Gå til innhold

Dette med så dyre vinterjakker til små barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget? Når bruker dere disse jakkene da?

Da vi er ute på sen høst, vinter og tidlig vår har snuppa mi dress på seg. Det betyr at en vinterjakke kun brukes da vi skal på butikken, til og fra barnehagen, da vi skal bort på besøk osv. Altså aldri da vi skal være lenge ute. Vi har alltid kjøpt vinterjakke på HM, Cubus eller Exit. Billige og gode til sitt bruk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. akkurat som jeg skulle skrevet det selv!! helt enig med deg. skjønner heller ikke vitsen. i fjor kjøpte jeg jeg en vinterjakke på H&M også kjøpte jeg en litt finere kåpe.. men ingen av de jakkene blir brukt når vi er ute å leker.. da har de dress på:)

Skrevet

hm. Lille bruker soft-shell jakka si i barnehagen på dager som passer til regnbukse og vanlig jakke. Vått på bakken men det regner ikke feks. Eller dager det er duskregn men blir klamt å ha på regntøy hele dagen.

Skrevet

Enig med du :) Her har vi en relativt rimelig boblejakke til frem og tilbake. En vindjakke med avtagbart fleecfor også har jeg investert i skikkelig gode dresser. Det er jo dressene han bruker når han leker ute :)

ellers må jeg are nevne at ham fikk lang, svart, dobbeltspent ullfrakk i gave her!? Jeg lo så jeg gråt, og tanten ble nok litt fornærmet, men altså, hallo?

Skrevet

Hvorfor tar ikke vi en kveld sammen Sjiraffen? VI er jo så ekstremt like:o)

Så kan vi ta på oss de høye støvlettene våre INNE og la ungene våre leke i klær fra HM, Cubus og Exit...

Mennene våre sender vi til Geilo slik at de kan tjene mere penger:o) (For da kan vi ha barnefri og drikke VIN!)

Skrevet

Ja, vi har også en slik jakke nå. Med tilhørende bukse. Men da vinteren kommer ser jeg ikke helt poenget med en Bergans dunjakke for frakt til og fra barnehagen. Da bruker jo (hvertfall mitt) barnet dress da hun/han er ute.

Skrevet

Hehe... tanken var jo god. Og det er jo kjekt med en litt finere jakke til pynt?

Skrevet

Eg kjøpte Skogstad jakka til sønnen min til halv pris så da kosta den 350kr og ikkje 700kr som var prisen på den, eg hadde aldri kjøpt den til full pris. Eg kjøper det meste på salg, kvifor betale meire enn eg må?? Dressar og slikt kjøper eg gjerne på våren når dei er på salg. Nå har eg vert så heldig at mine ungar har fått arva ein god del.

Skrevet

Også har mine bare ei jakke ikkje tre, fire el fem å velge i.

Skrevet

hehehe, nej det er jeg enig i. Lille har dressen på frem og tilbake fra barnehagen. Hun bruker shoftshelljakka når hun skal "pynte" seg litt også da, eller bare ha noe utenpå for den er så fiiiin og rååås synes hun. haha.

Skrevet

Jeg synes at folk skal få bruke de pengen de selv vil,

på de klærne de selv vil..

Uten noen form for diskusjon om det er praktisk, unødvendig eller feil bruk av penger.. Det som i mine øyne er en god investering, trenger ikke være det hos andre.. og motsatt.

Skrevet

Jada, det har du i grunn helt rett i. Bare lurte på om disse jakkene var til fra barnehagen jakker eller om det lå noe mere bak valget av så dyre jakker som kun brukes en sesong.

Skrevet

Ja det kunne ha vært kos det :o)

Nå er det forøvrig Hamar som bli det nye stedet for min bedre halvdel da. Selv om jeg håper på Geilo litt nærmere jul ;o)

Skrevet

Signerer Seier & Glede.

Vi bruker ikke dress til og fra bhg, og for tiden (og neste år) går vi til og fra bhg, så da dauer jeg ikke av 499 for ei jakke til henne. Når den er vanntett, vindtett og har godt fòr. Og når vi har en bolle i ovnen som blir arver :o)

Skrevet

Vi har arvet jakke vi, kjempefint det også... Bor forresten på Geilo om dere vi ta en tur...He he

Skrevet

Vet ikke hva du mener med "så dyre jakker", men føler at vi kommer i den kategorien. Skal kjøpe jakken fra P.O.P regntett ytterjakke med vindtett fleecejakke som kan brukes for seg selv. Det kommer vel på 800-1000? Gutten er fire og selv om du har på dress på din datter 24/7 så er det andre her i landet som velger andre alternativ. Til en tur på butikken så er vel H/M o.l. helt fint, men til å leke ute med i all slags vær trengs det noe skikkelig. Er dressen du bruker til jenta di fra H/M?

Skrevet

tenker du på SoftShell jakke til 400 kroner som dyr jakke da...?

Vi er aldri ute med Soff (jeg veit, vi er rævva, men har aldri tid og vi er utrolig late) utenom til og fra barnehagen og på butikken, tror vi kommer til å bruke SoftShell jakka framover. Også med en ordentlig ullgenser (hjemmestrikka oldemortøy) under:)

Skrevet

Vi har dyre jakker til begge barna og er superfornøyde med de!

Skrevet

signerer kakemonstret :) vi har forskjellige behov allemann

Skrevet

hehehehe 95% av dere hadde dødd om jeg fortalte hva slags jakker 4 åringen hadde i fjor:) I år har jeg så langt bare kjøpt 1 ny og i tillegg passer reima jakken fra i fjor. Vi drar ikke til og fra bhg i dress f.eks.

Skrevet

Prøv du å si til x antall besteforeldre, oldeforeldre og tippoldeforeldre at tuppeline oppi nord IKKE trenger klær. Det er ikke så lett å få det til å synke inn. Så vi sitter med en fra POP, to fra Skogstad, en Reima, tror jeg, og en sånn soft shell jakke. I tillegg er det kåper i fleng. Vi reiser ikke halve landet for å bytte en jakke, og de som kjøpte dem sier selvfølgelig trenger vi jakker. Det får en nemlig ikke nok av! :)

Jeg gir noen av dem vekk til de som trenger, og ja, de som får de vet at vi og har fått dem, men det gjør ikke så mye så lenge de ser helt fine ut:)

Skrevet

Hva slags dress jeg bruker er vel helt irrelevant i denne tråden? Jeg bare spør jeg, er da ikke meningen at folk skal måtte forsvare seg. Jeg bare lurer. Jeg har ikke det behovet fordi vi bruker dress da vi er ute å leker. Da vi drar til og fra barnehagen, butikken og venner er hun såpass lite ute at en dyr jakke ikke er nødvendig. Derfor så lurer jeg på hva dere med dyre jakker bruker jakke til. Er det mer en en frakte til og fra jakke?

Synes i grunn du har en ganske ufin tone i innlegget ditt.

:o)

Skrevet

Jepp, og det er jo nettopp derfor jeg spør-..

Skrevet

Jeg mente bare at siden jeg bruker jakke på min sønn ute ved leking og derfor vil ha noe "skikkelig" så spør jeg om du har "skikkelig" dress siden det er DET dere bruker for det meste, slik at det ble lettere for deg å forstå at andre bruker mer penger enn deg på en jakke.

Det ble en noe for lang setning...

Ufin? Var vel ikke det, vel? Kanskje den setningen om dress 24/7 var litt skarp, men ikke mer enn ditt hovedinnlegg, skulle jeg tro?

God jakke er det i allefall, og den holder seg like fin til jenta som, skal ha dem senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...