Gå til innhold

Eksen min har begynt med heroin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan du si det ?? Jeg har forsåvidt ikke snakket om fars rettigheter her da ,men jeg satte noen spørsmål ,hvilket man visstnok ikke skal gjøre ,fyogfy at man ønsker litt mer informasjn før man sier hva man vil mene om en sak.

Jeg har en 20 årig narkoman sønn som gikk på heroin så jeg vet alt for godt hva jeg snakker om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eksen min døde av overdose, dog ikke av herion, men vet veldig godt hvordan stoff fucker opp ett menneske. hadde aldri i verden latt han få komme innpå ett barn den siste tiden. heldigvis hadde ikke vi barn sammen og det er lenge siden, men sitter fortsatt ganske dypt. folk er forskellige, selv om din sønn ikke var odelagt til alle døgnets tider, er det mange mennsker som er det. er barnets beste vi snakker om her, og er ikke til barnets beste å bli kjente med en far som er herionmisbruker.

moren min hadde en far som var alkoholiker, hun så ham ikke så ofte, men han dukket nesten aldri opp til avtalt tidspunkt de få gangene hun skulle møte ham og han var alltid påvirket. er du klar over hva det gjør med ett barn. og dette var bare alkohol, herion er verre...

Skrevet

ok, nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått her, men merker meg at du har fått noe pepper for at du ikke vil at datteren din skal treffe faren sin.

Nå har det seg slik at jeg har en bror som er narkoman, dog ikke på heroin, men likevel....

Han har ikke fått treffe sine to barn alene på veldig veldig mange år.

Selv om han har fått en alvorlig psykisk diagnose på toppen av rusen, så er han faktisk enig i det selv, og har alltid vært det.

De gangene han treffer sønnen og datteren sin, er hos f.eks deres farmor og i familiesammenkomster. Det har fungert kjempebra, men han har dog heller aldri vært i nærheten av voldelig eller kommet med slike trusler som du beskriver.

Men tror jeg vil råde deg til å la datteren din få ha kontakt og bli kjent med farmoren og farfaren sin, så kan barnefaren heller komme på banen senere om han ønsker det. Men aldri alene så lenge han går på narkotika!

Klem til dere og lykke til!

Skrevet

Og jeg er helt enig med deg Samsyn, untatt at jeg ikke mener Hi har fått pepper..

Skrevet

Men cat... Med all respekt.. Da vet du jo virkelig hvordan en som går på heroin kan være..

Jeg har selv en venn som har vært rusavhengig og han sier selv nå, tre år etter at han ble rusfri, at det er rart at bv ikke kom og tok barnet deres. Barnemoren var også rusavhengig. Han sier selv at det ikke var forsvarlig for dem å ta seg av et lite barn i det kaoset som de levde i.

Jakten på noe som kunne hjelpe dem fra å bli skikkelig syke. ALT dreide seg om det. Det var ikke barnet som var hovedfokus. Det var bare der.. Oppi alt det andre...

Skrevet

nei, pepperet var nok kanskje andre veien, skumleste bare før jeg skrev innelegget mitt....har en lei tendens til å gjøre akkurat det hehe

Det er jaggu ikke lett når det er barn involvert i narkotikamisbruk. Man skal trå veldig varsomt. Derfor synes jeg aldri barn skal være alene med noen som bruker noen som helst form for narkotika. Men det er ikke ensbetydende med at de ikke burde få ha kontakt i det hele tatt.

Men kontakt i kontrollerte og trygge former, for alle parter.

Og vi har vært kjempeheldige som har hatt god kontakt med moren til barna hele veien, det kunne fort blitt sånn at vi hadde mistet mye kontakt med dem da de gikk fra hverandre. Heldigvis er kontakten kjempegod og de er ofte og koser seg hos farmor :-)

Nå aner jeg ikke om hvordan forholdene til resten av hans del av familien er, men vil virkelig understreke viktigheten av kontakt også den veien :-)

Skrevet

Ja, men jeg har heller aldrig sagt at jeg mener barnefaren i dette tilfelle skal ha samvær med barnet sitt siden han

1. ikke ønsker det selv

2. ikke ønsker å komme seg ut av rusen.

Dette kom ikke frem av hovedinnegget og derfor stilte jeg spørsmål ved problemstilingen. Etter å ha lest nedover hvordan ting ligger an er jeg enig i hennes avgjørelse. Men det kunne jeg ikke være kun utfra hi.

Vil også belyse at med overvåket samvært trenger det ikke alls å være negativt for et barn å ha kontakt med en rursavhengig forelder. Dette er jo da ikke en probemstilling i dette hi siden faren ikke ønsker kontakt med barnet. Håper at besteforeldrene får ha kontakt da.

Skrevet

Jeg er enig. Satt også å tenkte på at en mulighet for far og barn ( om far ønsker det), er samvær under oppsyn.

Skrevet

vet du mamsen til ML. Det virker ikke som om du har noe videre kunnskap om rusmisbruk, til det er du altfor bastant. De som faktisk vet mye om rusmisbruk, kan mye om det, det vet at det ikke finnes absolutter.

"ikke til barnets beste å bli kjente med en far som er herionmisbruker" Dette er bare sprøyt. Rusmisbrukere kommer i alle fasonger og farger. Jeg har jobbet og sett med egne øyne hvor betydningsfullt det var for barn å ha kontakt med sine foreldre, selv om de var rusmisbrukere. Jeg har også sett at det ikke har vært bra for barnet. Hver sak er individuell.

Skrevet

Nei jeg vet ikke med 100% sikkerthet at han er avhengig av heroin, men jeg vet at han er alkoholiker og amfetaminmisbruker. Og joda, det er lov å stille spm, for hovedinnlegget mitt var ikke klart nok. Men innlegget var mer ment som en frustrasjon over hvor kort veien er fra å være en mann som jeg var veldig glad i til en som er kun glad i rusen og ikke seg selv og andre.

Skrevet

Hun har kjempegod kontakt med familien hans og de er enig i min avgjørelse, selv om det er vanskelig. De er jo glad i sønnen sin. Har vurdert samvær med tilsyn tidligere men han er aldri rusfri i løpet av en dag, så da er det ikke aktuelt.

Skrevet

Det første eg reagerte på i det HI skreiv var at foreldra hans var så snille osv. Kvifor står det da ikkje noko om at farmor og farfar evt tanter og onkler og søskenbarn omgås dette barnet. Det viser seg jo lengere ned eg kjem at det skjer. Og det er i denna situasjonen det viktigaste meiner eg. La pappa få holde på med sitt også får heller farmor og farfar få glede av barnebarnet sitt.

Eg ser viktigheten i det å få bli kjent med begge sidene av familien. Var lenge usikkert om det kom til å bli slik for bror min. Han fikk ein sønn men det var masse tull i starten om samvær. De bor langt fra hverandre og det var ikkje lett i starten. Nå har ting løst seg, ungen er 2år men det siste året har det vert god stemning og min bror er nå helgepappa. Eg var lenge bekymra for at eg ikkje skulle få lære den ungen å kjenne og at mine ungar ikkje skulle få møte sitt søskenbarn. Selfølgelig at min bror ikkje skulle få møte barnet sitt også men samtidig så er eg vant med ein stor trygg familie og hadde sett på detta som eit stort tap hvis me me ikkje møte barnet og bli kjent med det.

Så eg meiner at så lenge mor og farmor og farfar meiner at det ikkje er forsvalig at bf treffer med barnet, selfølgelig under oppsyn, så er det slik det er........ Så lenge barnet får møte familien hans og det fungerer greit så ser eg ikkje noko problem i at han har valgt vekk barnet sitt.

Skrevet

Nå ble dette en diskusjon om fars rett til samvær og det var ikke det som var meningen. Valget er tatt og jeg står ved det valget om ikke noe drastisk skjer. Innlegget var bare en liten utblåsning fra min side. Og bare sånn at dere ikke tror at jeg er hard, dømmende, ego og bitter; jenta treffer farmor og farfar iallefall 1 gang i uka, onkelen og tanten sin sjeldnere siden har bor langt borte. Selv har jen kjempegod kontakt med hans familie, til og med hans tante er ei god veninne av meg. Hender støtt og stadig at jeg tar en kaffi sammen med mora og tar en tlf til faren bare for å slå av en prat. For meg er familie veldig viktig og jeg har sagt i fra dag1 at de er viktige for jenta mi og at jeg er veldig glad i dem og setter stor pris på dem.....

Skrevet

Sånt forhold har den venninna mi til mora til barnefaren og resten av familien. :) Du gjør det du kan.

Skrevet

Du har min fulle støtte. ;o))

Skrevet

Ja, man gjør alt man kan. Jeg ønsker jo selvfølgelig av hele mitt hjerte at han skal komme seg ut av dette. Jeg hadde ikke ønsket et slikt liv for min værste fiende en gang. Men nå er situasjonen slik den er, og det er lite/ingenting jeg kan gjøre med det nå.

Skrevet

Jeg ville bare si til deg cherry coke at du virker som en reflektert og oppegående kvinne.

Barn og rusmisbruk hører ikke hjemme. Jeg må få si også at (jeg er kanskje nådeløs) det er ingen rettighet en forelder skal ha synes jeg. Å ha samvær med sitt barn. Barna må få gå først.

Stå på!

Skrevet

Å! Tusen takk Tøysetipp!!=) Nå ble jeg så glad at jeg fikk klump i halsen og tårer i øynene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...