Gå til innhold

Syns ikke dere plastjuletre er blodharry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må le litt når jeg leser om de som har "desegnerjuletre", også leser jeg at noen har plastjuletre (!), som de stivpynter. Sorry damer, men da har dere nok misfortått, for juletreet kan ha verdens stiligste pynt, men det hjelper ikke når treet er av plast!

Flere? :-)

Kjør debatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også alltid hatt den oppfatningen, helt til svigerfar kjøpte kunstig juletre i fjor.... Det kostet litt da, men ser altså sååååå ekte ut. Man måtte faktisk bort å ta på det for å kjenne/se at det var fake..

Men her blir det ekte til noen blir allergiske eller jeg blir så gammel at jeg ikke gidder å dra ut for å kjøpe juletre;-)

Skrevet

Plasttre er blodharry! Men folk må da få gjøre som man vil selv.

Et juletre kan koste ganske mye - ikke alle som har råd.

Skrevet

Jeg syns det før da alle plasttrær var ynkelige kvaster som LYSTE fake, men nå som jeg selger skikkelige trær på jobb så har jeg endret litt oppfatning. Kjøper man et skikkelig plasttre, så er det faktisk ganske vanskelig å se forskjell (bortsett fra at de er endel jevnere enn naturtrærne) - overraskende mange av kundene våre må faktisk bort å fysisk TA på treet vi pynter for å sjekke om vi tuller når vi sier det er fake. Så jeg syns ikke det, nei :o) Men mormors plasttre var fælt da :o)

Skrevet

Juletreet skal være ekte, ja!

Er så 'skuffet' over både svigermor og min mor, de begge har kunstig juletre...!:-( Syntes ikke det er fint..!!!

Skrevet

På en måte jo, men min mor har plastjuletre av den enkle grunn at hun ikke tåler vanlig juletre. Kan ikke ta i det eller pynte det, men er ok om det bare står der.... Derfor kjøpte hun er plastjuletre, ikke av Europris typen som gjerne kan se litt billig ut- men et fra hagesenteret til neste 2000 kroner som ser veldig ekte ut.

Selv har jeg mitt lille 1,5 meter høye plasttre i bruk enda, siden vi har så liten leilighet og ikke noe plass til annet tre i stuen. Det har jeg hatt siden jeg var 8-10 år og fikk det fordi mamma var lei av å vaske barnåler til St. Hans... (gammel tregulv med store mellomrom) Meg og min søster hadde eget juletre mellom soverommene våre som vi kunne henge vår lagede pynt på så mamma slapp å ha det i stuen...

Skrevet

Jeg tåler ikke grantrær særlig godt (allergi), og dessuten HATER jeg de fordømte barnålene som ligger igjen over alt. Og nå i år er det ikke en god kombinasjon med veslegutt som krabber rundt og stikker seg på dem.

DERFOR har vi plastjuletre! :)

Jeg synes det blir fint jeg, selv om jeg ikke overlesser det med pynt :)

Skrevet

Juletreet skal være ekte norsk gran. Ikke noe annet slipper inn i stua mi i hvertfall :-)

Skrevet

SYns ikke det er blodharry, bare ikke like pent som ekte tre. Vi har lite plass i leiligheta, så vi har hatt plasttre for eldstes skyld. Hun syns det er så koselig å pynte, så da får det gå. :)

Skrevet

Juletre er harry uansett.

I fjor satt jeg og så på jultreet mitt og tenkte at det var megaharry :)

Men man må jo selvsagt ha juletre :))

Skrevet

Jeg syns ikke noe om plastikk juletre.. usjarmerende.. Men skjønner jo at de som er allergiske velger det. Her kjøper vi edelgran.. mm.. lukter jo JUL av ordentlig tre!!! ;)

Skrevet

he he...

plastic fantastic!

DEt er mye tygt som lages. Men det er fint for folk med allergi da :-)

Skrevet

Jo, jeg syntes det før. Men nå lages plasttrær som faktisk er ganske pene. Men jeg skal ha edelgran, jeg. Det vakreste treet=) Ikkeno plast i mitt hus, nei.

Skrevet

Nei, hadde vi ikke hatt plast saa hadde det ikke blitt noe tre paa oss.

Selges lite edelgran her i midtoesten :)

Skrevet

Juletre skal være ekte, det skal lukte grantre,drøsse barnåler og det skal gå helt til taket.

Skrevet

med en liten en som blir 1 år i januar blir det nok plast her i år ..vil ikke ha granbar nåler over hele med han krabbende rundt ....

Skrevet

Jo, egentlig er de det, men jeg skjønner jo at noen må ha sånne pga allergi.

Skrevet

Tja, ikkje blodharry nei. Skjønner godt at folk av forskjellige grunner kjøper plastjuletre. Men vil verken ha plast eller designerjuletre sjølv. Syns litt av sjarmen med juletre er lukta, at det ikkje er perfekt, at det drysser litt (men bare litt) og at det er pynta med forskjellig heimelaga pynt. Det skal vere koselig, der ungane kan få henge opp det dei har laga. Blir heilt feil for meg å ha et tre som skal vere rødt og gull og at barna ikkje får henge det dei har laga på "mammas" juletre... Men det er meg, då. Andre får gjere som dei vil.

Skrevet

Vi har et plasttre og det er kjempefint...det er forskjell på noen som koster 300 kr og på de som koster 2200 kr (det vi betalte for vårt). Det ser ekte ut bortsett fra foten da...Mye greiner som er fyldige...

Så ikke alle plasttrær trenger være stygge=)

Skrevet

hehe, regner med at det er mitt stivpynta plasttre du sikter til og vil bare informere at det finnes ikke en kjeft som ser at det er av plast. Folk sier bare, omg..hvor har du fått ett så fint tre fra? hehe.

Det jeg synes er harry er ei kjedelig norsk gran som det er en halv-meter mellom hver grein eller du må snu den stygge sida inn mot veggen fordi det manger 3 og en halv grein for at det i det hele tatt skal se ut som et juletre. haha. Jeg sparer meg for utrolig mye frustrasjon ved å ha plasttre. Også sparer jeg masse penger som jeg kan bruke på designerpynten min. *ler høyt* Tar vel bortimot 4 julegraner før jeg har spart inn treet i plast da. (jeg kjøper ikke juletre til 200 kr..)

For ikke å snakke om folk som faktisk har furu!! hehe.

Om jeg bodde i usa så skulle jeg hatt ekte tre, for der har de juletrær som ser ut som de har gått på steroider hele livet og ser virkelig ut som busken til mikke mus. hehe.

Skrevet

Blodharry er det kanskje ikke,men ikke pent hvertfall.Må ha ekte!!! Ut å hogge på julemarked.. .da blir det jul.

Men skjønner selvfølgelig at dem som ikke tåler ekte kjøper plast.

Skrevet

Enig med deg. Det "skal" være ekte tre. Hjelper ikke hvor flott eller hvor mye man pynter et plasttre, det ser harry ut uansett. Og "billig" på en måte. Vanskelig å forklare, hehe:)

Skrevet

Tja, har aldri tenkt på det som harry, men ville aldri valgt det selv. Litt av jula er å dra ungene ut i skogen å hente juletre selv! :0)

Mamman min har fake-juletre som ser veldig ekte ut. Hun har det fordi hun er allergisk, og da er fake en god substitutt.

Skrevet

Ser d er mange som sier de velger plast tre fordi de ikke vil at ungen skal krabbe rundt i barnåler. Men er det ikke edelgran som ikke drysser da? Er no et tre som ikke skal drysse i hvertfall. Tror d er edelgran.. Men et skikkelig plast tre som faktisk ser helt ekte ut er no like fint d vel.. Skjønner ikke hvorfor d er så "harry". Harry visst det ser skikkelig FAKE ut da..hehe

Skrevet

plast juletre er som og være dansk og gå med det svenske flagget i 17 mai tog

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...