Tjorven1 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #26 Skrevet 25. september 2008 Ja, det må du ;-) Jeg har to venninner som ikke testet positivt før dag 15, de fikk gutter - hun ene to! Har en annen venninne som fikk positivt (typ slik som meg i dag, at du ser en strek, men det er langt fra tydelig) hun fikk jente. Vi har diskutert det litt, om det er sånn om det slår ut tidlig=jente, sent=gutt? Men ingen som vet. Både jeg og venninnen min som fikk tvillinger målte hcg'en dag 15 og fikk skyhøye tall.. så nei... rart.. Men en ting er i allefall sikkert, at det blir ikke antydning til strek, om man ikke har hcg i kroppen. Så det har jeg, håper bare at det er en sterk liten spire der, som klarer å klamre seg fast! Lykke til! PS: jeg skrev i sted at jeg ikke kom til å teste før på mandag igjen - eh.. har vært og kjøpt meg to nye tester nå jeg..
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #27 Skrevet 25. september 2008 Rolig og rolig fru Blom...... Jeg sparte på litt morgenurin i dag. Tok nå en Quick Responstest. Negativ!
Tjorven1 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #28 Skrevet 25. september 2008 Nei... En slik som det skal bli blått kors på?
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #29 Skrevet 25. september 2008 Nei, det er den hvor det kommer rosa streker. Det er mange apotek som kun har den.
Kath:) Skrevet 25. september 2008 #30 Skrevet 25. september 2008 He-he, her var det morsomt å lese nå!=) Kjenner meg godt igjen kan man si. Tjorven du er nok gravid ja! Lys eller mørk strek=gravid! Hurra! Magstar også tror jeg, og Storkfrøken69 kan jo enda få en positiv test. Jeg for min del testet ikke positiv før en uke etter IKM. Og da var det en kjempe svak strek. Det var da jeg hadde EXU graviditet. Veldig lav prod av hcg over flere dager kan være tegn på exu. (nb, veldig sjeldent, så ingen grunn til bekymring) Ellers har jeg hørt at noen produserer litt lite hcg i begynnelsen. Det er normalt. Får håpe dere alle blir på tjukka nå!=)
Storkmor? Skrevet 25. september 2008 #31 Skrevet 25. september 2008 Jeg heier på dere! Skulle så ønske du kunne få full klaff nå, Storkfrøken. Sender masse oppmuntrende tanker til alle!
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #32 Skrevet 25. september 2008 Hei jenter! Akkurat de ordene jeg trengte nå ) Ja, så sitter jeg her med tårene trillende. Er veldig lei meg akkurat nå. Er nok 99 % sikker på at det ikke har gått denne gangen heller. Jeg tok meg nettopp i å si høyt til meg selv "Hva faen er det som er galt med denne kroppen da??????" "Og, hva var det med den første gangen. Hvorfor skulle akkurat det ene talentløse egget feste seg????" Jaja, nå blir jeg litt lattermild og ) Men, jeg tror jeg er veldig lei meg nå fordi jeg som sagt begynner å se en slutt på dette. Og, for første gang gruer jeg meg til å sette i gang igjen. Det har jeg ikke gjort før. I sted da jeg var i butikken, merket jeg at jeg ble litt aggresiv når jeg så folk med barnevogner OVERALT!!!!!! Det kan jeg heller ikke huske at jeg har vært. Huff, jeg får skylde på at jeg både er forkjølet og premenstruell. Man kan kanskje få lov til å være litt bitchy da??!!?? Men, igjen - det er deilig å bli heiet på. Det er jo nesten utrolig at noen fortsatt gidder. Tusen takk! Og takk for at jeg fikk skrevet denne gruffen. Det hjalp litt )
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #33 Skrevet 25. september 2008 Må bare understreke at jeg syntes det var en befrielse at Kath syntes det var morsomt å lese. Det var ikke meningen å legge noen demper på det. Jeg var bare i en litt dyp dal akkurat nå. Jeg vil gjerne le mer av dette ) )
ElleL Skrevet 25. september 2008 #34 Skrevet 25. september 2008 Forstår deg godt, jeg. Selv om jeg ikke holdt på så lenge som deg så var det et slit å teste negativt gang på gang og når "alle" rundt en enten er gravide eller triller på en barnevogn blir ikke akkurat vellet av negative tester enklere å takle. Men jeg er faktisk bevis på at det går til slutt så jeg syns ikke du skal gi opp, men kanskje prøve ivf igjen? Når det er sagt så er det lov å knuse litt glass, slenge noen tallerkner og et par, tre el-tester i veggen og hyle høyt når behovet er der (her i huset gikk et par stygge krus i veggen....) Bit tennene sammen og ikke gi opp før du er hundre millioner prosent sikker på at det er det rette for deg. Klem fra
Pollyanna67 Skrevet 25. september 2008 #35 Skrevet 25. september 2008 Tjorven 1: Gratulerer så mye med strek!! Håper virkelig det er en spire som sitter! Magstar: 50/50 er jo gode odds:-) Krysser fingre for at blodprøven viser at du er gravid! Storkfrøken69: Skjønner godt at du er skuffet. Det er lov å bli sinna når man føler at alt er urettferdig og kroppen ikke spiller på lag (og så forkjølet attpåtil...stakkar). Du får klamre deg til 1% sjansen så lenge som mulig. Håper inderlig at du har feiltolket kroppen din, at TR holder seg langt unna og at du etter hvert få en positiv test. Krysser fingre for deg også! Og god bedring med forkjølelsen! Tenk så hyggelig det hadde vært hvis hele 3 av uke 39-gjengen hadde lykkes! Men uansett utfall, vi skal vel alle sammen være gravide før jul, skal vi vel?:-)
liesje Skrevet 26. september 2008 #36 Skrevet 26. september 2008 hei Storkfrøken69 Kjenner meg veldig igjen i tankene og følelesene som du beskriver her. Tror det er ganske naturlig når man har holdt på så lenge som oss. Og uten at jeg kjenner deg så godt (men jeg kjenner meg selv) vant til å ha kontroll over det vi gjør. her er det kroppen og biologien som tar over og den har vi desverre..... ikke styring på, vi må bare holde ut. samtidlig tror jeg også det er nødvendig, selv har jeg ikke turt tenke tanken, hva om jeg ikke blir gravid, får barn. Hver gang det har dukket opp så har jeg stoppet meg selv. nå er jeg mere der at jeg tenker litt på det lar meg være trist over det på en måte. Jeg syns forøvrig det er en god tanke av deg å gå for en runde til med IVF. Ang. alle barnevogner og andre effekter vi bobarderes med til stadig. jeg har det for tiden i.f.t. mager. Synes jeg ser høygravide mager overalt og hver mage gir et lite stikk i mitt bryst. Så også i går da jeg satt på en kafe i byen,men så så jeg opp fra magen til anskitet på damen og tenkte hmmmm hun er jo ikke helt ung, det er håp ) Stå på , vi får ikke gi opp enda
Magstar Skrevet 26. september 2008 #37 Skrevet 26. september 2008 Jeg tok blod prøve i går og de kunne ikke gi meg svar for over helgen. Etter blodprøven gikk jeg på do og der kom svaret. Forbanna mensen som dukker opp. Jeg trodde faktisk at jeg hadde lykkes denne gang. Men nei.... jeg er litt der som Storkfrøken nå. Hvor lenge skal man orke holde på med dette. Jeg vil veldig gjerne. Satt barnevakt for min niese som kastet opp over hele seg og var så lei seg (snart 3 år). Og selv etter sånn opplevelse er jeg ikke skremt. Har veldig lyst på barn. Jeg har også valgt å holde meg unna gutter i denne perioden siden jeg ikke vil at noen skal få meg til å ombestemme meg nå som jeg bestemt meg for å skaffe barn alene. Men hvorfor skal det være så utrolig vanskelig!!!!!!!!!!! Jeg feller noen frustrerte tårer nå. Og klinikken mente jeg måtte stå over en mens før jeg kunne sette inn egget fra frys. Får håpe jeg får drømme jobben jeg nettopp søkt på da : ) Så gøy Tjorven med positiv test : ) Og Storkfrøken, skal vi stå på en liten stund til? Jeg vil ikke gi opp helt enda. God fredag jenter. Jeg skal drikke meg god og brisen på vin i helgen. Kanskje kysse en gutt ( men ikke noe mere.. he he)
Storkfrøken69 Skrevet 26. september 2008 #38 Skrevet 26. september 2008 Kjære, kjære jenter! Dette er faderrullanmeg ikke bare bare. Men, tusen takk for at vi kan dele disse tingene. Det er jo helt forferdelig, men å bli oppmuntret av dere som nå sitter med en like stor skuffelse som meg selv gjør noe med meg. Det gir meg en fightingspirit som jeg nå var redd for at var blitt borte. Også er det deilig med de positive historiene også. Dere beviser jo at det er håp ) Akkurat nå er jeg faktisk ferdig med å gråte og gleder meg til telefonen jeg venter på fra Dr. L. Hva skal vi finne på denne gangen mon tro??? Har han noen flere spennende triks på lager ;o) Personlig har jeg tenkt å foreslå en dobbel Pergokur for å se hvordan jeg reagere på den. Hvis responsen er bra, tenkte jeg at jeg kanskje kunne prøve en øko-ivf. Det vil si pergo de første dagene og litt gonal-f på slutten. Det blir noen tusen billigere. Aberet er at deg egentlig anbefales til madamer under 35. Tjorven1 - jeg håper inderlig at dette er et gullegg som legger seg til ro og vokser de kommende 9 månedene. Dere andre - jeg er enig - vi kan ikke gi oss!!!!!! Og Magstar - god kyssing ;o) ;o) Jeg synes det var en super plan for helgen!
Tjorven1 Skrevet 26. september 2008 Forfatter #39 Skrevet 26. september 2008 Takk for lykke hilsninge - del mål 1 nådd - også er det bare å håpe at alle gode ting er tre :-) og satse på at det går bra denne gangen.. Storkfrøken og Magstar, dere for ikke lov å gi opp - jeg holdt på å gjøre det på forsommeren etter min andre abort.. Det tar så sinnsykt på å være gravid og så miste, så sinnsykt homonkrasj og ikke minst psykisk. I dag er jeg glad jeg ikke gjorde det, tanker som: Jeg må vel bare innse at jeg ikke er skapt til å få barn, nei - pokker heller - jeg holdt på å dø to ganger i fjor pga min stahet for å få barn, og jeg har ligget stille på ryggen i 2 mnd. for at blodåren ikke skulle gå opp igjen - så nei - man gir ikke opp på målstreken, takket være dere her på forumet som er de eneste som virkelig forstår meg.. (jeg har venner og familie som vil forstå - men de vil aldri helt klare det) fikk jeg to røde streker på testen i dag.. Så dere gir ikke opp med det! Og Magstar - jeg skulle ha blitt med ut - trenger å kysse litt på "gutta" jeg også, og være herlig brisen... Men det blir forhåpentligvis ikke noe "kyssing" for meg på ikke 8 mnd. og må vel vente noen mnd etter det også - ja - kanskje 1 1/2 år... Så Magstar: Ta får deg! God helg fantastiske jenter!
angelica-s Skrevet 26. september 2008 #40 Skrevet 26. september 2008 Hei jenter:) Helt enig med Tjorven...ikke gi opp..vi kan ikke det. Jeg kjenner at jeg er ganske lei reising til danmark og venting på ikm jeg også, og skal innrømme at tanken har streifet meg de gangene mensen har kommet, orker jeg virkelig dette mer nå, men så går det et par dager og så tenker jeg, nei dette er noe jeg har bestemt meg for, og jeg skal jaggu ikke gi opp...jeg vil, jeg vil ha barn...selv om det skulle helst vært i går:) Har nå startet opp med pergo og håper at på det 6 smeller det:) Så magstar og storkfrøken, ikke gi opp dere heller...tenker masse på dere:) Tjorven....gratulerer så masse med positiv test...denne gangen skal spiren holde seg der i 9 mnd:) Klem fra
Daydream Skrevet 26. september 2008 #41 Skrevet 26. september 2008 Gratulerer så mye Tjorven!! Denne gangen sitter den Lykke til alle dere andre! Og god helg.
Månestråle75 Skrevet 26. september 2008 #42 Skrevet 26. september 2008 Hei Tjorven1! Gratulerer så mye med første delmål nådd! Håper alt går bra på veien videre :-)
Single33 Skrevet 26. september 2008 #43 Skrevet 26. september 2008 Nydelig lesning!! Gratulerer Tjorven:o)Din tur på den røde løper....*s*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå