Gå til innhold

Ny tråd for Lucky, Bare meg og Nuttami*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratuerer så mye med snart ny bil, fra meg også! Skjønner godt at det skal bli godt med en touran, vi har skaffa oss stor stasjonsvogn nå, man har jo ikke noe valg med disse setene, de tar så mye plass! Også er det jo deilig å slippe å vri hodene for hva man kan pakke med og ikke og hvordan i alle verden man skal få med alt. Men alt går an, jeg har minner fra sommerferier bilturer hvor vi satt i baksetet med fullt av bagasje rundt oss, 5 stykker i en vanlig personbil!

Vi har mamma som nærmeste nabo her på gården, ikke alltid det er like greit, men innimellom er det veldig kjekt. Litt spent på hvordan det blir i forhold til det neste året, hun er uføretrygdet, så hun orker ikke så mye, men vi får nok en del hjelp allikevel. Og med nr. 3 er det nok ekstra godt og ha litt hjelp ja!

Ja, ingen tvil om at vi er noen modne damer vi (c:, så vil tiden vise om det har noe som helst å si i forhold til termin. Jeg håper det for alle oss tre!!!! Men, jeg synes jo det er godt å vite at vi får et barn som har vokst seg sterk også, det var noen tanker gjennom hodet om det også da jeg trodde hun skulle komme 3 uker før termin!

I går så hadde jeg nokså regelmessige rielignende tak helt fra kvelden, og fram til 1-2 tiden. Begynte å lure litt da, men det ga seg jo igjen. Tok lang tid før riene mine ble ordentlig regelmessige sist, og ettersom jeg vet at forholdene er helt annerledes nå enn sist gang, så er jeg litt obs. Greit å slippe at det blir stress å komme seg avgårde og sånn! Så jordmor kunne kjenne hodet hos deg også Lucky, der kan du se, vi kjenner kroppene våre best selv! (c:

Det med blod i urinen det har jeg ikke noe greie på, men vet hvordan det er å ikke helt stole på at alt er bra selvom legen har sagt det, ikke noe særlig. Men, hvis både legen og jordmora har sagt det, så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å stole på det, og det følges vel kanskje opp hvis det ikke skulle gi seg?

Her blir det en rolig kveld som vanlig! Uæææ....au...disse sammentrekningene er ikke noe gode! Jaja, håper de er godt for noooe da i hvert fall. Stakkars, nå begynner mannen min å bli litt utålmodig og, må jo liksom være klar når som helst. Jaja, dagene går, 11 dager til termin. Spennende, spennede...

Klemmer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter! Nei, nå var tråden vår helt nede på side 5, og jeg var lei av å gå inn å titte etter den, så nå skriver jeg litt igjen jeg! Dere er nok ute å koser dere i det fine været (her er det så fint vær at jeg får dårlig samvittighet av å sitte inne!) og at dere har nok å styre med. Det føles litt teit, men jeg tør knapt å dra noe sted alene jeg nå, så er myyyye hjemme!

Dagene går og det er veldig opp og ned. Det kan ikke være sunt å vente så veldig som vi gjør nå...sa akkurat til mannen min at jaja, det er greit at det ikke er så ofte i livet at man går sånn her. Skjer jo så mye hele tiden som er tegn på at det "kan nærme seg", så man kan bli litt småsprø. Var litt rart å lese i dag "du er i din førtiende uke og har 9 dager til termin". Og i dag kommer slimproppen for fullt. Har vært litt start på det de siste dagene, men i dag er det skikkelig, og det murrer og murrer. Det er rolig i magen i dag, og egentlig lite kynnere. Jeg er litt lei av å gå sånn å føle at nå skjer det noe snart og så gjør det ikke det, stakkars mannen min, han blir jo helt fortumla han også, og alle her er jo i beredskap hele tia. (c:

Jeg føler at i dag hadde absolutt vært en fin dag å føde på altså! Hadde vært helt perfekt! (c: Men, spørs nok om jeg er så heldig.....

Håper det går bra med dere, og at dere klarer å kose dere med å gjøre i stand til den lille! Nå skal jeg snart se på "home and away"...litt flau for at jeg ser på det...men, har inntrykk av at det er mange andre som gjør det her inne og, som er hjemme på dagtid. Jeg jobber en del hjemme til vanlig, så får gjerne med meg en episode når jeg har mulighet, akkurat som jeg gjorde den gangen jeg gikk på ungdomsskolen. Er ikke noe annet jeg følger med på sånn fast, så er vel ikke så ille. (c:

Klemmer til dere med ønske om akkurat passe med modning så dere føder akkurat når dere har lyst! (c: Hvis jeg føder først (som begynner å bli langt fra sikkert!) så kommer jeg sikkert til å titte innom her etter dere! (c:

Skrevet

Hei, så bra du dytta den litt frem igjen, må jo ikke miste tråden vår helt;)

Nå synes jeg skikkelig synd på deg Bare meg, det er så sinnsykt tøft å gå sånn og bare vente...og særlig med den historien du har hatt i det siste. Alle ville jo trodd at du skulle hatt født nå:) huff, føler med deg. Håper det plutselig skjer fortere enn du aner også sitter du der med den lille i armene.

Home and away ja, har vært innom og fulgt med der noen runder jeg og..når jeg har vært hjemme i permisjon og sånn...og når jeg var yngre, gikk når jeg kom hjem fra skolen. Men nå er jeg helt ute av alt, så følger ikke med lenger.

Jeg har heller et par klassikere på kvelden jeg da, greys, frustrerte fruer, criminal minds, heroes, lost...hehe... de to siste laster vi ned da og ser når det ikke er noe annet på tv sammen med et par andre serier. Joda, glad i tv jeg og.

Nå har jeg og begynt på bringebærbladkapsler, så får vi se om jeg merker noe av det. Gjør ikke noe skade hvertfall.

Og vi har kjøpt bilen da, gleder meg til vi får den til uka, den var så deilig å kjøre.

Ellers er det lite planer her fremover...lurte på å prøve å ta meg en tur til venninnene mine i Oslo...er så dårlig på å besøke at jeg knapt får sett dem. Men de har så veldig forskjellige liv fra meg at vi har nok dessverre vokst litt fra hverandre. Trist, men har jo mange "nye" venninner her og da så er jo ikke alene akkurat.

Har dere gått over på dib etter fødsel med de andre eller? Jeg har vært der litt, men ikke som med bim, har jo litt andre prioriteringer når babyen er ute. Men har jo vært veldig greit den første tiden, har jo mange spm, barna er jo som regel ikke like så det kommer stadig nye utfordringer.

Olivia, 2 åringen min var så søøt til morgenen idag. Kl 5.30 kom hun tuslende inn på soverommet vårt, med puta under armen. Måtte stålsette meg og legge henne tilbake i senga si, var jo ikke morgenen ennå og er viktig å være konsekvent selv om jeg følte meg så slem. "men mamma, jeg har med puta mi" sier frøken veslevoksen...Hun la seg uansett fint i senga si igjen og sov til 7...da fikk hun komme inn og kose med mamma og det var så deilig, da var det jo morgenen:)men, det er vondt å si nei innimellom.

Blir nok litt rydiings her idag, var egentlig shiny igår, men så kom en kamerat av oss med jenta si på 1,5år og hun roter så helt ufattelig++ at mannfolka satt og så ishockey (svensker altså) og jeg var på kafe så hun fikk da gjøre som hun ville. Var ikke særlig fornøyd når jeg så at hun hadde fått gå rundt med pizza i huset og hadde klint det rundt på dører osv. Synes egentlig det var dårlig gjort, han kunne hvertfall ryddet litt opp etter henne. Særlig siden huset var nyvasket og jeg ikke akkurat var klar for å vaske igjen.

Så får ta i et tak nå, så får jeg hvile litt etterpå igjen.

**********Håper det kommer noen ordentlige rier Bare meg...krysser fingrene for deg i helgen:)********

Og Lucky, virker jo som mye ligger til rette for deg og, gleder meg til å høre utviklingen:) Hos meg er det ingen forandring.

Skrevet

Heisann jenter :-)

Benytter tida til å skrive litt da eldste jenta ser på barnetv og minste jenta er med bessen sin å handler :-D

Tenk da, 8 dager igjen bare meg :-) *veldig misunnelig på dg nå* selv om jeg forstår at du er møkka lei for øyeblikket.... slitsomt å tro at det er ting på gang hele tiden også går det over.... ventetiden blir så veldig lang da!!!!! MEN nå er du utrolig nærme & jeg har tro på at det nokså snart skjer noe med dg altså i og med at slimproppen har gått og du er moden og klar :-) hold oss oppdatert!!!!! kanskje det er ting på gang allerede???!!!! hehe, vet jo aldri :-D

Igår hadde jeg klubbkveld med jentene hjemme hos meg. Var rett før jeg avlyste da jeg har slitt sånn med nedover press de siste dagene, men jeg kavet meg gjennom dagen, vasket og styrte på pluss laget god middag :-) Så jeg er litt stolt over meg selv, at jeg klarte å gjennomføre klubbkvelden :-) Var utrolig koselig i allefall og nå er det jo en stund til det er min tur til å ha den, hehe :-)

Ikveld blir det god mat til skal vi danse & kanskje en episode prison break etterpå. Min mann har lastet ned siste episode & det er såååå spennende :-) etterpå prøver jeg mg kanskje på min mann slik at det blir litt prostaglandiner på mg, haha..... få modningen mer i gang, er liksom på det stadie nå at noe fødsel er ikke uvelkommen for å si det sånn, er jo snart fødeklar :-) (selv om lillegutt godt kan holde sg inne i rede sitt i noen dager til, slik at det ikke blir regnet som prematurt) :-)

Uff forstår godt at du ble frustrert og irritert over besøket du hadde igår nuttami, jeg hadde reagert på akkurat samme måte.... kjedelig når en har shinet opp huset og kommer hjem til et rotehus og griseri....!!! det er helt utrolig å se hva mange foreldre tillater at barna gjør hos andre, er en selvfølge (for oss i alle fall) & rydde etter sg/ vaske vekk hvis de griser osv.......

Nå skal jeg og Charlotte (eldste jenta) leke oss litt på data`en..... :-) Hun elsker å ta sånne tester på nettet ("hvem er du i donald duck" og "hvem er du i mummitrollet" osv osv).... anbefales, hun ler & koser sg veldig, hehe :-D

Ønsker dere en kjempe fin helg!!!!!!!!!! KLEM

Skrevet

Hei igjen! Godt å se at det er aktivitet i tråden vår, og jeg henger med ennå! Jeg fortsatte ikke inne på dib etter sist graviditet, men da var jeg ikke så aktiv på bim heller, og jeg hadde nokså mye å henge fingrene i ettersom jeg jobba og studerte. Kanskje blir det annerledes denne gangen?

Høres veldig ålreit ut å være sosial, kan virke som et ork noen ganger, men så er det veldig godt å være sammen med folk også. Føler meg nokså isolert akkurat nå, er ganske langt fra det livet jeg lever til vanlig. Men, får nok bare innse at her er det unntakstilstand og det er ikke så ofte i livet man opplever dette. Når det gjelder besøk hjemme, og da særlig hos en som er gravid og bør ta det med ro så er jeg enig i at man bør ta litt ekstra hensyn. Hadde noen venner på besøk her, når jeg var sånn i uke 30, og de var bare sååå søte, jeg skulle ikke ordne en ting, de hadde med seg mat og ordna det meste selv. Men, det skal sies at en av de har vært gravid selv, og vet hvordan det kan være da! Kanskje ikke så lett for menn å forstå. (c:

Hehe...må nesten le litt av meg selv...Var så lei av å sitte foran tv`en, og i stad så kjeda jeg meg sånn at jeg fant fram noen sånne plastikktråder jeg har og lagde en flettepenn, mens jeg satt og så på tv...skikkelig nyttig...Og så fikk jeg mannen min til å dra på butikken og kjøpe smågodt. Jeg er nok litt slitsom å leve med om dagen, har ikke helt matlyst, vet aldri hva jeg har lyst på, samtidig som jeg har lyst på et eller annet hele tia f.eks. Men, vi er ganske obs på at vi gir hverandre litt slingringsmonn sånn som det er nå, så det går nå greit.

Det er neimen ikke alltid så lett å stålsette seg mot de vidunderlige små skapningene våre nei, men noen ganger må man jo bare! Prøver å gi Annika litt sånn kosetid med mamma nå før babyen kommer, merker at hun har litt behov for det. Så i dag har vi laga smoothie, er jo så stas, bare det å få skjære opp en banan og putti oppi f.eks.! Vi har fullt av bringebærplanter i hagen, mamma plukka og ordna i sommer, så har mange bokser med rene bringebær i fryseren. Så banan, eplejuice og rene bringebær. Nam nam nam! Her i går spiste vi Toro Madagaskargryte, anbefales! Veldig morsomt å spise løver, sebraer, sjiraffer og flodhester til middag. (Er jo egentlig bare en litt dyr tomatsuppe med pastafigurer, men veldig artig da! (c: )

Jeg kjenner litt at jeg ikke orker å stresse med å få i gang en fødsel, og har fokus på å ha det ålreit de dagene her nå. (Men, jeg må innrømme at jeg har skura dusjen i dag da...) Skulle jo tro jeg var langt på overtid noen ganger, det er tross alt en uke til termin ennå. I morgen er det 2 uker siden jeg var på sykehuset, det har på mange måter vært veldig nyttige uker, og de har jo faktisk gått unna på et vis. Er litt opp og ned på hvordan jeg føler meg, blir litt småsprø innimellom. Noen ganger virker det helt fjernt at jeg skal føde snart, andre ganger er jeg superklar! (c: Er vel ikke usannsynlig at det er en del hormoner som river i kroppen også!

Har skikkelig mensensmerter innimellom og en kynner her og der, men ellers ikke noe nytt. Mannen sover allerede etter en lang uke, så blir ingen prostaglandiner på meg i kveld...hehe...men jeg regner med at hvis frøkna vil ut, så kommer hun allikevel. (c:

Ha en fortsatt kjempefin helga, pass på dere selv, og kos dere!

Klemmer fra meg!

Skrevet

Ja, da var denne helga snart over også...rart hvordan dagene kan gå så sakte og gå så unna på en gang! Vi har vært på middag hos min farmor i dag, Annika overnatta der, hun gjør ofte det når morfar er på besøk, og det er stas!

Huff, nå har jeg bestemt meg for at det blir ikke flere prostanglandiner på meg før fødsel nei, det orker jeg ikke!!!! Hadde sex i går før vi skulle dra til byen å spise middag. Fikk sammentrekninger hele tia, og måtte bare dra rett etter vi hadde spist, orka nesten ikke prate med de andre, var så vondt å sitte der.

Begynte å ta tia når jeg kom hjem, og det var 5 minutter mellom sammentrekningene. Og det var vondt, men klarte å snakke imens jeg hadde det. Var litt fram og tilbake hvor lenge det var mellom, men det var aldri sjeldnere enn 7 min. Men, det ga seg ikke, og da det var 3 minutter mellom utpå kvelden ringte jeg føden. Hører jo om dem som ikke skjønte at de var i fødsel også, selv om jeg tvilte på at det var det.

Ble anbefalt å bruke varmeputer og paracet (tok ikke det da) og legge meg. Greit nok det, måtte liksom bare høre hva de trodde, sånn tilfelle. Så det ga seg sånn utpå natta en gang da...

Tenker litt sånn hva hadde skjedd om jeg holdt meg oppe. Men, lite vits i å være helt utslitt når fødselen starter også da. Drømte jeg fødte i natt og at det var en gutt! Tenkte i drømmen "ånei, jeg som har kjøpt så mye rosa, til og med rosa kjøredress!" (c: Har plutselig gått opp for meg at de kan jo faktisk ha tatt feil. (c:

Håper det går bra med dere! Nå begynner jeg å bli seriøst redd for at dere tar meg igjen her! Hehe....(c:

Klemmer!

Skrevet

Så kjedelig å gå med sånne halvveise rier, er stygt redd for at jeg må gjennom det også. Hadde mye sånt sist og...men da tror jeg faktisk jeg gikk fødselen igang, helt seriøst. Gikk i et helt døgn jeg, for den ungen skulle ut og riene gav seg når jeg satt meg ned eller lå. Etter det døgnet var vi på føden og jeg hadde noen cm men riene var ikke særlig effektive. Sliten og utslitt som jeg var beordret jordmoren hvile. Jeg fikk en sprøyte av noe slag i låret med beskjed om å legge med til å sove...enten så satte riene ordentlig igang ellers så risikerte jeg å sove godt men våkne opp uten rier.

Samboer ble sendt hjem for en dusj og hvile.

20min satte riene igang, da husket jeg for alvor hvor jævlig det var. Ropte at jeg angret meg, hehe...så måtte ringe på samboer og 3,5t senere var hun ute...

Men ville ikke gjort det samme igjen, for så vekk når fødselen pågikk jeg var...hadde en myye finere fødsel med nr 1 ihvertfall...men hun kom nå ut, 9 dager før termin...var superlei allerede da;)Så hvem vet hvordan jeg tenker når jeg er midt oppi det. Føltes hvertfall som jeg gikk igang fødselen. Men jeg vet jo aldri...Lurer på hva slags sprøyte jeg fikk egentlig, glemte helt å spørre.

Men, vet dere var vi har gjort idag da? Vi har lagd 15 middager til å fryse så det bare er å ta opp og lage tilbehør...litt forskjellig, noen paier, kålruletter, ovnsretter, lasagne og litt diverse...superstolt og GRISEsliten nå, men det tror jeg nå det er verdt. Skal bli så deilig neste gang jeg ikke er sugen på å lage mat:)

Så får jeg fylle opp frysa med kaker og bake"ting" neste uke kanskje.:):)

Tenkte jeg skulle gjøre klart endel til bursdagen til nathalie også, er jo midt oppi termin så kjekt å ha litt ferdig. Ellers så har mor lovet å hjelpe meg så det blir vel ei rå;)

Æsj var et eller annet jeg tenkte jeg skulle spørre dere om, men nå er det forsvunnet, kommer kanskje på det til neste gang jeg skriver.

Til onsdag skal vi hente bilen:) GLEDER meg...

Håper alt er så bra det kan være for dere...

og Bare meg, jeg har troa på at noe skjer snart hvertfall...og jeg tar deg ihvertfall ikke igjen, da må det skje noe drastisk.og det tror jeg ikke;)

Klem klems

Skrevet

Heisann jenter :-) Der var jo tråden vår vetu :-)

Sitter for øyeblikket her med sinnnnn sykt mye kynnere som faktisk har pågått noen timer.... så det er ikke lenge til jeg/ vi tar kvelden... blir jo direkte sliten av å gå sånn.....

Så genialt nuttami, der ga du meg et kjempe tips altså. Så greit å ha middag klar i fryseren og kun tenke på tilbehør.... :-) 15 middager, ska sei!!!! superflink er du!!!! :-D

Ellers intet nytt her heller.... var hos legen til kontroll i dag, fremdeles blod i urinen, så nå er jeg henvist til føden, skulle komme til i løpet av 1 uke... han trodde fremdeles at det var svangerskapsbetinget & nedpresset som gjør utslag i blod, men greit å få sjekket opp.... Jeg spurte hva de kom til å sjekke & det var visst sånne vanlige kontroller. Ultralyd & sjekk pluss infeksjonsprøver (tror jeg).... Han sa også at han mente det var tengningsblødning, dette mente for så vidt gynekologen også (som han snakket med pr. tlf).... MEN som sagt alltid greit å få sjekket opp i det :-)

I dag har jeg hadde en skikkelig sløvedag, jentene har vært i barnehagen & jeg har kun slappet av, gjort omtrent ingenting bortsett fra middagslaging og kos med jentene :-) Hærlig å ha en sånn dag også.... :-) Kjenner kroppen begynner å bli tung og uhamslig, gleder meg til å få magen og kroppen min tilbake & gleder meg til å treffe prinsen min nå :-) 24 dager igjen, snart fødeklar :-)

Ja tror nok du kan slappe meget godt av bare meg, du er jo sååååå nærme nå & tviler sterkt på at vi tar deg igjen, hehe..... masse lykke til ønsker jeg dg :-) gleder meg til gladnyheten kommer & prinsessa di er kommet til verden :-) (og ja tror nok det blir jente, hihi).... men jeg også har fått slike tanker i det siste, har hørt om så mange som har tatt feil osv.... men tror nok det er meget sjeldent at de tar feil i dag da de fleste ultralydapparatene er meget nøyaktige pr. dagsdato :-)

Nå skal jeg og darling se resten av ylvis møter veggen, så får jeg se om kynnerne avtar når vi legger oss.... får håpe det, ellers blir det lite søvn på meg i natt.... i morgen har jentene fri & da skal vi finne på et eller annet kos :-)

Ønsker dere en fin kveld og tvi tvi bare meg :-)

KLEM

Skrevet

Hei igjen!

Jada, jeg er her ennå, dessverre. 4 dager til termin nå. Men, fortsatt bestemt på at fødselen får komme i gang av seg selv, jeg vil være så uthvilt som mulig når det starter. Ble enda mere overbevist om det når jeg leste det du skrev NuttaMi! Jeg fikk masse sånn beroligende for å sove på og sånn under forrige fødselen min, følte alt ble så fjernt, dessuten sov jeg mellom riene, så jeg oppfatta det som at jeg hadde konstant vondt. Vil ikke gjennom noe sånt igjen!

Så flinke dere er som ordner med middager i frysern og allting. Er ikke så veldig huslig av meg dessverre, så sånne ting gjør jeg sjelden. Her er mannen nesten mere huslig enn det jeg er. Jeg holder nogenlunde orden i hjemmet, men det stopper der, støv på hjernen har jeg i hvert fall ikke. Blir spennende å se om jeg kommer i husmortakter de neste månedene! (c:

I dag har jeg vært hos legen på rutinekontroll. Følte meg sliten, litt uggen og småkvalm og litt sånn feberfrysete i går. Lurte på om det kunne være tegn på at det var rett før fødsel eller sånn jeg da. (Men, neida...) Nevnte det for legen før hun tok blodtrykket i dag. Så viste det seg at jeg hadde litt høyt blodtrykk. Og hun tok blodtrykket minst 10 ganger i løpet av timen. Var visst oppe i 140/102, og hun skrev 124/96 på helsekortet da. Begynte på 104/71, har normalt veldig bra blodtrykk. Ja, og så var det spor av protein i urinen da.

Hun ringte vakthavende gynekolog, så nå har jeg fått time på fødepoliklinikken på torsdag, og skulle selvfølgelig ta kontakt med føden med en gang hvis jeg følte meg verre.

Det rare var at legen tok skikkelig i da hun snakket med gynekologen, synes det er litt merkelig at de må gjøre det liksom. Hun sa jeg hadde hodepine og kasta opp i går (hadde ikke jeg sagt!) og at jeg hadde 1 på protein.....! Hadde jeg vært SÅ dårlig i går og med høyt blodtrykk ville jeg jammen krevd å få komme før torsdag!! Blir stadig overraska over opplegget som tydeligvis er på disse kanter.......

Ja, og nå plutselig hadde magen klatra litt opp på det mørkegrønne på sf-målet da, og nå føles magen litt sånn stinn igjen, etter å ha vært slapp. Og kynnere er det ikke så mye av. Blir ikke klok jeg...

Driver dere med i kveld da? Her er det jakten på kjærligheten, og nå tror jeg vi skal gå å finne hver vår krone-is. Nam nam! (Huff, har gått over litt det der at det ikke var så godt med søtt gitt...) Håper ellers alt er bra med dere!

Klem

Skrevet

Nei, nå synes jeg det har vært dårlig med aktivitet på tråden vår, men jeg følger jo med de andre innleggene deres! (c: Tenk at du er pr. definisjon høygravid NuttaMi og at du er såkalt fødeklar lucky, det nærmer seg!!

I dag har vi vært på sykehuset, var spent på om vi kom til å komme hjem igjen nå. I dag hadde jeg høyt blodtrykk, ikke noe protein i urinen, men har blitt litt tjukk i fjeset i løpet av natta. Skikkelig rart å se seg i speilet i natt, ser litt sånn skeiv ut i trynet som om jeg har fått bedøvelse hos tannlegen, for er mest på ene siden.

Så, det er ikke noe særlig farlig, men de vil allikevel sette meg i gang. Skulle møte kl. 7 i morra tidlig (oioi, tidlig, og jeg som sover absolutt best mellom 6 og 12 (c: ) for igangsetting. Er jo som jeg har hørt i flere uker nå veldig klart, så han "tok noen hinner" som han sa, og det har murra som bare det etter det, så kan jo hende det starter av seg selv. Var en veldig søt lege, trodde ikke jeg kunne si det noen gang om en mann som sikkert var rundt 60, men han var veldig søt. (c: Fikk skjema med sånn bishop score, spennende. Bare 1 cm. livmorhals nå og åpning på 2 gode cm. Så, det har tydeligvis noe for seg disse tingene som skjer. Fikk jo ultralyd også, men han fikk ikke målt så mye, hodet var så langt ned. Men, han syntes hun så litt lubben ut. (c: Litt overraskende, for Annika var bare 3235 g og lang og tynn, og jeg har gått opp bare 5 kg i dette svangerskapet. Så da modererte han seg litt, for det var vanskelig å måle...hehe...blir spennende å se, kanskje denne slekter mere på meg enn på sin far som Annika gjør. (c:

Blir ikke akkurat som jeg hadde tenkt meg med fødsel på fødestue da, blir på spesialavdelinga i stedet. Men, når det først er sånn, så er det jo godt å føle at man har alt tilgjengelig og at man blir passa godt på. Og jeg er så glad nå, for nå VET vi at vi skal se jenta vår snart. Kan risikere at det blir utsatt til lørdag hvis det er fullt, men synes uansett det er veldig godt å vite hva man har å forholde seg til! (c:

Oi, dette ble langt som vanlig, har aldri vært særlig god på å fatte meg i korthet...hverken i virkeligheten eller med skrift. Men, nå er dere snart kvitt meg! Men, jeg lover å komme innom å følge med. Nå våger dere ikke snike i køen altså!!!! (c:

Må virkelig prøve å slappe av i kveld og spare litt krefter, må stå opp kl. 5, så bør nok bli en tidlig kveld. Ikke så lett å ikke bli gira, men merker at jeg er veldig letta.

Hører gjerne fra dere hvordan dere har det! (c: Tenk at vi har fulgt hverandre i mange uker, litt morsomt å tenke på. Her blir det nok en ganske spesiell kveld føler jeg. Jeg skal holde meg unna både salt og søtt jeg, så spiser frukt som bare det, som min kjære mann reiste å kjøpte til meg i går. (c:

Klemmer til dere!!

Skrevet

Ojojoj, så spennende :-) Nå er det like før du får treffe den lille (kanskje lubne, hehe) prinsessa di :-) Så hærlig!!!!! Er jo ikke mange dagene til termin og sikkert en befrielse å slippe å gå på overtid :-) Ønsker deg masse lykke til, kommer til å tenke på deg i morgen :-) :-) Gleder meg til å høre fra deg neste gang, da sikkert med en fin fødselshistore :-)

Litt vemodig også må jeg innrømme, nå er vi liksom snart i mål alle sammen & vi har jo følgt hverandre som du sier i mange uker nå..... men kanskje vi kan fortsette tråden inne på DIB (eller hva det heter) :-) Har aldri vært der inne (ble liksom ikke prioritert da jeg fikk jentene), men går jo ann å titte innom av og til i allefall :-) Sikkert en grei side :-)

Nytt med meg var at jeg hadde en småekkel opplevelse i går. Jeg og mamma hadde gått en laaaang tur og da jeg kom hjem å skulle tisse så jeg blod nedi skåla (lyserød urin liksom)... Fikk jo helt hetta & ringte føden som mente det kunne være en tegningsblødning.... Fikk snakket med overlegen og hun sa det ikke var uvanlig og at en kunne blø litt når det nærmet seg fødsel.... Jeg hadde masse kynnere regelmessig i hele går og i natt, men det stoppet opp... typisk liksom!!!!

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet & ta en dag om gangen.... I morgen skal jeg til frisøren, gleder meg veldig til det, da jeg for øyeblikket føler meg som en grå mus.... jeg og mannen er bedt på konsert på lørdag med VIP-plasser og helaften med middag og greier :-) Føler for å freshe meg opp litt :-) Gleder meg masse til det, så håper lillegutt ikke driver ap med meg i helga, hehe..... Gruppene som skal spille er Nazareth, Ingenting og Europe :-D blir nok liv :-) Så da krysser jeg fingrene for at formen er fin.....

Nå kom eldste jenta nettopp hjem fra torsdagshandling med bessen og oldermor :-) Så da får jeg finne litt kvelds til henne & legge henne da hun skal i barnehagen i morgen.......

Ønsker dere begge en fin kveld & nok en gang lykke til i morgen bare meg, krysssser fingre for at alt går som jeg tror og håper at det gjør :-D

Klem klem :-)

Skrevet

ÅÅÅÅH:):):) nå ble jeg så glad for at jeg tok en titt inn hit ikveld. Så bra at de tar deg på alvor og at du nå endelig blir satt igang. Og du er såååå heldig som så og si er helt i mål, tenk at du får se deres lille gull mest sannsynlig imorgen. Kan tenke meg det blir en spesiell kveld ja. Håper du får sove godt hvertfall. Høres jo ikke ut som det er så ille å bli satt igang når man er så åpen og klar som deg så det går nok kjempebra. Blir å titte etter en fødselshistore fra "Bare meg" om noen dager da:) Du må ikke glemme oss, hehe;)

Er så hyggelig å ha en sånn ekstra tråd og følge med på og dele tanke og følelser, små ting og store ting:)

Kjenner nesten det kiler litt i kroppen når jeg tenker på at det snart er dags, så kan bare tenke meg hvordan du føler deg nå:)

MASSE LYKKE TIL Bare meg****

Og Lucky, hvordan går det med blødningen din...Ser ut som jeg må ta den siste mnd alene her inne:)?hehe

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har sett noe til noen av dere...Ikke så rart med deg da Bare meg, men Lucky, hva skjer? Kanskje jeg fikk rett i at det bare er meg igjen nå:):) jaja, dytter litt på tråden ihvertfall, pg gleder meg til å høre fra dere begge:)

Skrevet

Heia :-)

Neida, ikke bare deg igjen nuttami :-) Vi kommer nok til å slå følge en stund til, hehe... ser ikke ut til at det skjer ting her med det første.... blødningen har stanset & lite kynnere og nedpress for tiden :-(

Ser et lite håp i jordmora mi som jeg skal til på onsdag. Skrev et innlegg her inne i går om når en egentlig kan be jordmor om å strippe/ utføre hinneløsning.... Da jeg var hos henne sist spurte jeg henne om dette var noe hun kunne utføre og det sa hun ja til i og med at jeg var så pass moden og 3. gangs fødende :-) Så kanskje hun vil gjøre det på onsdag?!!!! Er klar jeg i alle fall :-)

MEN må prøve å ikke ha alt for store forhåpninger, det er jo mange det ikke funker på & hvis knøttet ikke er klar til å komme ut enda så skjer det nok ingen verdens ting heller.... lillegutt som er sjefen, hehe :-D

Må innrømme jeg er lei nå altså.... så lite energi for tiden & har dårlig samvittighet ovenfor jentene.... jeg vil så gjerne finne på ting sammen med dem, men kroppen tillater det ikke... er tung og blir fort sliten.... heldigvis så er pappa`n flink & tar dem med seg, pluss de har jo barnehagen 3 dager i uken :-) Det er bare så kjipt å ikke kunne yte mer enn en klarer....

På lørdag var vi på konsert. Da hadde vi barnevakt. Var koselig & kjekt, men merker jo at det ikke blir det samme når en er på fest edru og dagsventende :-/...... På lørdag er det utdrikningslag, men jeg må bare se formen ann, vet ikke om jeg orker..... evt. være med en liten stund.... men bryllupet tviler jeg sterkt på at vi kommer oss i..... det er den 25 okt, altså 2 dager etter terminen min... enten er jeg på overtid (og da kan jeg aldri tenke meg at jeg er i topp form pluss hva i alle dager skal jeg ha på meg?, hehe)... ellers så har jeg sikkert nettopp født og da har jeg lite lyst å gjøre annet enn å kose med lillegutt og være med fam. min.....

Uff, føler dette ble mye syting...... Er bare litt smålei i dag kjenner jeg!!!!! Hvordan går det med deg da nuttami??? Noe nytt??? Sjekket mer vedr. modning?..... Gleder meg sånn til det er vår tur altså, lurer på hvordan det går med bare meg?!!!! Sitter sikkert med prinsessa si i fanget & koser seg :-) åhhhh hun er heldig!!!

Gleder meg til å høre fra dere begge!!!!!!

KLEM (",)

Skrevet

Hei!

Så koselig at dere har tenkt på meg! Ingenting ble som vi hadde tenkt som dere sikkert har sett i innlegget mitt. Vi var akkurat i ferd med å legge oss på fredag kveld da alt kom kasta på oss her! Jeg får skrive mer siden, men fødselshistorien blir jo veldig kort da! (c:

Alt er veldig bra med den lille gode jenta vår! Jeg måtte opereres etter fødselen, og mista en del blod. Syntes det var litt irriterende når liksom alt var så greit etter fødselen. Jeg føler meg litt pasient ennå, er ennå slitsomt å være oppe å gå, men har heldigvis god hjelp så jeg kan hvile mye.

Skulle gjerne skrevet masse mer, men det får komme siden! Jeg prøvde å komme med en oppdatering på mobilinternett fra sykehuset, men typisk så funka det ikke!

Lykke til til dere!!! Legen løsna noen hinner hos meg da vi var på kontroll den dagen Lucky, så det virka på meg i hvert fall!! (c:

Klemmer!

Skrevet

Hei igjen!

Nå er jeg spent på dine vegne lucky, på om jordmora har villet strippe deg! På meg så undersøkte jordmora siste gangen jeg var der, og etter det gikk slimproppen. Legen kunne merke at noe var løsnet fra før, og han ville jo ha det i gang, så han gjorde skikkelig jobb ja.

Håper vi hører fra deg, eller kanskje ikke??? (c:

Håper alt er bra med deg også NuttaMi!

Jeg begynner å få littegranne overskudd nå, det er superdeilig følelse! Lille Emmeline (ja, det ble det (c: )er nyyydelig, og jeg kjenner igjen personligheten hennes fra magen. Hun skal helst ligge inntill mamma å sove om natta, men man kan vel ikke skjemme bort en så liten baby, kan man det da? (c: Morsomt å se allerede hvor forskjellig hun er fra storesøster!

Storesøster er kjempestolt og kjempeflink, har lagt seg rett og sovet på kveldene og har sovet alle nettene selvom lillesøster skriker som besatt når vi skifter, for det liker hun ikke! Føler meg så heldig nå!!!! 2 flotte døtre!!! (c:

Skrevet

God kveld jenter :-)

Hyggelig å høre at noen er spent på mine vegne :-) Er her enda ja & ikke ble det noe stripping heller :-(..... Jordmora sa seg villig til å gjøre det og jeg ble kjempe glad, men da hun kjente etter så sa hun at hodet til lillegutt lå så pass høyt oppe at hun ikke kom til de hinnene som hun skulle røske i.... så da ble det med det.... MEN hun sa at jeg var godt moden og at jeg hadde 1-2 cm åpning (hun kunne få opp 2 fingre)... så sånt sett så er jo det kjempe bra :-)

MEN kan like så godt føde etter termin som før termin, så jeg MÅ prøve å ikke tenke alt for mye på fødsel & heller ta en dag om gangen.... hadde visst for store forhåpninger i dag....

Nok en gang gratulerer til deg bare meg :-) Ja nå kan du kose deg med prinsessene dine, kjempe fint navn lillejenta deres har fått :-) :-) Godt å høre at du begynner å få litt overskudd tilbake, det trenger du nå :-) Må ha vært litt av en "ut av deg selv opplevelse" med å føde hjemme i egen stue.... :-D MEN det viktigste er jo at alt gikk fint og at dere har det bra :-) Så hærlig med en stolt og flink storesøster, du har grunn til å føle deg heldig ja :-) :-)

I dag har jeg fått pakket den berømte fødebagen :-) (fikk litt hastverk nå da jeg hørte historien om deg bare meg *hihi*).... så nå er i alle fall den klar.... Ellers blir det en tidelig kveld på meg og min kjære i dag.... sitter vel å surfer litt på nettet & deretter blir det kos på senga.... massasje har han lovd meg i dag & det skal bli helt fantastisk deilig :-) pluss jeg satser på å forføre ham ikveld med håp om at det kan gjøre susen, tenker som så at i og med at jeg er moden så kan det jo henne det skjer noe?!!!!! :-) Spurte jordmora mi også om dette i dag og hun sa klart og tydelig JA da jeg spurte henne om det kunne sette fortgang i ting og tang :-) Så da får jeg prøve lykken, hehe :-)

Men ellers har jeg ingen grunn til å klage altså, ingen grunn til å være lei sånn egentlig... har jo ingen plager, har det veldig bra :-)

Håper dere har det fint jenter & alltid kjekt å høre fra dere :-)

KLEM (",)

Skrevet

heihei jenter:)

Så dumt at han lå så langt opp da lucky, det gjr han inni her også såvidt jeg vet. Men nå tviler nå jeg på at det blir noe stripping p meg før jeg er evnt. godt over termin. Jordmora er sånn.

Ti neste uke har mor tatt seg fri for å hjelpe meg med alle de siste forberedelsene, det skal bli så deilig. Og uka etter det da er alt klart til han kan komme så da har jeg planer om å bli litt mer utålmodig, hehe. Er fremdeles moden, og har fått åpning og. Men jordmor sier jo gang på gang at det faktisk ikke trenger å bety jeg føder før termin i det hele tatt. ææsj;)

Ja den fødselen din Bare meg, tror jeg hadde fått litt sjokk jeg. Men instinktene setter vel inn med en gang antar jeg og du har jo i hvertfall en ganske så flott og spesiell fødselshistorie;)Er vel sånne ting man aldri kan forberede seg på, synes det er helt utrolig jeg:) veldig godt at alt er bra og håper du kommer deg fort.

Må si at nå gleder jeg meg så til å se han lille at jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det;)men dere av alle kjenner vel følelsen. begynner å bli veldg klar nå og ikke minst klar til å få kroppen min tilbake. Har så store smerter, og sliter masse på natta for klarer ikke å snu meg og knapt å komme ut av senga. Må jo gjerne minst en gang på do så må jo ut, ellers så får jeg ikke sove pga at jeg må på do.

puh, er litt klageklar idag, skal snart sove litt og bare slappe av idag:)

Håper fødselen starter snart Lucky, stor klem til dere begge:)

Skrevet

Heisann jenter!

Håper dere har en bra helg, og at dere klarer å kose dere så mye dere kan med magene deres! Det var synd at ikke han lå langt nok ned i bekkenet da lucky! Men, det er bra det er modent, da blir sikkert fødselen grei! Jeg vet hvordan det er å gå sånn å vente så veldig, er glad jeg er ferdig med det! Jeg sender over masse ønsketanker om fødsel! Venter ørlitt med deg NuttaMi! Det er bra at den lille gutten vokser seg sterk og frisk i magen! (c:

Vi har vært på vår første skikkelige tur ut i dag, shopping med hele familien. Det gikk så bra, lillesøster bare sov søtt i vogna. Storesøster sa at hun måtte stå på vogna som noen i barnehagen, så vi kjøpte sånn brett da, og hun sto der så stolt så stolt! Jeg går rundt i en lykkerus jeg nå, og liker tanken på at vi har blitt en liten flokk, det er så koselig. Det virker som veslejenta har funnet seg godt til rette, hun er så rolig og fin, og er stort sett veldig fornøyd.

Det er så fantastisk deilig å føle seg i form! Er i mye bedre form enn det jeg var på slutten av graviditeten i hvert fall, selvom det er et stykke igjen til normale meg. Men, at jeg faktisk kunne gå i tilnærmet lik normalt tempo i dag var så herlig! Unnskyld meg, men jeg måtte bare si det. Det er snaaaart dere! (c:

Gleder meg til å høre fra dere igjen. I morra skal vi på konsert, mannen min skal spille med korpset sitt. Det bli stas tenker jeg! Nå har vi bestilt tv med dvd- spiller på soverommet, så vi kan kose oss med det framover. Ble så inspirert av å høre om å kose seg sammen med tv- serier i senga! Nei, nå roper vesla på mat her, så får nok gå å legge meg!

Ønsker dere en fortsatt flott helg, fødsler eller ei! (c:

Klem!

Skrevet

Dytter oss litt opp jeg! Spent på å høre hvordan det er med dere! (c: Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...