Gå til innhold

vet dere om noen uvaksinerte som har autisme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

når vi er inne på det... kjenner 2 som har det og de er vaksinert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor mange vaksinerte kjenner du? Og hvor mange uvaksinerte?

Skrevet

Veit om veldig mange vaksinerte som ikkje har autisme.

Skrevet

Har en autist i familien som ikke er autist pga vaksine.

Skrevet

Henger meg på Svartmamba! Godt sagt!

Skrevet

jeg bare tenker på det at det er flere og flere som får autisme

derfor lurer jeg egentlig på om det er noen uvaksinerte som har fått vaksine

Skrevet

Nei, men veit om mange som er døde (uvaksinerte altså). Verkar for meg som om forekomsten av dødsfall aukar proposjonalt med manglande vaksinering, men kan vere eg tek feil...

Skrevet

Trur ikkje det er så mange uvaksinerte som har fått vaksine, men har jo ingen tal på det då.

Skrevet

Dette har de problemer med å finne på verdensbasis, så jeg tror neppe du finner noen her...

Skrevet

Min mann er ikke vaksinert som barn fordi de bodde sånn til at det var sånn "styr" for moren å dra til helsestasjon..

Jeg traff han da han var 22 år og han er i dag 35..

På disse årene har han hatt både meslinger og kusma..Begge gangen holdt på å ta livet av han.. Siste gang var nå i sommer etter vi hadde vært på ferie i Tyrkia. I tyrkia er ikke kusma utryddet slik som har i Norge. Her er det bare 1-3 tilfeller i året. Han fikk hjernehinnebetennelse av kusma og infeksjon i tekstikklene... Han var så syk at jeg fikk beskjed om at det kunne gå begge veier. Jeg våket over han i tre døgn før han ble bedre. Og det gikk bra denne og.. Heldigvis. Nå i september har han vært å vaksinert seg..

Så dere skjønner vel hva jeg synes om vaksniering.. At mannen min har klart seg så pass bra er fordi alle andre vaksinerer..

Vær så snill å vaksiner barna deres slik at vi slipper epidimer med barnesykdommer og annet rusk som faktisk kan ta livet av dem..

Skrevet

Altså, det går fint an å vaksinere seg som voksen!

Makan, skylde på moren sin, en voksen mann!

Skrevet

Dersom alle hadde fått disse sykdommene som barn hadde dette ikke vært noe problem, det er dere vaksinerte som utgjør faren i form av at dere ikke skjønner at dere er uten immunitet etter 7 år. Dere er rett og slett så teite at dere går rundt å skylder på alle andre, og så er dere de smittebombene selv, juksefanter!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Han skylder ikke på moren .. Han tenkte rett og slett ikke på at han ikke var vaksinert siden "alle" andre er det.. Han spurte ikke henne før nå i sommer.. Han tok det rett å slett som en selvfølge at han var det siden han kan huske at mindre søsken ble vaksinert( de hadde da flyttet)

Skrevet

Feil, gjennomgått sykdom er evigvarende. Flere og flere av de tidligst vaksinerte får sykdommene i voksen alder.

Mmr kom i 1983, før det var det bare meslinger.

Skrevet

Jeg tok tb-vaksinen(BCG) i ungdomskolen, og 20 år etter var pirquettesten positiv. Det var mer enn 7 år, det. Og syk er jeg ikke;)

Og jeg hadde alle barnesykdommene som barn. Ja, for jeg er så gammel at der var kun meslingvaksine, dengang. Og den ville ikke HS sette, fordi min mor ikke fikk meg til å smake egg. HS måtte vite om jeg tålte egg, før hun ville stikke. Så jeg har hatt meslinger, også.

Regner derfor med at min immunitet rekker livet ut;)

OG dersom vaksinene varte så kort, så ville de aller fleste fått disse sykdommene som voksne, selv om en ble vaksinert som barn. Fordi vi REISER til land med sykdommene.

Skrevet

Eller kanskje sykdommene rett og slett ikke er så farlige...

Skrevet

...jeg mener smittsomme...

mulig det ikke er så god "grobunn" for dem lengre...

sykdommer kommer og går, også de vi ikke vaksinerer mot.

Skrevet

Tja, prøv polio eller tuberkulose, du. Eller la mannen din få kusma som voksen(blir nok ikke flere barn, da faren er stor for at han blir steril etterpå).

Eller pass på å smitte ei gravid dame med røde hunder. Gøy med unger med handicap.

Og koppearr er jo SÅÅÅ fint i ansiktet, sant?

Tenk litt over hva det vil si å ikke vaksinere. Sett dere litt inn i sykdommene det blir vaksinert mot. Snakk med eldre folk, som virkelig opplevde disse sykdommene.

Skrevet

så sett deg ned å les om det, tub er den enste som varer noe lengre, men så er da ofte folk naturlig immune, tub finnes ennå i større skala enn folk flest vil innse. 200 innrapporterte pr år, og masse mørketall +at noen blir friske naturlig og en hel haug som stedig eksponerses men aldri blir syke, ja det er amnge med possitiv pirquetest, en test som forøvrig er laaaaaaaaaaaangt fra sikker desverre!!!!!

Skrevet

Til alle dere idioter!!! hadde det vært meninga at mennesket skulle leve i et bakteriefritt vakum hadde dere kommet til verden med smittdrakt. det er meninga at ganske mange skal DØ!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kopper vaksinerer vi ikke mot lengre, men du tenkte kanskje å innføre den vaksinen igjen også, med tanke på at den holdt liv i sykdommen lenge etter at den var på vei til å forsvinne av seg selv.

Den gravide dama bør vel ha vaksinert seg, eller?

Har du revaksinert deg selv, forresten?

Vaksinene varer ikke evig vet du, har du ikke fulgt folkehelsas oppfordring om revaksinering, er du smittefarlig selv!

Skrevet

Jeg har blitt utsatt for tub-smitte(slim/hoste hos ikke påvist tb-pasient. Ble påvist i ellerkant), ETTER den positive testen. Og jeg ble IKKE syk.

Vi er vaksinerte i Norge, våre nye landsmenn er ikke alltid like heldige. Da er det rart at selv med mye innvandring og "import" av tuberkelbasillen, så blir ikke flere nordmenn syke.... I andre land blir jo innbyggerne smittet..... hmmm.... Antallet nordmenn med tb har faktisk ikke økt, selv om innvandringen(og dermed en del tb-syke) har det. Tallet holder seg stabilt lavt. Noen er mer utsatt enn andre, som HIV/AIDS-pasienter, og andre med dårlig immunforsvar.

Problemet med tb er faktisk ikke stort i Norge. Men andre land har mer av det enn vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...