M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2008 #1 Skrevet 18. september 2008 2008/9/19 ATM PAYMENT CENTER This is to officially inform you that(ATM Card Number ********************)has been accredited with your favor.Your Personal Identification Number is ***. The ATM Card Value is $6.8MILLIONUSD.You are advised to contact Mrs Kathy Sassi via Email:([email protected])with the following information's; FULL NAME:DELIVERY ADDRESS:PHONE NUMBER:COUNTRY:OCCUPATION:SEX:AGE:
Mom2Two Skrevet 18. september 2008 #2 Skrevet 18. september 2008 Et forsøk på svindel. Kunne vel ikke blitt stort mer tydelig..
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2008 Så kom denne da jeg svarte på mailen.. RE: IMMEDIATE CONTRACT PAYMENT #: FGN /SNT/STB/008 Attn:, Let me start by introducing myself, ************, *********** i am also an American with two kids and a husband. I was Contracted by the Federal Government of Nigeria to help dispatch the contract Award/Inheritance ATM(***) payment card, so i was asked by the Senate President to contact you for the Part Contract Award Payment. The part payment in this first quarter of the year is $6.8 Million Dollars and you can only withdraw the sum of $5.000.00 daily.The Card can be used in any Inter Switch ATM Machine in the World. On behalf of the entire Staff of the Central Bank of Nigeria and the Federal Government of Nigeria in collaboration with IMF and World Bank. We apologies for the delay of your Contract Payment and all the Inconveniences you encountered while pursuing this payment. However, from the Records of outstanding Contractors due for payment with the Federal Government of Nigeria, your Name and Company was discovered as next on the list of the outstanding Contractors who have not yet received their payments. I wish to inform you now that the square peg is now in square hole and your payment is being processed and will be released to you as soon as you respond to this letter. Also note that from the record in my file, your outstanding Contract Payment is US$6,800,000.00 (Six Million Eight Hundred Thousand United States Dollars). Kindly confirm to me the followings confirmation so that we can impute it into our Data Base before the panel on this part payment will be Examined and concluded. 1) Your Full Name : 2) Phone, Fax and Mobile Number : 3) Company Name, Position Held and Address were you want your ATM CASH CARD to be delivered to : 4) Profession, Age and Marital Status : 5) Working Identity Card/Int Passport : As soon as the above mentioned details are received, your payment will be made to you via any Courier Delivery Company in accordance to World Bank and IMF recommendations. A Specialized Company with international travel immunity will be contracted to deliver the ATM CASH CARD to your country and to your doorstep.
M@mm@ til mine barn Skrevet 18. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2008 Men hvordan kan en bli svindlet her da ?
Løven,fisken og vekten Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Det der er bare svindel....
Lilith Skrevet 19. september 2008 #6 Skrevet 19. september 2008 Dette er et av de såkalte Nigeria-brevene som vi har blitt advart mot i flere år. Du må ikke svare på slike e-poster, men nå som du har gjort det er det viktig at du ikke gir dem NOEN av opplysningene de ber om. Det er bare svindel, hvorfor skulle noen bare gi deg millioner av kroner? Ikke svar dem mer!
Melkedrøm Skrevet 19. september 2008 #7 Skrevet 19. september 2008 Helt enig med de andre her: svindel. Nå har ikke jeg peiling på hvordan de gjør det men jeg tror jeg hadde fulgt med litt ekstra på hva som skjer på bankkontoen min også- siden du svarte dem. Har ikke peiling om de klarer å svindle bare ved at du gjorde det, men sånn for sikkerhetsskyld..
MintCondition Skrevet 19. september 2008 #8 Skrevet 19. september 2008 Eh, svindel såklart. Om man ikke ser det er man temmelig blåøyd og naiv. Fins mange varianter av den gode gamle Nigeria-mailen..
Gjest Skrevet 19. september 2008 #9 Skrevet 19. september 2008 Det er selvsagt svindel, disse brevene sendes fra nigeria og jeg kan love deg at det ikke er en mor som sitter og skriver dette.
melkekua™ Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Som alle andre svar sier jeg også at dette er et forsøk på svindel! Ikke la deg lure ;o)
Gummianda:) Skrevet 19. september 2008 #11 Skrevet 19. september 2008 Hehe:) jepp, fått noen av de der mailene jeg også Hadde vært fantastisk om det stemte, men det gjør det nok dessverre ikke!
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. september 2008 #12 Skrevet 19. september 2008 Du må jo ikke svare på sånne mail!!!! Har du ikke hørt om svindel pr e-post?? Dette er jo helt klassisk! Unnskyld altså, blir bare så overrasket over at folk faktisk leser og svarer på mail som kommer fra heeeeelt ukjente adresser og med innhold man ikke forstår noe av. Nigeriasvindelen går vel ut på å la den som får mailen til å føle at de faktisk kan tjene penger så derfor bruker de litt tid på å etablere en god kontakt før de setter inn støtet. Derfor er det ikke så lett å umiddelbart se hvordan de kan svindle deg i første omgang. Nå gadd jeg ikke lese svaret du fikk, for jeg har lest utallige varianter av den fra før. (mannen min har blitt spammet en del av disse mailene)
Norwegian by injection Skrevet 19. september 2008 #13 Skrevet 19. september 2008 Dette er svindel....hvis det hadde vært ekte hadde det stått et tlf nr. som du kunne ringe til.....
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. september 2008 Forfatter #14 Skrevet 19. september 2008 Ja, jeg ser jo det, men ut i fra (.i) FULL NAME ....................... (ii) ADDRESS ......................... (iii) COUNTRY .................. (iv) PRIVATE TEL ............................ (v) PRIVATE FAX . .................................... (vi) OCCUPATION.................................... så er det vel ikke ,lett å lure noen .. og jeg har ikke bestile noe kort fra noen i det hele tatt.
Sessa ruger igjen... Skrevet 19. september 2008 #15 Skrevet 19. september 2008 Med den informasjonen kan de lett stjele identiteten din...
Gjest Skrevet 19. september 2008 #16 Skrevet 19. september 2008 Jeg kan garantere deg at de kan gjøre mye faenskap med slike opplysninger, håper for Guds skyld at du ikke har vært dum nok til å gi noen opplysninger til dem. Hørt om identitetstyveri? De kan finne på slikt også ved å samle endel opplysninger.
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 19. september 2008 Neida, er bare nyggjerig på hvordan de gjør det. De har ike noe kredittkortnummer eller noe på meg nemlig.
Inga Bling Skrevet 19. september 2008 #18 Skrevet 19. september 2008 Ikke fått Nigerian letters før? Og hvorfor svarte du? Trodde du hadde fått 6.8 mill dollar?
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. september 2008 Forfatter #19 Skrevet 19. september 2008 Nei... jeg er bare nygjerrig på hvordan de gjør det jeg.
Inga Bling Skrevet 19. september 2008 #20 Skrevet 19. september 2008 Ikke enda nei. De kosesnakker med de lettlurte først, og så må de jo ha kontonr ditt sånn at de kan sette inn din andel av pengene som du skal få som takk for at du hjelper dem i denne vanskelige situasjonen..
Inga Bling Skrevet 19. september 2008 #22 Skrevet 19. september 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Advance_fee_fraud
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. september 2008 Forfatter #23 Skrevet 19. september 2008 Men her oppgir de jo ett kortnummer da. This is to officially inform you that(ATM Card Number ********************)has been accredited with your favor.Your Personal Identification Number is ***.
~sjiraff~ Skrevet 19. september 2008 #24 Skrevet 19. september 2008 hahaha.. du får gi dem det de vil ha da vettu og se om det ruller noen millioner inn..
Sivalur Skrevet 19. september 2008 #25 Skrevet 19. september 2008 Og her oppgir jeg et kortnummer: 9977632347458 Med mindre det var DITT nummer de oppga så er det jo bare sprøyt. Oppga de DITT kortnummer ville jeg ringt banken fortere enn F og sperret kontoen, opprettet ny og fått nytt kort!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå