Gå til innhold

Noen oktobermammaer som nærmer seg fødsel eller har født??:-)


GuttemammaTilTo

Anbefalte innlegg

jeg har termin 7.okt men her føles det som om fødsel nærmer seg veldig!!

masse masse sterke kynnere, og menssmerter og stikninger nederst i magen, gjør til tider vondt også.

var på føden natt til i går men ingen fødsel da.

hodet er godt festet, slimproppen er gått, mykt rundt hodet og bare en cm åpning..

alt ser heldigvis fint ut og jeg styrer på for å holde meg aktiv, vil hjelpe til med tyngdekraften så godt jeg kan! og det er effektivt, kynnerne og murringene kommer veldig fort tilbake om de stopper opp da:-)

 

hadde vært spennende å hørt hvordan det står til med dere andre også nå når det nærmer seg!?

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent som jeg kunne skrevet det selv - har menstermin 6. og UL-termin 10. - så vi er kommet rimelig likt :)

 

Stikker og strekker og presser ned og hele pakka. I går kveld lå jeg en time med kynnere/maserier hvert 10. minutt i over en time, før de gikk over til å komme hvert 5. minutt i en halvtime - begynte å lure litt da - men roa seg etterhvert gitt - idag har det vært litt kynnere til og fra, men ingen med faste mellomrom. Har null ide åssen det er med åpning gitt - kan være dønn lukka eller vid åpent for alt jeg vet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin samme dag som deg. Veldig gøy å høre at det skjer noe hos deg...kanskje er jeg ikke så langt unna selv da....

 

Har ikke kjent annet enn litt stikkinger nedentil og litt nedpress. Har litt hyppigere kynnere, men uten at disse er ubehaglige.

 

Skal til jordmor på tirsdag...blir spennende å høre hva hun sier og hva målene viser. Merker at jeg går litt rundt og venter på denne slimproppen...hmm...menmen, tøtta kommer vel når det passer henne!

 

Du må holde oss oppdatert her på terminklubben når det skjer noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

har termin 5okt i følge meg selv og ul terminen er 15okt.

 

Jeg synes det er helt utrolig godt å høre at andre går med stikninger og "ubehagelige" hyppige kynnere. Jeg trodde fødsel var i gang forrige søndag og var på sjekk på sykehuset. hadde en cm åpning og hyppige rier. Neste sjekk noen timer senere var det 2cm, men ikke så hyppige rier så jeg ble sendt hjem med en beskjed om å komme tilbake når riene var enda vondere og enda hyppigere igjen. trodde alt var i gang og gledet meg veldig, ringte familie og pakket bilen klar.

.... Men så stoppet alt opp og riene forsvant helt.

Ble helt fortvilet. Var ikke sånn jeg hadde sett for meg fødselen! Ble litt redd, frustrert og deprimert i et par dager, men så kom jeg meg på beina igjen og holdt på med husarbeid osv. På torsdag begynte kynnerene igjen. De ble kraftigere utover fredagen og ble som du sa ganske hyppige. Helt ned i 3min mellom hvert tak. Takene har vært kjempe harde og hatt veldig nedpress og mensenmurringer. Men så skjer det fortsatt ikke noe mer. Nå har jeg gått hele helgen på denne måten og jeg har veldig vondt i ryggen. Kjennes ut som jenta mi ligger å drar i musklene bak i ryggene når det kommer kynnere. Magen er helt øm og når ho beveger seg veldig så gjør det så vondt at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg må bevege meg masse hvis ikke så "dør" jeg. dagen etterpå så er jeg kjempe øm i underlivet og bruker litt tid på å komme meg. Noen andre som har det slik? Jeg trodde ikke det skulle være sånn i så mange dager, men etter hva jordmødrene på sykehuset sier er det jo normalt.Alikevel klarer jeg ikke å slappe av. Jeg trodde jeg skulle føde for en uke siden og det gjør meg helt uttafor i hode å gå å vente på denne måten. Vartfall med så mange "kraftige" tak som er til ingen nytte. Det krever masse toldmodighet og energi. Merker at energien siger ut av meg for hver dag som går. Kjempe frustrerende. Jeg gleder meg så ille til å se jenta mi, og kunne holde henne. Ble egentlig veldig lettet over å høre andre snakke om hyppige kynnere som nesten gjør vondt og stikninger. da kan jeg kanskje endelig slappe mer av og forstå at det er normalt. Jeg har følt meg så alene og sliten. Takk =) Nå skal jeg slutte å synes synd på meg selv og takle dette på en annen måte. Prøve å få dagene positive og samle krefter istedet for å gå sånn som jeg har gjort til nå.

 

Forresten tror jeg slimproppen gikk på torsdag, da var det masse slim i trusen vartfall. Men åpningen sjekket jeg samme dag, men det var ikke noe mer enn det var på den søndagen på sykehuset.

 

Værsåsnill å skriv her inne om dere merker enda fler forandringer, eller om det ender i fødsel. Jeg er veldig spent på hvordan det går for dere som er på samme stadiet som meg. Jeg er jo litt tidlig ute i følge ul termin, men jeg har hele tiden stolt og følt mer at 5 okt har vært riktig og da ligger vi jo ganske likt. =)

 

Lykke til alle sammen!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 14 oktober. ble innlagt på sykehus lørdag for at fostervannet gikk. babyen ligger i seteleie, så hvis ikke riene starter snart må jeg ta ks i morgen på dagen. man kan vist ikke sette i gang en fødsel om barnet ligger i seteleie. så nå sitter jeg i senga mi på sykehuset og venter,utrolig kjedelig når jeg føler meg frisk.så d blir september baby på meg, var ikke forberedt på det siden jeg har vært frisk hele svangerskapet og var siste dagen på jobb på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo!

 

Jeg har også termin den 7. oktober! Bittelitt blødning og en del kynnere. Men mistenker at jeg må holde ut til terminen, vagge rundt på kjøpesenter, gjøre litt husarbeid og se TV. Ikke ofte det er tid til sånt, da. Men jeg er SÅ utalmodig!

La oss utveksle hver dag her, så tiden går litt fortere?

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner jeg blir litt småstressa av å lese innleggene deres jeg... Det virker som om dere har full kontroll på antall rier, hvor lenge de varer og med hvor langt mellomrom? Jeg sitter her som et spmtegn og lurer på om jeg er helt ute og kjøre.... *ler litt* Jeg kan kjenne meg igjen i disse murringne og pressa og stikningene som dere også nevner, men for meg så virker det som om det er evigheter mellom hver gang det tar? eller er det det....? og når jeg sitter her og skriver dette, så kan jeg kjenne at det er et trykk på nedre del av magen - nett der hvor magen buler inn igjen like ved underlivet. dette er første svangerskapet og jeg har termin 08 oktober, så det er ikke mer enn 16 dager igjen :)

skal inn på SiV på torsdag pga blodtrykket, får håpe jeg skal inn til jormor igjen og iallefall ikke inn til samme fødelege som sist jeg var der.tok ctg og UL og slikt (alt var heldigvis bra), men han legen var någet spesiell syns jeg.

men jeg ser Celo skriver hun har kynnere, noen andre skriver rier. hva er forskjell?

jiiz, jeg føler meg clueless :(

 

ps: nå er det gått ca 3-4 min og det presset i magen er der enda. syns dette er innmari forvorrende jeg....

...men uansett utrolig deilig å bare få blåst fra seg litt bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celo, helt enig med deg om at vi jo kan oppdatere hverandre på tråden her fremover! Spennende å følge hverandre!

 

Og kreps'79 - jeg har det som deg jeg. Jeg har hverken oversikt eller kunnskap om noe av dette her da jeg også er førstegangs. Det er ikke så lenge siden det gikk opp for meg at jeg jo hadde kynnere...hehehe! Det jeg lenge hadde trodd bare vare tøtta i magen som dytta ut rompa si, var faktisk kynnere! Merkelig! Vi kommer vel til å merke mer av alt dette her etterhvert! Håper det kommer noen litt mer konkrete tegn fremover.

 

Regner med å gå til termin da menstermin og ul-termin faller på samme dag (- hvis det er avgjørende?). Har ikke de store "redebygger"-vibbene ennå selv om jeg jo styrer litt rundt her hjemme om dagene. Får håpe de vibbene kommer snikende når det nærmer seg fødsel (ellers kommer vi til å komme hjem fra sykehuset til et bomba hus!). Klarer liksom ikke å få fingeren ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjempefantastisk at det var flere som meg her inne!! begynte å bli en smule fortvila og desorientert av hele greiene!

nå har jeg altså gått hele helga og trodd at fødselen var like rundt hjørnet, har hatt fryktelig mye vonde kynnere og jeg syns liksom egentlig magen har vært hard som stein å kjenne på konstant.

Jeg har heller ikke noe system på hvor lenge det er mellom hver gang eller hvor ofte de kommer, syns liksom alt gjør vondt nesten hele tiden og det er bare rot! hehe..

men nå ringte jeg til føden i går og fikk komme på ny kontroll, full rulle med urinprøve,blodtrykk, hjerterytme og riemåler på magen, kjenne etter hvordan babyen ligger og undersøkelse nedentil:-)

Da ble det konstantert at det ikke hadde åpnet seg noe mer siden fredag, da var det en finger som jordmor så fint kalte det..

men fremdeles modent og fint! og hun fikk tøyd godt!

så nå er jeg spent på om det kan sette litt saker i sving:-)

Vi fikk pratet lenge om hvordan jeg følte det og at jeg hadde så mye ubegah og vondt, ble ganske beroliget da hun viste veldig forståelse og sa at dette var en del av modningsprosessen og det kunne være fryktelig slitsomt. det kunne jeg si meg hjertens enig i!

Jeg er førstegangs og vet ikke helt hvordan ordentlige rier kjennes ut og da fortalte hun meg at neste gang jeg kunne komme var når det gjorde så vondt at jeg skulle syns det var plagsomt at mannen min snakket til meg under rien. og selvfølgelig om vannet gikk eller det kom blødninger:-)

Jeg skulle ikke bekymre meg om vannet gikk for hodet lå langt ned i bekkenet og var så godt festet at det ikke gikk an å rikke noe særlig på det! Det var praksis at man da ble satt i gang om ikke riene hadde kommet innen et døgn:-)

 

Jeg følte meg veldig bra da jeg trasket ut og var ferdig på kontroll, syns at jeg hadde fått svar på mye av det jeg lurte på!

Så nå kjenner jeg litt på den indre roen i dag om at lille prinsen vår vil komme når han kommer, forhåpentligvis innen en uke (krysser fingrene!). Det var hvertfall helt normalt å ha det som meg og flere andre her beskriver!

Vi får oppdatere hverandre hver dag, det syns jeg var kjempefint!

 

På sykehuset i går fikk vi besøkt ei som hadde termin 2 dager før meg, hun hadde fått prinsen sin natt til i går! Det er jammen verdt å vente på når man får holde en så nydelig og fantastisk skapning i armene sine!

det var ganske snodig å ha en liten baby som sparket med bena både oppå og inni magen;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, fødeklare venninner!

 

Jeg har jo ikke så særlig greie på dette med rier eller kynnere, selv om det var det siste jeg tror jeg har. Har lest et sted at rier varer lengre, er mer regelmessige, og som regel ledsages av vondt i korsryggen også. Jeg har en gutt på 16, og husker at jeg lurte følt på hvordan det skulle kjennes ut når fødselen begynte. Husker ikke helt nå de første tegnene, men at jeg skjønte det, det var uten tvil! Vondere, og regelmessig smerte er vel stikkordet.

Bedre nå når vi har nettet! I gamledager, da jeg fødte først gang, hadde vi ikke en gang mobil:-). Gud, jeg er visst eldgammel, men føler meg ikke så høy i hatten likevel. Gruer meg litt også, jeg....

Har pakket den berømte bagen, men nå har jeg så lite klær igjen som er behagelige, at jeg måtte fiske opp noe....

Skriv snart, det er så kjedelig her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere andre fødeklare!

 

Har vært på svangerskapskontroll i dag. Er 38+2 i dag og endelig har hodet festet seg! Får nesten lyst til å ta en liten seiersdans på stuegulvet! Ett skritt nærmere! Stikkingene jeg har kjent har i hvert fall kommet av en grunn...godt å vite at kroppen fungerer som den skal så langt!

 

Har ellers kjent mer og mer til kynnerne. Fortsatt helt smertefrie og uten ubehag, men jeg kjenner at jeg automatisk puster litt tyngre under noen av disse. Jeg må innrømme at jeg blir litt oppspilt av selv disse ørsmå tegnene!

 

I dag skal jeg få malt en vegg på soverommet og få ryddet ferdig bebisrommet. Har mer energi nå enn jeg har hatt på lenge (selv om det er tyngre å gå enn det noen gang har vært)!

 

Den berømte bagen bør kanskje jeg også få pakket snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ei jente!

Har termin 1.oktober- men natt til 16.sep våknet jeg av noe som IKKE var en kynner- vondt i ryggen og magen... ventet 5 min før jeg tenkte jeg skulle varsle mannen min- da gikk vannet! som å åpne en kran- det var ingen tvil, og senga var plutselig vannseng:) Vi fikk ringt barnevakt og pakket litt småtteri som ikke var klart, og kjørte inn til Ullevål. Da vi har en times kjøring og dette var tredje gangen, hadde mannen min litt panikk for styrtfødsel-helt ubegrunnet. Etter et par timers forsøk på soving på fødestua før riene satt inn, gikk det slag i slag- og 06.30 ble den lille prinsessa vår født i vann. Helt fantastisk!

Det jeg hadde av forvarsler før hun kom, var egentlig de klassiske.. fikk fødeansiktet mitt uka før- så helt oppblåst ut- var veldig sliten på slutten, og ca ett døgn før vannet gikk hadde jeg sterke kynnere i flere timer. Forstår man blir sprø av å gå og kjenne på alle mulige tegn, men når jeg fikk min første ri var jeg ikke i tvil. Det hjalp jo at vannet gikk rett etterpå.

Jeg ønsker dere alle lykke til !!! Det er en vidunderlig premie på andre siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig masse :) Er nesten så tåra triller når jeg leser at noen har født nå -hehe-

Det er iallefall ingen tvil om at det nærmer seg med stormskritt for oss alle sammen nå, og jeg skal få pakka sykehusbaggen min i kveld. Jeg vet hvordan jeg blir i stressa situasjoner og har funnet ut at det kan være lurt å ha baggen klar! ...for mann min sin del... hehe... Er jo tross alt første gang han skal gjennom dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på gratulasjonene her!

 

Fødselen og familietilværelsen rykker stadig frem i pannebrasken her hos meg. Gleder meg!

 

Kos dere med bebisen og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :)

 

Jeg har termin 6 okt, men skal settes i gang 2 okt.

Har lite fostervann så skal derfor ikke gå til termin.

Lykke til alle oktober jenter!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til deg som har fødd!

 

Jeg må bare spørre rubin, hvordan du fant ut at du hadde lite fostervann? Kan du forklare dette nærmere? Er det noen som har følt at de lekker fostervann? Har hatt en del dråper i trusa de siste dagene, og jeg synes ikke det ligner utflod eller noe. Det var derfor jeg som er så uvitende, begynte å lure på om jeg kunne lekke fostervann.

 

Må bare si igjen jenter, at det er så støttende og godt å vite at vi er flere som sitter i akkurat samme båt. Jeg har som sagt gått over en uke å ventet nå, etter at jeg trodde fødselen skulle skje og det tar veldig på. Men når jeg vet at det er så normalt og at vi er fler som har det likt så roer det meg så mye ned og jeg og kjæresten min kan prøve å fokusere på andre ting istedet. Og det gjør at hverdagen og ventetiden blir så mye enklere!

 

Bra at vi kan oppdattere hverandre her! TAKK til alle sammen =)

 

Siste nytt om mine siste dager:

hadde et par dager nå med veldige harde kynnere. De var ofte og det var mye liv i magen. Den lille prinsessa mi dyttet og turnet inni der og det har gjort veeeldig vondt. Presset mye ned mot "hullet".

Men så ga det seg IGJEN etter et par dager. Så idag har jeg ikke hatt noen kynnere jeg har lagt "merke" til. Så nå får vi se når det begynner igjen.. hehe.. virker som om det går litt opp og ned. Flere som har det slik? Intense dager - rolige dager

 

Ha en fin kveld jenter =) Og Hold Ut! =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette er mitt 4. barn og i hvert eneste svangerskap så går jeg tom for vann på slutten. Det som skjer er at morkaken slutter å gjøre jobben sin, barnet drikker fostervann, men morkaken lager ikke nytt.

Derfor så har jeg tett oppfølging gjennom hele svangerskapet (jeg har stoffskiftesykdom i tillegg, så må følges tett)

Så i dag på UL at nå var det mye mindre vann, så derfor ville ikke gyn. at jeg skulle gå lenger enn neste torsdag :)

 

Jeg vet ikke om du lekker, jeg har aldri opplevd det selv, da jeg har tørre fødsler pga ingenting vann igjen!

Så du får høre med jordmor eller lege om du kan ta en sjekk..

Lykke til! Snart i mål nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 8. oktober og føler at fødselen nærmer seg en dag, for å føle det motsatte den neste. Jeg har en del mensmurringer, stiknigner i underlivet, bekkenet drar seg og magen og ryggen gjør vondt, til tider. Mye kynnere, men er usikker på om jeg har rier (vet ikke hvordan de skal kjennes ut siden jeg er førstegangs) - må innrømme at jeg ikke registrerer eller tar tiden på noe av dette, ennå. Annenhver natt er hvileløs og vond, mens de andre sover jeg godt. Jeg merker nok når ting er ordentlig igang.

 

Bare 14 dager igjen nå, og jeg er litt spent. Var hos jm igår og hun kunne ikke si om hode var festet, for hun kjente det ikke (synes det lå for langt ned til at hun kunne kjenne noe, sa hun)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dagsoppdatering:-)

jeg føler jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver julie73, men i går syns jeg faktisk at det begynte å bli system på de vonde kynnerne så jeg er spent på om riene starter i dag! jeg føler allerede at jeg startet dagen med et par rier, men ikke kjempevonde enda! hatt en pause nå en stund og er spent på om det fortsetter.

i dag tidlig kom det også masse masse slim ut nedenfra, litt tykt og en tanke grønnlig i fargen... beklager detaljene, men er dette sånn som kommer ut når det holder på å åpnes nedentil?

er det noen andre som har fått sånn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt slim i noen dager tidligere. Det kan nok være slimproppen som går litt etter litt etter hva de sier til meg. Det er et tegn på at ting skjer, men jeg har ikke åpnet meg noe mer etter at slimet kom. Hadde og har fortsatt en - to cm åpning. Men er førstegangsfødende jeg også og lurer nesten like mye som deg =)

 

Dagsoppdatering:

I natt ved tolv, ett tiden begynte kynnerene å ta seg veldig opp. Til slutt ble de så kraftige at jeg ble irritert når samboeren min snakket til meg. Og jeg hadde skikkelig vondt i både rygg og underliv. De kom regelmessig og varte lengre og lengre. Trodde at ting var igang og etter litt massasje av typen min dro vi til sykehuset. Kom dit og da roet riene seg ned litt. Satt på ctg osv. og jm sa at det ikke var tvil om at jeg hadde rier. Hun sjekket åpningen, og der kom skuffelsen. Ikke en milimeter mer enn før! Hun sa at det fortsatt var tidlig i modningsfasen og jeg fikk med meg noe smertestillende og noe å sove på hjem.

Dro hjem, la meg og sovnet. Idag har jeg hatt noen små kynnere, men i forhold til i natt så er det INGENTING. Jm sa at jeg kanskje kunne prøve modningsakkuounktur hvis jeg ikke fikk igang riene skikkelig i løpet av et par dager. Hun forsto veldig godt at det er slitsomt å gå sånn på denne måten. Men men, skuffet dro vi hjem og her sitter jeg å venter i spenning igjen =)

 

Kos fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se åssen dere andre ligger an;=)

Jeg har termin 1 okt...nærmer seg, men jaggu ikke lett å vite heller.. deler av slimpropp gikk for snart 4 uker siden og en del for snart 2 uker siden. Er moden og 2 cm åpning fant de ut for 5 dager siden.hatt litt kraftigere kynnere å litt mensmurringer, men så er det plutselig helt stille igjen.

Vil så gjerne føde nå;=)hehe.

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Jeg har ingen tegn, jeg. Bare de daglige kynnerne. Blir litt missunnelig på dere som føler at ting er på gang. Men ting kan vel sette i gang brått også? og det er jo ikke sååå lenge til 7. oktober da jeg har termin. Er det andre her som ikke kjenner noe spesielt enda? Og som er utålmodige likevel? og som til og med gruer seg litt...

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke flere tegn til fødsel enn at hodet har festet seg og kynnerene kommer oftere men er langt fra regelmessige. Var hos modningsakupunktør i dag og hun kunne ikke kjenne noe fødepuls på meg. Men jeg fikk en ekstra fødenål så får vi se da... Samboer har hele tiden ment det kommer til å skje noe allerede i morgen (har termin 7.10.), men det skal jo godt gjøres ettersom jeg ikke har noen tegn til fødsel. Men som du sier Celo - det kan vel skje ganske brått også....

 

Jeg er ennå ikke utålmodig da leiligheten fortsatt ser helt bomba ut og jeg nok trenger et par dager til å få ting "på stell" her hjemme. Men etter det kan jeg vel mer eller mindre sette meg ned å tvinne fingre, og da er det mulig jeg blir litt utålmodig. Men herreminhatt - det er jo fortsatt to uker igjen til termin og relativt stor sjanse til å gå over...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...