Gå til innhold

4 måneder gammel baby i barnehage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Luksus at vi i Norge i dag kan ha så lang permisjon. Våre mødre måtte ut i jobb to-tre måneder etter at vi ble født.

 

Hvis tibudet er bra er det er nok mor som lider mest når babyen er i barnehage.

 

Gjør det du har behov for med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min baby var bare 3 mnd når hun begynnte i barnehage, 25-30 timer i uka, men bare fordi jeg ikke hadde lenger fødsels permisjon. Hadde egentlig bare 6 uker permisjon, men jobben min lot meg ta seks uker til ubetalt. Jeg mener babyen din tar ikke skade av å vœre i barnehagen en dag i uka, gjør sikkert bare bra for både mamma og baby at mammaen er uthvilt.

Dattera mi er 4 år nå, og har ikke tatt skade av barnehagen. Jeg ville ikke tvilt hadde jeg vœrt deg ...ta deg en dag og hvil/kos deg og lad opp batteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du takket ja til tilbudet.

 

Virker som om mange som svarer deg er rimelig hysteriske. Jeg tror mange av de er sjalue. Og da klarer de ikke glede seg på andre sine vegner.

 

Det er jo ikke det at en 4 mnd baby skal være i bhg hver dag hele dagen.

Noen timer hver dag bare.

 

Hva er forskjellen på det og når jeg lot min 4-5 mnd baby være noen timer hos sin tante når jeg skulle til tannlegen?

 

Håper du fortsetter med dette tilbudet du har fått. Jeg hadde sagt ja med en gang i alle fall! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk hvilt deg når babyen var i bhg! Ser ikke helt forskjellen på noen timer der, under trygge omgivelser, i forhold til mormor som tar babyen min på 4 mnd noen timer en ettermiddag i ny og ne slik at jeg får sove litt, ryddet litt, vasket litt.

 

Til alle som sier at dere har det så fælt og har sovet så lite, og han INGEN avlastning, må hente vann i brønn og måke innkjørselen for snø hver dag....Det er da ikke om å gjøre å ha det verst mulig! Selv om DU har taklet det å sove minimalt, være alene med ungen din fra dag 1 (gratulerer!) og klart deg uten avlastning, så er jo ikke det ensbetydende med at andre må gjøre det samme som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv vet ettersom du bor i Spania så begynner de fleste barn her på barnehagen når de er 3,5 mnd. Med andre ord, de ansatte har erfaring og er vant til babyer.

 

Du kan godt ha ham i barnehagen uten å ha dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette får være helt opp til deg, hovedinnlegger. :) Jeg tror ikke du er en dårlig mor fordi om du vurderer dette, men jeg ville nok ikke gjort det selv. Ikke fordi jeg ikke tror at barnet ditt vil ha det fint der, men rett og slett fordi jeg synes en på 4 mnd har best av å bli oppdratt, kost med og få tilbragt så godt som all sin tid med mammaen/pappaen sin, der de har det aller best, tryggest og nærest, når de er såpass små.

 

Når det er sagt, så synes jeg det er stor forskjell på å ha barnet der 1 dag i uken, kontra full tid.

Hvis du skal ha h*n der denne ene dagen, så ikke la det bli så mange timene ihvertfall, ville jeg gitt som tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn har godt av å gå i barnehage... rfaringsvis har jeg vært borti 7 -8mnd barn i barnehage og dette har gått veldig bra.

 

Overgangen til hjem og barnehage er vedlig stor og det er store endringer i barnetsliv og foreldrenes liv. Nybakte barnehageforeldre vil oppleve at barna deres går igjennom en stor omstillingsprosses og dette tar tid. Dessuten er det veldig individuelt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var alene med mitt barn fra dag en.. ikke en eneste avlastning før ho var 18 mnd gammel, da hun da begynte i barnehagen.. det var ganske tøfft...og var mange netter uten søvn... det første halvåret var det vel bare to-tre timer med søvn hver natt.... emn man må bare bite i det sure eple...og tenke at det kommer bedre tider...

hvis du setter henne i bhg nå bare 4 mnd gammel...kommer du kanskje til å angre.. en liten baby er ekstremt avhengig av mammaen sin..uansett om hun får pupp eller morsmelks ertstatning.. de er fremdeles avhengig av den nærheten de trenger som spebarn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...