Gå til innhold

Eksen min har begynt med heroin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte det i dag. Vet jo ikke at det stemmer med 100% sikkerhet, men han er nok dessverre "truende" til det.

Han begynte å bli hard på flaske rett før jeg ble gravid. Fant ut ved en tilfeldighet at han brukte og solgte amfetamin da jeg var gravid og da brøt jeg tvert med han. Jeg har aldri rørt stoff selv, så jeg ble rett og slett livredd. Han fikk kniven på strupen da jenta mi ble født om at om han ikke fikk hjelp med en gang, fikk han ikke treffe jenta. Men dopet hadde allerede "fanget" han. Har ikke hatt kontakt med han etter jenta mi ble født (utenom noen trusler pr tlf og sms) og jeg vil ikke ha noe med han å gjøre overhodet. Og nå er han etter ryktene å dømme, heroinslave.

Uff, synes så synd i foreldrene hans. De er så snille og har gjort alt for å hjelpe han, men til ingen nytte.

Veien er kort, ja.

Er sjeleglad for at jeg valgte å bryte med han og er sjeleglad for at jenta mi har null kontakt med han....

Videoannonse
Annonse
Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Jeg sitter igjen med tanken: er det ikke viktig alle barn har kontakt med både mor og far?

Hva synes forresten far om situasjonen selv? Er han likegyldig i forhold til at han har fått et barn og ikke får treffe henne. Eller er det en stor tragedie og sorg for ham at han har havnet i en situasjon som fratar han muligheten til å være far og være der for sitt barn?

Jeg synes bare kanskje du er litt hard og dømmende... Kanskje sliter han med et helvete med seg selv... og skulle ønske han var ute av situasjonen...

Men, jeg aner jo ingenting om dette...

Kan du ikke fortelle litt mer?

Skrevet

Insinuerer du at det er hennes feil at han har ramla helt utenfor ved å nekte ham å treffe ungen?

Hvis det var slik en tragedie og sorg for ham å ikke få se barnet, kunne han til søkt hjelp og kommet seg ut av uføret.

Jeg hadde forresten gjort det samme.

Skrevet

Jeg håper for hans og foreldrenes del at han finner motet til å ta imot hjelp.. Inntil det skjer er han nok ikke til å stole på når det kommer til samvær og jeg er enig i at det er best for datteren din å ikke ha kontakt med han når han ruser seg.

Tviler ikke et sekund på at han sliter med seg selv slik som hovedinnlegger også sier, men jeg ser ikke det som en grunn til at du og din datter skal lide lasten om han dukker opp ruset/ikke dukker opp/stjeler/lyver etc (uten at jeg vet HVOR ille han sitter i det, snakker bare ut i fra erfaring med bekjente misbrukere)

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Jeg insinuerer ingen ting, men lurer på hvorfor mor her ikke ønsker hennes egen datter skal ha noen som helst kontakt med sin far...

Hun sier jo ingen ting om situasjonen og farens følelser opp i dette. Det er jo ikke alltid slik at heroinmisbrukere er de største drittsekkene på denne jord.

Ønsker hun ikke at datter skal få treffe far fordi han er misbruker, eller fordi han er den han er, eller hva liksom? Jeg synes det går et viktig skille her... for heroinhelvetet kan han komme ut av.

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Helt enig at han selvfølgelig ikke skal møte sin datter nå, om han er utilregnelig, for å si det slik. Det er ikke det det dreier seg om. Men jeg fikk liksom inntrykk av at det ikke var ønskelig datter noen gang skal få treffe sin far... Da føler jeg kanskje det ligger mer bitterhet bak, enn selve heroinmisbruket... Om han kommer ut av misbruket har han jo rett til å møte sin datter, på samme måte som hans datter har rett og godt av å møte sin far... Jeg sliter derfor litt med å forstå hva Helene <3 Sarah & Spire egentlig mener å si her...

Skrevet

og jeg er faktisk enig med "hovedinlegger" her.Synes ikke det kommer klart nok frem i Hi til at jeg kan ta en standpunkt til hva jeg mener.

Skrevet

Hi her. Nei, jeg nekter ikke han å treffe henn pga av bitterhet. Men rusmisbruket gjør han utilregenlig og han har møtt opp på døren min vet ett tilfelle å truet meg og datteren min, + ringt/sms og truet meg. Han har selv sagt at han har null interesse for barnet og at vi begge to kan dra til helvete. Og uansett hva dere mener og hvor dømmende jeg er så hadde jeg aldri latt han treffe henne på dette tidspunktet. Han er så langt nede at han ikke klarer å ta vare på seg selv. Og det er ikke MIN feil (som noen tydeligvis mener her) at han er rusmisbruker. Misbruket begynte før min datter var født, så jeg har ingenting med det å gjøre (merkelig at noen tror det forresten...).

Skrevet

Og nei, jeg synes ikke det er viktig at barnet må ha kontakt med begge foreldrene for enhver pris. Sikkerheten og tryggheten til datteren min kommer først. Det gambler jeg IKKE med.

Skrevet

Jeg er enig med deg Cherry Coke.. Så lenge han er rusmisbruker av det tunge slaget, så er han ikke i stand il å ta vare på et barn. Jeg hadde aldri latt ham ha barnet alene..

Det betyr ikke nødvendigvis at han egentlig er en dårlig far, men for rusmisbrukere vil alltid rusen være det viktigste. Og det fører til at en ikke tar rasjonelle avgjørelser.

Trist å høre at han har havnet så langt utpå.. Det er en lang vei tilbake om han ønsker det. MEN, det lar seg gjøre! :-)

Skrevet

Jeg håper jo selvfølgelig at han en dag vil komme seg ut av det. Han har mange mennesker bak seg som vil hjelpe han. Men han ønsker ikke hjelp, men kanskje en dag? Har tidligere sagt til han at jeg også vil hjepe han om han ønsker det.

Skrevet

Du gjør helt rett!!! Disse forståsegpåerne her som mener at far bør få se barnet har tydeligvis ikke hatt rusmisbrukere tett på kroppen. Mitt råd er å fortsett som du gjør. Det er ikke en foreldres RETT til å se barnet sitt uansett livsførsel, og en person som ruser seg trenger tøffe konsekvenser som dette desverre. Barnet ditt skal ikke behøve å måtte forholde seg til en person som bryr seg mer om rus enn om barnet. Og så lenge han ikke vil ta i mot hjelp og kutte ut misbruket er det desverre det som er sannheten. Stå på! Det er tøft å måtte forholde seg til rusmibrukere (både aktive og i tilfriskning...). Det er en forferdelig sykdom!!

Skrevet

Det er mye bedre å ikke ha kontakt med far enn å bli skuffet/redd gang på gang! Ingen barn har godt av slik utrygghet, det sier seg da sev.

Synd han er så hardt ute og kjøre, håper han innser hva han taper.

Skrevet

Jeg har hatt rusmisbrukere tett på kroppen og må få påpeke at mange barn har glede av samvær med foreldre som er rusmisbrukere. Du høres så bastant ut, og hver sak skal vurderes enkeltvis. Å være rusmisbruker er ikke ensbetydende med å være kun negativ for sine barn.

Når det kommer til HI sinsituasjon vet jeg ikke nok til å ha en sterk menin i ene eller andre retningen, men antar at hun har tatt en avgjørelse som har barnets beste i fokus :)

Skrevet

så lenge han ruser seg og ikke kan ta anvsar for eget liv så er det jo ikke gunstig overhodet at datteren hans blir glad i han. hun kommer jo bare til å bli skuffet alle de gangene han ikke dukker opp. eller dukker opp ruset.

og selvsakt blir man litt bitter når Xen gjør noe sånt, når Xen truer og stikker fra alt ansvar og heller velger dopet. det syns jeg ikke er det minste rart.

men jeg er også enig i at er han nykter over en periode og får orden på livet sitt så burde han få møte datteren sin. men det er jo ikke det saken her dreier seg om, for det er jo ikke et tema enda.

Skrevet

Oh my god... At noen i det hele tatt begynner å dra opp kampen om fars rettigheter til å ha kontakt med barnet i dette tilfellet blir jeg helt satt ut av! De har tydeligvis aldri vært borti noe slikt. Du skriver jo veldig tydelig i hovedinnlegget at "ting" begynte før du ble gravid, og deretter har han fått sin sjanse til å ta seg sammen før barnet ble født.

Nei, du gjør HELT riktig, du har tatt den beste avgjørelsen for deg og ditt barn. Ingen kan skylde på deg at han har begynt med heroin pga av at han ikke har fått lov å ha kontakt med sin datter. Den avgjørelsen har han ene og alene på vegne av sitt eget ego. Han hadde sin sjanse, og spolerte den til de grader. Hadde han hatt interesse av sin datter hadde han fått hjelp da hun ble født.

Men det skal også sies at om han kommer til det punkt at han virkelig vil ut av dette helvete, og han virkelig har lyst å bli pappa for jenta si, syns jeg du skal revurdere saken. Men det er/blir en annen historie, som må taes hvis den tid kommer :o)

Skrevet

Nei akkurat. Det er ikke et tema enda, men jeg har aldri sagt aldri. Men han må få orden på livet sitt først.

Skrevet

Ja, tiden vil vise...Fikk høre fra foreldrene hans at de har mistenkt rusmisbruk fra før jeg traff han. Men jeg merket ingenting, før jeg så at han ble litt for glad i alkoholen. Det tristeste er at han sier at han liker livet sitt slik det er nå og at han ikke vil slutte å ruse seg..Synes så synd i foreldrene hans!

Skrevet

Så du synes mor er en dårlig mor som ikke vil la sitt barn omgås en tung rusmisbruker? Rusmisbrukere har nok med seg selv. De har ikke evner til å ta seg av andre, for de har en pri, og det er stoff og neste rus. Spar nå ungen for en ustabil foreldre.

Skrevet

Jeg bhar ingen erfaring med rusmisbruk, men tom jeg skjønner at hun ikke vil ha noe med han å gjøre. At hun vil holde datteren borte fra han har hun sin fulle rett til etter min mening...

Dette har han valgt selv.

Skrevet

Du gjør det rette i å ikke ha noe kontakt med han. heroinslave er liksom ikke det man lar småbarn menge seg med... de kan være svært truende, destruktivt og veeeldig uforutsigbart. De tenker ikke på barnets beste eller morens beste. Kun seg selv og neste rus. At noen får seg til å sette spørsmålstegn ved ditt valg, får meg til å tenke at de ikke skjønner problemet og hvor heavy saker dette dreier seg om.

Skrevet

Jeg synes det er synd at du tolket min og hovedinnleggers mening på den måten du gjorde. Kan jo forsåvidt bare snakke for meg selv, men jeg trur jeg skjønte hva " hovedinlegger mente".

Jeg bare mente at det ikke kom tilrekkelig tydlig frem i Hi hvordan situasjonen var. Selvfølgelig skal ikke et barn ha samvær med en ruset og ustabil far. Men faktum er fortsatt at en rusmisbruker er ikke ALTID ruset eller USTABIL.Og i slike tileller kan både barn og far ha godt av overvåket samvær.

Men vil han ikke så vil han ikke, men det stod ikke i hi Derfor må det være lov å stille spørsmål før man tar et standpunkt ,og kan råde utfra det..

Men om situasjonen er alt for ustabil velger du selvfølgelig rett. Men du skriver faktisk i hi cherry coke at du ikke vet at dette stemmer 100%.

Da er det vanskelig å mene noe bestemt om situasjonen din.

Skrevet

Det beste er at barn har kontakt med både mor og far, men til hvilken pris? Jeg kjenner selv en dame som fikk et barn med en narkoman. Han klarte ikke å slutte, han var på døra hennes og skulle inn da han var rusa flere ganger, og han prøvde ved et par anledninger å ta livet av henne. Hun gikk med voldsalarm i et halvt år, fordi han hadde besøksforbud!

Denne historien ender med at bf døde. Jeg har truffet han i nyktre perioder, og han var et herlig menneske. Selvfølgelig fortjente han å få kjenne sønnen sin, men sønnen var ikke lønt på noe vis med å kjenne en far som var så ustabil som han. En narkoman ødelegger hjernen sin, og utvikler etter hvert sin egen form for logg og virkelighetsoppfattelse. Heldigvis var denne venninna mi sterk og slapp han ikke inn i livene deres, av og til så de ham, da han holdt seg ren. Det bar dessverre ut på galeien igjen etter kort tid hver gang.

Slikt skaper utrygghet.

cherry: han må redde seg selv, ingen kan hjelpe han om han ikke forstår at han trenger det. Til da gjør du klokt i å holde datra di unna han. Ikke fordi narkomane er dårligere mennesker, det er jo stoffet som ødelegger det mennesket de i utgangspunktet er, og det er forferdelig tragisk.

Skrevet

dere som i det hele tatt prøver å dra frem fars rettigheter i denne saken har overhodet ikke peiling på hva det vil si og bruke heroin. du er ikke mye stabil og klar selv om det er en stund siden sist skudd. en heroinmisbruker tenker bare på herion. er ikke snakk om en mann som røyker litt sammen med kompisene sine... våkn opp. hi, du gjør helt rett i din avgjørelse. lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...