Gjest Siklerotte Skrevet 18. september 2008 #26 Skrevet 18. september 2008 Muslimene her til lands? Det er det samme som å si at når Nessa skriker ut om abort og hvilken stor synd det er, så er alle kristne her til lands enig.
mumtobe09&10 Skrevet 18. september 2008 #27 Skrevet 18. september 2008 Ja, stakkars. Tenk om døtrene/sønnene deres skulle finne på å lukte på en ølkork før de fylte 30... Nei, vet du hva. Akkurat det hadde jeg ikke orket å diskutere engang! Og det gleder meg at jeg kan fortsette å nyte et glass nebbiolo til biff på tirsdag, som på en lørdag!
Gjest Skrevet 18. september 2008 #29 Skrevet 18. september 2008 Nå drikker vel omtrent 95% av alle muslimene jeg kjenner, og forslaget er jo bare tåpelig. Hvis man har problemer med å gå ut å spise fordi man føler drikkeplass har man andre problemer man bør ta seg av først.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #30 Skrevet 18. september 2008 Drikkeplass faktisk, haha, mener drikkepress.
Norwegian by injection Skrevet 18. september 2008 #31 Skrevet 18. september 2008 Åååå herregud! Har muslimene kommet med at vi bør ha alkoholfrie dager? Hva blir det neste da? Svinekjøttfrie dager?...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #32 Skrevet 18. september 2008 hehe. de jeg vet om drikker og men sikkert mange av de mer koservative som ikke gjør det.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #33 Skrevet 18. september 2008 nasse nøff er fyfy i barnehagen, han er jo gris. dette var også oppe
Gjest Skrevet 18. september 2008 #35 Skrevet 18. september 2008 Nja, er jo ikke lenge siden det var snakk om en barnehage som skulle forby alt av svinekjøtt
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #36 Skrevet 18. september 2008 forundrer meg ikke...
Norwegian by injection Skrevet 18. september 2008 #37 Skrevet 18. september 2008 Vi er i Norge....gjør som nordmenn!!!....(if you don't like go home!) Hilsen fra en utlending
Gjest Siklerotte Skrevet 18. september 2008 #38 Skrevet 18. september 2008 Er det et fasitsvar på hva nordmenn mener? Det er nok en rekke nordmenn som godt kunne stemt for et forslag om alkoholfri dager. Det er også en rekke nordmenn som er muslimer.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #39 Skrevet 18. september 2008 ehhh, ja det tror jeg nesten at 99% hadde stemt ned. hvorfor hindre noen i å ta ett glass vin selv om man ikke gjør det selv. mange muslimer som også drikker, er snakk om de mer radikale og praktiserende muslimene her.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 18. september 2008 #40 Skrevet 18. september 2008 Jeg drikker så utrolig sjeldent, at det hadde jeg ikke reflektert over. Og hvorfor ikke...skal vi ikke respektere folk liksom?
Norwegian by injection Skrevet 18. september 2008 #41 Skrevet 18. september 2008 Nei, vet at mange nordmenn som kunne kanskje tenkt seg alkoholfrie dager...men jeg synes ikke utlendinger kan kreve det! Men som sagt ikke lest/sett hva som sto i avisen eller på tv.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #42 Skrevet 18. september 2008 hvem skal respektere hvem mener du? skal hele norges befolkning, restauranter og utesteder bli nektet og servere så mye som en halvliter fordi noen tussete muslimske grupper vil det?
Gjest Skrevet 18. september 2008 #43 Skrevet 18. september 2008 Da synes jeg jo fredager ville være det mest logiske valget, siden det er deres "søndag"! Så fredager kan ingen i Norge drikke alkohol ute, fordi det er muslimenes "dag"... Allah allah...
Tommage♀♂ Skrevet 18. september 2008 #44 Skrevet 18. september 2008 Hvem skal respektere hvem mest? De som drikker eller de som ikke drikker?
Gjest Siklerotte Skrevet 18. september 2008 #46 Skrevet 18. september 2008 Fordi det handler om personlig standpunkt til diverse saker. Hvorfor kan ikke jeg la folk nyte hasj selv om jeg ikke gjør det selv? Hvorfor kan ikke jeg la folk få ta amfetamin selv om jeg ikke gjør det selv? Hvorfor skal jeg hindre dem i dette? Hvorfor skal ikke jeg la folk få gjennomføre en abort i uke 23, selv om jeg ikke gjør det selv? Og slik kan man fortsette lenge. Mange muslimer som drikker ja, men det handler om deres syn på alkohol. Jeg kjenner forsåvidt mange nordmenn (ja, ikke muslimer heller...) - både kristne og ikke-kristne som glatt hadde stemt for et slik forslag. De aller fleste av dem svært lite konservative, heller svært radikale på de aller fleste områder i livet. Når det er sagt, så ville jeg kun stemt imot et slik forslag fordi jeg mener at det er galt å skulle bestemme over menneskers og deres valgfrihet.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 18. september 2008 Forfatter #47 Skrevet 18. september 2008 ser det for meg;)
Mom2Two Skrevet 18. september 2008 #48 Skrevet 18. september 2008 Jeg drikker ekstremt sjelden og lite alkohol, men hvis jeg går ut på en restaurant og jeg skulle ha lyst på alkohol den dagen (enten det er en tirsdag eller lørdag), vil jeg ha meg frabedt at folk som ikke selv takler drikkepresset skal styre akkurat det.
Gjest Skrevet 18. september 2008 #49 Skrevet 18. september 2008 Hva har det med respekt å gjøre egentlig meesah? Det er tåpelig at noen skal bestemme over andre mennesker på den måten rett og slett, ingen tar skade av at personen på nabobordet tar seg et glass rødvin og ingen tar skade av at han eller hun som danser ved siden av deg på utestedet har en drink i hånden. Jeg drikker som sagt sjeldent og har ingen problemer med å bestille cola ute. Om noen skal begynne å bestemme hva jeg skal spise/drikke når jeg er ute så blir jeg heller hjemme! ærlig talt, la nå voksne mennesker bestemme sånt selv! Det er da ingen som tvinger i avholdsmennesker alkohol, så hvorfor skal de da ha rett til å bestemme at andre ikke får drikke? Om jeg tar meg et glass vin foran et avholdsmenneske så betyr ikke det at jeg ikke respekterer han eller henne..
Gjest Siklerotte Skrevet 18. september 2008 #50 Skrevet 18. september 2008 Å fremme et forslag, er ikke det samme som å kreve. Forsåvidt har de da vel også sin rett til å kreve noe av landet de bor i? Ytringsfrihet er da en fin ting, enda finere om de faktisk blir hørt. Det er da flust av muslimer som er norske statsborgere, religion avgjør ikke statsborgerskap. Jeg mener og kan for all del finne på å kreve absolutt det jeg ønsker og vil fra dette landet - det tiltross for at jeg ikke er norsk statsborger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå