Gå til innhold

Hva i svarte er dette for en mail ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan og lage ett kortnummer ut av det blå og sende omkring på mail. Og det verste er at disse folka lurer mange hver dag. Folk tror på at de får en mill eller to.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja.. dette kan jo bli morsomt.

Skrevet

Jeg har ikke kort. Så derfor er dette bare morsomt da,

Skrevet

Sorry, men hvis du er så stokk dum at du ikke ser at dette er svindel.... Du får nesten bare la deg lure da....

Det er minst 20 helt tydelige signaler på at dette er svindel... Om du ikke ser det, skjønner jeg nesten ikke at du fungerer i informasjons- og teknologisamfunnet i det hele tatt... ?

Skrevet

Du får bare fortsette og svare og se hva som skjer. etter 5-6 mail bruker de å fremme krav om kontonr evt at betaler inn litt penger til dem. Etter 10 mail er de desperate.

Skrevet

Nei, jeg vet at dette er svindel.. lurer bare på hvordan de gjør det jeg. Og jar har ikke fått denne type mail før.

Skrevet

Jo, men jeg lurer på hvordan de gjør det jeg og det har jeg ikke fått svar på enda.

Skrevet

Har skrevet to svar til deg, samt lagt ut en link fra wiki.

Skrevet

Nei.. jeg lurer bare på nøyaktig hvordan de klarer dette.

Men glem det du om du ikke skjønner spørsmålet.

Skrevet

Nei. Jeg jobber med engelsk halve dagen i jobben, jeg så det er ikke noe problem.

Men uten kredittkort og kontonummer, hvordan gjør de det da .... det står det ikke noe om.

Skrevet

Du betaler dem vanligvis, og så skal du få igjen. Og som du så, du kan havne i Nigeria uten penger om du ikke passer deg.

Eller så ber de deg i en senere mail ( de er gode manipulatorer) om å stille kontoen din til disposisjon sånn at de får kjørt noen transaksjoner igjennom den. Men de vil bruke litt tid på å manipulere deg så du er mør og tror på dem før de ber om penger eller tilgang til konto. Adresselistene kjøper de.

Skrevet

Var det virkelig SÅÅ vanskelig å forstå?

De tar opplysningene om deg, og utfra de opplysninger kan de feks bestille kreditkort som tappes, og som ingen "eier", og når kreditselskapet finner deg har de kanskje tømt et kreditkort på 200.000 og du aner ingenting, for du skulle jo bare få en million inn på konto, ikke tape 200.000. Skjønner du fortsatt ikke?

Skrevet

Eller enda enklere; de oppgir et kreditkortnr, og ber deg verifisere at det er ditt. Det er det jo ikke, og du svarer med "nei, mitt kortnr er ************", og hokkuspokkus, der har de jammen ditt kortnr.

Skrevet

Ja, hvem er så dum da ?

Skrevet

Nei, det er ikke vanskelig å forstå, jeg vil bare vite nøyaktig hvordan de gjør dette.

Fasinerende hvordan de kan tro at folk går på dette da.

Skrevet

Ja.... og om en ikke oppgir noe da ? Folk blir lurt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...