Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 #1 Skrevet 19. september 2008 Noen fler som er skravlesyke her?
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 19. september 2008 #2 Skrevet 19. september 2008 altis )) hehe åssen ligger du ann i syklusen din? jeg hadde El mandag el tirsdag, så venter mens 29el30 sept. spennende tid framover )
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2008 Da ligger vi helt likt hadde el da jeg også Men tror ikke det har klaffet denne gangen egentlig siden min samboer var på kurs fra mandag til tirsdag...men er lov å håpe:) Din første prøve mnd?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 heisann skravler hele tiden jeg :-) Har vel egentlig ikm rundt 29 sept, men mistenker mulig El allerede 9/10 sept, så tester som en tulling hver morgen nå hihi Er testoman så det holder. Er i min 1 pp etter SA i månedskiftet aug/sept
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2008 Håper du får en positiv test da. Å at spiren din klamrer seg fast denne gangen. Hadde selv en Ma i april å ha måttet vente til nå å prøve pga mola. Men satser på at det klaffer snart:)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 ja er 1pp denne mnd, så forvente ikke at det skal klaffe så fort. men har ikke godt på noe form for prevasjon siden vesla kom i mars. så ikke godt å si )) spennende å se at det er flere som har IKM samtidig:))
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2008 Ja,litt greit å ha noen å snakke med så tiden går litt raskere. hehe
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Heihei Har ikm 28. jeg og er i 3 pp Skifter veldig her mellom å føle meg sikker på om jeg er gravid eller ikke. Har liksom en sterk følelse på det, men er nok bare ønsketenkning/innbildning. Jeg har selv opplevd MA for noen år siden, veldig tungt. Så håper dere blir gravide fort igjen!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 håper det klaffer raskt for deg også Charlotte! Spesielt når du har måttet vente så lenge med å prøve igjen!! Jeg fikk beskjed av legen at alt så veldig greit ut. Var heldigvis en tidlig SA, så vi satte igang med en gang vi :-) Så blir spennende å se hva som skjer. Men har igrunn ikke peiling på hvilken syklus kroppen her har da....ble gravid rett etter p-pilleslutt, som endte i den SA`en, og mistenker at jeg hadde el allerede 10 dager etter første blødningsdag, så det er jo spennende.... Men tar det ikke med ro hekkemessig av den grunn hehe....kan jo hende jeg ikke har hatt el enda engang....frustrerende å ikke ane noenting. Men jeg har masse vondt i ryggen, tung i magen og oppblåst som en blåhval om kvelden så har jo noen symptomer....men utrolig hva psyken kan gjøre med kroppen også da hehe..... Masse lykke til!!!!!!
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. september 2008 Ble du raskt gravid etter ma?eller var du ikke så aktiv? Krysser fingrene for at du får pos test. Sist jeg var gravid gikk jeg 10 dager over før jeg fikk pos test.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Uff MA og SA er jaggu ikke moro å oppleve! Jeg hadde dog en tidlig SA og kan ikke forestille meg hvordan MA må være! Håper vi alle sammen tusler inn på 1 tri om ikke så mange ukene!!!
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2008 Hehe ja det er virkelig sant. Første gangene vi prøvde før det klaffet husker jeg jeg hadde symptomer hver mnd. Men nå tar vi livet virkelig med ro og det var det osm gjorde underet sist så håper og håper
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. september 2008 Det skumle med ma er som regel at kroppen ikke sier noe. Takker meg selv for at jeg valgte å gå på ul i uke 12....kjedelig å vente helt til ordinær ul å finne det ut da..... Men ja,håper vi kan tusle over til 1tri alle sammen og bli der.....Nå er det vår tur syntes jeg:)
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2008 SÅ hvem er dere jenter?
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Med meg tok det ett år og bli gravid etter MA. Men tror ikke det hadde noe med MA'en og gjøre. Tror bare ikke jeg har så lett for å bli gravid... Så var veldig forberedt på at vi kunne bruke lang tid på nr 2 nå, og er bare i 3 pp, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så optimistisk nå... Ser for meg at jeg kommer til å bli kjempeskuffa...
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2008 Tenk positivt søte deg.....Tror det er nøkelen...Jeg har heller ikke sånn kjempe lett for å bli gravid.Brukte 7 mnd første gang
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #17 Skrevet 19. september 2008 jeg en jente på 26 med en samboer 27 år vi har en datter på 16 mnd
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. september 2008 Jeg er 22 år med samboer på 22 år fra Oslo. Prøver på vår første:)
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #19 Skrevet 19. september 2008 Jeg har vært kvalm i to dager nå, synes det er rart egentlig, for det er jo i grunn litt tidlig å få sånne symptomer føler jeg... De to gangene jeg før har vært gravid har jeg ikke hatt symptomer før etter ikm.. Og kvalm har jeg ikke vært noe særlig heller... Så enten er det vel noe jeg har spist, eller at jeg har tenkt meg kvalm... Men klarer ikke helt å slå vekk den tanken "enn hvis..."
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2008 Tror det er ganske forskjellig når kvalmen kan komme så er jo mulig da. Jeg fikk kvalme i uke 5 sist og var konstant kvalm helt til aborten....Var sengeliggende så håper jeg slipper det neste gang. Men ved mola stiger hcg nivået kjempe raskt så tror det var på grunn av det... Hvor i landet er du fra?
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #21 Skrevet 19. september 2008 Er fra nord-norge. Mola, hva er det? Jeg var svimmel og hadde en del vondt i ryggen i uke 5-7, så stoppet symptomene veldig opp. Trodde det var MA igjen, men spiren den satt. Lengre ut i svangerskapet var det bekken/ryggplager, halsbrann, tålte ikke enkelte lukter/smaker... Kan egentlig ikke huske helt om det var noe mer... Synd jeg ikke var flinkere til å skrive sånt ned...
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 19. september 2008 Mola er hmmmmm det finnes to typer komplett og partiell. Komplett er at det ikke dannes noe foster og ved partiell dannes det foster. Men morkaken er syk og fosteret er ikke levedyktig lengre enn noen mnd i magen. Det har kommet 2 kromosoner fra far og 1 fra mor. Skjer noe feil med deilingen. Det rammer ca 50 graviditeter i året. Så er som å vinne i lotto på en ubehagelig måte. I noen tilfeller må man ta cellegift om det er kommer rester fra fosteret rundt i kroppen. Ved partiell må man vente 6 mnd og ved komplett 12 mnd før man blir gravid igjen. Ut og inn på sykehus å ta masse blodprøver. Glad jeg er ferdig:)
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #23 Skrevet 19. september 2008 Det har jeg aldri hørt om. Hvordan fikk du vite at du hadde det?
Mamma_til_isabella Skrevet 19. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 19. september 2008 Var inne å tok utskrapning 1 april og en søndag i mai ringer de fra sykehuset å forteller at de har funnet celleforandringer i kroppen min. ble skikkelig redd tenkte kreft med en gang når de ringte sånn på en søndag....Så sa de jeg hadde mola. Står så lite om det på nett at det er helt utrolig....
Minnie_Moon Skrevet 19. september 2008 #25 Skrevet 19. september 2008 Var jo bra det ikke var noe verre da. Men ille nok... Fikk du noe behandling, eller var det bare å vente å la kroppen ordne det selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå