NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Den ble så lang den andre så tenkte at jeg kunne lage en ny. Så du da Bare meg, var sikker på du hadde født nå jeg...Så de trodde ikke det var vannet da eller? Har ikke fått med meg noe mer jeg, sett etter innlegg fra deg men;) Kanksje det var det samme som meg da...de så det på innvendig UL også gjorde han en undersøkelse som gjorde vanvittig vondt. Vet ikke så mye mer enn det han forklarte. Det kan skje hvertfall. Men godt mannen din er hjemme nå da hvertfall, trist for han å gå glipp av fødsel. Og klar er du jo hvertfall, moden med åpning og greier. Jeg er nå i uke 33, så er jo litt igjen, men er jo hvertfall over værste faresonen... nå håper jeg forsåvidt at jeg går helt til termin...ønsker meg veldig en vannfødsel og det får jeg bare om jeg føder til termin, eller hvertfall uke 36-37...så får vi jo se om det ønsket blir oppfyllt. Føler meg ihvertfall veldig rolig:) Blir spennende å følge deg de neste dagene da Bare meg...og Lucky, du nærmer deg med stormskritt du også
Bare meg... Skrevet 16. september 2008 #2 Skrevet 16. september 2008 Hei! Fornuftig å lage ny tråd. Orker ikke å skrive alt på nytt, så setter inn her hva som har skjedd, svarte på samme tråden jeg skrev på lørdag. Og jeg som var så klar til å gå i hvert fall et par uker til, men nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal mene, tenke og tro! Får håpe du får gå så lenge du ønsker da. Bra at du har det bra og tar livet med ro! (c: ------ Skrev dette på søndag... Koselig å se dere er engasjerte!! (c: Her burde det vel kanskje vært en fødselshistorie, men det ble det ikke. Har hatt litt av en berg og dalbane i hodet dette døgnet, med mange omstillinger. For å gjøre en lang historie kort: Kom inn på sykehuset, ble konstatert vannavgang av jordmor. Hun kjente at hodet var langt ned og 1-2 cm åpning. Hun ville gi meg ristimulerende akupunktur, for de vil jo gjerne ha det i gang når vannet har gått. Jeg var litt forvirra, for ville jo gjerne at mannen min skulle rekke det, og han klarte ikke å få fly hjem noe før han skulle, og skulle komme hjem nå i ettermiddag. Masse tankeprosesser i hodet, og tenkte at uansett så måtte jeg tenke på det beste for babyen. Fikk akupunktur. Hadde noe som ble registrert på den riemåleren, men det kjente jeg jo ikke en gang. Det jeg har hatt av kynnere i flere uker har jo vært kjempevondt! (Jordmor trodde jeg kan ha hatt rier...) De trodde muligens det ville starte i løpet av natta, så mamma og jeg ble på sykehuset. Fikk beskjed om at hvis det ikke satt i gang av seg selv, skulle jeg få drypp idag. Ville på en måte helst ikke det, men bestemte meg for å hvile allikevel, men gikk en del oppe for å kjenne om det kunne starte noe, men det var i grunn mindre kynnere enn det har vært på lenge. Det kom ikke noe særlig fostervann i natt, så de ville sjekke for sikkerhets skyld før de satt meg i gang. Begynte å ane at mannen min kanskje kunne rekke det, og hadde endelig innstilt meg mentalt på fødsel. De sjekka på alle måter, og legen mente at ikke vannet var gått allikevel. Så fikk beskjed om å bare dra hjem.......var litt sånn...eh... Var ganske sprøtt og skulle stille hodet om igjen. Da kom reaksjonen, da måtte jeg bare gråte. Fikk snakke med "min jordmor" som sa at det må ha vært vann som har kommet, men at det kan ha vært fra en lomme, eller en "pose" foran hodet til babyen eller sånn, og at hinna er lukket. Falsk vannavgang. Jeg ble kjempeglad for at mannen min rekker det!!! Fint at mamma var der, men blir jo ikke det samme!!! Men, det var sprøtt å være så nær en fødsel, og nå aaaaaaaaaner jeg ikke hvor lenge det vil gå igjen! Flere der som sa "denne ville bare vente på pappa`n sin den", det var jo litt søtt da. Må bare få si at fødestua B7 på Fredrikstad er helt fantastisk. Hadde 2 jordmødre der som var helt utrolig fine!! Jeg skal gjøre alt for å få føde der! Var ikke så lett å gjøre dette kort. Men, da er det bare å fortsette å vente hva som skjer. Takk for omtanken!!
*tornerose* Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Hei nuttami og bare meg :-) Så flott at du lagde en ny tråd, tenkte på det samme selv, men har ikke blitt noe med meg.... Ja nuttami, det nærmer seg med stormskritt, helt sprøtt å tenke på, er jo i uke 36 nå (35 fullgåtte) :-) Høygravid å greier, hehe :-) Forstår godt at du trenger litt tid å "fordøye" det som har skjedd i helga "bare meg".... men godt at dere får gjøre ting klart & ikke minst at mannen din er på plass og får oppleve det store som snart skal skje. Uansett så er du jo utrolig nærme nå & med både modning og åpning ligger alt til rette for en fin fin fødsel :-) Gleder meg til å høre hvordan det går fremover :-) Hold oss oppdaterte :-) KLEM
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 17. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2008 Hei igjen:) Idag har jeg hatt "sovedag"...kjørte jentene i bhg og gikk bare og la meg, sov til kl13. Så nå er jeg nesten helt forfjamset her jeg sitter. Masse og gjøre i huset, så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Også skal jeg i tillegg tenke på middag + at jeg skal ut med jentene i kveldinga. Har hatt så mange nesten søvnløse netter, så måtte vel til. Inatt var toåringen oppe, jeg vet ikke hvor mange ganger, uten å være syk eller noe. Først skulle hun på do, men hun sover jo med bleie da, men på do skulle hun. Så skulle hun gi en kos til mamma og pappa og så skulle hun gi en kos til storesøster. Så skulle hun sove hos oss og ssiste gangen aner jeg ikke hva hun skulle. Men, det er ikke noe skrik eller hyl, hun legger seg fint igjen når jeg sier det. men jeg våkner like herlig da, så vet ikke mine arme råd. Prøver å snakke med henne og si at hun ikke må gå ut av senga, men virker jo ganske nyttesløst. + at fireåringen som vi venner av med og komme inn til oss har blitt kjempemørkeredd stakkar, det er vel en reaksjon antar jeg. Så nå er det "farlige" ting i senga osv. Stakar, hun er jo så tapper og da. Men ja, så søvnen min blir det værre med...kanskje godt det er nå for er vel bare en periode som alt annet...nå kan jeg ihvertfall sove på dagen, vet jo ikke hvordan det blir med lillebror. Så det var det som skjer her, høsten er kommet og det varmere tøyet må frem + endel nye innkjøp må til. Det tar sin tid. Og nå er jeg sulten så må fine noe å spise...blitt litt dårlige matvaner i det siste og, nå har jeg ikke spist siden kl 8, en skål med havregryn....Får skjerpe meg. Håper alt står bra til hos dere begge:):)
Bare meg... Skrevet 17. september 2008 #5 Skrevet 17. september 2008 Hei jenter! Godt å høre at dere har kommet så langt! Hvem vet, kanskje dere "tar meg igjen" til slutt....for her skjer det ikke så mye foreløpig. Jeg synes det er kjempebra at du sover jeg NuttaMi! Du SKAL faktisk gjøre det, så får heller andre ting vente. Er jo kjempebra hvis du klarer å sove godt også, jeg for min del har jo egentlig all mulighet til å sove, men jeg "orker" ikke sove...hmm...jeg som normalt elsker å sove! Har sikkert litt med at jeg ligger så utrolig vondt uansett hva jeg gjør. Kan vel hende at de to jentene dine begynner å skjønne hva som skal skje og reagerer på hver sin måte. Jeg synes jeg merker det så godt på jenta vår. Blant annet så hadde hun så og si slutta med bleie, men så ble det plutselig veldig vanskelig, og viljen forsvant helt. I tillegg en del andre reaksjoner og frustrasjoner vi merker. Så håper ikke det er bare her vi merker det allerede før babyen har kommet. Hun merker jo at jeg ikke akkurat har det helt store overskuddet, men jeg prøver å være litt ekstra overbærende med henne nå. Hun har nok noen frustrasjoner som må ut noe sted, og hun er sånn som er veldig blid alltid mot andre, og tar ut frustrasjonene litt hjemme på sin måte. Var hos legen i dag, og alle sånn vanlige ting ser fint ut. Men, jeg ble i grunn alt annet enn beroliga, hun var litt overraska når jeg fortalte hva som hadde skjedd. Hun syntes nok det var rart at jeg ikke var satt opp til noen kontroll igjen, og sa jeg skulle ha veeeldig lav terskel for å ta kontakt med føden, legevakt eller henne. I tillegg så syntes hun også at magen min var blitt så nedsunket og slapp, men fulgte kurven på SF- målet da. Synes ikke det er så lett, man vet jo ikke, det skjer jo feilvurderinger også. Så jeg tror jeg har bestemt meg for å ringe til føden i morra og forklare hvordan jeg føler og om jeg kan få komme til en kontroll sånn for helt sikkerhets skyld, orker ikke å gå sånn jeg, er jo tross alt et liv dette dreier seg om! Synes jeg kjenner hodet så langt ned nå at det nesten er skremmende, og har mye vondter og aktivitet nedi der, men noen rier det blir det tydeligvis ikke. Får ordna veldig masse her nå da, for blir så rastløs, så i dag har jeg rydda og ordna. Bør vel legge meg snart nå! Gleder meg til å høre fra dere igjen! Håper dere holder ut med at jeg er litt negativ om dagen, sliter litt med å være positiv! Klemmer til dere!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 18. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2008 Huff, ja synes virkelig du skal ringe føden og kreve en sjekk. Bare det at du er såpass bekymret er jo i seg selv en grunn til å få det, de sier jo at det er seg selv som kjenner en best. Som du sier, det er et liv, og da har du hvertfall gjort alt du kan. Du får si fra når du får sjekket opp da. Idag er det en litt bedre dag, føler jeg har fått gjort noe nyttig og nå var det deilig å lene seg tilbake å slappe av, med ekstra god samvittighet:) Jentene har vært noe bedre i natt, vært oppe "bare" 2-3 ganger så får håpe at det er på vei til å rette seg opp. Det kan nok være at de reagerer på sin måte ja, så man får være på vakt og følge dem godt. Men, nå skal jeg se om det er noe på tv...tviler litt men, bekkenet tillater ikke akkurat at jeg gjør så mye ekstra hver dag, det holder med litt, helst ingenting. Gleder meg til å kunne gå og gjøre ting uten smerter igjen... Og selvfølgelig er det lov å være negativ, sånn har vi det alle og det er ekstra tøft mot slutten...det er jo litt derfor man har sånne forum, så man kan lire av seg litt og få forståelse for det. Stå på, snart er den lille i armene dine...kan ikke vente selv;)
Bare meg... Skrevet 18. september 2008 #7 Skrevet 18. september 2008 Hei! I dag har jeg masse menssmerter, nedpress og magen er stram nesten hele tiden. Men, ser ikke ut som det blir noe rier av det da dessverre. Ringte til føden, trodde på en måte at det skulle være veldig lett å få komme inn til en sjekk jeg da, sånn for sikkerhets skyld. Men, dama spurte og grov om hvorfor jeg var bekymra, hadde jo ingen grunn til det og sånn. Har veldig lett for å grine når jeg snakker med folk sånn og føler meg vanskelig. Ble så oppgitt og begynte å grine, prøvde å si at jeg ikke har klart å roe meg etter det som har skjedd. Ja, hun skjønte jeg var bekymra, men hun skjønte ikke hvorfor og bla bla bla, hun skjønte ikke hva hun kunne gjøre for meg. Ble litt frustrert etterhvert, ville helst bare legge på, prøvde å si at jeg synes det er litt tøft å gå sånn her, og syntes det var best å være føre var. Trodde virkelig ikke at det skulle være noe problem å få komme inn til en sjekk for sikkerhets skyld, men det var liksom det siste hun nevnte. Ja, mener du at jeg skal høre med poliklinikken da er det det du vil? Du kan jo ringe jordmoren din osv. Ble litt sånn innslutta og sa bare at nei det er vel ikke noe vits da,liksom, og at jeg sikkert kan ringe jordmor. Men, var jo ikke det som var poenget! Jaja, jeg klarer meg jeg, men hadde liksom håpt at jeg kunne fått sjekka at alt var greit sånn helt sikkert, så jeg kunne roe meg ned igjen, og slappe litt mer av og tenke litt mere langt frem. Men, det skulle tydeligvis være vanskelig. Og det overrasker meg egentlig, at hun var sånn. Huff, måtte bare få ut litt her nå. Irriterer meg at jeg ikke klarer helt å stole på at alt er bra, sikkert en reaksjon etter det som skjedde i helga. Jeg var jo faktisk veldig klar for å vente lenge ennå før det, men det der satt alt helt på hodet. Nei, nå skal jeg spise litt og slappe av som best jeg kan med varmepute i ryggen... Veldig koselig at jeg har dere her inne synes jeg! (c: Håper det står bra til! Prøv å kose deg med å ta det med ro i dag da NuttaMi! Jeg gleder meg også sånn til neste gang jeg skal hoppe, sprette og danse uten å ha vondt et sted!!!!!!!!!! (c: Klemmer!
Bare meg... Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 En liten sånn koseting oppi alt det negative fra meg Vi har en leander- vugge som vi skal bruke i stua, var superfornøyd med det sist! Prøvde å bruke vugge på gulvet på soverommet, men merka at jeg ville være litt nærmere babyen, så mannen min "mekka" en barneseng med tre sider til å sette inntill. Og jeg var SÅ fornøyd med den løsningen med tanke på amming og alt. Vi hadde tenkt til å gjøre det denne gangen også, men den senga vi har er så stor, også er den ikke vår, og de som eier den trenger den plutselig antakelig om noen måneder. Har lurt på å kjøpe sånn her. http://www.reflex.no/Default.aspx?tabid=83&category=senger Den varer jo ikke lenge, for den er ikke stor, men SÅ praktisk da. Også kan den bli barnebenk etterpå (eller selges på finn.no). Føler det som litt "jålete", får litt hetta av å bruke penger sånn, koster 1999 kr. Men, pappa og kjæresten har sagt at de kan sponse en sånn da, men det føles litt mye allikevel. Hva tror dere da? Var bestillingstid på babyproffsen på 2-3 uker. Finnes en vi kan få tak i med en gang og, til samme pris. Men, synes den andre er litt finere. Hvis babyen allikevel har tenkt til å vente litt går det greit da, er jo ikke lett å si. http://www.jensthorn.dk/sw1613.asp Hehe...merker at jeg ikke har noe liv om dagen, sitter her og legger ut. (c:
Bare meg... Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 Det blir en seng fra babybay, vi reiser å kjøper den nå snart. Håper virkelig ikke babyen venter 3 uker med å komme nå, så vi kunne venta på den andre! Hehe...Nei, men det er jo helt i starten at en sånn seng trengs aller mest, så det får bli sånn. (c: Kan sikkert ikke brukes så lenge, men det får ikke hjelpe! Mannen min har vært så søt i dag, har snakka leeeenge med meg flere ganger i telefonen selvom jeg vet at han sikkert har nok å gjøre på jobb! (c:
*tornerose* Skrevet 19. september 2008 #10 Skrevet 19. september 2008 Hei på dere :-) Har ikke vært så aktiv på BIM de siste dagene, føler dagene suser avgårde & det har vært mye på programmet i det siste..... Så hvordan står det til med dere i dag? Helg igjen jenter, er det ikke hærlig?!!!! :-) Kjenner til det med nettene nuttami. Har 2 jenter som kommer smygende inn til oss om nettene og hvordan jeg skal klare å avvenne dem med det må gudene vite.... forslag???.... :-D I dag er jentene i barnehagen & min mann var så snill idag å stod opp med dem, kledde dem, lagde matpakke og fraktet dem til barnehagen før han skulle på jobb :-) Så jeg sov til kl. 11.00 i dag jeg :-) Helt topp altså :-) Tenkte egentlig jeg skulle få gjort en del i huset i dag, men kjenner at kroppen tåler lite for tiden så det blir bare sånn små ting..... Ikveld blir det kos med et eller annet digg til mat & tv-underholdning :-) Hva med dere jenter, planene klare? eller blir det stille og fredelig hos dere oxå? :-) Kjeeeempe fin og praktisk seng fra babybay da bare meg :-) Den forelsket jeg meg heeeelt i, men nå har jeg kjøpt så mye at jeg må bremse meg, hehe.... har bestilt babykurv fra USA (en nydelig hvit m/ vibrasjon og sang/ toner på)... kostet alt i alt med porto og gebyrer 1200 ca. (så er ikke så galen pris det... har nok med at dollaren er så lav for tiden).... ellers har vi kjøpt en del babyklær og babysengtøy og babytepper, smokker, flasker, bilsete og helt ny vogn :-) Tar helt av vetu, blir en del blått jah, hehe :-D.... Har nok kanskje litt med at vi vet at dette blir sistemann oxå & da vil vi jo kose oss med en del nytt, ikke bare arvegods, men vi trengte en del nytt også da :-) Hva med dere jenter? Har dere pratet om at dette blir siste baby eller blir det flere barn på dere?.... eller kanskje ikke bestemt dere enda, tar det som det kommer?.... vi får vår del har bestemt oss for at 3 barn er nok og vi er sååå glad for å ha fått 2 flotte friske jenter og forhåpentligvis en frisk liten gutt om et par uker :-) De skal følges opp også og jeg vil ha overskudd til alle mine barn :-) gi dem det de trenger av både det praktiske og ikke minst MASSE kjærlighet :-)..... Synes forresten at det var rar tilbakemelding du fikk fra føden bare meg!!!!! Hadde blitt nokså oppgitt og provosert tror jeg.... at de kan svare deg sånn da og ha så lite sympati etter det du har gått gjennom... tror rett og slett du møtte på feil person jeg altså.... det sier seg selv at etter det du har opplevd så må du da ha krav på en viss form for kontroll i ettertid, du går da tross alt med åpning og når du attpå til går å bekymrer deg er det på sin plass med en oppfølging!!!!!! Nei håper du har fått snakket med noen, enten jordmora di eller legen & håper det går fint med deg?!!! :-) Jeg går rundt å lurer sånn på når vår lille prins vil melde sin ankomst, men litt dumt å gå å tenke for mye på det da det er over 1 mnd. igjen til termin (1 mnd akkurat i dag med tanke på menstermin) :-).... er så utrolig spent og når kynnerne kommer og menssmertene og nedpresset i tillegg så smyger tankene seg der helt automatisk "kommer han snart kanskje"..... MEN må vel bare smøre oss med god tålmodighet, det virker som det kun er tegn på modning og det er det vel også :-) Nå skal jeg kose litt med pus (har en liten skjønn skapning ved siden av meg på 9 uker) :-) også får jeg vel begynne å gjøre noe fornuftig før mann og barn kommer hjem :-) Gleder meg til å kosssse meg med dem i helga :-) Se på skal vi danse og spise god mat :-) pluss digg, har fått dilla på alt søtt & ikke klarer jeg å begrense meg heller, hehe..... Har forresten begynt på vasking av babytøy og diverse nå, så skal kose meg med det også i helgen :-) Ble visst langt dette...... men er jo så kjekt å ha dere å chatte med :-) :-) Ventetiden er jo lang & da er det godt å ha noen å dele erfaringer og bekymringer med :-) KLEM TIL DERE BEGGE (",) med ønske om en riktig god helg!!!!!
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 19. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. september 2008 Heihei:) Nå har jeg vært en tur med mor i Sandefjord og kjøpt nye høst/vinterdresser til begge jentene...og litt god lunsj da;) Og vet dere hva??? Idag er første natten på gud veit hvor lenge som ingen av jentene har våknet, de har sovet i sin egen seng hele natten og ikke en dotur en gang:) Ser ut som avvenningen vår funker, *håpe*håpe* og for første gang på lenge var både mamma og begge småjentene helt uthvilte på morgenen. Er så sinnsykt stolt av dem, særlig eldstemann som har sovet hos oss siden hun ble født så og si. Og eneste jeg har gjort er å snakke med henne og forklare hvorfor osv. Håper virkelig det skal fortsette like lett, selv om det såklart har vært noen tøffe netter nå. Kjempekjekk den senga da Bare meg...skulle gjerne hatt en sånn, vet jo aldri hvordan de små er når det gjelder løfting over i egen seng osv. Med førstemann gikk det jo ikke, hun var helt avhengig av å sove med oss for å sove, mens andremann kunne absolutt ikke sove med oss, hun sov mye bedre alene. Rart det der. Har veldig mye nytt (og blått;)) denne gangen vi og, har i tillegg veldig mye bedre råd denne gang så har ikke så dårlig samvittighet for alt som blir kjøpt, hehe. Vil ha det jeg vil ha;)Deilig å kunne kjøpe:) Her er det også sistemann, siste gang jeg er gravid, siste gang vi skal ha en liten baby i hus. Som du sier Lucky, de skal følges opp og det blir jo bare mer jo eldre de blir, med lekser, fritid osv. I tillegg synes jeg 3 er et fint tall, følte 2 ble en for lite for oss. Er veldig redd for at jeg skal bli veldig babysyk igjen etterhvert, har jo blitt det fort rett etter de andre ble født. Men håper det blir annerledes nå. Synes nå det blir stort bare å ha 3 og venninnene mine synes vel nesten vi er litt "koko" som vil ha såååå mange barn. Men føles riktig for oss, og det er det eneste som betyr noe. Og igår fikk jeg tørketrommelen min og *ETTERLENGTET* skjønner nesten ikke hvordan jeg har klart meg uten...greit på sommeren, men ikke lett å tørke inne på vinteren. I helge skal sambo legge nytt tak i stua og det skal bli fint..vet ikke hvor lenge vi har bodd uten lister eller noe nå. Når det er klart skal jeg unne oss nye gardiner, et deilig teppe under bordet og masse ny puter i sofaen:) Gleder meg. I tillegg har vi investert i playstation 3, ikke at jeg spiller så mye spill, men buzz er gøy, så det skal vi gjøre ikveld. Også er singstar bestilt, elsker å synge, så blir nok noen formiddager alene er med høyt volum og en høygravid rockestjerne midt i stua:) Godt vi har enebolig;) Synes hu jordmora virket som en sur kjærring. De sier jo hele tiden at det bare er å ringe om man er bekymret og at bare er å komme inn på sjekk. Hadde blitt kjempelei meg jeg og. Håper du kan snakke med jordmoren din ihvertfall. Kan hun ta ctg der? Jordmoren min har både ctg og UL og det er litt deilig siden jeg har litt reisevei til sykehuset. Hvor skal dere føde foresten? Jeg skal føde i Skien, født de to andre der og vært veldig fornøyd. Nei, nå måjeg ned å brette litt klær og ta ut av oppvaskmaskin:) Nærmer seg henting i bhg;) ha en god helg begge to:) Titter stadig inn jeg, og denne tråden er som regel den første jeg ser etter;)
*tornerose* Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Heia :-D Tenkte jeg måtte innom BIM å "myse" litt :-D 33 dager igjen, juhuuu :-) Det minker jaggu meg på dagene altså...!!!!! selv om det til tider føles seint oxå...... Igår fikk jeg unnagjort mye. Fikk vasket klærna til lillegutt, tepper, sengtøy, dyner og puter. Brettet og lagt på plass i stellekommode og skap :-) Hærlig følelse å være ferdig :-) Nå gjenstår fødebagen, men den drøyer jeg med til neste helg tror jeg :-) Merkelig å tenke på at jeg skal gjøre klar den allerede, men greit å ha den klar også, man vet jo aldri :-D Idag har jeg og eldste jenta syklet tur. Deilig høstvær ute. I mellomtiden var minstejenta og min mann ute å tok seg av helgehandelen. Så nå har vi kost oss med rundstykker til lunsj :-) Du spurte hvor vi skulle føde nuttami og jeg skal føde i Haugesund :-) Så du skal føde i Skien?.... hvor var det du var fra nå igjen? Det samme gjelder deg bare meg?.... har visst havnet i ammetåka allerede, for jeg husker ikke hvor i landet dere kom fra. Mener du nuttami var fra Oslo?... Har forresten hørt mye skryt om føden på Skien, har ei venninne som er fra Porsgrunn som har fødet der borte :-) Skjønner godt at du er glad for å ha fått tørketrommel i hus, hehe, hadde ikke klart meg lenge uten vet jeg..... er et *must* hos oss da det meste går i tørketrommelen :-D Nei nå får jeg aktivisere jentene litt, er litt smågrinete nå..... ut å finne på noe tror jeg :-) Ha en fortsatt fin helg da jenter :-)
Bare meg... Skrevet 20. september 2008 #13 Skrevet 20. september 2008 Ja, nå er det en uke siden jeg gikk her å venta på rier! Sprøtt å tenke på...Nå har jeg sendt resten av "gjengen" her på butikken for å handle inn til lørdagskosen, imens jeg hviler meg. Skal ikke så mye til før jeg føler meg helt utslitt. Skulle vært i 30-års lag til søstra mi i dag, men orker ikke å dra, er egentlig kjempekjedelig, men. Hadde blitt 4 timer i bil i løpet av dagen, og jeg vet at jeg ville blitt mere sliten enn jeg tror nå. Og det har jo vært litt av en uke, så det er godt å ha denne helgen å komme seg på, for mannen min og som har jobba og vi har ordna masse denne uka! Ja, jeg synes det blir en del handling, men så tenker jeg litt sånn at når vi faktisk har muligheten, så er det litt kos også. Senga er i hus, og står klar med skikkelig babyrosa dyne i! Det er godt å høre at det er andre som unner seg litt ting også. Playstation hørtes så koselig ut! Har ps2 jeg da, og den er ikke så mye brukt nå, men den har absolutt vært fin å ha på mange måter. Fulgte treningsprogram på den i tiden før bryllupet vårt (eyetoy kinetick), og det var faktisk veldig kjekt! Og har kosa oss med både singstar og buzz! (c: Jammen godt å høre at du har fått deg tørketrommel! Jeg som bare har en hadde ikke klart meg uten. Her går alt 60 grader tøyet stort sett i tørketrommelen, også blir det jo så godt og mykt! Det er god plass til maaaange barn her på gården (6 soverom), men, vi får nå se! (c: Føler vel at vi kommer til å ønske oss en til etterhvert, men jeg tenker at det får tiden vise. Neste gang skal det være fordi vi synes at det passer, ikke noe stress med det. Var litt usikker denne gangen i forhold til jobbsituasjonen min, men syntes det var viktigere at Annika får et søsken! Irriterer meg at jeg ikke klarer å roe meg helt med at alt er helt bra, men har ikke tatt kontakt noe mer. Skjer det noe spesielt, så gjør jeg det såklart. Jordmoren min har ikke ctg og sånn, så greit at din har det NuttaMi! Lurer innimellom på hvor langt det hodet faktisk kan dytte seg ned uten at det blir noe fødsel, og føler magen omtrent henger i bakken...hehe...Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg har begynt å pakke litt ut av bagen igjen, og i går gikk det hardt utover smågodtet jeg skulle ha med på føden!!!! Litt småkomisk da! (c: Og dere da? Planer for helga dere da? Her har jeg ikke stort annet valg enn hjemmekos og hvile kan det virke som! Skulle gjerne vært litt sosial merker jeg, men men, får ta det igjen siden! Fortsatt god helg! Veldig hyggelig å lese meldingene fra dere, det må jeg bare si! Klemmer til dere! (c:
Bare meg... Skrevet 20. september 2008 #14 Skrevet 20. september 2008 Vi var visst her helt på likt vi lucky! (c: 33 dager er ikke lenge, men jeg vet jo hvordan det er, for det er både kort og lenge! Det er virkelig deilig for alt som er klart, og veldig koselig å se det etterhvert som det blir klart synes jeg. (c: Synes høsten er så deilig jeg nå, liker å kunne tulle meg inn i et pledd og fyre i ovnen inne, med god samvttighet! Normalt så pleier jeg ikke like så godt at høsten kommer, i fjor var det så dårlig sommer her at det var trist når høsten kom, men nå var det igrunn greit. Jeg skal føde på Sykehuset Østfold Fredrikstad (SØF). Forrige gang var jeg på Ahus, og følte det var litt "fødefabrikk", var nok litt uheldig med et par situasjoner der også. Føler det er mye roligere på Fredrikstad, og har også plan om å føde på fødestua der som er en liten avdeling hvor jordmor bruker mer tid med den fødende og man ikke får annen smertelindring enn lystgass, badekar og akupunktur. Veldig rolig atmosfære der, og epiduralen hadde jeg følelsen at hjalp meg ingenting sist, så vil ikke ha det denne gangen...tror jeg...(man kan bytte avdeling for å få det hvis det skulle bli helt krise...) Det ligger jo an til en helt annen fødsel enn sist, så jeg håper det blir det også! Skrev ikke du NuttaMi en gang at du bor i Vestfold et sted? Og jeg er i Østfold, også har vi deg bortpå Vestlandet et sted lucky. Da har vi plassert oss, men ikke så greit å holde oversikt! (c: Ja, da fikk vi skrevet enda litt ja....nå må jeg på do å tisse for ørtende gang i dag, må så innmari tisse hver gang det presser nedover...
Bare meg... Skrevet 20. september 2008 #15 Skrevet 20. september 2008 Vi var visst her helt på likt vi lucky! (c: 33 dager er ikke lenge, men jeg vet jo hvordan det er, for det er både kort og lenge! Det er virkelig deilig for alt som er klart, og veldig koselig å se det etterhvert som det blir klart synes jeg. (c: Synes høsten er så deilig jeg nå, liker å kunne tulle meg inn i et pledd og fyre i ovnen inne, med god samvttighet! Normalt så pleier jeg ikke like så godt at høsten kommer, i fjor var det så dårlig sommer her at det var trist når høsten kom, men nå var det igrunn greit. Jeg skal føde på Sykehuset Østfold Fredrikstad (SØF). Forrige gang var jeg på Ahus, og følte det var litt "fødefabrikk", var nok litt uheldig med et par situasjoner der også. Føler det er mye roligere på Fredrikstad, og har også plan om å føde på fødestua der som er en liten avdeling hvor jordmor bruker mer tid med den fødende og man ikke får annen smertelindring enn lystgass, badekar og akupunktur. Veldig rolig atmosfære der, og epiduralen hadde jeg følelsen at hjalp meg ingenting sist, så vil ikke ha det denne gangen...tror jeg...(man kan bytte avdeling for å få det hvis det skulle bli helt krise...) Det ligger jo an til en helt annen fødsel enn sist, så jeg håper det blir det også! Skrev ikke du NuttaMi en gang at du bor i Vestfold et sted? Og jeg er i Østfold, også har vi deg bortpå Vestlandet et sted lucky. Da har vi plassert oss, men ikke så greit å holde oversikt! (c: Ja, da fikk vi skrevet enda litt ja....nå må jeg på do å tisse for ørtende gang i dag, må så innmari tisse hver gang det presser nedover...
Bare meg... Skrevet 20. september 2008 #16 Skrevet 20. september 2008 Hehe...unnskyld meg, nå har jeg laga fullstendig kaos i tråden her....eh...var inne igjen å svarte til lucky, så trodde jeg ikke det ble lagra, så kom det ennå en gang... Men, den nederste skrev jeg etter jeg hadde skrevet den over i hvert fall.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 20. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2008 Alltid koselig å se det er skrevet litt på tråden vår:) Jeg kommer fra Larvik, det ligger midt immellom sykehuset i tønsberg og sykehuset i Skien. Men siden Skien er mye mer rolig og ikke så mange fødsler så velger jeg det nok en gang. Nå sitter jeg alene med Nathalie, hun har jo vært i 4års bursdag idag så er enda litt i fyr og flamme. Har satt på videoene fra sykehuset rett etter Olivia ble født på den andre dataen så nå roer hun seg ned med film av seg selv for 2 år siden og lillesøster baby. Sitter og smugtitter selv og det er så koselig, gleder meg ikke mindre av det ihvertfall.. Til mandag har jeg 50 dager igjen til termin så ser jo enden av tunnelen. Puh, holdt helt på å glemme barnetv her, vil ha henne i seng til normal tid idag ellers så blir hun så trøtt imorgen stakar:) Imorgen er det min sovermorgen, så håper jeg får sove litt lenger enn sist søndag, er deilig å ligge å dra seg litt ekstra:) Snakkes!!!!):)
Bare meg... Skrevet 20. september 2008 #18 Skrevet 20. september 2008 Her har vi også sett på video fra da Annika var helt nyfødt! Veldig koselig for både henne og oss! (c: Vi har kosa oss med "pitabrød-pizzaer". Mannen min fikk tips fra ei på jobben sin om å ta pitabrød, putte på det hver i familien ville ha, også steike litt i ovnen. Var jo kjempegøy for Annika å være med å lage, veldig enkelt og raskt og faktisk kjempegodt! Bra tips! (c:
*tornerose* Skrevet 20. september 2008 #19 Skrevet 20. september 2008 Åhhh nå er jeg bare såååå mett & fornøyd, hehe.... Min mann har disket opp med biff med hærlig tilbehør i kveld.... :-D Mamma har vært her også, kom med lørdags godt til jentene & fødegave til meg (tidelig ute hun, hihi) :-) Et kjempe fint armbånd :-) Så nå måtte jeg bare innom å titte innom tråden vår :-) Koselig altså :-) Nå blir det film på oss (den nye varg veum filmen). Har funnet frem litt tortilla chips og sjokolade :-) Takk for tips om pitabrød pizza bare meg, det skal prøves med jentene, sikkert kjempe kos å være med på. Ekstra stas når de får være med å lage selv :-) Gjør som regel det når jeg lager hjemmelagd pizza. Kjevler ut en stor deig til oss også får de lage en hver sin pizza selv også :-) Kjevler & koser seg da vetu :-D Ja å se på film fra jentenes fødsel og barseltid er veldig kjekt :-) Det har vi også gjort pluss sett i albumene deres fra de var små :-) Kjempe lurt nå før fødsel også, de gleder seg jo bare mer og mer :-) Hehe, måtte le av innleggene dine bare meg :-) Leste litt opp og ned der en stund, men fant ut av det :-) Og nuttami, nå nærmer det seg for deg også, snart 50 dager igjen :-) Tiden flyr altså, så det er ikke godt å si hvem av oss som føder først :-) Blir utrolig spennende fremover :-) Ønsker dere en fortsatt fin lørdagskveld!!!!! :-) KLEM
Bare meg... Skrevet 21. september 2008 #20 Skrevet 21. september 2008 Da var vesla i seng, hun har fått brennkopper, ikke så stas med det akkurat nå synes jeg. Prøver å dekke til med plaster og brulidin så godt vi kan, men de popper opp her og der i hele fjeset. I tillegg har hun flere lymfeknuter (kuler) i hodebunnen, er visst vanlig med det, kroppens forsvarsmekanisme, men det er vel tegn på at det setter seg litt i kroppen. Hun har heldigvis ikke feber da. Ringte legevakten, og de anbefalte å ringe fastlege for evt. antibiotika i morra, er jo ikke så lett når det sprer seg så fort. Så, da må mannen min bli hjemme i morra rett og slett, er ikke helt i stand til å ta meg av Annika alene en hel dag...føles helt sprøtt, men! I morra skal jeg til jordmor, da skal jeg være flink og si til henne hvordan jeg føler, å få henne til å berolige meg helt! (c: I dag har det vært så fint høstvær! Vi har kosa oss ute i dag, og har spist fårikål hos mamma, men jeg føler jeg går rundt som en zombie. I går holdt det på å klikke for meg når jeg la meg, blir gaaaaaaal av å ha så mye vondt og aldri finne noe god måte å ligge på, så jeg kan slappe helt av. Hater å legge meg! Begynner å merke høygravid- hormonene og tror jeg! Men, jada, jeg vet det....det er virkelig ikke så lenge igjen, så det er bare å holde ut! (c: Håper dere har en deilig kveld, her skal vi se på "himmelblå" etterpå tenker jeg, så det blir vel sløving på sofaen (egentlig reclineren, mannen min får bare bruke den unntaksvis nå, det er MIN plass!) som vanlig, så kanskje jeg skal ordne med litt bilder etterpå....hvis jeg orker da........ Ingen klem i kveld, vil ikke smitte dere med brennkopper! (selvom jeg hååååper at jeg slipper!!! føler det klør over hele kroppen...) Men, ønsker dere en fin kveld allikevel! (c:
*tornerose* Skrevet 21. september 2008 #21 Skrevet 21. september 2008 God kveld :-) Hehe, ja da er det best du ikke klemmer oss bare meg, vil ikke ha noe sånt nå altså.... uff hørtes ikke noe festlig ut, får håpe du slipper unna, er jo utrolig smittsomt med brennkopper.... MEN så lenge en plastrer såra og en ikke kommer direkte borti væskede sår pluss er ekstra påpasselig med håndhygienen har du gjort ditt beste i alle fall for å unngå å bli smittet... en kan jo ikke gjøre noe mer enn det, det er jo dattera deres, så en kan uansett ikke gradere seg mot å bli smittet... stakkars lita.... Går heldigvis som oftest fort over så lenge en klarer å unngå for mye spredning pluss at dere sikkert får antibiotika i morgen som gir hurtig virkning :-) God bedring til lille vennen deres :-) I dag har vi vært på besøk hos søskenbarnet mitt og ungene. Veldig koselig. Hun hadde bilsete til oss, maxi cross med base som hun har hatt til jenta si som nå har vokst i fra det... fikk det for 500 kr. så føler vi har gjort et kupp der :-) Pluss vi fikk låne hennes nydelige dåpskjole, kjempe fin :-) (så da er det en mindre ting å tenke på med tanke på dåp, selv om den tanken er langt borte for øyeblikket, nurket må først og fremst komme til denne verden, dåp får vi ta etter hvert, orker liksom ikke å tenke så langt enda, hehe)....... Da vi kom hjem fra besøket var jeg sliten.... går d ann liksom?!!! sliten etter et besøk på 2 timer....!!! så da tok min mann jentene med seg ut på sykkeltur.... :-) åhhhh så jeg gleder meg til lillegutt kommer & jeg kan komme i form igjen (eller bli meg selv igjen, noelunde i alle fall) :-D føler alt begynner å bli tungt og magen er i veien uansett hva jeg prøver å gjøre..... 32 dager igjen så her er det full nedtelling.... litt dumt kanskje for det kan bli laaaange dager fremover.... men føler tiden flyr uansett, med hus & hjem & jentene i full vigør :-) Ikveld skal vi glo litt på tv, slappe av på sofaen og kanskje se en film :-) Skal lage meg en kopp med kakao & nyte freden i huset under et varmt og godt pledd :-) Hærlig med høst ja :-) (vært litt kuldsen av meg i dag faktisk).... jeg er også veeeeldig glad i høsten, elsker mørke kvelder med stearinlys og kos rundt meg :-) Er enig med deg bare meg om å legge ALT på "bordet" for jordmor i morgen, ønsker dg lykke til :-) Blir såååå spennende med deg fremover altså :-) Jeg skal til jordmor på tirsdag og jeg er kjempe spent, legen sjekket meg sist uke og jeg var begynt å bli moden så jeg lurer på om hun kommer til å sjekke igjen da :-)..... vi får se :-) Høygravid hormonene mine er også på *topp* for tiden. Så emosjonell vetu. Skal ikke mye til før tårene kommer, både ved frustrasjon og ved glede *knis* Ønsker dere begge en fin søndagskveld :-)
Bare meg... Skrevet 22. september 2008 #22 Skrevet 22. september 2008 Heisann jenter! Håper det står bra til med dere! Jeg har vært hos jordmor i dag, og sa alt om hva som hadde vært og hvordan det kjentes, med en liten klump i halsen (er helt håpløs sånn). Hun skjønte at det hadde vært vanskelig, og var veldig grei å prate med. Hun ville gjerne kjenne etter at fosterhinnen var inntakt, så hun undersøkte meg, og den var det, hadde jo ikke venta noe annet egentlig. Status ellers var at det er modent, sentrert livmorhals/tapp(skjønner ikke helt alle disse tinga), 2 cm. igjen på livmorhalsen, 1 cm. åpning, hodet står langt ned, hun kunne dytte hodet litt opp og hun kunne kjenne at babyen ikka hadde mye hår! Litt sprøtt å tenke på! Hun smilte litt lurt og sa at det nok ikke er så lenge igjen...men, synes det er litt skummelt at hun sier det, kan jo få falske forhåpninger! Men, ble i hvert fall beroliga, og det var godt! Men, etter det har jeg hatt masse murringer, skikkelig mensenvondt, endel slim og babyen har gravd seg nedover i bekkenet til det gjorde dritvondt, masse merkelig aktivitet og har noen skikkelig tak innimellom (så må puste meg litt igjennom nesten). Men, det kan vel komme etter en sånn undersøkelse uansett. Vi får nå se! Det går jo helt greit å vente litt også føler jeg nå! Var hos legen med vesla i dag, og hun mente det ikke så så ille ut og at vi ikke trengte antibiotika. Er tross alt det beste. Men, holder henne hjemme i morra og for sikkerhets skyld, ellers blir de jo aldri kvitt det i barnehagen. Ser ut som det ikke er så smittsomt nå, og at vi andre slipper unna! Så deilig å få låne ting! Forrige gang så fikk vi låne ting fra overalt, kjøpte nesten ingen ting vi. Denne gangen er det så mange unger i "omløp" at alt er opptatt allerede. Har kjøpt acta graco sete med base som også kan festes på trilla vår, med matchende kule farger, og det står i bilen klart til bruk. (c: Litt morsomt å kjøpe litt selv og da. Ja, merkelig hvor lite som skal til før en er sliten! Er nok kroppen som minner oss på at vi må slappe av tenker jeg. Nei, nå skal jeg følge med litt på Wallander her. Gleder meg til å høre fra dere! Håper dere føder før termin begge to...men, håper ikke dere tar meg igjen da, må innrømme det, hehe...(c: Smittefaren over, klemmer til dere! (c:
*tornerose* Skrevet 22. september 2008 #23 Skrevet 22. september 2008 Halloen :-) I kveld har vært en skikkelig BIM-kveld for mitt vedkommede. Min mann er hos en kompis og jentene var i seng tidelig i dag..... Så godt å høre at det går bra med vesla di bare meg :-) At det ikke var så ille.... går som regel fort over disse barnesykdommene.... Uff i kveld har jeg virkelig slitt med nedpress og kynnere altså (som beskrevet i et annet innlegg her inne).... føler at lillegutt er på vei ut til tider.... men han roer seg vel ned igjen, håper det kommer seg når jeg går å legger meg, at tyngdekraften ikke blir så stor :-) Er i allefall temmelig spent på jordmortimen i morgen :-) Nei tror nok ikke vi kommer til å ta deg igjen bare meg, hehe.... Du blir nok førstemann av oss som får oppleve å få vidunderet ditt i armene dine....*sukk*.... jeg og vil :-) Det høres i alle fall ut som (uten å gi deg alt for store forhåpninger) at du kommer til å føde temmelig snart.... jenta di er jo klar hun :-) Sprøtt å tenke på at jordmora kunne dytte hodet oppover :-D og at hun hadde lite hår, ja da ligger hun temmelig langt nede i bekkenet :-) Veldig spennende :-) Nei nå får jeg vel finne noen skiver til kvelds, gubben kommer vel snart også... :-) kanskje d blir massasje på mg ikveld, hadde vært vidunderlig :-) Ha en ellers fin kveld da jenter :-) KLEM (",) (tar sjansen på at smittefare er over jah, tihi.... :-D
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 23. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 23. september 2008 Heihei, da fikk jeg satt meg ned å skrevet litt og. Vært så mye i det siste. Ser ut som endelig får oss nye bil da, skal hente den over på dine kanter Bare meg, i Moss. En Touran, 7 seter....får jo ikke inn 3 seter i ford focus stv vår, også er det jo greit med mer bagasjeplass. Kjører mye nedover til svigers og de bor helt nede i Skåne i Sverige. Med 3 unger da skal det bli deilig med mer plass. Mor tilbydde seg akkurat å ta en uke fri etter lillebror blir født. Hjelpe til med klesvask og de to andre jentene når det trengs, det er deilig å høre. Vet jo hvordan det er med en liten nyfødt, ganske hektisk;) ja Bare meg, du blir nok først, ellers så blir jeg veldig overasket...og mest sannsynlig blir nok jeg sist, men ikke så rart det da, ligger jo bittelitt etter i svingene jeg;)Kommer nok til å være ganske utålmodig om en 4 ukers tid jeg og, har liksom litt vel mye tro på at han skal komme litt før termin....og jeg vet det er kjempefarlig å tenke sånn, for ventetiden blir så ufattelig lang. Tenkte å begynne med sånne bringebærbladkapsler snart da, selv om jeg er moden så er det vel bra for andre ting og...men venter noen uker. Noen av dere som har testet det? Har ikke prøvd med de andre. Må si at nå så håper jeg ikke modningen går tilbake, som det hadde skjedd med ei her inne , hun gikk jo over og måtte settes igang, helt umoden. Hadde vært mer moden i uke 30 liksom.Det hadde jo vært litt kjipt... Vurderer å gjøre litt her nå, eller sove, gjeesp, er så trøtt altså. Det blir vel ikke bedre etter fødsel heller *håper*håper* på en sovebaby til...men siden de to andre har vært forholdsvis enkle der tør jeg ikke å håpe engang:) Det går vel ikke 3 ganger, hehe:)
*tornerose* Skrevet 23. september 2008 #25 Skrevet 23. september 2008 Hei jenter :-) Å grattis med ny bil nuttami (eller snart ny bil) :-D Har veeeeldig lyst på 7-seter selv da vi sliter litt med hvordan vi skal få plass til 3 barneseter i bilen. Det vi tenkte var å ta ut airbagen i framsete, men alt hadde vært myyye enklere om vi hadde fått oss større bil :-) Så vi får se d litt ann :-) Disse bringebærbladkapslene begynte jeg med i uke 32 jeg. Spurte jordmor pluss de som jobbet på helsekost & de sa jeg kunne begynne da :-) Har litt troa på de jeg altså, spes. etter besøk hos jordmor i dag :-) Først fikk jeg vite at magen hadde sunket og lillegutt festet seg. Da jeg fortalte henne at jeg hadde hatt ekstremt med kynnere & nedpress i det siste så tilbøy hun seg å sjekke nedentil. Joda der var det både modning og 1 cm åpning.... så da viser det seg at kynnerne og nedpresset/ ilingen gjør susen :-) Men hun konstaterte også at dette ikke betydde at jeg skulle føde før termin, jeg kunne like så godt gå til termindato og også over..... så jeg tar det litt med en klype salt, men veldig spennende & rart å tenke på at jeg har åpning :-) Det gjør det jo gunstigere til selve fødselen :-) pluss at det er greit å vite at pjokken er klar snart :-) Hun sa hun kunne putte en fing inn til hodet hans, rart :-D Ellers så hadde jeg blod i urinen (som som jeg går litt å tenker på, hadde dette ved sist kontroll også & lurer på hvorfor).... legen min sier at det er svangerskapsrelatert og at det kan være pga. barnet ligger å presser på urinblæra & at det er forholdsvis normalt at gravide kan ha dette uten at det er noe farlig...... men ikke noe kjekt liksom.... men får prøve å roe ned & stole på legens antydninger.... han har tross alt mer peiling på hva han snakker om.... jordmor sa også at hun hadde hatt flere gravide med blod i urinen.... Nå skal jeg kose meg/ slappe av på benken. Eldste jenta er hos ei god venninne og min mann har tatt minstejenta med seg til farmor og farfar :-) Så da skal jeg nyte tida godt & gjøre ingen verdens ting, hehe :-) Ellers blir det jakten på kjærligheten i kveld :-) Det er favorittprogrammet mitt, elsker alt som har med kjærlighet og romantikk å gjøre *hihi* :-D Da får dere ha en fin kveld begge to. Gleder meg til å høre fra dere igjen. Er så kjekt med denne chatte-tråden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå