babygullz <3 vilde Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 I do.. smører han sånn 2-3 BLT-sandwicher på kveldstid og legger i kjøleskapet sammen med no digg som fx wienerbrød eller berlinerbolle..han blir kjempeglad da:) syns d er koselig å gjøre litt sånn da..men lurer på om jeg vil ha tid til sånne "gode" matpakker når babyen er kommet i hus... blir vel bare å bre på et par skiver med leverpostei da:p eller? smører dere, og tror dere at dere har tid og ork til å stelle i stand "finere" matpakker når babyen er kommet?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 ja må jo lage matpakken til storebroren uansett....så kommer vel til å forsette med det.... gjør det forresten om morningen mens de spiser...smaker bedre når de er ferske synes jeg
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg lager også matpakke til ham hver kveld og legger i kjøleskapet:-) Er en glede for meg å gjøre det, for han er så takknemli for det:-) Lager ikke noe sånn spesiell matpakke da.. Bare av og til liksom, for å overraske litt:-) Av og til skriver jeg fine ting til ham på mellomleggspapir;-)
Maya_1 Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Min sambo får matpakke når han skal jobbe nattskift, gjerne med litt frukt e.l. Er det helg får han litt ekstra kos, legger med litt snop og sånt. Han blir så glad da
Nina_J Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Hei! Hehe, morsom tråd Jeg smører normalt sett ikke maten hans nei, men jeg gjør det om han har dårlig tid og lurer på om jeg kan gjøre det. Og motsatt Jeg kommer nok til å stå opp for å smøre matpakken til sønnen vår og pakke sekken hans til barnehagen sånn som nå, så da blir det vel til at jeg tar hans også om han spør som sagt. Det er jo mulig jeg er oppe pga babyen uansett, så da spiller det jo ingen rolle, visst ikke jeg er midt i ammingen da. Det blir jo mer hektisk med mindre tid som du sier. Så heldig mannen din er forresten! Sånne fancy matpakker blir det ikke på min...bare ost eller noe sånt Men på en annen side, om han virkelig vil ha det, så kan han lage den selv, jeg har ikke tid...
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Nei det gjør jeg ikke, og tviler sterkt på at jeg noen gang vil starte med det. At jeg gjør det for barna er helt greit men en mann på 35 skal da klare dette selv ) Og jo da jeg elsker han, men mat er ikke min greie. Og jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna kjøkkenet (så lenge det ikke ligger under rydd og vask), for kjøkkenet det er hans rom og domene )
Promp Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Eh, nei...smører absolutt ikke mat til min mann, og har ingen planer om å gjøre det heller. Han har da hender selv...
Grillet kylling Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Jeg laget matpakke hele svangerskapet jeg:) Men nå som babyen er her?Hehe,langt ifra! Holder ham med middag kun. Det får holde;)
Madamina Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Oj oj, her var mange snille fruer. Så hyggelig av dere. Han smører dem best selv (klager alltid på mine skeive skiver). Har inntil permisjonsstart jobbet over 100% og har et barn på 2 år. Så her har trår vi like mye til i huset. Han stryker skjortene sine og legger opp buksene mine i tillegg til masse snekring. Jeg vasker klær og rydder det meste av huset. Matlagingen deler vi helt på. Regner ikke med overskudd til mer enn den vanlige hverdag før barnet er nådd 4 mnd. Men matpakke kommer jeg sjelden til å lage (om det ikke er suppe og salater da.
De tre gull Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Det var da voldsomt!!!! Det var da svært så fancye smørbrød... Men er de like gode når du lager de om kvelden før?? Jeg lager matpakke til barna min hver dag og så lager jeg til mannen min om han ikke er gått før vi står opp..Men her i huset er vi ikke så fancye.. Vanlige skiver med pålegg, litt agurk i folie og litt ferdig oppskjert frukt i en boks..
våken_om_natta Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Spiser han berlinerbolle hver dag??? :-)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. september 2008 #12 Skrevet 22. september 2008 Ja det gjør jeg:-) Jeg elsker å lage mat og kjøkkenet er mitt!! Hehe.. Noen dager får han kyllingsalat med seg, andre dager bare skiver med leverpostei, så det kommer ann på hva jeg gidder. Noen dager sier jeg til han at han får gjøre det selv. Men det gøyeste er når han viser hvor takknemlig han er for at jeg vil skjemme han litt bort:-) Syns det er så koselig å gjøre slikt jeg:-)
greentea Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Jeg smører ikke matpakke, han har mat i kjøleskapet på jobben... Men lager frokost til han når han har ligget litt for lenge i senga sammen med meg=) Synd i han som må dra seg opp tidlig på morgenen- og jeg kan sove heeeele dagen om jeg vil.
Gjest Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Nei, her er det han som smører matpakke til meg. Han har gjort det siden vi ble sammen. (Nå er jeg sykemeldt og da trenger jeg ikke matpakke da).Han lager ofte kveldsmat til meg også. Tror det er fordi han vet at jeg slurver veldig med spising og går for lenge uten mat ellers.
FruBoger fødeklar Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Jupp.. mannen min jobber midt på dagen som regel, 12-13, så jeg har god tid til å lage lunsj.. Hvis han begynner tidlig så smører jeg på kvelden.. som regel brødskiver!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 ååh,synes d høres skikkelig koselig ut å lage matpakke til mannen:) liker godt slike ting.. dessverre jobber mannen min i et firma med kantine..så han bruker ikke matpakke. derimot har han laget til meg et par ganger.. og gjerne lagt ved lapper med koselige ord på synes han er helt skjønn da:)
babygullz <3 vilde Skrevet 22. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 22. september 2008 Japp=) jeg lager dem jo sent på kvelden og så ligger dem jo innpakka i matpboksen inni kjøleskap, så da holder de seg godt=) han elsker dem=) han får veldig ofte en berlinerbolle e.l. med i pakken ja.. men ikke HVER eneste dag.. Skeive skiver? tell me about it.. jeg kan ikke skjære brød, d skal jeg love, så heldigvis for meg har dem brødskjæremaskin på både rimi og rema, ellers kjøper vi ferdig oppskjært matpakkebrød til matpakka hans=)=)=)
babygullz <3 vilde Skrevet 22. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 22. september 2008 Mannen min jobber med asfalt og der kjøper dem alltid dyre matpakker på bensinstasjoner, kroer, o.l. så vi "sparer" nok en del på at han får med seg matpakke hjemmefra..dessuten sitter kollegaene hans og sikler etter matpakka hans hver dag, den ser mye bedre ut enn en slafsen pommfritt og pølsemeny på shell lsm=p kanskje jeg skal starte matpakkebyrå? hehe jeg synes d er kanooonkoselig å smøre til han, spesielt når han liker dem så godt og setter sånn pris på d:)
LilleVackreAnna Skrevet 22. september 2008 #19 Skrevet 22. september 2008 Morsom tråd:) -og så mange flinke og snille damer! Jeg kan ikke skryte på meg det samme... men helt i starten da vi ble sammen sto jeg faktisk opp før han dro på jobb (tidlig!!! mens jeg var student og levde det gode liv) og smurte matpakke. Ble nesten fristet til å gjøre det igjen, og det er jo absolutt en mulighet å lage den på kvelden. Kanskje jeg begynner med det nå når jeg går ut i permisjon, fram til baby er født vertfall! Er jo kjempehyggelig å gjøre småting som den andre setter pris på
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 22. september 2008 #20 Skrevet 22. september 2008 Oi jøss, nå ble eg imponert....trodde det hørte til i fortiden at kvinnene sto opp å laget matpakke til mennene sine eg hehe (har en gammel tante som gjort det) ler. Nei min kjære må nok fint lage matpakken sin selv. Han reiser hjemmefra seinest 06.30 på morgenen og eg står ikke opp før 07.00 med mine 2 skolebarn. De får selvfølgelig matpakker med både frukt, brød og koselige lapper:p Håper disse mennene vet å sette pris på dere damer!
MammaTil2Gulljenter Skrevet 22. september 2008 #21 Skrevet 22. september 2008 min samboer kjøpte også dyre matpakker, rundt arbeidsplassen hans er det kun bakerier eller bensinstasjoner så jeg begynte å se meg litt lei av at det gikk 60-70kr dagen i mat... så jeg bakte pizzahorn og fylte rundstykker...baker masse av gangen så tar vi opp en og en slik at han har mat til hver dag:)
lille spira Skrevet 22. september 2008 #22 Skrevet 22. september 2008 Hehe.. Denne "krangelen" har jeg hatt flere ganger med onkelen til samboeren min. Han mener jeg må lage niste til samboeren min - det kan jeg jo gjøre samtidig som jeg spiser kveldsmat. Ja - det kunne jeg gjort- MEN det kan jo faktisk samboeren min også!! Så her blir det nok aldri noe matpakkelaging til den "gamle". Mens barna skal få til de klarer det selv. Men personlig så finner jeg det lite koselig å smøre brødskiver da ;P Hender jeg lager fylte horn/rundstykker og da får han jo med seg det da hehe..
Mrs. Bouquet Skrevet 22. september 2008 #23 Skrevet 22. september 2008 Nei, de får lunsj på jobben. Men hadde nok ikke lagd matpakke til han alikevel.
Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID! Skrevet 22. september 2008 #24 Skrevet 22. september 2008 Min for mat på jobben. Hender jeg lager for og være snill..men hadde nok ikke laget mat til han hver dag uansett hehe:)
2.gang Skrevet 24. september 2008 #25 Skrevet 24. september 2008 Jeg setter på meg rødstrømpene!!!!! Helt utrolig at noen vil gjøre dette til en vane i 2008! Hvis en voksen mann ikke greier å fixe seg mat selv, hvordan skal han da greie ansvaret det er å få et barn? Har dere tenkt å ta det hele ansvaret for barnet deres alene? Og i tillegg "skape" et barn av støttespilleren deres. Mor blir dere snart alikevel, dette får i så fall bli svigermors jobb.... Helt greit å være gri en gang i blant, men herregud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå