Gå til innhold

Noen oktobermammaer som nærmer seg fødsel eller har født??:-)


GuttemammaTilTo

Anbefalte innlegg

Blir satt i gang i morgen tidlig. Grunnet usikkerhet rundt tidspunktet på vannavgang har jeg ventet på sykehuset i hele dag på å bli satt i gang... Klokken 17 kom det ei jordmor bort til meg og spurte om jeg fortsatt ver der?!?! "Ja", svarte jeg, "fikk beskjed kl 10 at jeg ville bli satt i gang i løpet av dagen...." Svaret jeg fikk var: "Nei, det blir ikke aktuelt! Vi har nok å gjøre!"

 

Kan ikke si jeg gleder meg til å dra tilbake dit i morgen:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oida lykkelinn, litt av en velkomst.. krysser fingrene for deg i dag jeg!

 

nå tenker jeg: slutter aldri slimproppen å gå?!

i går kveld og i dag tidlig kom det antydning til rosa i slimet så jeg vil tro at kroppen fremdeles jobber med å få ut denne babyen snart!

skal til legekontroll kl 13.10 og skal be han sjekke åpning og evt tøye som jordmor gjorde på mandag.

jeg er sååå klar til å bli mamma nå og det er visst pappaen også;-)

han spør meg jevnlig om ikke gutten i magen vil komme ut snart og spør hvordan det går og om jeg er klar nå osv:-P søte mannen min som koser med magen og handler babyklær med kamerater!

 

så morsomt at flere har termin 7.okt!

fremdeles vonde kynnere, godt med mensmurringer og stikninger, vann i kroppen, slim ut nedenfra og nedpress.

oppdaterer etter legetimen om det er kommet noe mer åpning enn 1cm! (var veldig moden og ble tøyd på mandag).

gleder meg til å høre fra flere av dere i dag:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre om det har skjedd noe mer!

 

Her i gården har jeg fortsatt ikke merket noe mer....så jeg forholder meg rolig med statistikken som forteller at ca. 50 % av alle barn blir født mellom 39 og 41 uker. Det vil si fra neste uke for min del! Alt annet før dette vil være en bonus...og alt over vil være...kremt...litt kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJETT HVEM SOM SITTER MER RIER!! og de gjør vooondt!!

begynte kl 18.00 med 5min mellom og ikke kjempevonde, 3min mellom nå og vondere!! må puste meg litt gjennom de og konsentrere meg og de varer fra 25-45sek:-)

vi drar snart inn på føden:-D

gruegleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende!!!

 

Håper du oppdaterer oss her om hvordan alt har gått =)

 

Oppdatering fra min side er at det er veldig rolig.

Ingen vonde rier eller annet vondt idag. Akkurat nå sitter jeg å kjenner jenta mi sparke og herje skikkelig, men det er alt også.

Så jeg får bare vente enda lenger =)

Sukk, er ikke lett å vente, men idag har jeg vartfall tenkt på litt andre ting igjen... det er godt... =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oioioioi! Dette blir spennende! Gleder meg til å høre fra deg når dette er overstått!

 

Oppdatering fra denne kanten i dag: Her skjer det fint lite! Har fått ekstrem halsbrann/kvalme de siste par-tre dagene...plagsomt både om natten og om dagen. Irriterende! Har litt sterkere kynnere - tror det er det som vekker meg om natten for tiden. Og det er jo et godt tegn! Er også litt øm nedentil, i skambeinet på en måte...noen andre som opplever dette? Vet ikke hva det kan komme av, men kanskje nedpress?

 

Står til med dere andre om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uff, så trist. Tenker på dem det gjelder, de må ha det vondt nå. Og tenker selvsagt noen skumle tanker om at fødsel og graviditet ikke er risikofritt.

Lykke til med alle som har ting på gang i dag eller får det i natt!

Hos meg skjer det ingenting (som jeg vet om i alle fall)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også! Har termin 17.oktober og kan kalle meg fødeklar i dag:) Har gått med masse kynnere siden uke 13, men de siste dagene nå har de liksom dabbet litt av, men blitt kraftigere og varer lenger. Har mye nedpress og stikninger i underlivet og sliter veeeldig med bekkenløsning.

Var på føden en tur i dag pga mistanke om vannavgang, men det ble avkreftet da...

Hadde derimot 1-2cm åpning, cervix var myk og hodet til jenta lå godt ned i bekkenet...så håper jeg kanskje slipper å gå så lenge over termin? Men har jo hørt om de som går flere uker med åpning og da...

Kjenner jeg begynner å bli veeeldig utålmodig, men jeg har tross alt 3 uker igjen og det hadde vært litt synd å føde nå og miste 3 uker av permisjonen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt klar for å vente over helga ihvertfall jeg da...så typisk om ting begynner nå. Termin 11 oktober,men ble strippa om mandag pga seteleie og at de ikke vil ha meg over terminen ihvertfall. Hadde egentlig bestemt meg for vanlig fødsel,men veldig plaga med prolapser i ryggen, og etter å ha snakka med kiropraktor,fysioterapeut og osteopat i dag som alle anbefaler ks pga ryggen så er jeg IKKE klar for fødsel kan mann trygt si...så nå håper jeg virkelig småen holder seg inne til jeg får snakka med legen på mandag!!! Han har sagt jeg kan få ks pga seteleie før,så det bør gå bra å få det ihvertfall :o)

 

Ha en god helg alle sammen :o)

 

Hilsen Bolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Er jeg alene igjen uten å ha noen som helst tegn på fødsel??? Termin 7. oktober, og alt er som før......

Men det kan jo ikke bli så lenge igjen uansett. Her jeg bor, tar sykehuset over kontrollene 5 dager etter termin. Men jeg har en 16-åring også, og han ble født til termin, uten noen tegn før riene startet. Trøst til meg selv, men mest til eventuelle andre i samme situasjon her.

agen er stor og tung, og en lang søndagstur frister ikke, selv om været er supert. Kanskje henge opp litt klær for å holde aktiviteten litt oppe:-) Har noen mer spennende søndagsplaner, tas tips imot med takk!

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er jeg igjen, og denne gang har jeg fått med meg en fantastisk herlig og vakker gutt med meg hjem!!

vi kom hjem fra sykehuset litt tidligere i kveld, og kort sagt akkurat nå alt gikk bra og Levi kom til verden 26.09.08 kl 05.54, han var 51cm lang og 3316gram. helt perfekt og selvfølgelig vakreste gutten i hele verden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Kos dere masse fremover!

 

 

Her skjer det imidlertid ingenting mer enn før! Åtte dager igjen til termin - leiligheten er så å si prikkfri, alt er i orden og kjøpt inn, baginnholdet ligger klart på stellebordet, fikk mine første strekkmerker på magen i går (ergerlig!) og leser nå fødselshistorier til øyet blir stort og vått. Jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottepott fødte lille Iris fredag 03.10.08 på Haugesund sjukehus, og Rubin fødte en velskapt datter i natt på nye A-hus. Begge fødslene er 4. barnet og begge har hatt flotte fødsler:). GRATULERA SÅ MASSE TE BEGGE TO!!! -KLEM-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

jeg beklager at jeg ikke har fått skrevet før, men jeg var på sykehuset 26september og fikk verdens nydeligste lille datter =)

 

Det ble dessverre keisersnitt, men alt gikk bra med oss begge.

 

Nå er vi endelig hjemme igjen og jeg begynner så smått å få tilbake kreftene mine. Vi har ikke klart å finne det riktige navnet til henne enda, men vi sitter å jobber med det nå=)

 

Hun var 46cm lang, og 32cm rundt hode. Veide 2460g, langt hår og sterk i kroppen!

 

Vannet mitt gikk på morran kl. 05.30 og vi dro på sykehuset kl. 10.30

Derfra gikk det fort. Hun ble tatt med keisernsnitt kl. 13.30.

Det som hadde skjedd var at navlestrengen lå i klem, slik at hun ikke fikk nok surstoff. Det var litt skremmende når alt skjedde så fort, men i og med at alt var så bra så er jeg så glad for at det ble slik egentlig. Tok litt lengre tid å komme seg på sykehuset, men med god hjelp av pappan så gikk det kjempe fint.

 

Lykke til for alle dere andre som ikke har født enda. Jeg krysser fingrene for fine fødsler for dere =)

 

Klem Tina og lille Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og kos dere masse!

 

Her skjer det fint lite...flere og mer langvarige kynnere som gir meg våkenetter, mer nedpress og veldig trøtt - mer er det ikke som skjer her i gården. Tre dager til termin og gleder meg stort til det er min tur!

 

Veldig hyggelig å lese om dere som har fått deres små!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...