før jeg skal til legen igjen altså, men vi får nå se hvordan det går...

 

Gleder meg veldig til å legetimen uansett, for jeg skal også få se spiren en gang til, og jeg er så spent på utviklingen fra 7+0 til 10+0 (legen sier den er enorm, og at jeg bare må glede meg, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer og går symptomene litt fra dag til dag....har ømme pupper, trøtt til tider, mensmurringer og lett kvalme og dårlig i magen.

Er det flere enn meg som sliter med f.eks diare (sorry til dere fintfølende folk ;) ) etter diverse mat? Jeg tror jeg blir dårlig av sterk mat. Spiste taco i går, og i dag fikk jeg svi for det!

 

Er 6+6 i dag og gleder meg til hver dag som går, men mest til de 5 neste ukene er vel overstått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt første legekontroll denne uken, men føler meg i skammelig fin form. Brystene er ømme, men er ikke fult så trett som jeg har vært. Merker en del andre ting, f. eks at håret mitt er mer fett enn tidligere, samt at synet mitt har blitt merkbart dårligere...(?!).

Har blitt nødt til å ta i bruk "gravid- trikset" på buksene, dvs hårstrikk i buksesmekken, og synes at magen er synlig større. Er 8+4 uker. Har en følelse av at jeg kan være lenger... Skal få beskjed fra legen min om jeg får henvisning til tidlig UL på mandag, ellers bestiller vi privat. Har så lyst til å se livstegn:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her ved PC en og sturer. Drømmen var et tredje svangerskap så perfekt som bare det. Ingen symptomer, en velskapt gutt (har to jenter fra før), som bare sover, spiser og smiler fint. Klisje!! Men her sitter jeg, mer kvalm enn jeg noen gang har vært, kranglete og trøtt med ømme pupper..... Mitt i all elendighet (som bare jeg syntes selvfølgelig:-)) kommer mannen min hjem med en stor bukett nydelige roser, så nå bare gråter jeg.

 

Alt i alt, jeg er veldig lykkelig og har verdens herligste og mest omtenksomme mann. (Bare denne kvalmen kunne gå over.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea: Buhuuu, vi er heldige vi to, men er det mulig å være så forbasket kvalm, forpester tilværelsen!!! Du er heldigere enn meg, for jeg har ikke fått blomster på en stund :o)

 

Lillbo: Det er visst ikke så uvanlig at øyene kan forandre seg. Jeg måtte gjøre justeringer på linsestyrken, merket at jeg fikk dårligere mørkesyn. Bare så du vet...

 

Koselig tråd, gleder meg helt syyyykkkt til uke 13 !!!! Da skal alt bli såååå bra, og jeg kan bli verdens beste kone igjen, og mamma.... eller må jeg føde før jeg kommer tilbake til meg selv igjen..??...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SingSangMamma! Tenker du har det litt mer strevsomt enn meg som har så små barn (leste profilen din). Jentene mine er 8 og 5.5 år, så de klarer seg i alle fall selv til en viss grad. Å det er jammen godt, for jeg føler meg som verdens dårligste mor for tiden. I dag har jeg hatt fridag fra jobb og den har jeg brujt til å ligge på sofaen og slure og være kvalm. Kanskje jeg må gå til legen før kontroll? Må da være noe en kan gjøre med denne kvalmen? Ellers ser jeg vi har termin med en dags mellomrom, så da kan vi vel glede oss over at kvalmen antageligvis forsvinner om et par uker:-) Da skal i allefall jeg feire og se om vennene mine fremdeles lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen også varierende fra dag til dag. På søndag merket jeg absolutt ingenting, det var i hvertfall skummelt, emn i går var kvalmen tilbake- med brekninger, uten oppkast- puppene var ømme igjen, og jeg orket ikke å rydde ut av oppvaskmaskinen en gang. I dag er jeg enda slappere- bare såvidt jeg kreka meg ut av sofaen for å handle litt mat.

Akkurat nå er jeg ikke kvalm, men det stikker endel i livmor-område (det er helt ok, er jo ikke direkte vondt). Nå fikk jeg lufta meg litt, det var greit- har ikke noe ønske om å være en sånn klagedame, så lenge knøtte er frisk og utvikler seg fint, skal jeg være fornøyd.

Men det er jo litt urettferdig at man skal være så dårlig i den delen av svangerskapet som man helst ikke vil at noen skal vite at man er gravid, engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er min første kvalmefrie dag på leeeeenge. Hatt en fantastisk dag, kjekt på jobben og god morfølelse. Håper det varer:-)

 

Ha en strålende dag damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Oppdaget denne traaden for oss i vaar beste alder:)

 

Jeg er 32 aar og var inntil ifjor IKKE klar for aa faa barn. Var saa mye jeg skulle gjoere og bli ferdig med o.l foerst- og tenkte at livet nesten skulle vare "over" med et lite gull:)

 

Men saann er det jo faktisk ikke- jeg tror at livet (for noen) kan bli rikere med barn:)

Saa da det endelig begynte aa "rumle i eggstokkene" (samboeren min var utaalmodig) gikk det ganske fort til vi fant ut at vi venter barn:)

 

Men: saa maa jeg ogsaa tilfoeye at mange kvinner "ofrer" seg litt for det samfunnet vi lever i...det er jo f.eks ikke lett (oekonomisk sett) aa faa barn som 20 aaring naar samfunnet gjerne ser at folk tar utdannelse, skaffer seg yrkeserfaring o.s.v.

 

Ellers er jeg i fin form- bortsett fra et enormt soevnbehov! Jeg har ikke vaert hos lege ennaa, saa haaper virkelig alt staar bra til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :o)

 

Ikke mye på nettet fortiden. Men måtte inn å sjekke om det er noen reaksjoner på de siste justeringene når det gjelder foreldrepermisjonen og fordelingen av ukene. Sett noe snervert på den saken om at fedrekvoten nå økes til 10 uker, gjør faktiskt at fedrene går forbi mødrekvoten, som er på 9 uker! Synes poliktikerne kan la den selvvalgte fordelingen bli bedre ikke snevre den inn slik at det blir en sniktilpasset 3 deling av foreldrepermisjonen! Nemilig! Men det er jo desverre slik at det nye forslaget ikke gjelder oss som føder før 1. juli 2009. Det skal vel mye til for at noen i maiklubben kan klare det...

 

Ellers er det voldsomt mye selvmedlidenhet her i huset fortiden... kvalm, forkjølet og "fyllesjuk" etter helgen utskjeielser - var i bryllup, og kom alt for sent i seng. Det tar på en kropp som er over 30år, og gravid. Svangerskapspermisjonen min var ferdig igår. I morgen begynner jeg på jobb igjen, kvalm, forkjølet.... men mye motivasjon for en ny spennende jobb, som jeg er ganske usikker på hvor mye jeg klarer å bidra til sånn i lengden da, siden det er 6 mnd til jeg går ut i ny svangerskapspermisjon. He he...

 

Ha lyst til å bestille tidlig UL :o) Men ikke helt bestemt meg for hvor. Er det noen av dere som har vært på Familieklinikken eller Majorstuaklinikken??

 

Håper dere får en fin kvalmedempende uke :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Går ikke så kjempebra med tråden vår... :o)

 

Hvordan går det med dere nå?

 

I morgen er den magiske 12 ukers dagen kommet - jippi!!!!

 

Ååhhhh håper kvalmen er borte snart- ønsker den laaaangt pokker i vold. Nå gleder jeg meg til å nyte dette siste svangerskapet.

 

Håper vi snakkes mere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 13 nå og fremdeles kvalm:-( Det er ikke så galt som tidligere og nå klarer jeg holde meg oppe om kvelden til etter 2100 også. Gleder meg, det er nå det blir kjekt med mer energi og voksende mage med liv i.

Skal på UL 9 des og håper tiden går fort til det, gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...