Gå til innhold

Cyberkit! - skjer det noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått noe mer effekt fra kapslene du tar?

Er vel på overdose stadiet snart eller?? Hehe

Jeg har termin i dag, men det er ikke tegn til at noe skal skje. Vært på rurtinekontroll hos legen. Hun kunne ikke anntyde noe når babyen ville melde sin ankomst. Hadde passet greit på søndag kanskje... tenk om det hadde vært så enkelt. Bare bestemt seg for hvilken dag som passer best...

Det er merkelig at alle "symptomene" jeg hadde tidligere på at noe var på gang har forsvunnet helt den siste uka.

Fikk vite hos legen at hvis jeg føder etter 26 sept. så må jeg nok på rikshospitalet istedet for a-hus. Det blir visst stengt der pga flytting, så da fikk jeg plutselig litt hastverk igjen. Kan ihverfall glemme å føde på nye a-hus... noe jeg hadde håpet på hvis jeg først skulle gå på overtid.

Du får fortsatt ha en fin og fødeklar dag ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yeeeeeeei, post til meg!!!! :D :D

Det var en koselig overraskelse :)

Ja, overdose på bringebærbladkapslene kan du vel trygt si at jeg tar, tar 9 stk hver dag nå, men jeg kan lixom ikke med hånda på hjertet si at jeg merker noe forskjell...

Her hadde det faktisk også passet best om babyen hadde kommet til søndag.hehe! :) :)

Jeg var også på kontroll i dag og fikk ultralyd også igjen :)

Hodet er festet og langt ned i bekkenet, men de ville ikke ta GU på meg siden ikke jeg har gått OVER termin, og de sa at det dessuten ikke hadde noen hensikt, fordi flergangsfødende kan gå lenge med å være både moden og ha åpning, så det var jo litt nedtur da..

Hvis det r noen trøst, så føler jeg at mine "symptomer" også har forsvunnet... :(

Hva er forskjell på a-hus og riksen enkli? *rødme*

Øy forresten, har dere fått ordna kjøkkenskapet eller har flere detti ned? hahaha! :)

Skrevet

Post til deg - igjen!

Ha ha, må le litt av meg selv nå.... Når andre sitter hjemme og kanskje venter på at baby skal komme ut på termindatoen, så har jeg vært på Ikea i mange timer og kjøpt kjøkken. Fått med oss det meste av det hjem også... så nå blir det kjøkkenbygging fremover imens vi venter...

Ja ja, det går kanskje litt fort i svingene, men det får ihverfall dagene til å fly...

Skal vi satse på en dobbel på søndag da??? Tenk så moro det hadde vært! Blir jo litt glad å høre at baby ligger langt nedi bekkenet? Ser for meg at da bør det gå litt lettere, for litt forarbeid er allerede gjort? Jeg har også fått den beskjeden, men fortsatt har ingen kunne bekrefte at hodet er festet, så fikk beskjed å legge meg ned hvis vannet gikk.

Forskjellen for min del på a-hus og riksen, er at a-hus ligger mye nærmere for min familie og venner som jeg håper vil komme på besøk på sykehuset. Ellers er det det samme for meg... Bare jordmor er hyggelig ;)

Du får passe deg så du ikke blir avhengig av de bringebærbladkapslene da..... ha ha.

So long - si ifra hvis du kjenner noen symptomer igjen da...

Spennende. Nok en dag nærmere målet nå :)

Skrevet

Good morgen :)

Har heldigvis klart å få sovet litt mer i natt da, etter at jeg fikk Cosylan i går :)

Men fremdeles er det dårlig med de symptomene gitt..

Sleit litt i går med kvalme hvis jeg måtte rape, for jeg fikk smaken av de kapslene i munnen, og jeg skal love deg at selv om det er BRNGEBÆRblad, så er det INGENTING som minner om no bringebærsmak iallefall..haha! :)

Ååå, Ikea, jeg digger Ikea!!!

skummelt å slippe løs der for min del, iallefall hvis jeg har penger.. *rødme*

Men det er noen timer unna for oss da, meeeen de skal jo bygge Ikea her oxo! woohooo! :) :)

Fikk du beskjed om å legge deg ned, når hodet til og med er nedi bekkenet?

Merker leger og jordmødre gir mye forskjellige svar ang det ja, for min jordmor og på sykehuset her, så sier dem at det var helst i gamle dager at de ga det rådet.. Men at de kan gi det rådet enda dersom det er setebaby..hmmm...

Ingen hadde fått meg til å legge meg ned dersom vannet hadde gått når jeg er midt i byen eller på bussen..hehehe!

Tror nesten jeg hadde blitt litt flau om vannet hadde gått på bussen iallefall, ser for meg mange rare blikk da.. *rødme*

Har du tenkt noe på om hva du ville gjort om vannet går i en litt "kinkig" og offentlig situasjon?

Ooooh, tenk om vi begge føder på søndag da? Råkult!! :)

Synd vi ikke er vegg i vegg da! haha! :)

Oi, søndag ja.. det er i overimorra d.. *pust pes* Hjelpes... Snart har vi babyer begge to :D

Skrevet

forresten,ang tegn/symptomer som vi leter så voldsomt etter og klamrer oss fast til om de først dukker opp...

Ser flere skriver at det er vanlig å bli løs i magen når det nærmer seg fødsel.. Men om dette bare er en håpefull myte eller ikke, vet jeg ikke.. husker ikke helt åssen det var sist jeg ( har jo bare født én gang, sist unge kom jo med keisersnitt..)

Men anyway, nå er jeg iallefall litt løs i magen, så jeg klamrer meg for harde livet til det "symptomet" jeg :) ehhehehe! :)

Skrevet

Skjer det noe hos deg eller? :D

Skrevet

Åååååå, jeg hååååper du har den deilige babyen din i armene dine nå :D :D

Jeg er jo like spent hver gang jeg kommer inn her, om du har skrevet noe, eller om du kanskje er på føden :D

Skrevet

Heeeeeeyyy, No baby here!

Har vært på hytta og ordna noen ting, så derfor ikke noe internett surfing på meg i dag.....

MEN det kom bittelitt blod på papiret i sta... er ikke det et tegn? Sammen med mer av slimproppen....(ekkelt ord egentlig...) Samme

som du hadde for uke siden?

hehe, jeg spurte legen om det samme... om hvis vannet gikk midt på ikea, om jeg måtte finne meg en seng der å legge meg i... eller om jeg kunne gå til bilen. Tror jeg hadde vært ganske flau ja, hvis det hadde skjedd... Men hun sa at poenget var at man ikke skulle vase rundt men ta det med ro til man har ringt sykehuset.

Men av en eller annen grunn tror jeg at jeg ikke vannet vil gå først her... har mer på følsen av at jeg vil få rier først. Merkelig det der.

Det er bare noen få timer til søndag nå... er du spent??? Det er så mange som sier så bråsikkert til meg at; den kommer i helga! Så nå har jeg begynt å tro på det ;)

Føler du deg mentalt forberedt? Går det ann og føle seg helt forberedt? Jeg føler ikke helt at jeg er det.... Litt mer sånn,,, jaja, får ta det som det kommer.

Håper du har det bra og koser deg/dere med gullrekka på tv.

Vi møtes her i morra? Må høre om du har sovet godt i natt!

so long

Skrevet

God morgen :)

Har ikke blitt så mye sammenhengende søvn i natt, men det er kun pga naboen..

Jeg kunne ha sovet såååååå godt i natt, for jeg har nesten ikke hostet, men våknet flere ganger av at naboen drev å bråkte og smalt med ting..jippi..

Ooooooooh, så spennende at tegnene dine har begynt å ta seg opp igjen!! :D *hoppe opp og ned av glede i stolen* :D

Må innrømme at jeg er mer spent på dine vegne ang søndagen, for her i gården skjer det neppe... :(

mentalt forberedt? næææ, vel..vet ikke helt jeg..hehehe!

Det forandrer seg stadig vekk, jeg gru-gleder meg, men det gjelder kanskje de fleste når det nærmer seg? hehhe!

Gleder meg vannvittig til å sove på magen igjen, og jeg gleder meg til å dille og dulle med babyen, men samtidig så gruer jeg meg for bekymringer ang krybbedød og sånne ting, men man må jo bare ta det som det kommer? :)

*sende masse fødestøv og vibber til deg*

*klem* :D

Skrevet

*tripper og venter i spenning på om det har blitt no baby på deg* :)

Her skjer det iallefall ingenting....*skuffa*

Skrevet

Titt tei og god kveld.

Dette er kjedelige greier.... ingen tegn til at det kommer noen baby i morra.... Litt trist for det hadde passet veldig bra. Min storesøster skal nemlig også være med på fødselen, og da hadde det passset best med en helg ;) Vi får satse på neste helg da... he he.

På en annen måte passer jo det også bra, for nå har vi begynt å bygge sammen skap til det nye kjøkkenet, så det er litt kaos her hjemme.

Uff da, tenk at jeg sier sånn.... baby skal få komme når den vil. Har ventet i over 9 mnd nå, så da kan det jo uansett ikke kalles dårlig timing... og hvem vet... det kan jo pluteselig skje noe i natt? For både deg og meg!!! Krysser fingrene!

hvor lenge har du igjen til termin da? Har du hatt noen flere tegn?

På skala fra en til ti, hvor utålmodig er du nå?

Får håpe du får sove godt uten hoste og bråkete naboer.

Skrevet

Neeeeei, skjer det ingenting???

Her hadde det oxo passa så godt med fødsel nå, for 2 av småsøstrene mine er på overnatting her nå..hhehehe! :)

Men skjer det noe her? nooope, ikke en damn shit.. :(

Sovna just en time på sofaen, og ene søstera mi (11 år) ble litt bekymret, for jeg snorka visst som pokker, så ho lurte på om det var normalt..hahaha! :D

Jeg har mens termin 29/9 og ul termin 10/10, så har jo egentlig enda litt tid igjen,men..

På en skala fra 1-10? hmmmm... 20 kanskje? heheh :)

Skrevet

Forresten... skal vi teste chatten? :)

Skrevet

God morgen :)

Her har det ikke skjedd noenting iløpet av natta.. :(

Ikke så mye som en merkbar kynner engang..

Status hos deg da? :)

Skrevet

Goooooooood morning!

Nok en dag nærmere å få se babyen!

Ikke noe har skjedd i natt heller. Baby er veldig urolig i magen når jeg skal legge meg, trodde liksom at den skulle roe seg littegrann... he he. Den har det vel bra der inne da får en håpe.

Ikke en vond kynner en gang her heller....

Slokna veldig tidlig å går, men chat er jeg med på å prøve. Har aldri gjor det før... det er du som er "cyberkit" ... ha ha :)

Gikk du på overtid med din første?

Hvor gamle er de 2 andre barna dine?

Skrevet

Har ikke testa chatten jeg heller, men den kan da ikke være sååå innvikla? ehhehe! :)

Bare skrik ut et tidspunkt du, jeg er som regel innom nettet flere ganger daglig :)

Ja, gikk 7 dager over med første..

Ungene er snart 7 og snart 4, tida flyr :)

Skrevet

Har følt meg litt sånn urolig i kroppen i dag og hatt murringer/mens smerter i bunnen av magen store deler av dagen, men tror ikke jeg gidder å gi meg selv falske forhåpninger...

Har forsåvidt hatt mye kynnere oxo i dag, men de er jo ikke vonde, de har nesten ikke vært ubehagelige engang, kjenner bare at magen strammer seg.. Kjedelig..

Har det skjedd o mer hos deg? :D

Skrevet

Så spennende!!! Skjønner hva du mener når du ikke vil gi deg selv falske forhåpninger, men det er jammen ikke lett å la være... OG babyen skal jo ut snart... så hvorfor ikke i natt???

Det synes jeg var gode nyheter! :)

Ingenting som skjer her. Ihverfall ikke noe nytt... Har sånne kynnere som strammer seg som dine. Ellers har jeg bare vært kjempe trøtt i hele dag... akkuratt som jeg driver og går i dvale...

Håper det tar seg opp for deg i natt og at du får vondt... he he, du skjønner hva jeg mener!

Så den linken til gode kjærringråd du har lagt ut... vurderer de varme klutene på brystene... har du prøvd det? Gitt opp kapslene?

Har du forresten vurdert homeopati for modning?

Hatt noen venninner som har gitt dem effekt!

God natt :)

Skrevet

Good morgen :)

Nope, ingenting har skjedd her rnda, bortsett fra litt kynnere i natt og at jeg følte meg litt sånn rastløs og trøtt på samme tid, om du skjønner?

La meg forresten litt over ni i går, så jeg skjønner hva du mener med det å gå i dvale ja.. :)

Jeg tar kapslene enda, men vet ikke hvor stor tro jeg har på de, men siden jeg har kjøpt de, så kan jeg jo likesågodt fortsette med de, siden de visstnok skal være så bra for livmora osv..

Varme kluter har jeg ikke prøvd, men i går var jeg faktisk så desperat at jeg satt meg ned med brystpumpa! *le høyt*

Homeopati er vel dyrt,eller?

Nå tar jeg jo både kapslene og går til akupunktur, merker det på lommeboka ja...

Skal til jordmor i dag, får prøve å trygle meg til om ho gidder å kjenne om det er noe modning og/eller åpning :)

Åssen har natten vært for deg? :)

*klem*

Skrevet

Hellu.

Ved homeopat så mente jeg det samme som akupunktør. Visste ikke at du gikk til det. Funker det? Kan ikke de somregel finne ut om du nærmer deg en modning og sånn? Har veldig trua på sånne naturlig ting.

Jeg synes innimellom at jeg kjenner mensensmerter og smerter i ryggen, men nå har de kommet og gått så lenge at jeg tenker ikke noe mer over det. I dag passer det dårlig igjen... hehe. Gubben har tatt seg fri halve dagen, og snekkeren kommer snart og skal begynne og montere. Så nå må jeg på IKEA igjen og fikse resten... Bor 10 min unna ikea... både fordel og ulempe... u know what I mean ha ha."les dyrt" ;)

Rapporter når du har vært hos jordmor da er du snill. Er så spennende å følge med deg. Unner jo egentlig deg å få babyen i armene først, for jeg skjønner at du er rimelig lei av å gå gravid nå.

Hvordan er det med de andre barna? De gleder seg nok veldig de også kan jeg tenke meg. Kjempe fin aldersforskjell da.

Dette er vår første, jeg er 32 og han er 34. Så hvis jeg skal ha flere, så blir nok de litt tettere... Sånn er det når man er drøyer litt....

Skrevet

ååååå, bare TI MINUTTER unna Ikea??? God daaaamn, det hadde garantert vært både en fordel og ulempe for meg oxo ja! hahaha! :D

Jeg hadde jo gått amokk om lommeboka var i godt humør :D

Jeg går til akupunktør pga bekkenet, har prøvd både fysio og kiropraktor oxo uten at det hjalp, men akupunktur behandling har hjulpet masse :D

Har bare hatt to modningstimer da, og han vil ikke sette så mye nåler på meg pga at første fødselen gikk FOR FORT (hørt noe så teit? hehe) og unge nr 2 var prematur og jeg har hatt spontanaborter oxo, så jeg aner ikke om modnings akupunktur funker eller ikke, for ikke en eneste ekstra kynner engang etter behandling,men... Hva er man ikke villig til å prøve når man er lei vel? hehehe! :)

Jeg har just kommet hjem fra jordmor og jeg fikk overtalt henne til å sjekke meg, hun ville egentlig ikke for jeg blir så svimmel av å ligge på rygg, men jeg looovte at jeg ikke skulle svime av, og jeg ga henne vel ikke mye valg,sånn som jeg nesten maste, stakkar..hehehe!

Anyway, livmormunnen er sentrert, middels moden og 1 cm åpning, WOHOOO! :D Så jeg hååååper virkelig noe skjer SNAAAART!!! :D

Ringte gubben og sa at han kan bare prøøøve seg å slite seg ut på jobb i dag, for i kveld skal han misbrukes!! hehehe! Han bare lo av meg og sa jeg er tullerusk, men at vi skulle nok få til det ja :)

Ungene gleder seg kjempe masse :D

Jentungen (eldste unge) snakker ikke så mye om det egentlig, men hun viser stolt frem magen min når jeg henter henne på skolen, så jeg vet hun gleder seg :D

Guttungen har pratet og kost med magen i mange mnd og sier hele tiden til magen "ååå, jeg eeelsker deg lille baby! gleder meg til du kommer ut for da skal jeg kysse deg" Ååå, han er et sjarmtroll den gutten :D

Å få første barn i en alder av 32 er vel ikke så galt? Du har sikkert fått gjort mye her i livet som ikke jeg har fått gjort enda..hehe! :)

Mange føler et tidspress på seg ang det å få barn, men ta den tiden du/dere trenger, det er det viktigste :)

Har du hjemmeside forresten?

Jeg har, og er alltid veldig glad for hilsen i gjesteboka (ja jeg er diskré ikke sant? haha)

www.cattas-palass.com

Skrevet

Ugh, har hatt en del kynnere i ettermiddag og det kjennes ut som jeg har mageknip pluss at det kjennes ut som jeg har..ja...eh.. rar følelse nedentil, sånn nesten mensenfølelse eller frostskade..hehe! vanskelig å forklare.. *rødme*

Men jeg regner med at det fremdeles bare er falske tegn, for jeg har ikke direkte vondt, er bare veldig ubehagelig egentlig...

Skrevet

NÅ er du vel kanskje på føden? :D

Er det mulig, jeg er jo bare sååå spent på dine vegne!!! :D

Går rundt og tripper her jo i håp om at du føder *fnis*

Skrevet

Så søt du er! Tenker på meg :)

Jeg er hjemme fortsatt. Vært 2 turer på IKEA,kjørt rundt i en diger varebil og bært greier... folk titter litt rart på meg... he he men jeg liker jo å ha noe å gjøre.

Men i kveld ble jeg beordret hjem til sofaen til svigers, for hjemme er det en byggeplass nå. Og da fikk jeg gradvis vondere i magen. Skikkelig mensen smerter... og det presser nedover og i ryggen Men det er liksom ikke noe regelmessig vondt, bare vondt hele tiden.

Begynner å lure litt selv nå også, på om det kan skje noe i kveld eller i morra? Mamma har hele tiden sagt at det er en gutt og han kommer 23 sept, for det har hun drømt. Tenk om det går troll i ord...

Såååååååå nydelig gutten din høres ut. En sånn god gutt vil jeg også ha! Tantebarna mine er 6 og 9 og er veldig opptatt av baby i magen til tante. De er så søte.

Kult å få vite at man har 1 cm åpning da... da skjønner jeg at du blir ivrig! Da er det bare 9 igjen!

Nå er jeg så trøtt, så jeg skal stupe i seng. Jeg skal logge meg på i morra når jeg står opp... sånn ved ti tiden. Hvis ikke du hører noe utover dagen, så må du tenke hardt på meg. Og vica versa. OK?

Ønsker deg en god og fødeklar natt.

Klem :)

Skrevet

Goood morgen :D

Det ble litt hanky panky her i går, i håp om at noe skulle skje, og i natt våknet jeg av at ene katten vasket meg i ansiktet,på halsen og på hendene, så før jeg fikk våknet litt, så tenkte jeg "herregud, skal jeg føde NÅ?" hahaha! :)

Men neida, som vanlig, er det ingenting som skjer...

Ja, var kult å finne ut at jeg har åpning, men så leser jeg om flere her inne som går sånn i flere uker,så da vet jeg ikke helt..

Men for et par uker siden, så var jeg jo ikke moden i det hele tatt, null åpning og livmormunnen lå godt bakover, så det har jo skjedd LITT i det minste, håper bare det skjer litt fortere fremover..ehhehe! :)

Så spennende da med di mor som har drømt det da, nå blir jeg jo enda mer gira her på dine vegne :D

For du er 7 dager på overtid nå eller? Weeeeeee!!! :D

Har du vært til no kontroll i det siste du og blitt sjekka nedi der? :)

Syns det er såååå mange her som skriver at "nå gikk vannet", merker jeg blir en smuuuuule misunnelig ja :D hehehe!

DA er man lixom iallefall ikke tvil om at fødselen virkelig er i gang :)

Men må innrømme at jeg hadde fått litt panikk om vannet mitt hadde gått, for da det gikk med jentungen, så var jo det rett før ho kom ut..

Syns jeg hadde sett meg selv om vannet hadde gått her hjemmet, jeg hadde vel satt meg forskrekka ned på gulvet og begynt å tørke det opp.. *le høyt*

Lurer på om man får noe forvarsel når det går?

Med jentungen, så husker jeg bare at jeg sa jeg trodde jeg måtet tisse, og da jeg satt meg på doen, så sa det "splosh"..hehehe!

Både håper og ikke håper at du kommer inn her om noen timer :)

*klem så lenge*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...