Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Kom på den geniale ideen (synes jeg da) i går. Men er det rart å servere? Vi ønsker noe lettvint, og pizza er jo kjempegodt. Tenkte da bestille fra en her i nærheten som lager kjempegode pizzaer. Hva synes dere? Andre som har hatt pizza i dåp kanskje?
Gjest Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Det hadde jeg aldri hatt. Aldri. Men du gjør jo som det passer deg og dere.
melkekua™ Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg ville gått for gryterett/ris og salat ) men enhver sin smak!
hellohello:-o Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Hadde aldri vurdert det engang..
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Det kommer heeeelt an på familien. Tror ikke det hadde blitt noe fnysing av det fra min familie iallefall, men svigers er svært så høytidelige av seg. (blondeduk og det pene porselenet selv for et lite kaffebesøk) Men det er stpr forskjell på vanlig pizzasjappe-pizza og italienske pizzaer med mye dekorativt fyll etc. Morsom vri synes jeg:)
mirredutt Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 I dåpen til førstemann hadde vi 50 gjester og storslagent koldtbord. I dåpen til nr 2 derimot hadde vi 10 gjester, taco og et par kaker. Helt ypperlig!
It's all about me Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Har ikke hatt det eller opplevd det hos andre, men kunne funnet på å gjøre det, he he. Vi har selv ikke stive selskap etter dåpene, synes det er pyton. Med førstemann hadde vi vanlig grillfest hvor hver og en måtte komme til grillen og forsyne seg etterhvert som det ble ting ferdig. Så kunne de ta med seg maten og spise den hvor de ville og snakke med hvem de ville, med andre ord ingen bordkort. Det var heller ingen taler eller sanger, takk og lov ) Og det beste av alt: Alle storkoste seg. Det går an å feire barnet og ha det hyggelig uten å sitte stivt ved et langbord, snakke med sidepartneren fordi en må, synge grusomme sanger og kjenne det krible i beina etter å røre på seg, he he.
Himmel og hav Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Personlig så synes jeg at dåp er en anledning som krever litt mer festmat enn en take away pizza. For meg er det fredagskveldskos (til nød). Hvis dere først og fremst vil ha noe lettvint, så ville jeg heller ha valgt snitter/ smørbrød som du kan bestille fra et cateringfirma.
goldie Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Nei det kunne jeg aldri i livet servert i en barnedåp. Er sikkert kjedelig av meg, men men. Hvorfor ikke bestille koldtbord? Det faller jo omtrent alltid i smak hos de fleste. Virker som om det blir mer av det etterhvert.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 23. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2008 Er veldig sikker på at hvert fall min familie hadde likt det, og svigers er ikke spesielt kresne de heller, selv om de alltid har tradisjonell mat selv (kokte poteter, brun saus...). Men gryterett, står dere selv å lager det etter kirken, eller er den klar dagen før, får det andre til å lage? Er jo en mulighet det også, selv om jeg holder en knapp på min høyt elskede pizza ; )
Gjest Skrevet 23. september 2008 #11 Skrevet 23. september 2008 Må bare legge til, det er "take away pizza" jeg ser på som lavmål. Om dere hadde lagd en skikkelig god pizza selv hadde det blitt noe annet, selv om jeg føler dåp er en mer "storslagen" anledning som krever litt mer. Vi skal ha fårikål, noen vil kanskje se rart på det også (og det er ikke dåp, men navnefest i egen regi).
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 23. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. september 2008 Smørbrød og koldtbord er kjedelig, hadde det sist. Og det barna i familien ville ha var stort sett ost på, så tror nok det hadde vært stas for de hvert fall. Men jeg får nå se, gøy å se hva dere synes hvert fall.
dama Skrevet 23. september 2008 #13 Skrevet 23. september 2008 det siste jeg ville servert i enhver anledning er ferdig tygget og oppgulpet kjøtt(les gryterett) pizza kunne faktisk gått an hvis jeg i det hele tatt hadde nærmet meg kirken med barna mine...
Tre jenter søte små Skrevet 23. september 2008 #14 Skrevet 23. september 2008 Ja, hvorfor ikke. Hvis du lager salat til og ikke serverer pizzaen fra pappeska, hehe. Jeg hadde likt bedre pizza enn gryterett. Men vi tar ikke dåpen så høytidelig. Selv hadde vi hjemmelaget lasagne, og alle gjestene var fornøyde
Dudelidum Skrevet 23. september 2008 #15 Skrevet 23. september 2008 Kan se for meg pizza som en av tingene på et koldtbord. Men ikke bare pizza. DET blir for stusselig.
Chiquita Bananas Skrevet 23. september 2008 #16 Skrevet 23. september 2008 Hahaha...stilig - hadde aldri kommet på tanken, men de fleste liker jo pizza ;op Jeg kunne tenkt meg å hatt kinamat i bryllupet - vi to eeeeelsker det så hvorfor ikke hahahaha...... Vi lever i 2008 og det er ikke sååååå mange som holder på tradisjoner. Flere og flere går sine egne veier og det er IN å komme med noe nytt som blir trendy.... Pizza er jo nesten Norges nasjonalrett...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 Hvorfor ikke.. Server det sammen med en salat feks. Vi hadde snitter i dåpen til hu førsta og denne gangen skal vi ha koldtbord.
Mininni Skrevet 23. september 2008 #18 Skrevet 23. september 2008 Beklager, men det kunne ikke falt meg inn. I min verden er ikke pizza "ordentlig" nok mat til at det benyttes ved slike anledninger. Pizza er mer avslappet fritidsmat, ikke selskapsmat, for mitt vedkommende (men mindre det er barneselskap eller en enkel vennesammenkomst). Det er selvfølgelig ulike oppfatninger om dette, og det respekterer jeg selvfølgelig, men dette er i alle fall min mening Det finnes annen enkel mat som er et bedre alternativ til denne anledningen.
MintCondition Skrevet 23. september 2008 #19 Skrevet 23. september 2008 Må le av enkelte av svarene du har fått her, spesielt hun som mente pizza var lavmål, men FÅRIKÅL, det var saker liksom..hehe, hver sin smak. Og jeg elsker fårikål jeg altså Jeg syns godt man kan ha pizza jeg, med en deilig salat til, og servert på fine fat. Hadde kanskje ikke valgt det selv, men hvorfor ikke? Vi hadde deilig tapas (catering) i navnefesten til vår eldste, og i sommer var vi i navnefest for niesa vår og fikk grillmat. Det fins mange andre varianter enn urkjedelig koldtbord og *grøss* gryterett!
Gjest Skrevet 23. september 2008 #20 Skrevet 23. september 2008 Jeg mener dåpsdagen er en festdag og da ville jeg ikke servert pizza.. Men pizza er jo godt det og de fleste liker det, så det er sikkert ikke noe problem
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 23. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 23. september 2008 Godt å høre : ) Ikke særlig opptatt av tradisjoner jeg heller. Og visst man elsker pizza, og ikke har altfor høytidelig familie, så hvorfor ikke. Ungene vil hvert fall være storfornøyde. Tipper samboeren min er helt med når jeg foreslå dette når han kommer hjem. Og takk til du som nevnte fat og servere pizza'n på i tilfelle, det er sånn som jeg gjerne ikke hadde tenkt på før det var for seint : )
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. september 2008 #22 Skrevet 23. september 2008 Hehe, må innrømme at jeg tenkte tanken når vi nå holder på å planlegge barnedåp... Vi skal definitivt ha noe enkelt, men gubben ønsket seg så veldig rømmegrøt og spekemat, så det blir det visst her. Men for all del, jeg syns det var en artig vri! Og med forskjellige ting på pizzaen blir det jo noe for en hver smak... Go for it!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 23. september 2008 #23 Skrevet 23. september 2008 Huff nei da hadde jeg steila... I dåp og slikt er det jo litt fest, og gjerne mat man ikke spiser så ofte (koldtbord, stek, snitter, sodd), og pizza er vel på ingen måte noe spesiellt? Det spiser man hjemme på tirsdag liksom, ikke i barndåp på søndag.
Frosk1 Skrevet 23. september 2008 #24 Skrevet 23. september 2008 Ja hvorfor ikke, ser gang på gang foreldre og familie som er helt utslitt den dagen.. De styrer og styrer for at alt skal bli så perfekt som mulig, men den kan jo bli det selv med pizza. Kommer da ikke i selvskap bare pga maten...Gjør hva dere selv ønsker og syns er greit., Selv hadde vi dobbeltdåp og dro til Sverige og kjøpte pålegg. Lagde snitter selv, skal sies at jeg har jobbet med det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå