Gå til innhold

Når har dere fått time for UL? Og når har dere termin?


Gutt, jente og ?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 10 april å skal ikke på UL før 10 november. Synes dette er noe sent. Derfor vil jeg høre hva dere har fått. Var på innvendig UL for 2 uker siden, alt sto bra til med den lille. Men forde, synes det er seint. Er over 20 uker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. jeg har termin 13 april og har fått UL når jeg er 19 uker på vei. Har lest og hørt at det er vanlig å få time mellom uke 18 og 21 så sant man ikke har fått noe komplikasjoner eller av annen grunn får en tidligere UL.

Selv har jeg kun vært hos legen en gang og tatt blodprøver/div tester, også blir det vel en prat med jordmor når jeg er ca 15 uker.

Tror man selv også kan få time andre steder hvis man selv bestiller time...(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel vanlig. Sist var jeg 18 uker på vei da vi fikk UL. Synes at å nesten vente 3 uker lengere enn sist, er lenge. Men, men. Er vel sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 2. april og skal på UL 30. okt. er da 18+ noen dager på vei så det er vel sånn helt normalt.. Blir spennende, gleder meg til å forhåpentligvis få vite kjønn:) Har ei jente fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin 9.april, UL 6. november.

Har lyst til å vite kjønnet denne gangen tror jeg, visste det ikke sist, av egen vilje:) vet ikke om jeg klarer den nysgjerrigheten sååå lenge igjen, det er spennende nok allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 24. april og har fått time for UL den 14. oktober. Får ekstra oppfølgning på grunn av jeg har ei jente med down syndrom. Når jeg får time til den ordinære ultralyden aner jeg ikke ennå:)

 

Men ultralyd er veldig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11 april. Har ikke fått time til ordinær UL ennå, men har bestilt time på privat klinikk nå til fredag med risikovurdering. Fikk anbefallt det av ei venninne og er veldig spent. Har vært på innvendig UL for to uker siden pga blødning. Veldig moro å se den lille sprelle med det den hadde av armer og bein, og se hjerte slå :]

 

Lykke til videre :]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Gjettet" termin 4.april. Har verken fått time til tidlig eller ordinær UL ennå...synes jeg har vært tålmodig og ventet lenge nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se kjønnet ja. Er det noen her som har en guttefølelse eller jentefølelse? Og stemte følelsen den første gangen/de andre gangene, for dere som har fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hører til Haukeland i bergen, så er ikke noe søking om fødeplass her! har liksom plass jeg:P er vel en 5 uker siden jeg var hos legen... kan ikke huske det tok så lang tid sist gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9. April og har fått ordinær UL den 9.oktober.. Er i uke 14 da, og synes det var fryktelig tidlig.. Kanskje det har skjedd en feil?? Er førstegangs og har ikke hatt noen spesielle plager så langt... men synes det er litt godt å komme tidlig på UL også da, så tror ikke jeg skal ringe og spørre om det har skjedd en feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til UL hos Ullevål 17 november. Etter mine beregninger er jeg da ca. 17,5 uke på vei. Gleder meg masse. Kan du ikke spørre om å få tidligere hvis det er mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 23. april. Var på UL nå tirsdag (23. sept) pga uregelmessig mens så jeg ikke visste termin. i tillegg hadde jeg SA i mars, så derfor tidlig UL. Skal tilbake i uke 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev med time i posten i dag! :-)

 

Har foreløpig termin 16 april og fikk time til ul 24 oktober!

 

Hadde time med jordmor for et par uker siden og hun sendte henvisning til sykehuset om at jeg skulle ha time til ul.

 

Ble plutselig mer virkelig når jeg til og med får infobrosjyre for de som skal føde på sykehuset her om feks. barselhotell. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var hos legen spurte jeg om han hadde husket og bestille ordinær ul...

oj,det har jeg glemt sa han..og sa han skulle gjøre det samme dagen.

men jeg tror han glemte det den gangen å.....

 

men jeg har allerede vært på to ul og sett at alt er fint,pga problemer i familien med å få barn..

men alikevel..vil jo gjerne på den ordinære også....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2.April og har fått ul til 31.Okt! Er da rett over 18 uker...

De pleier å innkalle til ul mellom 17-20 uker,så alt innenfor der er helt vanlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...