Gå til innhold

En arbeidskollega av sambo skal bo her ei uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vi ikke hatt det så stramt disse mnd så skulle jeg ikke laget en mine.. Men hele poenget mitt er jo at nå er det nå en trang periode, og da er det ikke så morsomt å bruke pengene på en mann jeg verken kjenner eller hadde ventet hit i det hele tatt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil heller si det er du som er hissig! ;o)

Og at jeg lagde ett innlegg her om dette er vel mitt problem... Jeg ville jo høre hva andre mener, men jeg forsvarer jo selvsagt mine meninger. Det ville jo selv du og ha gjort!

Skrevet

Jeg tenker slik at enten sier man ja og mener det, eller så sier man nei det passer dessverre dårlig. Jeg hadde aldri forventet at en bekjent av mannen skulle bidra til vårt husholdningsbudsjett når han var gjest i mitt hus.

Skrevet

Vi mangler tonefall, er vel derfor vi virker hissige for den andre begge to. Jeg er ikke hissig, bare sier det jeg syns. Sikkert det samme som deg.

Og for å understreke hvor lite hissig jeg er prøvde jeg å få frem at jeg i prinsippet faktisk er enig med deg. For greia er jo at mannen bør ha lange nok sosiale antenner til å tenke på dette sjøl, noe jeg håper han har!

Jeg ville nok ikke forsvart mine meninger, bare lagt meg paddeflat og hørt på de andre :D TULLER!!!

God natt.

Skrevet

Hun sier jo selv at de har råd til skikkelig mat, lager man da billig mat under uken så går vel det fint.

Og hvorfor ta sorgene så på forskudd. Signerer Leader her nede...gjør det helhjertet hvis man først skall gjøre det.

Skrevet

Ja vi har råd til ordentlig mat, vi lever ikke på suppe for å si det sånn. Men jeg har ikke råd til å lage masse middag til en annen mann akkurat denne mnd, eller neste for den saks skyld!

Jeg tar ikke sorgene på forskudd, bare tenkte litt fremover. :o)

Skrevet

Der synes jeg dere bør stå for maten.

Kjøp first price pålegg feks, da får dere mye mer for samme prisen.

Dere trenger ikke akkurat spise biff den uken da.

Kjøper han noe mat er det pluss, men kjøp inn rimeligere varer så det ikke blir dyrere enn det ville vært ellers.

Noe annet vil bare være dårlig gjestfrihet.

Skrevet

Jeg skjønner at dere har det trangt og at du ikke synes det er noe gøy.... men argumentasjonen din faller litt gjennom. Tross alt svarte mannen din ja på et enkelt spm. Så enten serverer du suppe og annen billig mat, eller så satser du på at han tilbyr seg å betale for kosten.

Skrevet

Sannsynligvis bidrar han enten økonomisk eller ved å hjelpe til i hjemmet.

Om ikke så får du bare redusere matutgiftene denne uken.

Du får sende en pm om du trenger tips til billige middager som metter mange.

Vi er mange, og noen mnd må vi tenke litt eksta over matutgifter så har funnet frem til en del;)

Det går nok bra. Har hatt besøk i perioder hvor vi har snudd hver krone, det gikk bra og jeg tror ikke besøket merket noen ting.

Skrevet

Skjønner deg jeg. Økonomien vår er også stram til tider, og en ekstra munn og mette en uke da, ville selvsagt gjort det enda verre. Angående det med brødmat og pålegg, så kan du jo når han kommer si at du har ryddet en hylle til han i kjøleskapet, slik at han får ha maten sin i fred. Da er du ikke frekk, og han skjønner poenget. Og så får du bare spørre om han har tenkt til å spise middag med dere, eller om han har andre planer. Blir jo kanskje litt rart for han også, og plutselig være store deler av døgnet sammen med noen han ikke kjenner noe særlig. Ønsker du å komme unna litt, så kan du kanskje be deg bort på middag til familie eller venner en dag, og opplyse han om at da er dere dessverre ikke hjemme..., men at han gjerne kan bruke kjøkkenet og lage seg middag selv.

Normale mennesker ville jo tilbudt seg å bidra når de bor hos folk sånn, men du virker litt bekymret for at han ikke skal det. Er det fordi du vet at han er "snyltete" eller er du bare engstelig fordi noen er sånn?

Skrevet

Om han får bo på gjesterommet, betyr ikke det at du skal være kokka hans.

Snakk med han, spør hva han tenker, og bli enige om hvordan dere gjør det. Tenk om folk kunne snakke sammen, så mye enklere verden hadde vært!

Skrevet

For det første, wow sier jeg! En nesten "ukjent" mann, også bo hos dere en uke.. Jeg har nok med å takle egen familie en dag.. Fikk faktisk mareritt fordi jeg muligens måtte ha bestemor her en dag.

Synes dere er kjempesnille jeg!!!

Det som er rett og rimelig er jo at han sørger for maten sin selv, eller betaler dere e.l. Det hadde ihvertfall jeg gjort! Hadde synes det var en smule merksnodig om jeg så en tilfeldig arbeidskollega av mannen her stå og grave nedi nugattiboksen eller flippe med servelaten der han står og skulle lage seg matpakke en onsdag morgen.

Om dere hadde hatt råd til det hadde det vel sikkert ikke vært noe issue.. Er jo en fair sak at man hver mnd ikke har det.. Hadde kanskje sagt noe som at, vi har det ikke helt fett den mnd. her, så det blir kanskje noen billigere middager noen dager.. Da sier han vel forhåpentligvis noe som at han kan betale eller noe.. Er jo en ærlig sak det. Bør jo være glad dere lar ham bo der spør du meg.

Skrevet

Var jeg vertinnne hadde jeg ALDRI bedt ham stå for egen mat eller bedt ham betale. Det handler om gjestfrihet, selv om det bare er mannen din som kjenner ham.

Men var jeg ham, hadde jeg tilbudt meg å betale, pluss f.eks lage middag til alle to av dagene.

Skrevet

vil si ikke ta sorgen på forskudd.se an litt hvordan han gjør det når han kommer.kan jo hende at han tenker å bare sove hos dere å ikke være der i det hele tatt på dagene.vil sett an situasjonene før du gir han "regler".kan jo hende han er litt på nett å handler inn litt.

Skrevet

jeg ville ventet til han kom og stet hva han gjorde selv. personlig ville jeg sagt en gang" jeg kom at jeg kunne kjøpe inn mat eller gitt litt penger osv. hvis han ikke viser tegn til det så ville jeg fått mannen ( siden han kjenner han best;) ) til å sagt på en vanlig og pen måte at dere har litt stramt budsjett om dagen og dere lurte på om han kunne bidra litt.kan jo hende han ikke spiser frokost, spiser lunsj på jobben, og bare spiser middag med dere?! da blir det jo ikke ås my emer ut for dere heller.

jeg forstår dere godt hva dere har en stramt budsjett. og mat til en voksen til koster penger. Men vent til han kommer, mes sannynlig løser det seg selv- hvertfall hvis ha er en oppgående og høflig mann:)

Skrevet

Server diverste posesupper hele uka, event posegryterett og grøt et par dager.. kjøp billigste brød og pålegg (kaviar, billig ost, billig skinke osv)

Skrevet

Hadde nok forventet at han betalte mat ettersom det var han som spurte om og få bo hos dere.Vært annerledes om dere hadde tilbudt han husrom.Da hadde jeg nok ordna med mat. Men jeg hadde nok laget istand maten da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...