Tjorven1 Skrevet 16. september 2008 #1 Skrevet 16. september 2008 Hei. ser vi befinner oss i flere tråder her, og tenkte å samle oss under en. Jeg har IKM lørdag 27/9, men da er jeg borte - og tenker teste meg fredagen. Håper dette blir som for en tid tilbake siden da det var utrolig mange som fikk positive tester samme uke!
Tjorven1 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. september 2008 For dere nye her inne ;-)
Kath:) Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Hei Tjorven1. Så bra, da skjønner jeg at du har vært i danmark! Var litt spent på dine vegne. Har flere ganger prøvd å skrive til deg, men tror postkassen din er full..?
Pollyanna67 Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Jeg hadde min første tur til Stork 8/9 og skal derfor teste 22/9. Det er vel sjeldent at det går 14 dager fra el til mens hos meg, så jeg får vel en pekepinn allerede til helgen. Er imidlertid ikke altfor optimistisk siden jeg "sliter" både med høy alder og høy FSH. Oddsene er jo ikke akkurat på min side. Føler meg ikke akkurat gravid heller...hehe. Regner egentlig den første turen bare som en prøvetur. Går derfor ikke rundt og er kjempespent siden jeg er rimelig sikker på negativt resultat. Men litt spennende blir det jo likevel...:-) Krysser fingrene for positiv test for deg, Tjorven1!
Tjorven1 Skrevet 17. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2008 Kath: Ups... da skal jeg slette - takk for at du sier i fra. Og ja, jeg har vært i DK og lagd barn forhåpentligvis ;-) Pollyanna67: Spennende, you never know...? Kanksje det er akkurat denne mnd her du la gullegget... Vi for håper det. Jeg er jo i en alder selv der bare 12 % av eggene mine er gode nok til å bli ett perfekt barn. Dvs nesten bare ett i året - så håper dette er mnd :-) Hold oss oppdatert!
Magstar Skrevet 17. september 2008 #6 Skrevet 17. september 2008 Jeg er med her : ) test dag 24. Har liten tro i dag, men går veldig opp og ned. Jeg tenker at ingen vil bo i en negativ og klagende kropp, så prøver smile og tenke gode tanker så spiren vil bli : ) Jeg heier på oss!!!!!
Tjorven1 Skrevet 18. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2008 He he he ja - jeg også! Jeg har på følelsen at der er tomt der inne - men herlighet.. Jeg VET jo at jeg ikke vil ha samme følelse av stølhet i magen som da jeg var 8 uker på vei.. Jeg tror nemmelig jeg sammenligner litt med det.. Men litt trist, ett eller annet sier meg at jeg har blitt gravid denne gangen.. og DET ligner ikke meg, også ligner det jo ikke meg å ikke bli gravid heller.. Nei.. huff den siste uken vil gå tregt.. Og Magstar - nå skal jeg kjærpe meg, som du sier ingen vil vel bo i en slik kropp - så joda dette går bra!
Daydream Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Kjenner følelsen av å skifte mellom håp og negativitet, men prøv å hold motet oppe! Ønsker dere alle lykke til, denne gangen blir det mange positive tester skal dere se!
Magstar Skrevet 18. september 2008 #9 Skrevet 18. september 2008 : ) gode tanker... Jeg er så utrolig trøtt og mistet lysten å strikke. Sånn var jeg som gravid også, men syns det er alt for tidlig å merke noe på kroppen alerede. Lenge til onsdag (om jeg tørr teste da, vi får se) Tjorven, hold motet oppe. : )
Storkfrøken69 Skrevet 18. september 2008 #10 Skrevet 18. september 2008 Hei ) Nå skal ikke jeg vigle opp tålmodigheten din, men ved IVF har de fleste jeg kjenner testet positivt på dag 10. Hehehe - det er kanskje jeg som er utålmodig på dine vegne, Magstar. Lykke, lykke til alle sammen )
Kath:) Skrevet 18. september 2008 #11 Skrevet 18. september 2008 Oj, dette er spennende..! Gleder meg til jeg kan gå rundt og kjenne på ting igjen..! Håper at neste uke blir Købentur på meg!=) Tvi-tvi jenter!
Pollyanna67 Skrevet 20. september 2008 #12 Skrevet 20. september 2008 Da klarte jeg ikke å vente lenger og svidde av den første testen i dag tidlig - 2 dager før IKM. Flesket til med en CB digital sånn at det ikke skulle være rom for synsing og tolking av mulige streker... Naturligvis stod det klart og tydelig "Ikke gravid"...sukk. Nå kan det selvsagt være at jeg testet for tidlig, men med kun 8% sjanse for graviditet i utgangspunktet (ifølge statistikken) + det faktum at testen har 90% nøyaktighet ved testtidspunkt+ at det kjennes ut som om TR er rett rundt hjørnet, så måtte jeg vel være verdensmester i optimisme for å ha troen på dette forsøket nå. Merket at jeg ble litt lei meg selv om det var høyst ventet. Men, men...vi får bare brette opp armene og prøve igjen. Håper det går bedre med dere andre som skal teste neste uke!
Tjorven1 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 22. september 2008 Så på en annen tråd at du hadde fått tr - Pokker også! - Det umulige er ikke umulig - det tar bare litt lenger tid...
Storkfrøken69 Skrevet 22. september 2008 #14 Skrevet 22. september 2008 Så kjedelig at den indre fienden kom, Polyanna67. Jeg at den komme snart, jeg og. Eller, rettere sagt, jeg kjenner ingen ting og det er et sikkert tegn på at den kommer ) Hvordan går det med symptomjakten for dere andre? Kjenner dere noe? Magstar, har du klart å la være å teste enda? Du er vel først ute av oss i denne runden. Jeg er stadig inne for å sjekke om du har fått det famøse krysset ) Tjorven, vi er jo akkurat like langt. Kjenner du noe? Jeg kjenner som sagt ingen ting, så jeg må nok ta det som en svært stor overraskelse om det er noe.
Pollyanna67 Skrevet 22. september 2008 #15 Skrevet 22. september 2008 Storkefrøken69: Jeg skal ikke skryte på meg noen erfaring med graviditet, men jeg har hørt fra de jeg kjenner som har vært / er garvide at de ikke kjente noen ting før IKM. Så jeg tror ikke du skal ta det at du ikke kjenner noe som et sikkert tegn:-) Følger med i spenning her for å se hvordan det går med dere andre. Håper inderlig dere har mere hell med dere enn meg:-)
Storkfrøken69 Skrevet 22. september 2008 #16 Skrevet 22. september 2008 ) Det er helt riktig. Det er mange som ikke har kjent noe. Jeg kan heller ikke skryte på meg å være ekspert på det å være gravid. Jeg har bare vært det en gang, og da hadde jeg tydelig ømme bryst fra dag 9. De var faktisk så ømme natt til dag 10 at jeg ikke sov. Det jeg derimot er ekspert på, er å ikke være gravid ) og når jeg har hatt rett alle 11 gangene det ikke har vært noe, må jeg nesten si at jeg også denne gangen er ganske sikker. Men, akkurat nå er jeg på vei til å bli veldig forkjølet, så jeg kjenner vel egentlig bare det. Vond hals og ømme ledd. Det er ikke akkurat brystene som får mest fokus da ) Hahahaha, en ting er sikker. Man blir ikke noe mindre gal i denne venteperioden selv om man har vært gjennom det alt for mange ganger )
Magstar Skrevet 23. september 2008 #17 Skrevet 23. september 2008 Tok en test på søndag morgen (ja, jeg vet litt tidlig) som var negativ og en ny i dag som var negativ. I morgen er test dagen, men har liten tro. Jeg ringte til klinikken og spurte om jeg kunne starte neste forsøk (har et egg på frys) med en gang. Damen mente jeg måtte ta en blodprøve og sjekke at jeg ikke er gravid. Og urintest var ikke riktig før på fredag. Syns dette virker rart siden jeg testet postiv på fryseforsøk dag 10 med urintest forrige gang. Brystene er ømme og ellers kjenner jeg ikke noe¨på kroppen, ikke mensen verk heller. Skal ta blod prøve i morgen, så tar det vel to dager før jeg får svar. hm..... denne vente tiden altså. Men vi jenter venter på julaften et par ganger i året, så er ganske spennende dager for oss uansett resultat... : ) positive tanker..
Tjorven1 Skrevet 23. september 2008 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2008 Positive tanker ja.. Håper dere tar feil jenter :-) og jeg også... Jeg går som sagt på hormoner som gir samme bivirkninger som symtomer for å bli gravid. Men brystsprengen som ikke har gitt seg etter el de gangene jeg har vært gravid - har jeg ikke. Lykke til med vente tiden, og med en gang dere vet noe, si i fra. Lykke til i morgen Magstar :-)
Storkfrøken69 Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 Nå er jeg så spent, Magstar! Jeg krysser fingrene så hardt så hardt jeg kan!!!!!
Magstar Skrevet 24. september 2008 #20 Skrevet 24. september 2008 Min svigerinne ringte i natt, da var babyen deres på vei. Så jeg har vært barnevakt og fikk ikke tatt blodprøven. Så jeg venter til fredag, da kunne jeg ta en hjemme test sa de på klinikken. Har veldig mensmurr, samtidig som jeg har bryst spreng og småkvalm. Så 50/50 sjanse dette. Ingen spotting heller selvom det føles som om mensen kommer. Vel, bare smøre meg med tålmodighet. Kanksje ta en blod prøve i morgen..... Jeg har jo mistet jobben og har fri på dagtid nå, så kan jo like godt fylle dagene med legebesøk : )
Storkfrøken69 Skrevet 24. september 2008 #21 Skrevet 24. september 2008 Kvalme og brystspreng er jo positivt da ) ) Selv kjenner jeg svært lite. Bittelitte små tak i brystene en sjelden gang, men sånn har det jo vært hver måned etter at jeg var gravid. I dag morges begynte mensmurringen. Den varte ikke lenge den heller, men den var der. Jeg er faktisk litt mere forvirret enn til vanlig. Jeg angrer på at jeg ikke har skrevet logg de andre gangen. Det er utrolig hva en glemmer fra gang til gang. I morgen kan jeg teste, men jeg vet ikke helt om jeg tørr. Gruer meg mer enn jeg pleier. Vel, jeg har i hvertfall bestemt meg for at det blir IVF neste måned.....tror jeg... hrm, det er ulikt meg å være sånn som nå. Kanskje jeg begynner å se slutten på dette her, at jeg ubevisst jobber meg frem mot å skjønne at det ikke er meningen at jeg skal få barn. Bare en liten tanke som slo meg akkuat nå.
Tjorven1 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #22 Skrevet 25. september 2008 Magstar: Hvorfor blodprøve? - Lykke til! Storkfrøken69: - og så må jeg minne deg på igjen om: Det unmulige er ikke umulig - det tar bare litt lenger tid! Selvfølgelig skal du få barn, det skal vi da alle her, vi må bare gå noen skikkelig omveier først... Ellers så klarte ikke jeg og la være og testet meg i dag tidlig, dag 12. Jeg vet jo ikke om hormonene spiller inn på resultatet, noen som vet? Cirone/prograstoron?
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #23 Skrevet 25. september 2008 Hei ) Takk for dine bestemte ord. Jeg trengte de ) Hormonen spiller ikke inn på resultatet. Det eneste er eggløsningssprøyten, men det er bare frem til dag 8-10. Har du testet positivt i deg? Jeg har testet negativt, men det var med eggløsningstest.
Tjorven1 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #24 Skrevet 25. september 2008 Eh... det var en svak svak rød strek der, så svak at du måtte legge godviljen til for å se den. Så tror jeg venter med jubelen til over helgen (jeg reiser bort i helgen) - og av er erfaringer kommer jeg ikke til å svi av penger på test. Testet meg første gag fra dag 10 - syv tester ble det, og den slu ikke helt ut før dag 15, til og med mamma slet med å tyde da. og da var HCg en min skyhøy hos legen, pga det var tvillinger. Nei, så jeg prøver å roe meg ned - og slappe av og tenke på alt mulig annet.. ha ha ha det er enkelt! Storkfrøken: Hvordan kan du teste negativt med eggløsningstest? Hva er det? Den måler vel LH og ikke Hcg?
Storkfrøken69 Skrevet 25. september 2008 #25 Skrevet 25. september 2008 Jøss, strek er strek da ) Dette blir spennende!!!! Joda, man kan teste med eggløsningstest. Men, jeg vet ikke om den slår ut så tidlig. Mulig Hcgen må være høyere. Interessant det med testen din som tok så lang tid. Jeg er jo nemlig av den klare oppfatning at dag 12 (uten inseminasjonsdagen) er en rimelig sikker dag å teste. Du er helt klart unntaket. Hrm, jeg må nok kanskje roe meg litt jeg og )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå