AO3 Skrevet 24. september 2008 #26 Skrevet 24. september 2008 Nå spiser samboeren min i kantina på jobben, men jeg hadde nok uansett ikke smurt matpakke til ham! Sånt får han ordne seg selv, voksne mannen.
babygullz <3 vilde Skrevet 24. september 2008 Forfatter #27 Skrevet 24. september 2008 hm.. Dette er jo valgfritt da:) jeg synes d er koselig. MEN, dere som setter dere sånn på bakbena; lager dere middag hver dag?
Bolla med en til Skrevet 24. september 2008 #28 Skrevet 24. september 2008 Ha ha ha, for en tråd. ikke rart kvinner tjener mindre og har lavere pensjon en mannen når den tid kommer. Hos oss lager min mann middag hver dag (helt sant) jeg vasker alle klær. er fullstendig inkompitent når det gjelder matlaging, så sånn er det. resten deler vi selvfølgelig på, siden begge er i full jobb. Han henter stort sett i barne hagen, mens jeg leverer. Vi deler også på permisjonen. Men til dere som lager matpakke, så håper jeg virkelig at han gjør det for dere også en gang i blant??
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 24. september 2008 #29 Skrevet 24. september 2008 Jeg må si at jeg skjønner ikke at dette har noe med rødstrømpesak å gjøre! Kan ikke fatte og begripe hvorfor alle slike ting skal lages kvinnesak ut av. Og jeg fatter heller ikke hvorfor folk blir så slått i bakken av at noen faktisk gidder å gjøre sånt. De handler om å gjøre småting for hverandre i hverdagen da. Jeg smører stort sett matpakke til ham, han gjør andre småting for meg. Så her i huset smører jeg som regel matpakke til ham, ja. Av den enkle grunn at jeg likevel skal smøre til meg. Og om jeg smører 5 eller 10 brødskiver spiller liksom ikke så stor rolle. De dagene jeg har fri (sykemeldt) står jeg opp og gjør det hvis jeg gidder og hvis ikke så kjøper han seg noe. Selvsagt klarer han å smøre selv, men det er jo ikke poenget… Jeg syns det er koselig daVet ikke hvordan det blir når vesla er kommet, om jeg er oppe smører jeg sikkert hvis ikke så får han gjøre det selv/kjøpe noe. Har dessuten et skjult motiv. Om jeg smører matpakke til ham spiser han nogenlunde sunt. Må ha kjøpe mat blir det fort en pizzaslice eller noe annet usunt. Så siden han gjerne skulle hatt av seg et par kilo er det en måte å bidra på uten at han tenker over den biten selv Også er det jo, som dere andre sier, mye billigere med matpakka
Gjest Skrevet 24. september 2008 #30 Skrevet 24. september 2008 Artig tråd:) Mannen min er kokk, og ordner seg lunsj på jobben, så lager ikke matpakke til han. MEN jeg lager han kvelds hver kveld (om han ikke er på farten da med kompiser), med deilig pålegg, og omelett e.l. Og da blir han såååå glad:) Også er d jo stort sett jeg som lager middagen.. Har med at det er mer praktisk at jeg gjør d siden jeg er først hjemme. Nå er jeg sykemldt, så da lager jeg i alle fall middagen:)
Gjest Skrevet 24. september 2008 #31 Skrevet 24. september 2008 Hi hi..... jøye meg var svare til mannen min da jeg viste han dette innlegget Da vi ventet vårt første barn laget jeg matpakke med smilefjes hver morgen... sto opp før kl.seks tilogmed. Til jul laget jeg advents kalender til han:) Nå må jeg bare le av det.... utrolig hva man kan få seg til å gjøre... men det var jo koselig da. Har laget en matpakke til han i ny og ne... med smilefjes og kanskje en cocies hvis jeg nettop har bakt.... koselig å overraske! Nå lager jeg jo matpakker til ungene om kvelden da, har prøvd å få mannen min til å se at han sparer tid om morningen hvis han heller spiser matpakke i bilen på vei til jobb. Så nå bruker han tiden om morningen til å gjøre guttungen klar for barnehage som han tar med på veien i stede for å sette seg til med frokost:) Så virkelig en vinn vinn situasjon for oss begge ( Maten smaker faktisk like godt om den er smørt kvelden i forveien, kaffe henter han på YX stasjonen på veien.)
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. september 2008 #32 Skrevet 24. september 2008 Min kjære har kantine på jobb, så ingen matpakkesmøring her i gården. -Men, dersom han hadde hatt behov for det hadde jeg helt sikkert syntes det vært kosleig å smøre matpakke til han iblant, men neppe gjort det hver dag. Synes virkelig ikke dette er noen rødstrømpe-sak nei, det handler jo bare om å gjøre små, søte ting for hverandre i hverdagen! Synes det er supert at så mange gjør det jeg! (",)
piami Skrevet 24. september 2008 #33 Skrevet 24. september 2008 Stilig tråd!! Jeg syntes heller ikke dette er noen rødstrømpe sak!! Utrolig koselig ting og gjøre for den man er glad i!! Nå jobber samboeren min off-shore så ikke noe tema for oss. Men, hadde dette vært aktuelt hos oss hadde jeg gjort det for jeg smører jo til ungene likevel! OG fordi han er verdens snilleste mann som gjør alt han bare kan for å hjelpe til de fire ukene han er hjemme!! Står opp sammen hver morgen og kjører ungene på skolen og i barnehage, står opp i helga, ordner hagen, bilen, støvsuger, rydder etter middag hver dag, rydder generelt ellers, skifter på sengene, henger opp klær, leker med ungene er bare det jeg kommer på i farten! jeg er utrolig heldig som har en mann som aldri legger seg til på sofaen før dagens gjøremål er over, så matpakke med alskens snadder hadde han absolutt fortjent hvis det hadde vært aktuelt hos oss:)) Syntes dere er kjempe flinke alle dere som gjør det!!
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 24. september 2008 #34 Skrevet 24. september 2008 Eg pleier lage niste til mannen min skal på jobb.. lage frukost til sønnen min som skal i barnehage så da lager eg like gjerne en god niste til han, g putter oxo en liten lapp med skivene der det står hvor glad eg er i han og at han må ha en fin dag:-) så kan han tenke på meg når han spiser:-) Synest det er koslig eg! Og vet han setter pris på det!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå