☆chiquita☆ Skrevet 17. september 2008 #1 Skrevet 17. september 2008 Var å smugkikket inne på terminklubben, og så at det var flere enn meg som MA/SA i rundt uke 11. Forferdelig trist og det kom som et sjokk på oss. Nå venter jeg veldig på 1. mens, ble anbefalt å vente 1-2 menstrasjoner før vi begynte igjen. Hadde vært spennende å hørt hva dere s leger har anbefal, og hva dere tenker selv om prøving. Vi vil helst komme igang med en gang igjen. Men velger å vente ihvertfall en mens periode. Lykke til ihvertfall til dere, og så treffes vi vel på 1. trimester snart håper jeg:)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 17. september 2008 #2 Skrevet 17. september 2008 ikke mars, men...hadde termin 17.feb og mistet i SA nesten 12 uker på vei...har hatt en mens og EL og håper på å ikke få mens den 26.sept;-) ble anbefalt og vente på 1 mens av legen... føler fortsatt at kroppen er litt rar, mye murring osv...men håper på å bli gravid igjen snarest!! lykke til;-) kjenner jeg er litt nervøs for at det skal gå galt en gang til;-(
☆chiquita☆ Skrevet 17. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2008 Håper virkelig at du ikke får mensen. Jeg er helt enig med deg, er også veldig nervøs får at det skal gå galt neste gang. Det er den ene grunnen til at vi venter, den andre er at jeg ble vaksinert mot rubella, for jeg hadde ikke antistoff mot det. Og da bør vi jo vente litt fikk jeg høre.. Men fant på internett at det ikke hadde noe å si, så jeg blir ikke helt klok!!! Lykke til ihvertfall!
Sana og lillemann Skrevet 17. september 2008 #4 Skrevet 17. september 2008 Jeg mistet i uke 10, termin i begynnelsen av mars... Har akkurat fått igjen mensen. Ble også anbefalt å vente en mens, men har hørt av andre igjen at det ikke er noen medisinsk grunn til å vente... Men nå har i alle fall mensen kommet for min del, så da er vi forhåpentligvis snart igang igjen:) Lykke til:)
babyloveyou Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Hei! Veldig trist. Er i samme båt jeg og,men hadde temin 1 februar. , ... mistet i August. Synes og det var veldig tungt. Nesten 12 uker på vei, så forventer en nesten at nå skal det gå bra... Fikk raskt mensen tilbake.. Var til kontroll på kk, fordi jeg hadde ma i syden. Hun anbefalt 1 menstrasjon før jeg prøvde igjen... Jeg er veldig giret på å bli gravid så raskt som mulig :-) Så jeg venter i spenning! Ja håpes vi treffes snart på 1 termin... og termin klubben! Hva med juniklubben? :-) Neida, jeg vet at ting kan ta tid, men det er lov å håpe :-)
babyloveyou Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg håper å ikke få mensen 23 septenber! :-)
☆chiquita☆ Skrevet 17. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2008 Jeg merker at jeg rett og slett blir litt irritert over at så mange leger kan si så mye forskjellig. Hadde jeg fått høre på sykehuset at det bare var å prøve igjen, hadde jeg jo aldri tatt den vaksinen, som er største grunnen til at vi venter. Har blitt veldig fort gravid før, første forsøk begge gangene, men nå som vi virkelig går inn for å prøve, er jeg redd at jeg påvirker kroppen psykisk,så det tar lenger tid...
☆chiquita☆ Skrevet 17. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2008 Juniklubben?? Rekker vi det?? Har ikke regnt mer på det, enn at jeg tippet kanskje september eller oktober for min del.... Lykke til! Krysser alt jeg har for at det klaffer!!!!
Alimi Skrevet 17. september 2008 #9 Skrevet 17. september 2008 Hei. Huff da.. Er ikke noe morsomt med SA. Håper det går bra med dere. Jeg hadde en veldig tidlig SA (4+4). Termin ca 3. mars. Vi ventet 2 måneder med å prøve videre, men kun av personlige årsaker. Ellers har jeg hørt at noen blir lettere gravid måneden etter SA. Har 2 venninner som ble det også. Ellers hadde jeg en MA i ca uke 20 for noen år siden. Da ble det anbefalt av legen å vente noen måneder med å bli gravid igjen. Det kan jeg trygt si at jeg har gjort. Har gått nesten 4 år. Håper dere blir gravide igjen snart.. Lykke til:-)
Sjarmtroll09 Skrevet 17. september 2008 #10 Skrevet 17. september 2008 Hadde termin 23 mars, men mistet i MA i uke 10.. Går og venter på 1 mens nå, håper den dukker opp snart sånn at vi kan begynne igjen.. fikk anbefalt å vente 1 syklus før vi prøvde, men vi har hatt sex uten prevansjon denne mnd likevel.. har ingen tro på at kroppen er klar for en ny graviditet så kjapt etter MA'en likevel, så har absolutt ingen forhåpninger denne mnd. Håper det klaffer for oss alle så snart som mulig- lykke til
Lalinja Skrevet 17. september 2008 #11 Skrevet 17. september 2008 Jeg var litt usikker på termin. Det var enten 4 mars, eller 1 april. SA- 23 august. Venter på første mens nå. Legen min anbefalte å vente en mens, før vi prøver igjen. Lykke til! Håper vi treffes på 1. trimester.
birma og tredjemann Skrevet 18. september 2008 #12 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde termin 23. mars, men mistet 11 uker på vei 8 (fosteret hadde sluttet å vokse i uke 6-7). Måtte ha utskraping siden det ikke kom ut av seg selv. Forferdelig opplevelse, men det vet jo dere andre alt om. Fikk beskjed om å vente en mens, men siden så mange her inne har fått motstridende beskjeder, har vi ikke brukt prevensjon. Har testet først med graviditetstest for å være sikker på at alt hcg er ute av kroppen. (Det er det). Har også fått positive eggløsningstester. Hadde sex de tre dagene før positiv test og de to dagene etter. Altså ikke på eggløsningsdagen for da var vi hvert vårt sted. Håper det klaffer denne gangen. Hadde veldig mens-smerter igår og etter mine beregninger skal jeg ikke ha mensen før om en uke, så kanskje det kan være noe på gang? Mest sannsynlig så er det vel syklusen som er litt ute å kjøre etter MAen og det er mensen som er på vei, men enn så lenge lever jeg i håpet. Hadde vært kjekt om vi kunne følge hverandre litt fvramover på denne tråden :-) Lykke til alle sammen!
tjorven- nr 3 Skrevet 18. september 2008 #13 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde termin 9. januar, men hadde SA da jeg var 13 uker og 3 dager på vei. Legen anbefalte å ha 3 menstrasjoner før man blir gravid igjen. Har hatt 2 til nå, men vi prøver for fullt nå uansett!! Ikke mer tålmodighet!!!
Gutt, jente og ? Skrevet 18. september 2008 #14 Skrevet 18. september 2008 Huff, fryktelig trist for dere som har mistet..:/ Jeg bare lurer på en ting, hva er forskjellen på MA og SA? Selv hører jeg til på 2. trimester, men er innom her av og til for å se hvordan det går. Var her inne noen uker selv før jeg ble gravid på nytt. Håper dere får en spire som holder seg der inne, masse lykke til!
tjorven- nr 3 Skrevet 18. september 2008 #15 Skrevet 18. september 2008 Gratulere så masse med magen =)) Nyt den - å ikke tenk på SA og MA!! det skal gå bra med deg!!!
flipper2 Skrevet 18. september 2008 #16 Skrevet 18. september 2008 Ja, mistet i MA i uke 10 i midten av august, men vi kjørte på med en gang igjen uten å vente på mensen og nå er jeg gravid! Termin i mai.. hoho:) lykke til alle andre!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. september 2008 #17 Skrevet 18. september 2008 heisan.. birma: husker jeg riktig om vi har IKM 26.sept begge to? håper virkelig at vi klarer det på første pp.. og alle andre også, selvfølgelig;-)
birma og tredjemann Skrevet 18. september 2008 #18 Skrevet 18. september 2008 Jeg tror jeg har ikm den datoen ja, men er litt usikker pga maen. Krysser fingrene for at det klaffer for oss denne gangen!! Har du noen symptomer?
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. september 2008 #19 Skrevet 18. september 2008 har vært svimmel på jobben idag...og har endel stikninger( men det har jeg hatt til og fra siden SAen..) er litt usikker på IKM selv, for jeg lurer på om jeg hadde EL tidligere enn vanlig.. føler du at kroppen er litt rar etter MAen også?
birma og tredjemann Skrevet 18. september 2008 #20 Skrevet 18. september 2008 jeg hadde litt vondt de første dagene etter ma, men fram til i går har jeg vært helt bra. I går fikk jeg mensmurringer og de er her i dag og. I følge el-test hadde jeg el litt før vanlig. Men så lurer jeg litt...teller man fra dagen blødningen startet eller fra dagen ma ble utført?
☆chiquita☆ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #21 Skrevet 18. september 2008 Hei igjen! Det blir ihvertfall spennende å høre videre med dere alle sammen. Det er godt å vite at man kan bli gravid igjen fort. Så krysser fingrene!!!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. september 2008 #22 Skrevet 18. september 2008 birma: med meg stemte det med å telle fra dagen blødningen ble satt igang med piller for å få ut restene...jeg hadde da blødd 2 uker først.. fikk EL på dag 14 etter pillene og mens på dag 28.. denne gangen fikk jeg EL-slim allerede på dag 9..men jeg måler ikke da, men kjenner det på kroppen.men på dag 14-15 hadde jeg en bitteliten blødning, så jeg tenkte det var eggløsning da lievel( selv om jeg aldri har hatt blødning under EL før...) får bare vente å se, tror jeg
Fria Skrevet 18. september 2008 #23 Skrevet 18. september 2008 Hadde termin 9. mars -09.... Hadde MA i uke 13. Nå venter vi på første mens etter at vi mistet. Har snakket med to leger og de anbefaler å vente i henholdsvis 1-2 og 2-3 perioder før vi prøver. Vi velger å vente på første mens og så starte prøvingen igjen. Den satt på første forsøk sist, så det håper vi inderlig det gjør denne gangen også. Spent på hvor lang tid det tar før tr er her igjen... Håper på smått i juli =) Jeg er veldig klar for å bli mamma for første gang!!! Kommer til å være bekymret i det kommende sv.skap om alt står bra til med den lille i magen, iallefall til vi får kommet oss noen uker lengre enn sist, og før vi får høre hjertelyd! Men krysser fingrene for at det skal gå fint =) Lykke til alle dere andre også!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 18. september 2008 #24 Skrevet 18. september 2008 bare et spm til dere som ikke har med prøvingen å gjøre... hadde dere en følelse av at noe var galt før SA/MA... jeg har en jente fra før, og i det svangerskapet følte jeg en " connection", og var ikke bekymret i det hele tatt for at det skulle gå galt( selv om flere venninner av meg hadde mistet tidligere..) men sist gang klarte jeg ikke å forholde meg til graviditeten, og følte liksom at noe var galt...nå hadde jeg en blødning 5 uker på vei( SA uke 12), som kanskje forsterket bekymringen, men...Hcg steg fint etter dette.. noen andre?
☆chiquita☆ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #25 Skrevet 18. september 2008 Jeg hadde lite symptomer fra begynnelsen,og etterhvert var det sånn at jeg ikke følte meg gravid. Hastet ikke med å fortelle det til noen liksom. Så jeg spurte legen om det kunne være noe galt, men hun prøvde å berolige meg og si jeg var heldig som var så i fin form. Jeg klarte ikke helt roe meg og uka etter var jeg på UL og fikk bekrefte MA.... Men fy søren livet er uretferdig fikk vite forrige uka at venninna mi er gravid og hadde termin bare neon dager etter det jeg hadde og en god kollega idag som også har termin mars................. Klarer ikke helt glede meg på de sin vegne enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå