Gå til innhold

Et syteinnlegg fra meg !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er forskjøla og jeg er forskjøla.. Han begynner å gå meg på nærvene, jeg sitter her med feber og han maser.. Samboern min er på lang lastebil tur i da så han kommer ikke hjem før kl 23.00 :(

Har hatt en trang for å bare få en dag alene i lang tid og nå begynner det virkelig å hope seg opp! Jeg har ikke hatt en dag alene siden han ble født (bortsett fra da jeg lå på sykehuset når han var 3 mnd)..

Har ingen til å ta han litt heller, søstern min er i rettsak som vitne og mamma sørger..

Han klarer ikke å sovne selv, så når jeg legger han i sengen så skriker han som bare det.. Og jeg har rett og slett ikke ork til å sitte å dulle med han hele dagen lang..

Føler jeg rett og slett er lei av å være mor..

Han lå mellom meg og samboern min i natt og sambo klarte seff ikke å legge han i sengen før han dro så endte med at lillegutten min datt ut av senga, trodde jeg skulle få hjerteinnfarkt altså.. Er ikke det at jeg ikke forguder og elsker sønnen min, men er såååå utrolig lei av at ALT skal handle om at jeg skal være med han 24 timer i døgnet og ALDRI få litt tid for meg selv..

Jeg er rett og slett uegna til å være mamma..

Nå får dere dømme i vei damer!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Kan ikke dere legge dere i senga sammen da når han skal sove? Så får dere hvilt dere begge to. Han kjeder seg sikkert, siden han "maser" så fælt. Prøv å aktivisere han. Lese, kose, tegne etc. Dessuten er han jo syk han også, kanskje han trenger å være sammen med deg?

Skrevet

Du er ikke uegna til å være mamma!! Jeg tror de fleste føler det slik en gang i blant. Spesielt når tingene hoper seg opp. Alenetid er viktig også etter at man har blitt mamma!

Jeg håper virkelig at du får noen til å passe ham, eller at pappan kan være hjemme med ham ei stund.

Klem

Skrevet

han er 9 mnd.. vet han er syk han også..

Er veldig vanskelig å legge han ellers også, ikke bare nå.. men det er min skyld.. jeg har sitti å stryki han over hode og syngi for han helt fra han ble født..

Prøver å synge får han men han vil ikke.. Ikke vil han ligge i det hele tatt selv om han er skikkelig trøtt..!

Skrevet

Du burde kanskje søke barnehageplass til han? Høres ut som om både han og du er klar for litt forandringer i hverdagen.

Helsestasjonen eller evt. bv kan kanskje hjelpe dere, slik situasjonen er nå så høres det destruktivt ut for dere begge.

Lykke til!

Skrevet

har søkt på barnehage plass til han.. Men syns 9 mnd er utrolig tidlig å begynne.. Har søkt så han kan begynne februar neste år..

Skrevet

Alt ser mørkere ut når man ikke er helt i form, og man mister lettere tålmodigheten...Du får prøve å tene på at det sikkert er mye bedre allerede i morgen. God bedring til dere begge to=)

Skrevet

Som mor må man sette barnets behov foran seg selv - spesielt når det er snakk om en baby. Han går deg på nervene..?

Beklager altså, men det høres ut som om du ikke helt er moden for morsrollen.

Skrevet

Du må lese hele innlegget spetakkel..

Jeg skrev jo "Jeg er rett og slett uegna til å være mamma.."

Og til dere andre:

Tusen takk for dere skjønner :) Han har sovna nå, måtte trille han litt rundt i vogna, så da sover han nok en stund..

bare rett og slett at jeg trenger tid for meg selv.. Savner å være litt alene..

Jeg er ingen perfekt mor, og ja han har gått meg på nervene i dag.. Jeg prøver så godt jeg kan men noen gang så er det ikke bare bare.. Og spesielt når jeg er syk..

Skrevet

Skjønner at du sikkert synes 9 mnd er tidlig å begynne, men det er allikevel en mulighet for at dere kanskje hadde fått det litt bedre da? Han trenger jo ikke å gå full tid første tiden heller.

Personlig så tror jeg dere begge hadde fått det bedre med litt tid fra hverandre noen ganger i uka, kanskje både han og du trenger litt nye inputs? Jeg ville tatt kontakt med en eller annen instansesom kunne hjelpe, dersom frustrasjonen din er så stor som jeg leser ut av innlegget ditt.

Skrevet

Vi har nok kanskje ikke samme type humor.. Jeg syns ikke det er morsomt å spøke med sånne ting.

Jeg har selv to små barn, så jeg vet at det er slitsomt, men man må jo bare ta seg sammen.

Skrevet

Jeg er selv alenemamma og har aldri anledning til å bli syk, og om jeg er det må jeg bare bite sammen tennene og ta meg sammen. Jeg vet at det kan være slitsomt og at man blir litt lei, men tenk positivt! Så der er jeg enig med Spetakkel. Men at du er uegnet som mamma, tviler jeg på. Ikke tenk på at han maser (kan en baby på 9 mnd mase forresten=)), men tenk på at han ikke er helt i form og trenger oppmerksomheten din og ditt nærvær.

Skrevet

Jeg spøker ikke.. Det var ikke noe humor i det innlegget..

Jeg mente det jeg sa.. Og jeg skjønner at 2 barn er nok mer stressende enn 1.. Men nå er jo jeg bare vandt med å ha 1..

Jeg er så sikker på at vi sitter i to forskjellige situasjoner..

Jeg sliter med andre ting i tillegg til forskjølelse, vil sette meg ned og høre meg selv tenke.. (ikke for å få sympati eller noe men) Jeg har ikke engang fått satt meg ned å grine litt etter at pappa døde for 2 uker siden, jeg har måttet tatt meg sammen på grunn av sønnen min.. Så du trenger ikke å komme å si "Som mor må man sette barnets behov foran seg selv" for det vet jeg..

Alt jeg skrev var ærlig fra min side, jeg trengte å få det ut.. Derfor det er et syteinnlegg..

Jeg er ingen god mor, men jeg prøver da så hardt jeg bare kan..!

Skrevet

Ja, vi har vel alle vårt (men alle legger ikke ut alt her)

Skal ikke si noe mer siden du tydeligvis bare ville ha koz og klemz som svar.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

Har ikke lyst på kos og klem svar..

Hadde bare lyst til å få ut litt "stim".. Ingen trengte å svare heller..

Skrevet

Alt jeg trenger er bare 1 dag fri i ny og ne.. Det burde jo egentlig ikke være noe problem pga jeg har jo en samboer.. Men et problem er det da likevel..

Frustasjonen er ikke så stor som det ser ut til.. Bare denne ene dagen som har vært litt frustrende, har vondt i hu og feber..

Skulle vel egentlig tro at jeg skrev noe helt annet enn at han gikk meg på nærvene.. Jeg legger ikke så mye i det ordet men det tror jeg tydligvis mange andre gjør..

Mamma ville ha han i dag da :) Hun ringte meg nå og ville hente han etter han hadde våknet.. Så da får jeg litt alene tid.. Så får jeg gjort reint litt og tatt en liten lur..

Jeg forguder og elsker sønnen min over alt her i verden, men i dag så har jeg bare rett og slett ikke hatt motivasjon til å klare å gjøre noe i det hele tatt.. Vet ikke om jeg orker å rydde en gang..

Men men.. det går mye bedre nå, for nå har jeg tatt meg paracet og det dunker ikke så fælt i hode mitt lenger.. hehe..

Hadde vært veldig fint med en barnehage plass ja.. Men syns 9 mnd er tidlig.. Selv om det bare er snakk om noen timer i uka..

Og ikke har jeg muligheten til å få kjørt han i barnehagen heller så det går rett og slett ikke.. :(

Skrevet

Hehe.. nei jeg tviler egentlig på at en på 9 mnd kan mase cherry coke..

Bare min måte å skrive ting på som egentlig blir helt feil..

Skrevet

Det er deilig å bare få det ut, tror alle føler seg helt elendig som mor noen ganger.. Men det betyr ikke at vi er det, og hvem har ikke lyst å være alene en liten stund.

Neste gang pappa er hjemme så er det bare å si ifra at nå trenger jeg å slappe av, så er det bare å rusle seg en tur eller låse seg inne på soverommet.

Da får en laddet opp litt og kan bli den mamman en vil være igjen.

Skrevet

Deilig å få ut litt grufs her av og til! Bedre her hvor det ikke er noen det går utover, enn hjemme har jeg ofte tenkt.

Og så synes jeg det er fryktelig unødvendig å skulle "ta" noen, bare fordi de fortelle ting her inne! Kanskje man skulle være litt flinkere til å komme med oppmuntring enn kritikk.

Stor klem fra (til tider) verdens aller værste mor =)

Skrevet

Beste jeg har hørt på lenge "tosøtegodegull" :)

Skrevet

Hehe.. Bra det er flere "dårlige mødre" her.. :)

Ja, sant det du sier der.. Fint å få det ut et sted :) Derfor dib er så godt å ha, selv om ikke alle liker hva jeg skriver :)

Skrevet

Jeg er mor til tre småbarn, og vet hvordan du har det:))

Ikke bry deg om de umodne svarene du får her. Klart du har lov å syte/klage. Det er tøft å ha syke barn, og spesielt når en ikke er i form selv. Og om du kun har ett eller flere barn er uvesentlig.

...en ting til : Jeg forstår hva du mener når du sier at han er masete (selv om han ikke maser med snakk). At du er dritlei og føler deg som en elendig mor er helt menneskelig. Noe annet er umenneskelig.

De som sier du må få ham i barnehage snakker vrøvl...du kunne jo ikke sendt ham i barnehage når han er syk, bare fordi du er syk selv. snakk om dårlig og lite gjennomtenkt svar da.

Godt at du får litt avlastning fra moren din nå. Benytt deg godt av det. Plei deg selv, og lad opp batteriene.

Gir deg en klemZ og en koz jeg (noe vi alle trenger i blant).

PS! Neste gang du vil ha konstruktive svar på dine innlegg, råder jeg deg til å skrive innleg på Barnet mitt skravlesiden der, for der er det virkelige medmennesker, og ikke en haug med drittunger ;)

Skrevet

Mener du at hun har fått usakelige svar her inne? Snakk om å være hårsår. De fleste svarene her er ment som gode råd. Rart du ikke ser det...

Skrevet

Skjønner godt at du føler det sann. Alle har sanne dager, og det er deilig å få det ut på et sant forum. Min lille tass var endel syk i sommer, da var det et helvete her hver dag med syting og ikke soving og alt det du beskriver.

Og til du som skriver til HI her at hun må få han i barnehage? Sorry, men hva er det for et svar da? Hun ønsker gjerne å være hjemme så lenge som mulig og gjøre det beste for sitt barn. Løser da ikke hennes problem nå om hun setter han i bhg, det er jo søknadstid og ikke alle steder man kan bare putte rett inn.... Smarting!!

Og med hensyn til sykdom så blir det ikke bedre av å være i bhg. Eldste gutten her går i bhg noen dager i uken nå, og har aldri vært såå syk før.

Skrevet

Mor til tre herlige små, du er jammen meg ikke lite frekk!

Jeg som skrev at hun kanskje burde vurderere barnehage, ville skrevet det igjen og igjen. Det var absolutt et gjennomtenkt svar, og dersom en mor gir uttrykk for det H.I. ga uttrykk for i sitt hovedinnlegg, ville jeg rådet henne det igjen og igjen.

Selvsagt kan ikke barnet sendes i bhg. i syk tilstand, men dersom mor i dette tilfellet fikk avlastning i form av bhg. så kanskje hun hadde hatt mer ressurser til f.eks. sykedager.

Jeg synes for å være helt ærlig, fra mitt personlige ståsted, at det er litt rart å være så oppgitt med tanke på at det er ett barn det er snakk om her, men det holdt jeg for meg selv lenger opp i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...