Gå til innhold

Tatovert = Dårlig foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg satt på tbanen på vei hjem fra jobb idag, overhørte jeg en samtale mellom en venninnegjeng i slutten av 20årene / begynnelsen av 30årene.

Den gikk _kun_ ut på at mennesker som ser anderledes ut pga mange tatoveringer og piercinger umulig kan bli gode foreldre.

De skravlet vel og lenge om dette, og mente at om "disse menneskene" fikk barn, kom de til å oppdra noen ufordraglige unger med dårlig moral og dårlige verdier.

Og der sitter jeg, uten masse piercinger vel og merke, men godt og vel tatovert fra topp til tå, og tenker "jasså ja".

Godt jeg hadde på meg langarmet genser, ellers hadde mine tatoveringer syntes, og i sammenheng med min gravide mage, hadde vel disse jentene fått totalt fnatt.

Ekstra ille hadde det vel vært om samboer hadde vært med, da han er like tatovert som meg.

Så, hva mener dere?

Blir vi dårlige foreldre fordi vi har tatoveringer som fyller opp armer, bryst og legger?

KOmmer jeg til å være et dårlig forbilde for mitt barn pga dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Hurra for ulikhetene og at smaken er som baken. Det har overhodet ingenting med evnene til å være gode foreldre å gjøre.

Tror det er fordommer som råder da:-)

Skrevet

For noge tull....

Hva en utryster kroppen med. har ingenting på hvordan en blir som foreldre..

Skrevet

I så fall er det mange dårlige foreldre der ute...Bla annet meg:)Og jeg vet at jeg er en god mor,selv med tattooene mine.

Skrevet

hehehe har aldri fått høre annet en at jeg er en god mor, og under mine klær er det også mye hud som er dekket med tusj.. få som vet om det siden jeg ikke har et behov for å vise hele kroppen min naken til gud og hvermann..

hvordan jeg pynter kroppen min sier ikke noe om hvordan jeg er som mor, mener jeg da ;)

Skrevet

Blir helt oppgitt jeg - virker som den nye "trenden" er at alle som har en annen livsstil enn en selv eller har en annen mening om saker og ting er dårlige foreldre... Det går jo helt over stokk og stein... hva får disse damene til å tro at man blir dårlige foreldre fordi man har tatoveringer - hva har tatoveringer med omsorg og oppdragelse å gjøre??? Da synes jeg det er mer bekymringsverdig med alle foreldre som propper barna sine fulle med fordommer.

Skrevet

HI er.

Nei, jeg er jo selvfølgelig enig med dere alle sammen, og jeg bekymrer meg heller ikke for at jeg skal bli en dårlig mor eller ett dårlig forbilde pga tusjen min. Jeg vet jeg kommer til å klare mammajobben mer en godt nok.

Men, jeg blir bare veldig overrasket over hvor utrolig dømmende mennesker er noen ganger.

Jeg lar aldri dette gå inn på meg, men jeg må jo si jeg er nysgjerrig på hvor mange kommentarer vi kommer til å få til sommeren! :)

Skrevet

Hvis du har tatovert sataniske bilder over hele kroppen, med hakekors og dilldall, ja da er jeg enig. Men da går det vel mere på holdningen til den tatooverte vil jeg si. Ikke selve tattisene.

Skrevet

LOL, ikke i det hele tatt! kompisen min har heldekkende tatoveringer over hele rygg, mage og armer, esr faktisk ut som om han har paa seg en genser, he he. han er vel en av de beste pappaene jeg vet om, gjett om han foelger opp barna sine, han er en hoenemor!!! he he, saa tror ikke det har noe aa si gitt!

Skrevet

Jeg vil vel heller påstå at mennesker med sånt et snevert syn på hva som gjør deg til et bra eller dårlig menneske vil bli svært dårlige foreldre...

Skrevet

Nja, se på de som holder til i organiserte gjenger. Tatovert alle sammen.

Og fengselsfugler er som regel tatovert. Hells Angels? Tatoverte alle sammen.

Om de er dårligere foreldre enn ikketatoverte, skal ikke jeg uttale meg om iallefall.Men jeg tenker mitt.

Skrevet

Så du mener da rett og slett at alle med mange tatoveringer enten er innblandet i gjenger eller annen organisert kriminalitet?

Jaggu meg et åpent syn på deg gitt.

Jeg har en hel haug tatoveringer jeg, og jeg har aldri gjort noe straffbart i mitt liv.

Det skal og sies, at jeg er ganske sikkert på at mange HA gutter er bedre foreldre enn mange utatoverte "redelige" folk.

Skrevet

Det sier vel seg selv hvem det er som er dårligst rustet i foreldrerollen her.. Hvis man utelukkende ser på fakta, tatovert kontra dømmende og løsmunnet.

Skrevet

Selvfølgelig er dere ikke det, men jeg tror nok en del mennesker setter dere i en bås. Det er selvfølgelig ikke riktig, men.... det skjer hver dag. På skolen, helsestasjonen, legen, barnehagen. Jeg er helt sikker på at vi alle sammen blir satt i forskjellige båser etter navn, utseende etc. Det er selvfølgelig ikke rett. Vi bør jobbe med det alle sammen.

Jeg må jobbe med å ikke sette BI-mora med perleøredobber og Audi i bås. Det kan være hun er opptatt av andre ting enn penger. F.eks. ungen sin. Prøver bare å si at jeg tror det er menneskelig. Mens de fleste snur når de blir kjent med forskjelige folk.

Skrevet

Mennesker med slik dritt på kroppen er så klart dårlige foreldre. Herregud liksom, hvem og hva slags mennesker setter seg i en stol frivillig for å pine seg selv for deretter si til barna sine at det er kunst.

Nei og atter nei. Få den dritten ut av landet og bruk pengene på noe vettu.

Skrevet

Ooops, der var det ei med perleøredobber og Audi.

Skrevet

Jeg skal fortelle deg som sikkert sitter å knasker gulerøtter for harde livet i takt med tastingen din og det er at her har vi ikke hull i ørene. Hull i ørene er da ikke mye pent og ekstremt uhygenisk faktisk!

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg. Jeg har ikke hull i ørene og heller ikke tatoveringer. Liker det ikke. Men jeg prøver (strever som sagt) og ikke sette folk i bås. Øver meg hver dag.

Jeg tar ikke håret under armene en gang.

Skrevet

Hår under armen????????? Prøver du med brekningsteorien her...absolutt enkelte ting jeg streng tatt IKKE bør vite.

Det å sette folk i bås havner automatisk når de tar galt valg gang på gang.

Skrevet

Ja, ja morsom er du jo. Har lagt merke til deg Kjøttpølsa!

Båssetting: Du er sikkert den frekke styrete jenta som styrte hele klassen. Du heter sikkert; Nina, Monica, Anita eller Linda.

Skrevet

da er vel jeg og en dårlig mor, hehe.

gud så mange tåpelige mennesker som finnes

Skrevet

Hva du legger merke til er meg totalt likegyldig, men når du overfører dårlig holdning til barna dine da kan jeg være mindre morsom. Du har sikkert en hel haug tatoveringer som du mener setter gode kvaliteter til barna dine og godt forbilde, hvem lar seg pine på den måten uten å ha oppheng på smerte eller selvpining?

Tenk når du blir gammel og alll skrukkete hud henger så må du løfte på skinnet, dra det ut med hjelp for å vise til den ordinære panteren du en gang tok.........stilig.....not.

At du styrer barna dine i feil retning så trenger du faktisk ikke hive deg over meg som en gribb.

Skrevet

Jeg har ikke en eneste tatovering har jeg jo sagt. Jeg hater det like mye som deg. Prøver å si en gang til at vi må jobbe med fordommene våre! Det var faktisk (hvis du leser) du som var spydig først.

Skrevet

Man kan være god mor med dårlige holdninger og verdier. Selvom man gir barna mat og sørger for tak over hode forteller ikke at man gir barn det de trenger.

Skrevet

Svarte ikke lett å holde orden på dere anonyme da, få deg et fordomsfult nick så jeg kjenner deg igjen:-)

Anonyme her er jo som en barnehage på str med russland.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...